0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Yeti 1,4 TSI jak na pomalé zahřívání?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, ostatní, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
Alonso68
ilość wystąpień6
data registracji11.12.2012
Cztwartek 13.12.2012 11:23, RE 1,4TSI
Dnes ráno bylo u nás -4°C, schválně jsem zkoušel držet motor mezi 2000-3000ot, zahřátí motoru bylo už výrazně rychlejší, po 6km jsem vjížděl na dálnici s již zahřátým motorem. Spotřeba dle PP zůstala +-stejná. Zřejmě skutečně nejde o závadu, ale o málo odpadního tepla při nízkých otáčkách.
reagować
David V
ilość wystąpień2054
data registracji16.05.2007
Cztwartek 13.12.2012 11:37, RE: RE 1,4TSI
Alonso68 napisał:
Dnes ráno bylo u nás -4°C, schválně jsem zkoušel držet motor mezi 2000-3000ot, zahřátí motoru bylo už výrazně rychlejší, po 6km jsem vjížděl na dálnici s již zahřátým motorem. Spotřeba dle PP zůstala +-stejná. Zřejmě skutečně nejde o závadu, ale o málo odpadního tepla při nízkých otáčkách.


Odpadního tepla je při stejné spotřebě stejně nezávisle na otáčkách. Jednoduchý zákon o zachování energie. Takže spíše došlo k tomu, že svižnější jízdou (podstatná je akcelerace) vzrostla spotřeba a tedy i množství odpadního tepla, což se projevilo na rychlejším ohřátí motoru/interiéru.
Pokud PP ukazuje dlouhodobou spotřebu (500 km a více), tak se rozdíly na 6-ti km jízdy neprojeví. Pokusně doporučuji počitadlo vynulovat a porovnat spotřebu s jízdou na rychlejší ohřátí s jízdou na pomalejší ohřátí (konec měření při dosažení provozní teploty) . Čísla se budou lišit.
reagować
Dan1510
ilość wystąpień5
data registracji16.01.2012
Cztwartek 13.12.2012 11:47, 1,4TSI
Já jen nechápu,proč se stále kritizuje jen Škodovka.Ano je pravda,že je spousta věcí co se mi na Škodovce nelíbí a po zkušenostech s Fábií silně přemýšlím o tom jestli ještě někdy do Škodovky jít,ale v tom případě držím hubu a nelezu příště do Škodovky.Ovšem,když nad tím tak přemýšlím, do čeho vlastně jít,aby to podle některých nebyla lumpárna.Jdětě si místí kritici např.do Fiata,do Opelu a já nevím do čeho všeho.Změna nastane akorát v tom,že se přestěhujete na jiná fora ostaních značek a budete kritizovat zase uplně jiné neřesti daných značek.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1133
data registracji09.05.2007
Cztwartek 13.12.2012 12:21, RE: 1,4TSI
Dan1510 napisał:
Já jen nechápu,proč se stále kritizuje jen Škodovka.Ano je pravda,že je spousta věcí co se mi na Škodovce nelíbí a po zkušenostech s Fábií silně přemýšlím o tom jestli ještě někdy do Škodovky jít,ale v tom případě držím hubu a nelezu příště do Škodovky.Ovšem,když nad tím tak přemýšlím, do čeho vlastně jít,aby to podle některých nebyla lumpárna.Jdětě si místí kritici např.do Fiata,do Opelu a já nevím do čeho všeho.Změna nastane akorát v tom,že se přestěhujete na jiná fora ostaních značek a budete kritizovat zase uplně jiné neřesti daných značek.


Když budu mluvit o nových, tak jsem šel 5x do Pežota. Ani jednoho nelituju. Dal jsem v rámci firmy šanci i jiným automobilkám, abych se vrátil z5 ke lvíčkovi, naposled před měsícem... Stačí se podívat, od kdy jsem tady registrován, přičemž pamatuju doby ještě před registrací. A jsem tu pořád. A na nějaký pežotfórum nelezu - ty auta nejsou fetiše, ani poradit tam nepotřebuju...
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Cztwartek 13.12.2012 14:36, RE: 1,4TSI
Dan1510 napisał:
Já jen nechápu,proč se stále kritizuje jen Škodovka.Ano je pravda,že je spousta věcí co se mi na Škodovce nelíbí a po zkušenostech s Fábií silně přemýšlím o tom jestli ještě někdy do Škodovky jít,ale v tom případě držím hubu a nelezu příště do Škodovky.Ovšem,když nad tím tak přemýšlím, do čeho vlastně jít,aby to podle některých nebyla lumpárna.Jdětě si místí kritici např.do Fiata,do Opelu a já nevím do čeho všeho.Změna nastane akorát v tom,že se přestěhujete na jiná fora ostaních značek a budete kritizovat zase uplně jiné neřesti daných značek.


Nekritizuje se tady "pouze škodovka", ale celé VW, protože kvalita v rámci tohoto opěvovaného koncernu vůbec neodpovídá pověsti. Nevidím důvod proč držet hubu, když se mi něco nelíbí - výrobce chce moje peníze mnohem více než já jejich zboží / auto a proto si vždy mohu vybrat a já si tedy pečlivě vybírám. Nedokážu pochopit lidi (kolega před 1/2 rokem), kteří koupí fabii podle prospektu a potom se diví - proboha proč? Protože měl vždycky vergl ze škodovky (VW) nebo proč?
reagować
Pepe
ilość wystąpień1133
data registracji09.05.2007
Cztwartek 13.12.2012 15:59, RE: 1,4TSI
Pavlik napisał:
Dan1510 napisał:
Já jen nechápu,proč se stále kritizuje jen Škodovka.Ano je pravda,že je spousta věcí co se mi na Škodovce nelíbí a po zkušenostech s Fábií silně přemýšlím o tom jestli ještě někdy do Škodovky jít,ale v tom případě držím hubu a nelezu příště do Škodovky.Ovšem,když nad tím tak přemýšlím, do čeho vlastně jít,aby to podle některých nebyla lumpárna.Jdětě si místí kritici např.do Fiata,do Opelu a já nevím do čeho všeho.Změna nastane akorát v tom,že se přestěhujete na jiná fora ostaních značek a budete kritizovat zase uplně jiné neřesti daných značek.
Nekritizuje se tady "pouze škodovka", ale celé VW, protože kvalita v rámci tohoto opěvovaného koncernu vůbec neodpovídá pověsti. Nevidím důvod proč držet hubu, když se mi něco nelíbí - výrobce chce moje peníze mnohem více než já jejich zboží / auto a proto si vždy mohu vybrat a já si tedy pečlivě vybírám. Nedokážu pochopit lidi (kolega před 1/2 rokem), kteří koupí fabii podle prospektu a potom se diví - proboha proč? Protože měl vždycky vergl ze škodovky (VW) nebo proč?


A přesně tohle by měl být sekundární význam tohoto serveru - rozšiřovat lidem obzory, sdílet názory, dojmy a trable. Já sice chápu, že každej pes chválí svůj ocas, ale všeho s mírou. Někdy je názorovej střet přínosnej, jindy vede do slepý uličky...

reagować
Alonso68
ilość wystąpień6
data registracji11.12.2012
Piątek 14.12.2012 09:19, RE: RE 1,4TSI
David V napisał:
Alonso68 napisał:
Dnes ráno bylo u nás -4°C, schválně jsem zkoušel držet motor mezi 2000-3000ot, zahřátí motoru bylo už výrazně rychlejší, po 6km jsem vjížděl na dálnici s již zahřátým motorem. Spotřeba dle PP zůstala +-stejná. Zřejmě skutečně nejde o závadu, ale o málo odpadního tepla při nízkých otáčkách.
Odpadního tepla je při stejné spotřebě stejně nezávisle na otáčkách. Jednoduchý zákon o zachování energie. Takže spíše došlo k tomu, že svižnější jízdou (podstatná je akcelerace) vzrostla spotřeba a tedy i množství odpadního tepla, což se projevilo na rychlejším ohřátí motoru/interiéru. Pokud PP ukazuje dlouhodobou spotřebu (500 km a více), tak se rozdíly na 6-ti km jízdy neprojeví. Pokusně doporučuji počitadlo vynulovat a porovnat spotřebu s jízdou na rychlejší ohřátí s jízdou na pomalejší ohřátí (konec měření při dosažení provozní teploty) . Čísla se budou lišit.


PP má ukazuje průměrnou spotřebu ve dvou režimech, dlouhodobý a krátkodobý, který se nuluje po dvou hodinách vypnutého motoru. Takže jsem porovnával údaje za cestu do práce (28km) ve dvou dnech při stejných podmínkách. Rozdíl byl 0,1l.

reagować
David V
ilość wystąpień2054
data registracji16.05.2007
Piątek 14.12.2012 10:01, RE: RE 1,4TSI
Alonso68 napisał:
David V napisał:
Alonso68 napisał:
Dnes ráno bylo u nás -4°C, schválně jsem zkoušel držet motor mezi 2000-3000ot, zahřátí motoru bylo už výrazně rychlejší, po 6km jsem vjížděl na dálnici s již zahřátým motorem. Spotřeba dle PP zůstala +-stejná. Zřejmě skutečně nejde o závadu, ale o málo odpadního tepla při nízkých otáčkách.
Odpadního tepla je při stejné spotřebě stejně nezávisle na otáčkách. Jednoduchý zákon o zachování energie. Takže spíše došlo k tomu, že svižnější jízdou (podstatná je akcelerace) vzrostla spotřeba a tedy i množství odpadního tepla, což se projevilo na rychlejším ohřátí motoru/interiéru. Pokud PP ukazuje dlouhodobou spotřebu (500 km a více), tak se rozdíly na 6-ti km jízdy neprojeví. Pokusně doporučuji počitadlo vynulovat a porovnat spotřebu s jízdou na rychlejší ohřátí s jízdou na pomalejší ohřátí (konec měření při dosažení provozní teploty) . Čísla se budou lišit.
PP má ukazuje průměrnou spotřebu ve dvou režimech, dlouhodobý a krátkodobý, který se nuluje po dvou hodinách vypnutého motoru. Takže jsem porovnával údaje za cestu do práce (28km) ve dvou dnech při stejných podmínkách. Rozdíl byl 0,1l.

Aha, to je srovnání za celou trasu....mě zajímala jen ta fáze zahřívání. Na celé 28 km trase se to projevit nemusí. Ještě otázečku:
Vyšší otáčky byly jen ve fázi zahřívání nebo po celou dobu jízdy?
reagować
Alonso68
ilość wystąpień6
data registracji11.12.2012
Piątek 14.12.2012 10:31, RE 1,4TSI
Jen při zahřívání, po 6km najedu na dálnici a jedu +-stejně. Odpoledne se vracím kratší cestou přes vesnice, to už tolik nespěchám.
reagować
David V
ilość wystąpień2054
data registracji16.05.2007
Piątek 14.12.2012 10:38, RE: RE 1,4TSI
Alonso68 napisał:
Jen při zahřívání, po 6km najedu na dálnici a jedu +-stejně. Odpoledne se vracím kratší cestou přes vesnice, to už tolik nespěchám.


Tak to vysvětluje ten minimální rozdíl spotřeby. Ohřívání je sice energeticky náročnější, ale je zase delší doba jízdy s teplým motorem, kdy se spotřeba sníží. Pokud se zaměříš na mezivýsledek při zahřátí auta, tak se budou hodnoty lišit klidně o litr, který se vlastně použije na ohřátí interiéru a motoru.
reagować
Pamatkar
ilość wystąpień1
data registracji22.04.2024
Poniedziałek 22.04.2024 10:34, Netopí Škoda Yeti - 2016
Dobrý den, mám dotaz. Netopí mi polovina auta u Škoda Yeti, r.v. 2016. Netopí to u spolujezdce. Poradí někdo, co to může být ??? Děkuji Jiří Němec
reagować
Ma007
ilość wystąpień194
data registracji26.11.2013
Poniedziałek 22.04.2024 12:16, RE: Netopí Škoda Yeti - 2016
cytat:
reakce na: Pamatkar, 22.04.2024 10:34 (Dobrý den, mám dotaz. Netopí m ...)


servoklapky v klime za palubouvkou, možno ešte upchatý radiátor, ale to by nekúrilo vôbec
reagować
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.