0
powrót
 

diskuze k tématu: Auto převážně na dálnici do 300 tisíc

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat
Foxtro
ilość wystąpień30
data registracji28.03.2009
Środa 17.03.2021 12:19, Auto převážně na dálnici do 300 tisíc
Ahoj, budu měnit práci a nejspíš vyměním svoje auto za něco menšího. Nyní mám Freemonta v automatu. Potřebuji něco kvalitního, menšího hlavně na dálnici a poté chvilku město. Parkovat v centru města s Freemontem není ideální. Navíc si vezme 8litrů.
Najedu ročně cca 25-30tisíc km. Takže nejspíš diesel. Je nás sice 5 v rodině, ale jeden kombik máme. Takže kombi nemusí být.
Nepotřebuji extra vychytávky, základ klima a aby to bylo spolehlivé motorově. Vzalo si to kolem 5l.
Přemýšlím o Golfu, Seatu Leon, Mazdě 3, Toyotě Auris.
Díky za tipy a zkušenosti.
reagować
nahlásit
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Cztwartek 18.03.2021 12:11, RE: Auto převážně na dálnici do 300 tisíc
cytat:
reakce na: Foxtro, 17.03.2021 12:19 (Ahoj, budu měnit práci a nejsp ...)

Ahoj, za mě raději mladý diesel s menším nájezdem, protože všechny krásné Passaty budou s 200tis.km čekat na první investice a nemusí být malé

Proto bych volil klidně i menší objemy. V Aurisu 1.4/1.6 D-4D nebo Golfu typický 1.6 TDI. Můžeš zkusit i Ford Focus III 1.6/1.5 TDCi, Renault Megane IV 1.5 DCi(opravdu spolehlivý), či Peugeot 308II 1.6 HDI(brát silnější variantu 88kw, opět povedený motor). Takovou laskominkou je pak Audi A3 1.6 TDI, protože má 6-kvalt(ještě jej má Touran myslím) a je dobře odhlučněný.

Vybíral bych přednostně ojetiny u dealerů značek s jasnou serv. historií:
VW Golf
VW Golf

Peugeot 308 II
Peugeot 308 II

Renault Megane IV
https://ojete-vozy.renault.cz/nabidka-vozu/ojete-vozy/?cars_order_asc=1&cars_order_by=2&carlist_page=1&carlist_type=table

Ford&Toyota je třeba projít "ručně" nemají společný program ojetin, přidal bych i Hondu Civic 1.6 iDTEC, protože v rodině seká dobrotu, motor je neuvěřitelně tichý a úsporný. Strašákem může být filtr pevných částit, tam bych si ověřil kolik stojí, např. u Korejců i30/ceed v 1.6 CRDi vyjde na šílených 120 000kč s DPH

Co se týká benzínových motorů, pokud jezdím často sám, na dálnici může dobře sloužit překvapivě koncernový 1.0 TSI 81/85kw s malým nájezdem ať už v Golfu nebo Leonu, protože spolehlivý je a pokud se mu pořád "nejde po krku", bude i na dálnici jezdit do 6,5l s velkou rezervou. Výhodu je tichý chod a nízké náklady na servis. Samozřejmě 1.4 TSI přidává více síly
reagować
nahlásit
KoobaS
ilość wystąpień1067
data registracji23.04.2014
Cztwartek 18.03.2021 12:47, RE: RE: Auto převážně na dálnici do 300 tisíc
cytat:
reakce na: BobanHTP, 18.03.2021 12:11 (Ahoj, za mě raději mladý diese ...)


Tak já bych z vlastní zkušenosti doplnil, že maloobjemové diesly nedávají při převážně dálničním provozu smysl. Dynamika pokulhává a narůstá i spotřeba. Třeba u renaultu s 1,5dci vs 1,6dci to bude tak, že v kombinaci s převážně dálničním provozem bude spotřeba podobná, ale komfort jednoznačně na straně 1,6dci.
A tazateli rovnou odpovím, že za 5 litrů po dálnici v dnešních autech jezdit nebude. Sám teď jezdím od září převážně dálnice a spotřeba se pohybuje 5,5-6 litrů. Megane III 1,5dCi a určitě bych uvítal něco s trochu větším výkonem.
reagować
nahlásit
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Cztwartek 18.03.2021 13:57, Videa z dálnice
reagować
nahlásit
KoobaS
ilość wystąpień1067
data registracji23.04.2014
Cztwartek 18.03.2021 15:38, RE: Videa z dálnice
cytat:
reakce na: BobanHTP, 18.03.2021 13:57 (Něco napoví i videa z dálnice: ...)


Ta videa by něco napověděla, kdyby třeba byla od jednoho autora a ukazovala i nějaké reálné uživatelské použití.
To že někdo změří 80-120 na plný knedlík a použítí trojky a čtverky ti o dynamice auta neřekne nic. Stejně tak ti nic neřekne maximálka 190, Třeba můj megane má na dálnici problémy při zrychlení ze 110 - už je to na hraně podřazení. To je kažodenní situace na dálnici. Stejně tak výjezd zpoza kamionu z 80kmh - když potřebuješ opravdu rychle, tak je to na 4, plnej knedlík z pětky už je na hraně podtáčení.
Zajímavý taky je, že 140 je pro mě celkem slušná a komfortní cestovní rychlost, ale při 150 se auto uklidní a ztichne ještě víc...
reagować
nahlásit
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 19.03.2021 14:39, RE: RE: RE: Auto převážně na dálnici do 300 tisíc
cytat:
reakce na: KoobaS, 18.03.2021 12:47 (Tak já bych z vlastní zkušenos ...)


Já ti nevím, ale já s Megane 2 grandtour 1,5 DCi 78kw jezdil v kombinaci za 4,8 v létě a 5,1 v zimě při cca 60-70% podílu dálnice. Při průměrné rychlosti mezi 120 a 130 jsem pravidelně točil Prahu za 5,5 litru....
Jak píšeš o 1,6 DCi , ten motor je na dálnici opravu perfektní, ale kdekoli jinde je mnohem méně příjemný než 1,5 DCi. Má totiž dole turbodíru a do cca 2000RPM s ním není moc řeč, potom náhle zabere jako staré TDI a zase umře.
reagować
nahlásit
KoobaS
ilość wystąpień1067
data registracji23.04.2014
Piątek 19.03.2021 15:00, RE: RE: RE: RE: Auto převážně na dálnici do 300 tisíc
cytat:
reakce na: Pavlik, 19.03.2021 14:39 (Já ti nevím, ale já s Megane 2 ...)


78kW je v druhé generaci bez filtru pevných částic?
Moje auto plní už Euro6, ale zatím bez ADblue - to máe nepříznivý vliv na spotřebu i dynamiku.
V září jsem se stěhoval a jezdím každý den Brno-Vyškov, podíl města a okresek je minimální. Na tempomatu se snažím mít nastaveno 140kmh, ne vždy to ale v provozu lze snadno dodržet.
Když se dívám do své tabulky s tankováním, tak nejnižší spotřeba od stěhování byla 5,13 - dovolená a spousta jízd po okreskách na šumavě, potom 5,3 . Nejvyšší naopak 6,12, obvykle se to drží okolo 5,7 litru/100km. Za těch 130 tisíc, který jsem s autem najel jsem se pod 5 litrů dostal tak 2x a vždy to byly dovolený, který jezdím celkově v jiným tempu než obvykle... A rozdíl léto zima je ve spotřebě minimální.
Nejvíc mi vadí nesmyslná kalibrace teploměru chladící kapaliny u téhle Euro6 verze a to, že drží motor celkově dost studený, pravděpodobně kvůli emisím. V zimě se teplota motoru ustálí na cca 77°C a na palubce se ukazuje 1 dílek zahřátí motoru místo 2. Jinak je 1,5dci skvěle kultivovaný motor a za těch 5 let co s autem jezdím jsem s ním velmi spokojený, vzhledem k objemu 1,5 litru předvádí skvělé výkony. Ale pořád si myslím, že na každodenní dálniční provoz je vhodnější něco jiného - i ta mnohem míň kultivovaná 1,6dci...
reagować
nahlásit
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Sobota 20.03.2021 17:53, RE: RE: RE: RE: RE: Auto převážně na dálnici do 300 tisíc
cytat:
reakce na: KoobaS, 19.03.2021 15:00 (78kW je v druhé generaci bez f ...)


Ano, byla to verze bez filtru s Euro 4. Já najel přes 300 tisíc, auto je pořád v rodině a teď má ujeto 400 tisíc. Motor má pořád původní vstřiky i turbo a nebere olej.
Je pravda že verze s filtrem berou o cca 0,5 litru víc.
Mimochodem, nepsal jsem, že 1,6 dci je nekultivovaný. Jen tvrdím, že mimo dálnici je mnohem méně uživatelsky příjemný kvůli "ostřejší" charakteristice průběhu / nástupu výkonu.
reagować
nahlásit
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Środa 24.03.2021 13:04, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto převážně na dálnici do 300 tisíc
cytat:
reakce na: Pavlik, 20.03.2021 17:53 (Ano, byla to verze bez filtru ...)

AHoj můžu jen potvrdit, měl jsem Megane IV 1.6 DCi jeden den půjčený. Jede skoro jako 2.0 TDI(ten záklaní, ne RS ), on je kultivovaný, ale při podtočení umí trochu zadunět.
To 1.5 Dci v M4 je tichošlápek, takový elegán, co nepotřebuje spěchat a dá si raději kvalitní kávu v Bistru, než na benzince Není to pro neklidné věčně spěchající řidiče
reagować
nahlásit
Foxtro
ilość wystąpień30
data registracji28.03.2009
Cztwartek 25.03.2021 11:20, RE: RE: RE: Auto převážně na dálnici do 300 tisíc
cytat:
reakce na: KoobaS, 18.03.2021 12:47 (Tak já bych z vlastní zkušenos ...)


Kde jsou ty časy, kdy jsem jezdil svoji Fabii RS za 3,9l a když tomu člověk hodně dupal 4,3l. No takový auta se už asi nevyrábí. Stejně tak jedničková Oktávka 1.9.
No nejspší to vyhraje Golf v naftě, kombi a tažné.
Jinak by se mi líbila Mazda 6, benzin, kombi. Ale těch s tažným moc není.
reagować
nahlásit
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Cztwartek 25.03.2021 13:07, RE: RE: RE: RE: Auto převážně na dálnici do 300 tisíc
cytat:
reakce na: Foxtro, 25.03.2021 11:20 (Kde jsou ty časy, kdy jsem jez ...)

Ahoj, prakticky na každou ojetinu, co jsem koupil jsem dával tažné dodatečně, českého výrobce a klepu nikdy žádný problém. Navíc nezávislý servis není tak drahý zase.

Ono vůbec koupit vůz bez tažného je někdy i výhra, spojka nebo i motor není "utahaný".
Mazdy jsou krásné, ale furt se tam šetří na tom laku i v těch nejnovějších. AutoMotoring to přeměřují a je to hrůza, analyzér laku ukazuje hodnoty 70-80mim, přitom evropské značky mají klidně 100mim. O zinku to platí taktéž, ikdyž tam "vede" nová i20 od korejců , kde analyzér nebyl sto vůbec zinek detekovat
reagować
nahlásit


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, wszelkie prawa zastrzeżone.