0
powrót
 

diskuze k tématu: Crossover manuál benzín/diesel

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat
Roller.01
ilość wystąpień16
data registracji10.12.2022
Sobota 10.12.2022 22:18, Crossover manuál benzín/diesel
Dobrý den, plánuji pořízení menšího crossoveru z let cca 2018-2020, nájezd do 50tis. km, cenově kolem 400tis. Kč. Zatím mám tím pádem ve výhledu Aronu, Captur II, P2008 a Vitaru. Rád bych si nechal poradit, který benzinový a který naftový motor v manuálu byste mi u nich doporučili a proč. Trhač silnic to zrovna být nemusí, ale trochu aby to jelo.:o) Díky moc, Jiří.
reagować
nahlásit
Zdeny60
ilość wystąpień1249
data registracji08.09.2009
Poniedziałek 12.12.2022 19:24, RE: Crossover manuál benzín/diesel
cytat:
reakce na: Roller.01, 10.12.2022 22:18 (Dobrý den, plánuji pořízení me ...)


Pokud byste akceptoval vůz z r. 2016/17, tak bych osobně volil Suzuki S-Cross AWD a výtečnou atmosferickou 1,6i/88kW s nepřímým vstřikem, ideálně s AT, díky jejím schopnostem v terénu. Proti Vitaře je větší uvnitř, neb má větší rozvor a navíc z let 2017 a pozdější jsou už jen přímovstřiky s turbem. Takže krátké jízdy, město, ředění oleje bvenzínem, karbon atd.. vše pod jednou střechou S-Cross má také komfortnější podvozek.
reagować
nahlásit
Roller.01
ilość wystąpień16
data registracji10.12.2022
Poniedziałek 12.12.2022 22:23, RE: RE: Crossover manuál benzín/diesel
cytat:
reakce na: Zdeny60, 12.12.2022 19:24 (Pokud byste akceptoval vůz z r ...)


Není v tom případě řešením tohle?
http://www.1227.cz/aktuality/jak-jezdit-s-novymi-motory-s-turbem-a-primym-vstrikovanim

A pokud ano, jestli není lepší vzít už rovnou diesel...
reagować
nahlásit
Zdeny60
ilość wystąpień1249
data registracji08.09.2009
Wtorek 13.12.2022 07:58, RE: RE: RE: Crossover manuál benzín/diesel
cytat:
reakce na: Roller.01, 12.12.2022 22:23 (Není v tom případě řešením toh ...)


Odpovím, jak to vidím já: mně peníze za benzín nikod nedá ani mi nikdo neproplácí náklady spojené s provozem auta. proto mi mlůj rozum velí, aby auto bylo spolehlivé, ekonomicky levné a pokud možno, aby mi nepůsobilo bezesné noci. Jelikož už nepracuji, auto využívm pouze k cestám za svým koníčkem, což jest fotografování Jeseníků, kde bydlí. Trasy do hor měří od cca 15 do 60km jedna cesta. Úvaho a anylýzou faktů jsem došel k jednoznačnému závěru, že dýzl pro mě není cesta, neboť můj nájezd je cca 12-15tkm/rok. Vyloučil jsem ipřímovstřikový benzín s turbem i bez turba. Důvody jsou vypsané v článku, protože já jsem tyo člověka, co jezdí už relativně na pohodu, s rozvaou, citem, předvídáním a ano - i "na spotřebu". nevidím smysl v tom, abych si koupil problematický moderní benzíový motor a pak kvůli němu musel jezdit na dálnici či jak divočák někde na okreskách, abych vyřešil neduhy, dané jeho konstrukcí. tedy, abych platil!!! za něco, co je konstrukčně dáno a nejde s tím nic dělat. Proto mám ve svých 3 současných vozech naprosto spolehlivé, odolné, bezproblémové atmosferické N/A motory. jeden je ve starém CLiu 1,2 43kW, které jezdí téměř denně do města 4+4km, už celých 15 let, co jej máme a bez sebemenšího problému s motorem. (A korozí, Clio neví, co je koroze!!!). Dále výtečná atmosférická 1,8 103kW v Hondě Civic, kterou používá maželka (občas i já) na nějaké středně dlouhé výlkety do hor a ke známým a tak. provoz je extrémně levný, neboť tento motor dokáže zcela bez potíží jezdit za 5,8/100, což dnes nezvládně řada moderních dýzlů. No a poslední motor, který je po dekády prověřený, je 2,5i 129kW boxer benzín v Subaru outbacku (MY 2020, r.v. 2021) tedy poslední nepřímovstřikový agregát před ukončením jeho výroby a náhradou za přímovstřikový. tento motor, ve spojení s CVT převodovkou a s autem vážím skoro 18 metráků, jezdí v mých rukou dlouhé trasy za 6,2-6,4/100, bez turba, bez přímého vstřiku, s 4x4 a bez strašáků. Bojím se, až - jestli jednou - budu ještě jezdit a budu muset koupit další auto (což nebudu, neb mi je 63 a Outback byl jako nový kupován s tím, že bude "do smrti"). Takových aut už na trhu bude jen promile a budou s extrémními nájezdy. Proto udlám ještě jednu taktickou věc a to - staré CLio nahradím modelovou řadou IV s odlným a ověřeným motorme 1,2 54kW, což je opět N/A motor s nepřímým vstřikem. A tím budu mít svá auta vyřešená opravdu do konce života. A pokud si splním sen - což jestWRX STI - smířím se s tím, že bude jezdit za 15/100, ale na těch pár jízd do roka mi to bude jedno. A s ohledem na jeo motor, což je "právě on", jsem si celkem jistý, že pokud motor odejde, nebude to na karbon a s ním spojené potíže. Poslední dotaz - k čemu nutně cross-over? pokud takové auto, pak jedině s pohonem 4x4, protože jinak mi zvýšená stavba nedává smysl. POkud rodinné auto, pak kombi, které je ve všech ohledech lepší, než obvyklá SUV a cross overy, neboť větší kufr, obvykle delší rozvor a tím pádem jízdní komfort. Ve Vitaře jsem tu čest měl a děkuji - tuhle uskákanou kozu bych nechtěl ani omylem, byť měal neprůstřelnou 1,6i benzín. Ale s pohonem 2x4 nedává logiku. A pokud by byla 4x4. je tam 1,4 přeplňovaný přímovstřik a jsme zase tam, kde nechci být. Výtečný cross over je Subaru XV, bez kompromisů v terénu, jeho schopnosti jsou prostě pro řadu aut nedostižné, ale bohužel, cena a opět motory...Já mám v tomto ohledu jasno a zdá se, že zatím to s mým vozovým parkem vychází. Toť můj pohled na současný výběr vozu.
reagować
nahlásit
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Wtorek 13.12.2022 16:58, RE: RE: RE: RE: Crossover manuál benzín/diesel
cytat:
reakce na: Zdeny60, 13.12.2022 07:58 (No a poslední motor, který je po dekády prověřený, je 2,5i 129kW boxer benzín v Subaru outbacku (MY 2020, r.v. 2021) tedy poslední nepřímovstřikový agregát před ukončením jeho výroby a náhradou za přímovstřikový ...)


Např. Toyota má benzínové motory co kombinují nepřímé a přímé vstřikování. Nepřímé vstřikování se používá při nízké zátěži motoru. A přímé vstřikování při vysoké zátěži. Pořád je z čeho vybírat
reagować
nahlásit
Roller.01
ilość wystąpień16
data registracji10.12.2022
Wtorek 13.12.2022 18:15, RE: RE: RE: RE: Crossover manuál benzín/diesel
cytat:
reakce na: Zdeny60, 13.12.2022 07:58 (Odpovím, jak to vidím já: mně ...)


"k čemu nutně cross-over?"
Ano, co se týká praktičnosti máš pravdu, ale já nepotřebuju až tak nutně velký kufr, jako spíš usnadnit nastupování vyšším posedem
A taky kvůli možnostem parkování se nechci moc dostávat přes 4m délky.

Co se týká těch nepřímovstřik. atmosfér, tak ty má ve 4válci tuším Captur (je to tak?), ale motor s ním je zas podstatně dražší (+ vyšší spotřeba).
reagować
nahlásit
Roller.01
ilość wystąpień16
data registracji10.12.2022
Wtorek 13.12.2022 18:17, RE: RE: RE: RE: RE: Crossover manuál benzín/diesel
cytat:
reakce na: Petr S, 13.12.2022 16:58 (Např. Toyota má benzínové moto ...)


Vím, ale tím, že je Yarris cross teprve z loňska, je mimo můj finanční limit.
reagować
nahlásit
Zdeny60
ilość wystąpień1249
data registracji08.09.2009
Środa 14.12.2022 20:14, RE: RE: RE: RE: RE: Crossover manuál benzín/diesel
cytat:
reakce na: Roller.01, 13.12.2022 18:15 ("k čemu nutně cross-over? ...)


Jenže to je přepl%ňovaný motor. A 1,2TCE nejhorší možná varianta. když, tak 0,9TCE, nebo 1,3TCE. ten ale bude přes limit asi.
reagować
nahlásit
Roller.01
ilość wystąpień16
data registracji10.12.2022
Cztwartek 15.12.2022 07:26, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Crossover manuál benzín/diesel
cytat:
reakce na: Zdeny60, 14.12.2022 20:14 (Jenže to je přepl%ňovaný motor ...)


Takže ani Vitara 2018+ není řešením?
Vstrik/nevstřik, turbo/neturbo, přeplň./nepřeplň...fakt se v tom ztrácím.
reagować
nahlásit
Zdeny60
ilość wystąpień1249
data registracji08.09.2009
Cztwartek 15.12.2022 10:39, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Crossover manuál benzín/diesel
cytat:
reakce na: Roller.01, 15.12.2022 07:26 (Takže ani Vitara 2018+ není ře ...)


Vitara ano, ale jen do roku tuším 2017, než přišliy italské motory 1,4 Turbo s přímým vstřikováním. před nimi byly 1,6i s výkonem 88kW, které se dávaly i do SX4 S Cross. Vitara měla 4x2 a i 4x4. Jinak lepší jízdní komfort je v SX4 S Cross, ale ten je momentálně v CZ prakticky nedostupný se 4x4, je tu jen FWD s ročníky 2014 - 2016 a cenou 300 - 350tCZK. Ještě bych s epodívla na Dacii, dělala se s 4x4 a motorem 1,6i, což je lety prověřený držák od Renaultu, nemá žádné fatální průsery. A Dacia jako auto samo o sobě je také držák díky své robustní koncepci a jednoduchosti. Bohužel., lidi to konečně pochopili a cena letí rychle nahoru...
reagować
nahlásit
KoobaS
ilość wystąpień1067
data registracji23.04.2014
Cztwartek 15.12.2022 14:31, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Crossover manuál benzín/diesel
cytat:
reakce na: Zdeny60, 15.12.2022 10:39 (Vitara ano, ale jen do roku tu ...)


Doplním, že Renaultí 1,6 (motor z rodiny K) má první generace Dusteru. Do druhé generace se atmo 1,6 dávala taky, ale původem od nissanu a spolehlivosti Renaultího předchůdce nedosahuje. Navíc je duster docela krabice a ta 1,6 s tím má dost práce...
reagować
nahlásit


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, wszelkie prawa zastrzeżone.