0
powrót
 

diskuze k tématu: Druhé auto do města

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit
Vlada999
ilość wystąpień2
data registracji07.01.2021
Cztwartek 07.01.2021 00:04, Druhé auto do města
Ahoj, rád bych zkušené motoristy poprosil o radu ohledně výběru druhého auta do města.
Požadavky jsou jednoduché:
- motor základ 1.2 (1.0) benzín
- malý hatchback
- na výbavě vůbec nezáleží, důležitá je spolehlivost
- nájezd max. do 200tis., rok tak 2003-2006 podle dostupných možností
- cena cca 25-35tis.+ 10-15tis. za následný servis?
- důležitá je pro mě ta spolehlivost, vzhledem k budgetu s opravami každý rok počítám, ale aby to nebyly desítky tisíc, ale pokud možno jen tisíce
Našel jsem si pár vzorových kandidátů, co si o nic myslíte? Nebo máte nějaké jiné tipy, na co se zaměřit? Díky moc za všechny rady. Bohužel v autech se moc nevyznám

Opel Corsa 1.2, 2005, 35 tis. https://auto.bazos.cz/inzerat/128373218/opel-corsa-12.php

Seat Ibiza 1.2, 2006, 35 tis.
https://auto.bazos.cz/inzerat/129449361/seat-ibiza-2006-vymenavymenim.php

Fiat Punto 1.2, 2004, 33 tis.
https://auto.bazos.cz/inzerat/128197059/fiat-punto.php

Renault Clio 1.2, 2005, 30 tis.
https://auto.bazos.cz/inzerat/130199745/renault-clio-ii-edice-extreme-12.php

VW Polo 1.2, 2002, 25 tis.
https://auto.bazos.cz/inzerat/128063938/prodam-vw-polo-12-rok-2002-156900-km.php
reagować
nahlásit
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Cztwartek 07.01.2021 14:30, RE: Druhé auto do města
cytat:
reakce na: Vlada999, 07.01.2021 00:04 (Ahoj, rád bych zkušené motoris ...)

Ahoj, asi Ti všichni napíšem, že u tak levných ojetin rozhoduje stav a ne značka. Za mě mám já nebo mí přátelé dobré zkušenosti s:

1. Ford Fiesta 1.3 cca 2006 - nezničitelný vůz, tzv. kopřivák - necháš ho rok někde za stodolou, pak jen nabiješ baterku a odjedeš Má jej několik lidiček v naší vesnici a nechtějí prodat
Při koupi jen zkontroluj stav koroze podvozku.

2. Renault Clio II 1.2/1.4 (zkus pohledat po faceliftu 2006+), jednoduchá technika a hlavně nerezne, mě se libí i dynamika 1.4, je to taková malá raketka do města pak

3. Peugeot 206 1.1/1.4 (opět hledej novější 2006+) - na 206 nedám dopustit, pokud je v pořádku zadní náprava(repas cca 6000kč) a páčka blinkru, je to příjemné auto, často sehnatelné ve velmi dobré výbavě a stále pěkné dle mého. Ceny dílů druhovýroby jsou na úrovni Felicie, v tom je to paráda. Pokud Ti vadí tvrdší podvozek, bral bych bratříčka Citroen C3.

Motorům HTP 1.2 v koncernových Polo, Fábie, Ibize je lepší se vyhnout. Můžou fungovat, zejména v Polu(záhada?), ale riziko podpálených ventilů, rozpadlého katalyzátoru, co se nasaje do motoru je reálné. Naopak rozvodová sada se vymění za novější modifikovanou a nemusí už selhávat. Napadá mě jedině před koupí změřit kompresní tlaky, ať jsou v normálních hodnotách, jinak ruce pryč, generákla vyjde na 30000kč a už ji dělá jen pár lidí v ČR.

Punto znám jen dražší Grande a to je pořád parádní vůz, starší Corsu neznám vůbec, jen varují před 1.0 3-válcem a korozí podvozku, tak snad tu chlapi napíšou více.

Určitě bych si auto pořádně zkontroloval, to je základ, včetně projetí a nechání přes 5min na volnoběh. Díky kontrole podvozku jsem už měl 2xštěstí před koupí špatné ojetiny.

Držím palec!
reagować
nahlásit
Vlada999
ilość wystąpień2
data registracji07.01.2021
Cztwartek 07.01.2021 15:00, RE: RE: Druhé auto do města
cytat:
reakce na: BobanHTP, 07.01.2021 14:30 (Ahoj, asi Ti všichni napíšem, ...)


Děkuju moc za odpověď.
Ještě mi byla doporučena Fabia, kterou jsem původně zavrhnul kvůli již větším rozměrům oproti ostatním, ale prý ma "nezničitelný" motor 1.4 MPV. Vzhledem ke stálému množství I.generace v provozu by nemusel být ani problém se servisem a náhradními díly. Co myslíte?
To, že v této cenové relaci nezáleží na značce, chápu. Šlo mi spíš o to zúžit alespoň výběr na pár modelů, které jsou přeci jen třeba spolehlivější než ostatní a za ta léta v provozu už se to o nich ví. I když chápu, že zase záleží na konkrétním autě.
reagować
nahlásit
ctverak
ilość wystąpień255
data registracji01.08.2007
Piątek 08.01.2021 16:23, RE: Druhé auto do města
cytat:
reakce na: Vlada999, 07.01.2021 00:04 (Ahoj, rád bych zkušené motoris ...)


V této cenové relaci opravdu záleží na stavu než na značce a samozřejmě BMW řady 3 bude této cenové relaci pravděpodobně v horším stavu jak to Punto.
Spíš bych se připravil na to, že během prvních dvou let v tom autě zahučí i těch 30tis a pak bude nějaký ten rok sloužit, jestli si většinu umíte opravit sám, tak ušetříte docela dost.
reagować
nahlásit
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Poniedziałek 11.01.2021 15:31, RE: RE: RE: Druhé auto do města
cytat:
reakce na: Vlada999, 07.01.2021 15:00 (Děkuju moc za odpověď.Ještě mi ...)

Ahoj, u Fábie I je riziko servo, pořád stojí 9000kč nové a tak musíš risknout použitý díl. Pak je tu hlavní kabelový svazek z ŘJ, do nějakého roku 2002 byl umístněn na místě kde teče voda a rozpadal se. Motory MPI umí vydržet, pokud v něm teda alespoň mění olej majitel, jen to ostatní už tak hvězdné není holt. U Fábie vnímám kvalitativní posun 2003+ a pak facelift, za mě ale žádná sláva se nekoná

Ale jinak všemi dvaceti bych Ti doporučil mírně došetřit na Polo 1.4i cca 2003 nebo dobře udržovaný Golf IV 1.4/1.6 taky tak 2003+. Tyhle vozy pokud seženeš od poctivých majitelů, tak udělají ještě hodně radosti a to nejen výdrží, ale i překvapivě z jízdy.
Jen pro ukázku můj kamarád teprve před rokem takové Polo 1.4i prodal a to s ním jezdil i Rakousko pravidelně
reagować
nahlásit


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, wszelkie prawa zastrzeżone.