0
powrót
 

diskuze k tématu: Fiat Punto - spolehlivé auto za tři platy

kategorie zaszeregowania tematu: italská vozidla
*autofans*
ilość wystąpień159
data registracji21.11.2008
Wtorek 11.04.2017 16:24, Punto zkušenosti
Tazatel se toho od redaktora moc nedozvěděl, tak připojím moje zkušenosti s motorizací 1.2 8v
Auto zas tak úplně bez chyb není, spíše má levné díly tak na tím člověk mávne rukou. Pokud jde o motor, tak mechanika OK, ale slabé místo je těsnění pod hlavou, zapalovací cívky a modul zapalování. Banalita je těsnění pod ventilovým víkem, které neumí většina mechaniků dobře vyměnit, takže většina aut má hlavu potečenou olejem. Výfuk jako takový vydrží dlouho pokud jde o tlumič, ale slabé místo je příruba mezi trubkou a tlumičem. Obvykle tedy upadne netknutý tlumič, kvůli tomu, že kucí italští neumí udělat odvod kondenzátu a ošetřit svar mezi jednotlivými díly výfuku. Trošku horší to je pokud jde o sloupek řízení s elektrickým posilovačem, který může mít nepříjemné výpadky, řešením je výměna řízení za nehoráznou cenu ve Fiatu nebo koupě repas (už to někdo neoficiálně umí, myslím že někde na Slovensku). Průměrná je kvalita látek na čalounění sedadel a člověk se musí naučit žít s vrzáním uložení pedálů, klepání zadních opěradel, skřípáním kostry sedadla. Na druhou stranu, až na to řízení to umí opravit každý mechanik zemědělských strojů a na motoru je ke všemu dobrý přístup. Slabší místo je ještě startér, závada se jeví jako slabá baterka, ale je to obvykle mechanika spouštěče. První ročníky měly ještě dědictví ve formě poddimenzovaného obalu alternátoru, který často praskal. Auto potom jde hůř natočit, protože se vzpříčí kotva a působí přes řemen na klikovku jako pásová brzda. Pokud přesně nelícují karosářské díly, tak to nemusí být vždycky bouračkou, ale místem výroby. Ta auta takhle chodila už nová z fabriky. Auto nabízí na své rozměry famózní prostor a příjemný a nenáročný motor. Na druhou stranu, kamarádka která ho potom vyměnila po většině výše uvedených patálií za litrového Yarise, teď skoro ani neví kde má servis.
reagować
mufik.martin
ilość wystąpień248
data registracji09.05.2007
Środa 12.04.2017 07:50, RE: Punto zkušenosti
*autofans* napisał:
Tazatel se toho od redaktora moc nedozvěděl, tak připojím moje zkušenosti s motorizací 1.2 8vAuto zas tak úplně bez chyb není, spíše má levné díly tak na tím člověk mávne rukou. Pokud jde o motor, tak mechanika OK, ale slabé místo je těsnění pod hlavou, zapalovací cívky a modul zapalování. Banalita je těsnění pod ventilovým víkem, které neumí většina mechaniků dobře vyměnit, takže většina aut má hlavu potečenou olejem. Výfuk jako takový vydrží dlouho pokud jde o tlumič, ale slabé místo je příruba mezi trubkou a tlumičem. Obvykle tedy upadne netknutý tlumič, kvůli tomu, že kucí italští neumí udělat odvod kondenzátu a ošetřit svar mezi jednotlivými díly výfuku. Trošku horší to je pokud jde o sloupek řízení s elektrickým posilovačem, který může mít nepříjemné výpadky, řešením je výměna řízení za nehoráznou cenu ve Fiatu nebo koupě repas (už to někdo neoficiálně umí, myslím že někde na Slovensku). Průměrná je kvalita látek na čalounění sedadel a člověk se musí naučit žít s vrzáním uložení pedálů, klepání zadních opěradel, skřípáním kostry sedadla. Na druhou stranu, až na to řízení to umí opravit každý mechanik zemědělských strojů a na motoru je ke všemu dobrý přístup. Slabší místo je ještě startér, závada se jeví jako slabá baterka, ale je to obvykle mechanika spouštěče. První ročníky měly ještě dědictví ve formě poddimenzovaného obalu alternátoru, který často praskal. Auto potom jde hůř natočit, protože se vzpříčí kotva a působí přes řemen na klikovku jako pásová brzda. Pokud přesně nelícují karosářské díly, tak to nemusí být vždycky bouračkou, ale místem výroby. Ta auta takhle chodila už nová z fabriky. Auto nabízí na své rozměry famózní prostor a příjemný a nenáročný motor. Na druhou stranu, kamarádka která ho potom vyměnila po většině výše uvedených patálií za litrového Yarise, teď skoro ani neví kde má servis.


Taky pridam svou zkusenost s Puntem 2001 1,2 8v. Auto jsem koupil s 60tis km asi jako cca 5let stare. Nastal u me Problem s posilovacem, vsechny servisy chteli menit cele zarizeni za nehoraznou sumu :( Proste jste jeli a najednou vam treba v zatacce prestal fungovat posilovac....po chvili zase naskocil....pak to bylo, ze par dni fungoval, par dni ne....dale byl nejaky Problem v elektronice, jakmile bylo vedro a popojizdel jsem v kolone tak Motor zhasl a nesel natocit dokud nevystydl. Pritom teplota byla stale 90stupnu. Nedoslo tedy k prerati. To same parkovani na prudkem sluni v parny den. Proste jsem Auto nenastartoval, tocilo takzvane nasucho....az kdyz trosku opadla teplota nebo se Auto odtlacilo do stinu tak po vychladnuti slo nastartovat. Nikdo si s tim nevedel rady. Oprava tesneni pod hlavou tez probehla :( A vse se stalo behem prvnich 10 tis km. Pak jsem Auto prodal kamaradovi za smesnou sumu se vsemi zavadami. Posilovac si vlastnorucne cely propajel a opravil a jiz s posilovacem problemy nemel. Ovsem zhasinani v lete v kolonach nebo nemoznost nastartovat v parnu na slunci se mu nikdy nepodarilo vyresit. Takze za me obrovske zklamani. Podotykam, ze Auto nebylo nikdy bourane ani stocene, takze spise smula na patecni kus. Ale abych jen nehanil, mel sjem sice tridveraka (kvuli hezcimu vzhledu) ale prostoru uvnitr bylo dostatek, nastupovani i dozadu bez vyhrad, kufr take slusny. Kdyz Auto jelo nemohl jsem si ho vynachvalit, spotreba okolo 5 - 6 litru na okreskach bez problemu. Kdyby nebylo technickych zavad urcite bych si Auto koupil znovu. Ovsem po mych zkusenostech bych do Punta jiz opetovne nesel, coz je skoda, tridverak je vylozene krasny i dneska kdyz ma nejakou zarivejsi barvu.

reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Środa 12.04.2017 08:39, RE: Punto zkušenosti
mufik.martin napisał:
Taky pridam svou zkusenost s Puntem 2001 1,2 8v. Auto jsem koupil s 60tis km asi jako cca 5let stare. Nastal u me Problem s posilovacem, vsechny servisy chteli menit cele zarizeni za nehoraznou sumu :( Proste jste jeli a najednou vam treba v zatacce prestal fungovat posilovac....po chvili zase naskocil....pak to bylo, ze par dni fungoval, par dni ne....dale byl nejaky Problem v elektronice, jakmile bylo vedro a popojizdel jsem v kolone tak Motor zhasl a nesel natocit dokud nevystydl. Pritom teplota byla stale 90stupnu. Nedoslo tedy k prerati. To same parkovani na prudkem sluni v parny den. Proste jsem Auto nenastartoval, tocilo takzvane nasucho....az kdyz trosku opadla teplota nebo se Auto odtlacilo do stinu tak po vychladnuti slo nastartovat. Nikdo si s tim nevedel rady. Oprava tesneni pod hlavou tez probehla :( A vse se stalo behem prvnich 10 tis km. Pak jsem Auto prodal kamaradovi za smesnou sumu se vsemi zavadami. Posilovac si vlastnorucne cely propajel a opravil a jiz s posilovacem problemy nemel. Ovsem zhasinani v lete v kolonach nebo nemoznost nastartovat v parnu na slunci se mu nikdy nepodarilo vyresit. Takze za me obrovske zklamani. Podotykam, ze Auto nebylo nikdy bourane ani stocene, takze spise smula na patecni kus. Ale abych jen nehanil, mel sjem sice tridveraka (kvuli hezcimu vzhledu) ale prostoru uvnitr bylo dostatek, nastupovani i dozadu bez vyhrad, kufr take slusny. Kdyz Auto jelo nemohl jsem si ho vynachvalit, spotreba okolo 5 - 6 litru na okreskach bez problemu. Kdyby nebylo technickych zavad urcite bych si Auto koupil znovu. Ovsem po mych zkusenostech bych do Punta jiz opetovne nesel, coz je skoda, tridverak je vylozene krasny i dneska kdyz ma nejakou zarivejsi barvu.


Nějak ti slábne paměť, nesedí ti už ani to číslo, se kterým jsi auto kupoval: https://www.tipcars.com/magazin/recenze-uzivatelu/fiat-punto-1-2-8v-po-skode-120.html Den výroby si můžeš podle VINu zjistit v ePeru. U tvého auta byl zjevně problém s regulací bohatostí směsi, takže řešení bylo skoro určitě někde po ose jiné svíčky/kabely/vstřikovače/řídicí jednotka.

K článku a diskuzi toliko, že faceliftovaný model odkazovaný v článku měl i benzinovou motorizaci 1.4 16V (70 kW), přičemž v 5dveřové kastli byla s 5rychlostní převodovkou (jako v sesterském Fiatu Idea) a v 3dveřové verzi a výbavě Sporting s 6rychlostní převodovkou.

Zmiňovaný posilovač řízení je od faceliftu modifikovaný a už nepředstavuje "předpokládanou" opravu. Pokud ano, repase se dělají i ve Zlíně a v Brně s cenou 3-6 tisíc výměnným způsobem.

Těsnění pod hlavou i u víka ventilů představují stokorunové položky vč. práce, tady nějak nevidím důvod k breku. Navíc to není něco, co se musí řešit neprodleně a neodstaví to auto - průsak začíná velmi pozvolna a kde kdo s tím jezdí běžně, protože mastný motor mu nevadí a oleje se mezi výměnou neztratí ani pod rysku.

Potahové látky se změnily od modelového roku 2005 za odolnější, model Actual měl pak ještě pro roky 2007 a 2008 shodné s posledními stily, ty jsou nejpěknější a mají nejlepší výdrž.

Jinak je u punta potřeba počítat kromě zmíněného výfuku (cena 700-2000 za střední/koncový díl dle výrobce) i s výměnou lamda sondy za katalyzátorem (2 000 včetně práce, odejde okolo 100 000 km) a termostatu (cca 350 korun).
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień535
data registracji16.11.2012
Środa 12.04.2017 11:07, RE: Punto zkušenosti
*autofans* napisał:
Tazatel se toho od redaktora moc nedozvěděl, tak připojím moje zkušenosti s motorizací 1.2 8vAuto zas tak úplně bez chyb není, spíše má levné díly tak na tím člověk mávne rukou. Pokud jde o motor, tak mechanika OK, ale slabé místo je těsnění pod hlavou, zapalovací cívky a modul zapalování. Banalita je těsnění pod ventilovým víkem, které neumí většina mechaniků dobře vyměnit, takže většina aut má hlavu potečenou olejem. Výfuk jako takový vydrží dlouho pokud jde o tlumič, ale slabé místo je příruba mezi trubkou a tlumičem. Obvykle tedy upadne netknutý tlumič, kvůli tomu, že kucí italští neumí udělat odvod kondenzátu a ošetřit svar mezi jednotlivými díly výfuku. Trošku horší to je pokud jde o sloupek řízení s elektrickým posilovačem, který může mít nepříjemné výpadky, řešením je výměna řízení za nehoráznou cenu ve Fiatu nebo koupě repas (už to někdo neoficiálně umí, myslím že někde na Slovensku). Průměrná je kvalita látek na čalounění sedadel a člověk se musí naučit žít s vrzáním uložení pedálů, klepání zadních opěradel, skřípáním kostry sedadla. Na druhou stranu, až na to řízení to umí opravit každý mechanik zemědělských strojů a na motoru je ke všemu dobrý přístup. Slabší místo je ještě startér, závada se jeví jako slabá baterka, ale je to obvykle mechanika spouštěče. První ročníky měly ještě dědictví ve formě poddimenzovaného obalu alternátoru, který často praskal. Auto potom jde hůř natočit, protože se vzpříčí kotva a působí přes řemen na klikovku jako pásová brzda. Pokud přesně nelícují karosářské díly, tak to nemusí být vždycky bouračkou, ale místem výroby. Ta auta takhle chodila už nová z fabriky. Auto nabízí na své rozměry famózní prostor a příjemný a nenáročný motor. Na druhou stranu, kamarádka která ho potom vyměnila po většině výše uvedených patálií za litrového Yarise, teď skoro ani neví kde má servis.



Dobrý den, napište o svém Puntu samostatnou recenzi, může se tak dostat k více čtenářům. http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Budeme se těšit
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień535
data registracji16.11.2012
Środa 12.04.2017 11:11, RE: Punto zkušenosti
mufik.martin napisał:
*autofans* napisał:
Tazatel se toho od redaktora moc nedozvěděl, tak připojím moje zkušenosti s motorizací 1.2 8vAuto zas tak úplně bez chyb není, spíše má levné díly tak na tím člověk mávne rukou. Pokud jde o motor, tak mechanika OK, ale slabé místo je těsnění pod hlavou, zapalovací cívky a modul zapalování. Banalita je těsnění pod ventilovým víkem, které neumí většina mechaniků dobře vyměnit, takže většina aut má hlavu potečenou olejem. Výfuk jako takový vydrží dlouho pokud jde o tlumič, ale slabé místo je příruba mezi trubkou a tlumičem. Obvykle tedy upadne netknutý tlumič, kvůli tomu, že kucí italští neumí udělat odvod kondenzátu a ošetřit svar mezi jednotlivými díly výfuku. Trošku horší to je pokud jde o sloupek řízení s elektrickým posilovačem, který může mít nepříjemné výpadky, řešením je výměna řízení za nehoráznou cenu ve Fiatu nebo koupě repas (už to někdo neoficiálně umí, myslím že někde na Slovensku). Průměrná je kvalita látek na čalounění sedadel a člověk se musí naučit žít s vrzáním uložení pedálů, klepání zadních opěradel, skřípáním kostry sedadla. Na druhou stranu, až na to řízení to umí opravit každý mechanik zemědělských strojů a na motoru je ke všemu dobrý přístup. Slabší místo je ještě startér, závada se jeví jako slabá baterka, ale je to obvykle mechanika spouštěče. První ročníky měly ještě dědictví ve formě poddimenzovaného obalu alternátoru, který často praskal. Auto potom jde hůř natočit, protože se vzpříčí kotva a působí přes řemen na klikovku jako pásová brzda. Pokud přesně nelícují karosářské díly, tak to nemusí být vždycky bouračkou, ale místem výroby. Ta auta takhle chodila už nová z fabriky. Auto nabízí na své rozměry famózní prostor a příjemný a nenáročný motor. Na druhou stranu, kamarádka která ho potom vyměnila po většině výše uvedených patálií za litrového Yarise, teď skoro ani neví kde má servis.
Taky pridam svou zkusenost s Puntem 2001 1,2 8v. Auto jsem koupil s 60tis km asi jako cca 5let stare. Nastal u me Problem s posilovacem, vsechny servisy chteli menit cele zarizeni za nehoraznou sumu :( Proste jste jeli a najednou vam treba v zatacce prestal fungovat posilovac....po chvili zase naskocil....pak to bylo, ze par dni fungoval, par dni ne....dale byl nejaky Problem v elektronice, jakmile bylo vedro a popojizdel jsem v kolone tak Motor zhasl a nesel natocit dokud nevystydl. Pritom teplota byla stale 90stupnu. Nedoslo tedy k prerati. To same parkovani na prudkem sluni v parny den. Proste jsem Auto nenastartoval, tocilo takzvane nasucho....az kdyz trosku opadla teplota nebo se Auto odtlacilo do stinu tak po vychladnuti slo nastartovat. Nikdo si s tim nevedel rady. Oprava tesneni pod hlavou tez probehla :( A vse se stalo behem prvnich 10 tis km. Pak jsem Auto prodal kamaradovi za smesnou sumu se vsemi zavadami. Posilovac si vlastnorucne cely propajel a opravil a jiz s posilovacem problemy nemel. Ovsem zhasinani v lete v kolonach nebo nemoznost nastartovat v parnu na slunci se mu nikdy nepodarilo vyresit. Takze za me obrovske zklamani. Podotykam, ze Auto nebylo nikdy bourane ani stocene, takze spise smula na patecni kus. Ale abych jen nehanil, mel sjem sice tridveraka (kvuli hezcimu vzhledu) ale prostoru uvnitr bylo dostatek, nastupovani i dozadu bez vyhrad, kufr take slusny. Kdyz Auto jelo nemohl jsem si ho vynachvalit, spotreba okolo 5 - 6 litru na okreskach bez problemu. Kdyby nebylo technickych zavad urcite bych si Auto koupil znovu. Ovsem po mych zkusenostech bych do Punta jiz opetovne nesel, coz je skoda, tridverak je vylozene krasny i dneska kdyz ma nejakou zarivejsi barvu.


Dobrý den, i Vaše další zkušenosti s Puntem rádi na webu uveřejníme: https://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
reagować
mufik.martin
ilość wystąpień248
data registracji09.05.2007
Środa 12.04.2017 14:30, RE: Punto zkušenosti
Giorgio napisał:
mufik.martin napisał:
Taky pridam svou zkusenost s Puntem 2001 1,2 8v. Auto jsem koupil s 60tis km asi jako cca 5let stare. Nastal u me Problem s posilovacem, vsechny servisy chteli menit cele zarizeni za nehoraznou sumu :( Proste jste jeli a najednou vam treba v zatacce prestal fungovat posilovac....po chvili zase naskocil....pak to bylo, ze par dni fungoval, par dni ne....dale byl nejaky Problem v elektronice, jakmile bylo vedro a popojizdel jsem v kolone tak Motor zhasl a nesel natocit dokud nevystydl. Pritom teplota byla stale 90stupnu. Nedoslo tedy k prerati. To same parkovani na prudkem sluni v parny den. Proste jsem Auto nenastartoval, tocilo takzvane nasucho....az kdyz trosku opadla teplota nebo se Auto odtlacilo do stinu tak po vychladnuti slo nastartovat. Nikdo si s tim nevedel rady. Oprava tesneni pod hlavou tez probehla :( A vse se stalo behem prvnich 10 tis km. Pak jsem Auto prodal kamaradovi za smesnou sumu se vsemi zavadami. Posilovac si vlastnorucne cely propajel a opravil a jiz s posilovacem problemy nemel. Ovsem zhasinani v lete v kolonach nebo nemoznost nastartovat v parnu na slunci se mu nikdy nepodarilo vyresit. Takze za me obrovske zklamani. Podotykam, ze Auto nebylo nikdy bourane ani stocene, takze spise smula na patecni kus. Ale abych jen nehanil, mel sjem sice tridveraka (kvuli hezcimu vzhledu) ale prostoru uvnitr bylo dostatek, nastupovani i dozadu bez vyhrad, kufr take slusny. Kdyz Auto jelo nemohl jsem si ho vynachvalit, spotreba okolo 5 - 6 litru na okreskach bez problemu. Kdyby nebylo technickych zavad urcite bych si Auto koupil znovu. Ovsem po mych zkusenostech bych do Punta jiz opetovne nesel, coz je skoda, tridverak je vylozene krasny i dneska kdyz ma nejakou zarivejsi barvu.
Nějak ti slábne paměť, nesedí ti už ani to číslo, se kterým jsi auto kupoval: https://www.tipcars.com/magazin/recenze-uzivatelu/fiat-punto-1-2-8v-po-skode-120.html Den výroby si můžeš podle VINu zjistit v ePeru. U tvého auta byl zjevně problém s regulací bohatostí směsi, takže řešení bylo skoro určitě někde po ose jiné svíčky/kabely/vstřikovače/řídicí jednotka.K článku a diskuzi toliko, že faceliftovaný model odkazovaný v článku měl i benzinovou motorizaci 1.4 16V (70 kW), přičemž v 5dveřové kastli byla s 5rychlostní převodovkou (jako v sesterském Fiatu Idea) a v 3dveřové verzi a výbavě Sporting s 6rychlostní převodovkou.Zmiňovaný posilovač řízení je od faceliftu modifikovaný a už nepředstavuje "předpokládanou" opravu. Pokud ano, repase se dělají i ve Zlíně a v Brně s cenou 3-6 tisíc výměnným způsobem.Těsnění pod hlavou i u víka ventilů představují stokorunové položky vč. práce, tady nějak nevidím důvod k breku. Navíc to není něco, co se musí řešit neprodleně a neodstaví to auto - průsak začíná velmi pozvolna a kde kdo s tím jezdí běžně, protože mastný motor mu nevadí a oleje se mezi výměnou neztratí ani pod rysku.Potahové látky se změnily od modelového roku 2005 za odolnější, model Actual měl pak ještě pro roky 2007 a 2008 shodné s posledními stily, ty jsou nejpěknější a mají nejlepší výdrž.Jinak je u punta potřeba počítat kromě zmíněného výfuku (cena 700-2000 za střední/koncový díl dle výrobce) i s výměnou lamda sondy za katalyzátorem (2 000 včetně práce, odejde okolo 100 000 km) a termostatu (cca 350 korun).


Omlouvám se, že jsem si nepřečetl svou 10let starou recenzi, abych uvedl přesně na 100% . Takže Auto nebylo rv 20001 ale 2000 a najeto nemělo okolo 60 tis, ale 38tis. S autem jsem neujel 10tis km ale jen 8tis km. Opravdu jsou to zásadní rozdíli, které mění podstatu celé věci. Jak jde, či nejde dnes opravit posilovač je mi šumák. Tehdy to neuměl ani origo Fiat, ani člověk, co dělal se specializoval na Italy. To samé zhasínání motoru, nikdo si s tím nevěděl rady. Pokud to dnes již někdo víc, je to super. Jen by me zajimalo, jak jste prisel na to, ze vymena tesneni pod hlavou je stokorunova polozka? Jen tesneni stoji skoro 1000kc, a potom je to samozrejmne brouseni hlavy, tlakova zkouska plus prace. Dnes si jiz nepamatuji Kolik jsem platil za tesneni pod hlavou, ale bylo to v radu nekolika tisic, urcite ne stokorun
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Środa 12.04.2017 15:09, RE: Punto zkušenosti
mufik.martin napisał:
Giorgio napisał:
mufik.martin napisał:
Taky pridam svou zkusenost s Puntem 2001 1,2 8v. Auto jsem koupil s 60tis km asi jako cca 5let stare. Nastal u me Problem s posilovacem, vsechny servisy chteli menit cele zarizeni za nehoraznou sumu :( Proste jste jeli a najednou vam treba v zatacce prestal fungovat posilovac....po chvili zase naskocil....pak to bylo, ze par dni fungoval, par dni ne....dale byl nejaky Problem v elektronice, jakmile bylo vedro a popojizdel jsem v kolone tak Motor zhasl a nesel natocit dokud nevystydl. Pritom teplota byla stale 90stupnu. Nedoslo tedy k prerati. To same parkovani na prudkem sluni v parny den. Proste jsem Auto nenastartoval, tocilo takzvane nasucho....az kdyz trosku opadla teplota nebo se Auto odtlacilo do stinu tak po vychladnuti slo nastartovat. Nikdo si s tim nevedel rady. Oprava tesneni pod hlavou tez probehla :( A vse se stalo behem prvnich 10 tis km. Pak jsem Auto prodal kamaradovi za smesnou sumu se vsemi zavadami. Posilovac si vlastnorucne cely propajel a opravil a jiz s posilovacem problemy nemel. Ovsem zhasinani v lete v kolonach nebo nemoznost nastartovat v parnu na slunci se mu nikdy nepodarilo vyresit. Takze za me obrovske zklamani. Podotykam, ze Auto nebylo nikdy bourane ani stocene, takze spise smula na patecni kus. Ale abych jen nehanil, mel sjem sice tridveraka (kvuli hezcimu vzhledu) ale prostoru uvnitr bylo dostatek, nastupovani i dozadu bez vyhrad, kufr take slusny. Kdyz Auto jelo nemohl jsem si ho vynachvalit, spotreba okolo 5 - 6 litru na okreskach bez problemu. Kdyby nebylo technickych zavad urcite bych si Auto koupil znovu. Ovsem po mych zkusenostech bych do Punta jiz opetovne nesel, coz je skoda, tridverak je vylozene krasny i dneska kdyz ma nejakou zarivejsi barvu.
Nějak ti slábne paměť, nesedí ti už ani to číslo, se kterým jsi auto kupoval: https://www.tipcars.com/magazin/recenze-uzivatelu/fiat-punto-1-2-8v-po-skode-120.html Den výroby si můžeš podle VINu zjistit v ePeru. U tvého auta byl zjevně problém s regulací bohatostí směsi, takže řešení bylo skoro určitě někde po ose jiné svíčky/kabely/vstřikovače/řídicí jednotka.K článku a diskuzi toliko, že faceliftovaný model odkazovaný v článku měl i benzinovou motorizaci 1.4 16V (70 kW), přičemž v 5dveřové kastli byla s 5rychlostní převodovkou (jako v sesterském Fiatu Idea) a v 3dveřové verzi a výbavě Sporting s 6rychlostní převodovkou.Zmiňovaný posilovač řízení je od faceliftu modifikovaný a už nepředstavuje "předpokládanou" opravu. Pokud ano, repase se dělají i ve Zlíně a v Brně s cenou 3-6 tisíc výměnným způsobem.Těsnění pod hlavou i u víka ventilů představují stokorunové položky vč. práce, tady nějak nevidím důvod k breku. Navíc to není něco, co se musí řešit neprodleně a neodstaví to auto - průsak začíná velmi pozvolna a kde kdo s tím jezdí běžně, protože mastný motor mu nevadí a oleje se mezi výměnou neztratí ani pod rysku.Potahové látky se změnily od modelového roku 2005 za odolnější, model Actual měl pak ještě pro roky 2007 a 2008 shodné s posledními stily, ty jsou nejpěknější a mají nejlepší výdrž.Jinak je u punta potřeba počítat kromě zmíněného výfuku (cena 700-2000 za střední/koncový díl dle výrobce) i s výměnou lamda sondy za katalyzátorem (2 000 včetně práce, odejde okolo 100 000 km) a termostatu (cca 350 korun).
Omlouvám se, že jsem si nepřečetl svou 10let starou recenzi, abych uvedl přesně na 100% . Takže Auto nebylo rv 20001 ale 2000 a najeto nemělo okolo 60 tis, ale 38tis. S autem jsem neujel 10tis km ale jen 8tis km. Opravdu jsou to zásadní rozdíli, které mění podstatu celé věci. Jak jde, či nejde dnes opravit posilovač je mi šumák. Tehdy to neuměl ani origo Fiat, ani člověk, co dělal se specializoval na Italy. To samé zhasínání motoru, nikdo si s tím nevěděl rady. Pokud to dnes již někdo víc, je to super. Jen by me zajimalo, jak jste prisel na to, ze vymena tesneni pod hlavou je stokorunova polozka? Jen tesneni stoji skoro 1000kc, a potom je to samozrejmne brouseni hlavy, tlakova zkouska plus prace. Dnes si jiz nepamatuji Kolik jsem platil za tesneni pod hlavou, ale bylo to v radu nekolika tisic, urcite ne stokorun


Omlouvat se nemusíš ani se sarkazmem, ani bez něj. Prostě tvrdíš něco jiného, než jsi tu sám napsal. Auto se ti chovalo špatně, ale uváděl jsi, že hned po koupi jsou měněné svíčky. To klidně mohla být příčina - nebyl bys první ani poslední, komu namontovali nevhodný typ/špatnou délku. Podobně se můžeme bavit, jestli ti odešla vodní pumpa, protože byla vadná, nebo protože ji někdo nevyměnil po 5 letech spolu s rozvody (které se po těch 5 letech mají měnit bez ohledu na nájezd). Článek je o faceliftovaném modelu, o kterém ale nic nevíš, tak prosím čtenáře nestraš posilovačem, u kterého je absolutně jiná situace jak co do dílu, tak možnosti jeho opravy.

Těsnění pod hlavou stojí 350 korun. Naposledy jsem to řešil na našem pracovním otlounkánkovi vloni v říjnu.

Od roku 2002 do dneška mi dvojkových punt prošlo pod rukama 6 (od nového po ojeté), jedno pořád máme a jedno z prodaných stále bezproblémově využívá kolegyně manželky. Žádné jiné auto asi neznám tak dobře a detailně.
reagować
mufik.martin
ilość wystąpień248
data registracji09.05.2007
Cztwartek 13.04.2017 07:09, RE: Punto zkušenosti
Giorgio napisał:
mufik.martin napisał:
Giorgio napisał:
mufik.martin napisał:
Taky pridam svou zkusenost s Puntem 2001 1,2 8v. Auto jsem koupil s 60tis km asi jako cca 5let stare. Nastal u me Problem s posilovacem, vsechny servisy chteli menit cele zarizeni za nehoraznou sumu :( Proste jste jeli a najednou vam treba v zatacce prestal fungovat posilovac....po chvili zase naskocil....pak to bylo, ze par dni fungoval, par dni ne....dale byl nejaky Problem v elektronice, jakmile bylo vedro a popojizdel jsem v kolone tak Motor zhasl a nesel natocit dokud nevystydl. Pritom teplota byla stale 90stupnu. Nedoslo tedy k prerati. To same parkovani na prudkem sluni v parny den. Proste jsem Auto nenastartoval, tocilo takzvane nasucho....az kdyz trosku opadla teplota nebo se Auto odtlacilo do stinu tak po vychladnuti slo nastartovat. Nikdo si s tim nevedel rady. Oprava tesneni pod hlavou tez probehla :( A vse se stalo behem prvnich 10 tis km. Pak jsem Auto prodal kamaradovi za smesnou sumu se vsemi zavadami. Posilovac si vlastnorucne cely propajel a opravil a jiz s posilovacem problemy nemel. Ovsem zhasinani v lete v kolonach nebo nemoznost nastartovat v parnu na slunci se mu nikdy nepodarilo vyresit. Takze za me obrovske zklamani. Podotykam, ze Auto nebylo nikdy bourane ani stocene, takze spise smula na patecni kus. Ale abych jen nehanil, mel sjem sice tridveraka (kvuli hezcimu vzhledu) ale prostoru uvnitr bylo dostatek, nastupovani i dozadu bez vyhrad, kufr take slusny. Kdyz Auto jelo nemohl jsem si ho vynachvalit, spotreba okolo 5 - 6 litru na okreskach bez problemu. Kdyby nebylo technickych zavad urcite bych si Auto koupil znovu. Ovsem po mych zkusenostech bych do Punta jiz opetovne nesel, coz je skoda, tridverak je vylozene krasny i dneska kdyz ma nejakou zarivejsi barvu.
Nějak ti slábne paměť, nesedí ti už ani to číslo, se kterým jsi auto kupoval: https://www.tipcars.com/magazin/recenze-uzivatelu/fiat-punto-1-2-8v-po-skode-120.html Den výroby si můžeš podle VINu zjistit v ePeru. U tvého auta byl zjevně problém s regulací bohatostí směsi, takže řešení bylo skoro určitě někde po ose jiné svíčky/kabely/vstřikovače/řídicí jednotka.K článku a diskuzi toliko, že faceliftovaný model odkazovaný v článku měl i benzinovou motorizaci 1.4 16V (70 kW), přičemž v 5dveřové kastli byla s 5rychlostní převodovkou (jako v sesterském Fiatu Idea) a v 3dveřové verzi a výbavě Sporting s 6rychlostní převodovkou.Zmiňovaný posilovač řízení je od faceliftu modifikovaný a už nepředstavuje "předpokládanou" opravu. Pokud ano, repase se dělají i ve Zlíně a v Brně s cenou 3-6 tisíc výměnným způsobem.Těsnění pod hlavou i u víka ventilů představují stokorunové položky vč. práce, tady nějak nevidím důvod k breku. Navíc to není něco, co se musí řešit neprodleně a neodstaví to auto - průsak začíná velmi pozvolna a kde kdo s tím jezdí běžně, protože mastný motor mu nevadí a oleje se mezi výměnou neztratí ani pod rysku.Potahové látky se změnily od modelového roku 2005 za odolnější, model Actual měl pak ještě pro roky 2007 a 2008 shodné s posledními stily, ty jsou nejpěknější a mají nejlepší výdrž.Jinak je u punta potřeba počítat kromě zmíněného výfuku (cena 700-2000 za střední/koncový díl dle výrobce) i s výměnou lamda sondy za katalyzátorem (2 000 včetně práce, odejde okolo 100 000 km) a termostatu (cca 350 korun).
Omlouvám se, že jsem si nepřečetl svou 10let starou recenzi, abych uvedl přesně na 100% . Takže Auto nebylo rv 20001 ale 2000 a najeto nemělo okolo 60 tis, ale 38tis. S autem jsem neujel 10tis km ale jen 8tis km. Opravdu jsou to zásadní rozdíli, které mění podstatu celé věci. Jak jde, či nejde dnes opravit posilovač je mi šumák. Tehdy to neuměl ani origo Fiat, ani člověk, co dělal se specializoval na Italy. To samé zhasínání motoru, nikdo si s tím nevěděl rady. Pokud to dnes již někdo víc, je to super. Jen by me zajimalo, jak jste prisel na to, ze vymena tesneni pod hlavou je stokorunova polozka? Jen tesneni stoji skoro 1000kc, a potom je to samozrejmne brouseni hlavy, tlakova zkouska plus prace. Dnes si jiz nepamatuji Kolik jsem platil za tesneni pod hlavou, ale bylo to v radu nekolika tisic, urcite ne stokorun
Omlouvat se nemusíš ani se sarkazmem, ani bez něj. Prostě tvrdíš něco jiného, než jsi tu sám napsal. Auto se ti chovalo špatně, ale uváděl jsi, že hned po koupi jsou měněné svíčky. To klidně mohla být příčina - nebyl bys první ani poslední, komu namontovali nevhodný typ/špatnou délku. Podobně se můžeme bavit, jestli ti odešla vodní pumpa, protože byla vadná, nebo protože ji někdo nevyměnil po 5 letech spolu s rozvody (které se po těch 5 letech mají měnit bez ohledu na nájezd). Článek je o faceliftovaném modelu, o kterém ale nic nevíš, tak prosím čtenáře nestraš posilovačem, u kterého je absolutně jiná situace jak co do dílu, tak možnosti jeho opravy.Těsnění pod hlavou stojí 350 korun. Naposledy jsem to řešil na našem pracovním otlounkánkovi vloni v říjnu.Od roku 2002 do dneška mi dvojkových punt prošlo pod rukama 6 (od nového po ojeté), jedno pořád máme a jedno z prodaných stále bezproblémově využívá kolegyně manželky. Žádné jiné auto asi neznám tak dobře a detailně.


A co tvrdim jineho? Ze si nepamatuji presny pocet ujetych kilometru a presny rok vyroby u auta, ktere jsem mel pred 10 lety? Opravdu 1 rok a zhrba 20 tis km na tachometru jsou tak zasadni rozdily, ktere ovlivnily to, co se mi s autem prihodilo? Co bylo a nebylo pricinou skubani a dalsich problemu je tezke resit, mohli to byt ty svicky, mohlo to byt nekolik dalsich veci, servisy na zadne zavady neprisli. Muzeme se sahodlouze bavit o Tom, kde mohl mohl a nemohl byt Problem. Jen jsem napsal vlastni zkusenost s timto autem. V poradne je sice doporucovana verze po faceliftu, ale snad neni tak od veci napsat, jakou jsem mel realnou zkusenost s identickym vozem a identickym motorem, ktery je v poradne doporucovany, jediny rozdil je Facelift, jinak se jedna o stejny model i Motor. A presne jak se pise v poradne, je to Auto za 3 platy, nevim jestli chce nekdo resit repas serva nekde ve Zline. Ze mi odesla vodni pumpa kratce po koupi auta je taky na povazenou. Servisni interval 5 let je hodne maly. Rozvody jsem u takto maleho najezdu chtel resit az po zime. Bohuzel pumpa byla proti. Tesneni pod hlavou Victor Reinz nebo jak se to pise stalo neco kolem necele tisicovky. Stejne jako kdyz jsem to resil na 405 a nebo na golfu. Cena + - stejna za kvalitni tesneni. Ale nikdy jsem nenechal menit samotne tesneni. Vzdy jsem dal na doporuceni servisu a udelal brouseni a tlakovou zkousku hlavy, coz si myslim, by mel udelat kazdy dobry servis. Eventuelne by se dalo usetrit za tlakovou zkousku, ale brouseni by melo probehnotu vzdy. A to uz se urcite nebavime o par stovkach za praci servisu. A nevim Kolik lidi si vymeni tesneni samo Doma na zahrade. Ctenare jsem nicim nestrasil, jak jsem psal, pouze jsem zde vypsal moje osobni zkusenosti se stejnou generaci a motorem, pouze verze pred faceliftem. Jestli to nekoho urazilo, ze jsem zmilil vlastni problemy vozu pred faceliftem, ktery je tedy tak moc odlisny tak se omlouvam. Opravdu bude lepsi Sem radeji nepsat a jen cist, jak se tady porad nekdo hada na jakekoliv tema, jestli je lepsi Skoda, BMW nebo Japonec. Jen jsem chtel podotknout, ze tolik starosti co jsem mel za 8 tis km s Puntem, ktere bylo pomerne mlade, zachovale a s opravdu malym najezdem, tak tolik starosti jsem nemel nikdy ani se 405 TD, ktere jsem mel v rodine 4, mnohem starsi a mnohem ojetejsi bez jakekoliv Historie.
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Cztwartek 13.04.2017 10:31, RE: Punto zkušenosti
mufik.martin napisał:
A co tvrdim jineho? Ze si nepamatuji presny pocet ujetych kilometru a presny rok vyroby u auta, ktere jsem mel pred 10 lety? Opravdu 1 rok a zhrba 20 tis km na tachometru jsou tak zasadni rozdily, ktere ovlivnily to, co se mi s autem prihodilo? Co bylo a nebylo pricinou skubani a dalsich problemu je tezke resit, mohli to byt ty svicky, mohlo to byt nekolik dalsich veci, servisy na zadne zavady neprisli. Muzeme se sahodlouze bavit o Tom, kde mohl mohl a nemohl byt Problem. Jen jsem napsal vlastni zkusenost s timto autem. V poradne je sice doporucovana verze po faceliftu, ale snad neni tak od veci napsat, jakou jsem mel realnou zkusenost s identickym vozem a identickym motorem, ktery je v poradne doporucovany, jediny rozdil je Facelift, jinak se jedna o stejny model i Motor. A presne jak se pise v poradne, je to Auto za 3 platy, nevim jestli chce nekdo resit repas serva nekde ve Zline. Ze mi odesla vodni pumpa kratce po koupi auta je taky na povazenou. Servisni interval 5 let je hodne maly. Rozvody jsem u takto maleho najezdu chtel resit az po zime. Bohuzel pumpa byla proti. Tesneni pod hlavou Victor Reinz nebo jak se to pise stalo neco kolem necele tisicovky. Stejne jako kdyz jsem to resil na 405 a nebo na golfu. Cena + - stejna za kvalitni tesneni. Ale nikdy jsem nenechal menit samotne tesneni. Vzdy jsem dal na doporuceni servisu a udelal brouseni a tlakovou zkousku hlavy, coz si myslim, by mel udelat kazdy dobry servis. Eventuelne by se dalo usetrit za tlakovou zkousku, ale brouseni by melo probehnotu vzdy. A to uz se urcite nebavime o par stovkach za praci servisu. A nevim Kolik lidi si vymeni tesneni samo Doma na zahrade. Ctenare jsem nicim nestrasil, jak jsem psal, pouze jsem zde vypsal moje osobni zkusenosti se stejnou generaci a motorem, pouze verze pred faceliftem. Jestli to nekoho urazilo, ze jsem zmilil vlastni problemy vozu pred faceliftem, ktery je tedy tak moc odlisny tak se omlouvam. Opravdu bude lepsi Sem radeji nepsat a jen cist, jak se tady porad nekdo hada na jakekoliv tema, jestli je lepsi Skoda, BMW nebo Japonec. Jen jsem chtel podotknout, ze tolik starosti co jsem mel za 8 tis km s Puntem, ktere bylo pomerne mlade, zachovale a s opravdu malym najezdem, tak tolik starosti jsem nemel nikdy ani se 405 TD, ktere jsem mel v rodine 4, mnohem starsi a mnohem ojetejsi bez jakekoliv Historie.


To, v čem ty nevidíš rozdíly, neznamená, že nejsou. Například v roce 2000 motory plnily Euro II, ale modely 2001 už i Euro 3, od roku 2004 pak i Euro 4 - s tím souvisejí i úpravy řídicí jednotky (jeden z možných zdrojů tvých problémů). Auto v článku, jeho posilovač ani jeho pohonná soustava NEJSOU IDENTICKÉ s tím, co jsi měl a popsal. A to, co osobně pokládám za nejdůležitější - 1999/2000 jsou první kusy výroby, které mnohem častěji potkávají dětské nemoci, bez ohledu na model a značku. Punto II sdílelo se svým předchůdcem necelých 20 % dílů, bylo to nové auto od vývoje po výrobu. Tím spíše je důležitý ten zmíněný facelift, který tímto netrpěl.

Jestli je interval výměny rozvodů 5 let krátký, není na tvém posouzení. To je předpis výrobce. Vodní pumpa se mění s rozvody. Zanedbaná údržba není závada a problém auta, ale majitele.

Znova ti také opakuju, že repas serva u faceliftu se obvykle nemusí řešit vůbec. Ze 4 předfaceliftů z těch 6 punt ale problém se servem měl jen jeden kus (to si ještě vyřešil původní majitel a dalších více než 100 000 km s tím nebyl a není problém), faceliftovaný ani jeden. A do Zlína kvůli repase nemusí nikdo jezdit, prostě auto nechá kdekoliv po ČR v servise a servis do Zlína pošle servo a dostane jiné, repasované, které namontuje. Dělá se to tak s převodovkami, brzdami a dalšími díly běžně.

K servisování používám kvalitní certifikovaný Bosch Car Service, to nejsou žádní diletanti. S výměnou těsnění jsem nechal měnit i tlumič výfuku, namontovat zadní parkovací senzory a vyjma těch samotných senzorů byla souhrnná cena materiálu (včetně výfuku a spony) a práce 2 843 korun včetně DPH.

Shrnuto: Punto II, zejména po faceliftu, je skutečně spolehlivé auto za 3 platy a není důvod se jej bát, kusy od roku 2002 jsou prosty dětských nemocí a veškeré provozní a servisní úkony jsou cenově dostupné. Na auto exisuje solidní druhovýroba dílů a poradí si s ním i solidní neautorizovaný servis.
reagować
mufik.martin
ilość wystąpień248
data registracji09.05.2007
Cztwartek 13.04.2017 10:51, RE: Punto zkušenosti
Giorgio napisał:
mufik.martin napisał:
A co tvrdim jineho? Ze si nepamatuji presny pocet ujetych kilometru a presny rok vyroby u auta, ktere jsem mel pred 10 lety? Opravdu 1 rok a zhrba 20 tis km na tachometru jsou tak zasadni rozdily, ktere ovlivnily to, co se mi s autem prihodilo? Co bylo a nebylo pricinou skubani a dalsich problemu je tezke resit, mohli to byt ty svicky, mohlo to byt nekolik dalsich veci, servisy na zadne zavady neprisli. Muzeme se sahodlouze bavit o Tom, kde mohl mohl a nemohl byt Problem. Jen jsem napsal vlastni zkusenost s timto autem. V poradne je sice doporucovana verze po faceliftu, ale snad neni tak od veci napsat, jakou jsem mel realnou zkusenost s identickym vozem a identickym motorem, ktery je v poradne doporucovany, jediny rozdil je Facelift, jinak se jedna o stejny model i Motor. A presne jak se pise v poradne, je to Auto za 3 platy, nevim jestli chce nekdo resit repas serva nekde ve Zline. Ze mi odesla vodni pumpa kratce po koupi auta je taky na povazenou. Servisni interval 5 let je hodne maly. Rozvody jsem u takto maleho najezdu chtel resit az po zime. Bohuzel pumpa byla proti. Tesneni pod hlavou Victor Reinz nebo jak se to pise stalo neco kolem necele tisicovky. Stejne jako kdyz jsem to resil na 405 a nebo na golfu. Cena + - stejna za kvalitni tesneni. Ale nikdy jsem nenechal menit samotne tesneni. Vzdy jsem dal na doporuceni servisu a udelal brouseni a tlakovou zkousku hlavy, coz si myslim, by mel udelat kazdy dobry servis. Eventuelne by se dalo usetrit za tlakovou zkousku, ale brouseni by melo probehnotu vzdy. A to uz se urcite nebavime o par stovkach za praci servisu. A nevim Kolik lidi si vymeni tesneni samo Doma na zahrade. Ctenare jsem nicim nestrasil, jak jsem psal, pouze jsem zde vypsal moje osobni zkusenosti se stejnou generaci a motorem, pouze verze pred faceliftem. Jestli to nekoho urazilo, ze jsem zmilil vlastni problemy vozu pred faceliftem, ktery je tedy tak moc odlisny tak se omlouvam. Opravdu bude lepsi Sem radeji nepsat a jen cist, jak se tady porad nekdo hada na jakekoliv tema, jestli je lepsi Skoda, BMW nebo Japonec. Jen jsem chtel podotknout, ze tolik starosti co jsem mel za 8 tis km s Puntem, ktere bylo pomerne mlade, zachovale a s opravdu malym najezdem, tak tolik starosti jsem nemel nikdy ani se 405 TD, ktere jsem mel v rodine 4, mnohem starsi a mnohem ojetejsi bez jakekoliv Historie.
To, v čem ty nevidíš rozdíly, neznamená, že nejsou. Například v roce 2000 motory plnily Euro II, ale modely 2001 už i Euro 3, od roku 2004 pak i Euro 4 - s tím souvisejí i úpravy řídicí jednotky (jeden z možných zdrojů tvých problémů). Auto v článku, jeho posilovač ani jeho pohonná soustava NEJSOU IDENTICKÉ s tím, co jsi měl a popsal. A to, co osobně pokládám za nejdůležitější - 1999/2000 jsou první kusy výroby, které mnohem častěji potkávají dětské nemoci, bez ohledu na model a značku. Punto II sdílelo se svým předchůdcem necelých 20 % dílů, bylo to nové auto od vývoje po výrobu. Tím spíše je důležitý ten zmíněný facelift, který tímto netrpěl.Jestli je interval výměny rozvodů 5 let krátký, není na tvém posouzení. To je předpis výrobce. Vodní pumpa se mění s rozvody. Zanedbaná údržba není závada a problém auta, ale majitele.Znova ti také opakuju, že repas serva u faceliftu se obvykle nemusí řešit vůbec. Ze 4 předfaceliftů z těch 6 punt ale problém se servem měl jen jeden kus (to si ještě vyřešil původní majitel a dalších více než 100 000 km s tím nebyl a není problém), faceliftovaný ani jeden. A do Zlína kvůli repase nemusí nikdo jezdit, prostě auto nechá kdekoliv po ČR v servise a servis do Zlína pošle servo a dostane jiné, repasované, které namontuje. Dělá se to tak s převodovkami, brzdami a dalšími díly běžně.K servisování používám kvalitní certifikovaný Bosch Car Service, to nejsou žádní diletanti. S výměnou těsnění jsem nechal měnit i tlumič výfuku, namontovat zadní parkovací senzory a vyjma těch samotných senzorů byla souhrnná cena materiálu (včetně výfuku a spony) a práce 2 843 korun včetně DPH.Shrnuto: Punto II, zejména po faceliftu, je skutečně spolehlivé auto za 3 platy a není důvod se jej bát, kusy od roku 2002 jsou prosty dětských nemocí a veškeré provozní a servisní úkony jsou cenově dostupné. Na auto exisuje solidní druhovýroba dílů a poradí si s ním i solidní neautorizovaný servis.


Jen by me zajimalo, jestli s vymenou tesneni pod hlavou brousili i hlavu, protoze ta cena je nejak podezrele nizka na to, co vse na aute delali. S vodni pumpou souhlasim, mel jsem to udelat hned po koupi a nečekat. Původni majitel vymenil olej, takze jsem do servisu chtel az v zime s vymenou oleje a ze necham udelat rovnou i rozvody. Necekal jsem, ze ta zivotnost bude opravdu takto nizka, ale beru to. Vyrobce rekl 5 let a to jsem nedodrzel, i kdyz o intervalu 5 let si myslim sve...Standard byva vsude cca 100 tis km / 10 let. Je pravda, ze Pekny kousek Punta po faceliftu bych mozna jeste zvazoval. Uznavam, ze facelifty resi hodne nemoci, sam jsem si C5 taky radeji priplatil na verzi po faceliftu. Jen jsem proste chtel zminit, co se prihodilo me behem velmi kratke doby, coz se mi nikdy jindy nestalo ani u mnohem vice olitanych aut. Většina 405 co jsem měl v rodině měla kolem 300 tis na tachometru, v realu mozna i vice, stari meli 15 let a presto slouzili bez vetsich zavad, stejne jako Toledo, ktere sice rezlo vsude mozne, ale mechanicky bylo nesmrtelne.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Cztwartek 13.04.2017 15:25, RE: Punto zkušenosti
mufik.martin napisał:
Giorgio napisał:
mufik.martin napisał:
A co tvrdim jineho? Ze si nepamatuji presny pocet ujetych kilometru a presny rok vyroby u auta, ktere jsem mel pred 10 lety? Opravdu 1 rok a zhrba 20 tis km na tachometru jsou tak zasadni rozdily, ktere ovlivnily to, co se mi s autem prihodilo? Co bylo a nebylo pricinou skubani a dalsich problemu je tezke resit, mohli to byt ty svicky, mohlo to byt nekolik dalsich veci, servisy na zadne zavady neprisli. Muzeme se sahodlouze bavit o Tom, kde mohl mohl a nemohl byt Problem. Jen jsem napsal vlastni zkusenost s timto autem. V poradne je sice doporucovana verze po faceliftu, ale snad neni tak od veci napsat, jakou jsem mel realnou zkusenost s identickym vozem a identickym motorem, ktery je v poradne doporucovany, jediny rozdil je Facelift, jinak se jedna o stejny model i Motor. A presne jak se pise v poradne, je to Auto za 3 platy, nevim jestli chce nekdo resit repas serva nekde ve Zline. Ze mi odesla vodni pumpa kratce po koupi auta je taky na povazenou. Servisni interval 5 let je hodne maly. Rozvody jsem u takto maleho najezdu chtel resit az po zime. Bohuzel pumpa byla proti. Tesneni pod hlavou Victor Reinz nebo jak se to pise stalo neco kolem necele tisicovky. Stejne jako kdyz jsem to resil na 405 a nebo na golfu. Cena + - stejna za kvalitni tesneni. Ale nikdy jsem nenechal menit samotne tesneni. Vzdy jsem dal na doporuceni servisu a udelal brouseni a tlakovou zkousku hlavy, coz si myslim, by mel udelat kazdy dobry servis. Eventuelne by se dalo usetrit za tlakovou zkousku, ale brouseni by melo probehnotu vzdy. A to uz se urcite nebavime o par stovkach za praci servisu. A nevim Kolik lidi si vymeni tesneni samo Doma na zahrade. Ctenare jsem nicim nestrasil, jak jsem psal, pouze jsem zde vypsal moje osobni zkusenosti se stejnou generaci a motorem, pouze verze pred faceliftem. Jestli to nekoho urazilo, ze jsem zmilil vlastni problemy vozu pred faceliftem, ktery je tedy tak moc odlisny tak se omlouvam. Opravdu bude lepsi Sem radeji nepsat a jen cist, jak se tady porad nekdo hada na jakekoliv tema, jestli je lepsi Skoda, BMW nebo Japonec. Jen jsem chtel podotknout, ze tolik starosti co jsem mel za 8 tis km s Puntem, ktere bylo pomerne mlade, zachovale a s opravdu malym najezdem, tak tolik starosti jsem nemel nikdy ani se 405 TD, ktere jsem mel v rodine 4, mnohem starsi a mnohem ojetejsi bez jakekoliv Historie.
To, v čem ty nevidíš rozdíly, neznamená, že nejsou. Například v roce 2000 motory plnily Euro II, ale modely 2001 už i Euro 3, od roku 2004 pak i Euro 4 - s tím souvisejí i úpravy řídicí jednotky (jeden z možných zdrojů tvých problémů). Auto v článku, jeho posilovač ani jeho pohonná soustava NEJSOU IDENTICKÉ s tím, co jsi měl a popsal. A to, co osobně pokládám za nejdůležitější - 1999/2000 jsou první kusy výroby, které mnohem častěji potkávají dětské nemoci, bez ohledu na model a značku. Punto II sdílelo se svým předchůdcem necelých 20 % dílů, bylo to nové auto od vývoje po výrobu. Tím spíše je důležitý ten zmíněný facelift, který tímto netrpěl.Jestli je interval výměny rozvodů 5 let krátký, není na tvém posouzení. To je předpis výrobce. Vodní pumpa se mění s rozvody. Zanedbaná údržba není závada a problém auta, ale majitele.Znova ti také opakuju, že repas serva u faceliftu se obvykle nemusí řešit vůbec. Ze 4 předfaceliftů z těch 6 punt ale problém se servem měl jen jeden kus (to si ještě vyřešil původní majitel a dalších více než 100 000 km s tím nebyl a není problém), faceliftovaný ani jeden. A do Zlína kvůli repase nemusí nikdo jezdit, prostě auto nechá kdekoliv po ČR v servise a servis do Zlína pošle servo a dostane jiné, repasované, které namontuje. Dělá se to tak s převodovkami, brzdami a dalšími díly běžně.K servisování používám kvalitní certifikovaný Bosch Car Service, to nejsou žádní diletanti. S výměnou těsnění jsem nechal měnit i tlumič výfuku, namontovat zadní parkovací senzory a vyjma těch samotných senzorů byla souhrnná cena materiálu (včetně výfuku a spony) a práce 2 843 korun včetně DPH.Shrnuto: Punto II, zejména po faceliftu, je skutečně spolehlivé auto za 3 platy a není důvod se jej bát, kusy od roku 2002 jsou prosty dětských nemocí a veškeré provozní a servisní úkony jsou cenově dostupné. Na auto exisuje solidní druhovýroba dílů a poradí si s ním i solidní neautorizovaný servis.
Jen by me zajimalo, jestli s vymenou tesneni pod hlavou brousili i hlavu, protoze ta cena je nejak podezrele nizka na to, co vse na aute delali. S vodni pumpou souhlasim, mel jsem to udelat hned po koupi a nečekat. Původni majitel vymenil olej, takze jsem do servisu chtel az v zime s vymenou oleje a ze necham udelat rovnou i rozvody. Necekal jsem, ze ta zivotnost bude opravdu takto nizka, ale beru to. Vyrobce rekl 5 let a to jsem nedodrzel, i kdyz o intervalu 5 let si myslim sve...Standard byva vsude cca 100 tis km / 10 let. Je pravda, ze Pekny kousek Punta po faceliftu bych mozna jeste zvazoval. Uznavam, ze facelifty resi hodne nemoci, sam jsem si C5 taky radeji priplatil na verzi po faceliftu. Jen jsem proste chtel zminit, co se prihodilo me behem velmi kratke doby, coz se mi nikdy jindy nestalo ani u mnohem vice olitanych aut. Většina 405 co jsem měl v rodině měla kolem 300 tis na tachometru, v realu mozna i vice, stari meli 15 let a presto slouzili bez vetsich zavad, stejne jako Toledo, ktere sice rezlo vsude mozne, ale mechanicky bylo nesmrtelne.


Hlavu stačí přeměřit - brousí se až podle výsledku měření. V reálu je hlava křivá nebo omačkaná málokdy (pokud tě tedy nechce servis natáhnout a netvrdí, že je potřeba brousit vždy).
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Piątek 14.04.2017 06:54, RE: Punto zkušenosti
Pavlik napisał:
Hlavu stačí přeměřit - brousí se až podle výsledku měření. V reálu je hlava křivá nebo omačkaná málokdy (pokud tě tedy nechce servis natáhnout a netvrdí, že je potřeba brousit vždy).


Přesně tak.
reagować
Zvirak
ilość wystąpień459
data registracji09.09.2012
Piątek 14.04.2017 08:18, .
já když čtu, že je předepsaná výměna rozvodů s pumpou a dotyčnej řekne, že je zbytečný měnit pumpu. (tipuju, že bylo zbytečný měnit i klapky a vyměnil jen řemen)
Tak to je diagnóza.

ad Punto: je v rodině od novoty (rok2000) a mimo pravidelný servis s ním NIKDY nic nebylo. Dokonce kastle bez náznaku rzi a vypadá jak když sjelo přímo z fabriky (garážované).
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.