Giorgio napisał:
Ono je nutné rozlišovat, jestli slečna studuje na střední a dojíždí na internát, nebo výšce a bydlí na koleji. Studenti na střední si málokdy dokážou přivydělat na brigádě - a pokud ano, tak ne moc. Pro středoškolačku je zlatá volba starší seicento s nejmenším motorem 0.9 - motor nic neváží, takže není nutné mít ve výbavě posilovač řízení, deklarované kombinované spotřeby 4 litry se dá hravě dosáhnout, pokazit se na takovém autě nemá co a použitelné kousky třeba z dědictví se sají sehnat už v rozmezí 15-25 tisíc, takže zbývá solidní rezerva na důkladnou kontrolu a preventivní výměnu důležitých součástí - rozvody, provozní kapaliny, dvě sady pneumatik. Seicento má navíc 13palcová kola, což je z pohledu jízdních vlastností bída, ale takové pneumatiky jsou velmi levné. Jiná situace je, pokud slečna dojíždí na vysokou školu a přivydělá si víc (=unese o 1-1,5 l/100 km vyšší spotřebu) - v takovém případě je lepší koupit punto druhé generace s motorem 1.2 8V (44 kW), které opět platí za velmi spolehlivé, ale je výrazně bezpečnější (micra se s ním nemůže srovnávat, punto II dostalo v Euro NCAP více bodů i než fabia, která je v ČR považována za soudobý etalon bezpečného malého auta) a nabídne běžně i klimatizaci. Protože má tazatelka zájem o seicento, 3dveřové provedení by nemělo být handicapem - to bývá levnější a dá se pořídit slušné okolo 35 tisíc, takže opět zbývá i nějaká rezerva. Díky předním čirým světlometům s projektorovou optikou a jednoduchým ostrým liniím to auto ve slušném stavu a v pěkné barvě vypadá i dnes velmi dobře.
Celkově by Punto 1,2 bylo určitě lepší, ale Seicento bude mít ještě menší servisní a provozní náklady a za stejné peníze by mělo být v lepším stavu. Jinak Fabia 1 a Punto 2 dostaly v crash testu stejně bodů (26), obě auta měla jen 1 airbag, rozdíl byl jen v tom, že Punto bylo v 3dv karoserii. Každopádně i na dnešní dobu výborný výsledek, to se ještě nezapočítávaly elektronická cingrlátka z oblasti aktivní bezpečnosti. Dnes může být auto sebepevnější, ale když mu chybí pípáky, má smůlu :/
Proto i lidi přestávají umět řídit a zvládat krizové situace. Místo aby si dávali pozor, přemýšleli a získávali zkušenosti, spoléhají na systémy...