0
powrót
 

diskuze k tématu: Starší MPV se spolehlivým motorem na přestavbu LPG

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, technické dotazy, hybridy, cng, lpg
Libin
ilość wystąpień3
data registracji19.12.2021
Niedziela 19.12.2021 21:47, Starší MPV se spolehlivým motorem na přestavbu LPG
Zdravím,do budoucna hodlám zakoupit nějaké mpv z důvodu věku a lepšího nástupu do vozu. Jsem skalním fandou značky ford ale v této kategorii toho moc není,zvláště v rozmezí kolem 150 tis. Na dražší ( Kuga,Edge,Puma)bohužel nemám finance,zaujal mě S max v benzinu (nechci nafťák) s 2.5 motorem od Volva, Bratr má C max 1.6 ecoboost,nejezdí špatně ale bojím se toho motoru po přečtení několika recenzí. Kdybych měl vybrat jinou značku,tek Golf plus 2.0 tsi a velmi se mě líbí MB B200 turbo. Jezdím už 20 let na lpg,nechci od tohoto paliva ustoupit,prosím tedy,který motor je vhodný pro toto palivo? Děkuji za radu
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1232
data registracji08.09.2009
Poniedziałek 20.12.2021 13:43, RE: Starší MPV se spolehlivým motorem na přestavbu LPG
cytat:
reakce na: Libin, 19.12.2021 21:47 (Zdravím,do budoucna hodlám zak ...)


Pokud trváte na LG, tak volte: 1) atmosferický motor, 2) bez přímého vstřiku, 3) ideálně takový, který je na spolování LPG nachystán již z výroby = má tvrzená ventilová sedla. Za další - nevěřte na fámy o "přimazávání ventilů" - je to placebo a v odborných materiálech bylo potvrzeno již 100x, že to skutečbně není řešení proti zaklepávání ventilových sedel. Na trhu je poměrně dost aut, která na LPG jous již připraveny z výroby: namátkou Dacia, některé Renaulty, Oply a pokud ěm paměť neklamě, i nějaký ten Fiat tuším byl. V naprosté větině však nesplňují kategorii MPV, snda s výjimkkou Dacie a Olpa (model si nepamatuji přesně, snad Mokka? tady však jen hádám, opravdu nevím přesný model). Obecná rada - hledejte motory, na které je kupa dílů, servisáci je znají a umí aorientujte se podle obecného ukazatele četnosti aut, která jezdí na LPG. Na LPG pojede vše, otázkou však je - jak to pojede. Druhá zásadní věc je výběr instalační a servisní firmy: LPG dnes "dokáže udělat" kde kdo, ale udělat to tak, aby to bylo bez problémů, již není tak časté. Pokud vám plynař bude tvrdit, že svítící kontrolka "check engine" nic není, že to je normální, uplaujte rychle pryč! je to fušer a vás čeká v brzké době GO motoru, nebo aspoň lav, protože motor s největší pravděpodobností bude spalovat chudou směs, čili na problém se sedly a ventily máte zaděláno. Naladit LPG je potřeba v dynamickém režimu, nalogovat hodnoty z noha snímačů a ty pakl správně vyhodnotit, aby vše fungovalo, jak má. Dále je potřba mít na paměti, že je nějaká životnost nádrže, roční interval STK a emisí, na LPG kupa aut neprojde právě paradoxně kvůli emsiím - což vám však každý zatají a bude tvrdit pravý opak! Pak čqstá výměna svíček, častá zkrácená výměna oleje, podzemní garáže atd. Zvažte, kolik najedete a jaká ej návratnost. Nový prměrný systém LPG na 4 válec je dnes cca 25-30tCZK, výpočet návratnosti je snadný. Pokud najdete do 15tkm/rok, nešel bych do toho, protože návratnost je témět v nedhlednu a problém s LPG potká každho, Koho ne, ať hodí kamenem. Píšu o tom záměrně, protože ještě před lety jsme u svého prvného Subaru (Legacy s motorem 2,0R 2xDOHC) chtrěl řešit LPG a po vyslechnutí argumentů opravdového fachmana, nikoliv fušera, na motory Subaru a obecně japonské motory, jsem od toho upustil. A dnes mám již 4. Subaru a nikdy jsme nepocítil nutnost přestavby na LPG. Ono stačí jen kalkulovat, přizpůsobit jízdní režim a apk zjistíme, že pokdu jezdím na delší trasy za nějakých 6,5/100 benzínu s 17metráků vážícím Outbackem a trvalým pohonem všech kol, nemá cenu si zadělávat na bezesné noci. K výběru uta - já osobně bych NIKDY auto s LPG v nějakém bazaru nekoupil. Nevím totiž, v jakém stavu je motor - zejména tedy hlavy, sedal, systém LPG, nádrž, atd...Když LPG, tak zásadně bu´d fungl nové již z výroby a nebo méje, které si enchám přestavět, kdybych to potřeboval. Sedněte, vemte kalkulačku a počítejte a pak si řekněte, zdali s evám to vrátí. Mně osobně při nájezdu 15-18tkm za roks e to nevrátí nikdy. nesmíte vidět jen ten rozdíl v ceněn plaiv /dnes LPG průměr cca 16,5-17,5 vs. 36,5-37,5), ale i věci kolem. A peníze nejosu všechno. Auto v servisu, nemožnost parkovat všude, revize, STK, servisní náklady jasně vyšší proti benzínu, to vše musíte vidět. A ze své praxe, ky mi rukama v mém životě prošlo, počítám-li dobře, již 29 aut, vím, že i s benzínem lze jezdit relativně levně ještě stále i dnes, byť LPG je cenově lákavější, o tom žádná. Ale já mám rád klidné spaní, okamžitě ve dne v noci mobilní auto a to mi za těch pár tisícovek ročně rozhodně stojí. POkud půjdte ro auto na LG, asi bych s evyhnul obecně všem japoncům. Ano, i v kounitě Subaru máme kupy auta na LG, která mají na hrbu přes 300tkm na LPG, ale co za tím stojí, vám už každý nepoví. Jistota s LPG je snad u starých motorů z litiny a ty dnes už skoro nejsou. A nebo nové... je to vaše volba a vaše peníze. Ale musíte to vidět i z té druhé strany. PS: nedávno jsme vybíral nové auto a než jsme vybral nový Outbacj, byl jsme Xkrát otstovat Mitsubishi Ouotlander s motorme 2,0i MOVEC 110kW a pohonem buď FWD a nebo AWD. S FWD není vůbec problém jezdit do 7/100, to lez zcela v klidu a s přehledem, 4x4 je asi o litr víc. Auto jaká stodola. To je volba ro ty, co by chtěli velké, kvaltiní a úsporrné auto, navíc proěřenbé v X generacích a vysoce odolné a spolehlivé. ASX už takový hit není, i když patří k tomu lepšímu. Jen ten LPG do nj není to pravé ořechové, čímž neříkám, že to nejde, ale je tu stále to ale.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Środa 22.12.2021 14:42, RE: RE: Starší MPV se spolehlivým motorem na přestavbu LPG
cytat:
reakce na: Zdeny60, 20.12.2021 13:43 (Pokud trváte na LG, tak volte: ...)


Zdeny, jako docela často, celkem hodně kecáš.
1) 1x ročně se u LPG nedělá STK, ale kontrola systému LPG. Navíc na to reálně všichni kašlou a dělají kontrolu jen 1x za dva roky před STK;
2) žádné auto z výroby není připraveno na dodatečnou montáž LPG, ani Renault s Dacií ne. Nabízejí se přímo tovární přestavěné verze, které mají jinou hlavu válců. Stejně tak to mělo tvé oblíbené Subaru. Tovární verze LPG měla jinou hlavu válců a byla bezproblémová, dodatečná přestavba nabízená importérem už problematická byla;
3) cena přestavby se pohybuje okolo 20 tisíc za 4válec, tvé ceny odpovídají šestiválcům nebo systémům se vstřikem kapalného plynu.
V něčem máš ale pravdu:
1) auto na LPG má skutečně na polovinu zkrácený interval výměny oleje i výměny zapalovacích svíček;
2) takové auto je velmi náročné na seřízení systému LPG - i triviální výměna vzduchového filtru dokáže systém hodně rozhodit;
3) úspora nákladů je cca 50%, čili LPG systém se zaplatí nejpozději po ujetí 30 tisíc kilometrů i když budu počítat se zvýšenými náklady na častější servis.

Z mých zkušeností plyne, že auto na LPG je nevhodné na dálnici a celkově na provoz ve vyšším zatížení. Plyn má jinou teplotu spalování a namáhá motor o poznání víc než při provozu na benzín.
Je velký problém vybrat auto konstruované cca po roce 2000, které DLOUHODOBĚ snese provoz na LPG. Problémem jsou, jak správně píše Zdeny, zaklepané ventily. Preventivně seřizovat jejich vůli každých 30-40 tisíc kilometrů může být velmi drahá záležitost - hodně záleží na konkrétní konstrukci (kdy třeba u Subaru obvykle musí motor ven z auta).
reagować
*autofans*
ilość wystąpień159
data registracji21.11.2008
Środa 22.12.2021 16:25, RE: RE: RE: Starší MPV se spolehlivým motorem na přestavbu LPG
cytat:
reakce na: Pavlik, 22.12.2021 14:42 (Zdeny, jako docela často, celk ...)


Jsou motorizace, které to zpravidla dávají bez větších komplikací, ale to co tady nezaznělo dokáže předejít nepříjemný překvapením

1/ lepší než neustále kontrolovat vůli ventilů, sundávat ventilové víko a utrácet za nová těsnění pod něj, je lepší si zvolit motory s hydraulickými zdvihátky (některé motory VW a prakticky všechny oplí Ecotec) Zákonitě odpadají prakticky všichni japonci a motory od nich odvozené (např. Fordí 1.6 Yamaha, 1.8 a 2.0 přebrané od Mazdy)
V rodině provozujeme 1.4T v Merivě s LandiRenzo z prvovýroby a LPG je tam jedna z mála komponent, která u toho auta ani po 100000km vůbec nezlobí. Znám Zafiru 1.8 s 400tkm s LPG a taktéž bez problémů.

2/ vždy je potřeba do kalkulace spotřeby LPG počítat i benzin, protože dle mých měření diagnostikou přejde auto na plny po dosažení cca 65°C teploty chladící kapaliny a do té doby spotřebovává benzin a stejně tak je to i při plné akceleraci. Reálná spotřebu u tohoto motoru tedy není jen 8l LPG, ale 1,8-2l naturalu k tomu (denní režim auta se studeným motorem 2x20km)

3/ revize, emise a zákazy parkovaní v garážích nepovažuji za takový problém, jako je chybějící místo na rezervní kolo

4/ LPG přestavba se při dnešních cenách benzinu zaplatí velice brzy, ale další auto stejně bude "jednoduchý" a spolehlivý hybrid od Toyoty, protože po 14 denní zápůjčce tohoto auta vím, že při podobném výkonu jezdím stejné trasy za 4-5 litrů benzinu a jako bonus navíc s automatem

5/ LPG přestavbu stejně jako chiptuning je potřeba udělat na motoru, který je ve 100% kondici, protože vyšší teplota hoření a bod vzplanutí kladou daleko větší nároky na stav zapalování (svíčky, cívky, zapalovací kazety) olej a turbo.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1232
data registracji08.09.2009
Środa 22.12.2021 19:13, RE: RE: RE: Starší MPV se spolehlivým motorem na přestavbu LPG
cytat:
reakce na: Pavlik, 22.12.2021 14:42 (Zdeny, jako docela často, celk ...)


Milý pane kolego, jelikož sem moc často nepíši, tak až tak moc nekecám. Dobře, máš pravdu, nejde o STK, ale o kontrolu či revizi-chceš-li-LPG. JInak k si odporuješ - Dacia či renault již z výroby MAJÍ upravené hlavy ve smyslu tvrdších ventilových sedel. ohledně Subaru josu to jen zvěsti, někde se dočetš, že ty vzy, co mauí kdesi na 5. mstě ve VINu písmeno F, mají hlavy sedla tvrzená. Zajímavé je, že když jsem se ptal dovozce, tak o tom nic nevěděl. tož asi tak. hezké svátky!
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Środa 22.12.2021 19:14, RE: RE: RE: RE: Starší MPV se spolehlivým motorem na přestavbu LPG
cytat:
reakce na: *autofans*, 22.12.2021 16:25 (Jsou motorizace, které to zpra ...)


Proto jsem zmiňoval motory, respektive auta, konstrukčně před rokem 2000. Potom se hydroštely ventilů prakticky vytratily - za prvé jsou výrobně dražší, za druhé nesnášejí longlife oleje.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Środa 22.12.2021 19:22, RE: RE: RE: RE: Starší MPV se spolehlivým motorem na přestavbu LPG
cytat:
reakce na: Zdeny60, 22.12.2021 19:13 (Milý pane kolego, jelikož sem ...)


Zdeny, nijak si neodporuji. Renault / Dacia v současnosti nabízí originál LPG verzi motoru 0,9 TCe, což je nepřímovstřikový turbo tříválec. Pokud si najdeš a porovnáš objednací čísla dílu "hlava válců" obyčejné benzínové a následně LPG verze, zjistíš, že se tato čísla liší = liší se i výrobní provedení.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1232
data registracji08.09.2009
Środa 22.12.2021 19:29, RE: RE: RE: RE: RE: Starší MPV se spolehlivým motorem na přestavbu LPG
cytat:
reakce na: Pavlik, 22.12.2021 19:22 (Zdeny, nijak si neodporuji. Re ...)


Ale odporuješ - duplikuješ to, co jsem já napsal hned v úvodu. Pokud jsi četl pozorně, tak o Dacii a Renaultu, potažmo Opelu, jsme se zmínil. Ale hádat se s tebou fakt nehodlám
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Środa 22.12.2021 20:00, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Starší MPV se spolehlivým motorem na přestavbu LPG
cytat:
reakce na: Zdeny60, 22.12.2021 19:29 (Ale odporuješ - duplikuješ to, ...)


Ty jsi napsal, že Některé Renaulty / Dacie / Opely a možná nějaký Fiat jsou na LPG připraveny z výroby, což já chápu jako připraveny pro dodatečnou montáž LPG. A to prostě není pravda. Pokud motor na LPG vyjede z továrny, není na něj jen připraven, je na něj přímo vyroben a je přímo prodáván jako origo verze LPG. Mezi běžnou benzínovou verzí a LPG verzí jsou prostě přímo z továrny technické rozdíly.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1232
data registracji08.09.2009
Środa 22.12.2021 20:37, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Starší MPV se spolehlivým motorem na přestavbu LPG
cytat:
reakce na: Pavlik, 22.12.2021 20:00 (Ty jsi napsal, že Některé Rena ...)


Ale no tak ať máš radost...
reagować
Pajinex31
ilość wystąpień3
data registracji23.12.2021
Cztwartek 23.12.2021 11:06, Má zkušenost s LPG
Fabia I HTP 47kW r.v. 2005/6 cca 200 000km s přestavbou STAG. Zpočátku prvních deset tisíc problémy se seřízením, pak pohoda. Následovala výměna vstřiků v cca 90 tis. km za lepší s větším průměrem. Od té doby už vůbec nic. Kamarád mechanik při výměně oleje vždy kvitoval jeho čistotu a tvrdil, že možná i díky tomu to HTP neodpálilo ventily, jak se občas dělo jeho degradací od přehřívání při větší zátěži díky blízkosti KATu a menší náplni. Před třemi lety jsem se vrátil k plynu v podobě TIPA s 1,4T-JeT 88kW se systémem Landi Renzo, upravenou hlavou, litinovým blokem a s hydroštely. Za tři roky najeto cca 80 000 km, závady nula. Šlo z domu kvůli služební OIV, kterou mám na čtyři roky a dva kombíky nepotřebuji. Někdy si říkám, že takhle jednoduché auto (bez start/stop, filtru částic) a za málo jezdící auto už mít nikdy nebudu. Jako OSVČ jsem navíc ušetřil na silniční dani. Když bych kupoval nové auto, tak buď hybrid Swace (Corolla), nebo bych šel do dalšího továrního LPG, jenže Tipo bohužel s tímto spolehlivým nepřímovstřikem už není.
reagować
Libin
ilość wystąpień3
data registracji19.12.2021
Cztwartek 23.12.2021 15:17, RE: Starší MPV se spolehlivým motorem na přestavbu LPG
Zdravím, děkuji za komentáře k mému příspěvku, nicméně jsem potřeboval odpovědět na typy aut v příspěvku. Já jezdím už přes 20 let na lpg, takže nějakou zkušenost mám jak systémy fungují, Nikdy jsem neměl s lpg systémy zásadní problémy, zvláště se vstřikováním, nějaká ta omezení beru jako samozřejmost a nevadí mě. Mám nyní Mondeo MK3 2.5 V6 na lpg, osobně dovezeno na soukromý inzerát z Německa, velmi pohodový motor s přimazáváním ventilů s přívstřikem benzínu, dolévám necelý litr mezi výměnami ale jak píši výše,c hci něco s vyšším posedem a minimální obsah dva litry.Přemýšlel jsem ještě o C maxu dvoulitru po FL. Kamarád má Mondeo MK4 s lpg ve dvoulitru, sám odjeto 80 tis a dolívá mezi výměnou oleje půl litru. Já měl MK3 1.8 a tam jsem měl spotřebu oleje cca 2.5 litru,obecně ty slabší motory moc lpg neměly rády, motory mají původ u mazdy a jak už tady někdo psal,japonská auta na lpg nejsou stavěná ale třeba každé druhé Subaru jezdí na lpg. Rád bych, kdyby se ozval někdo,kdo s výše jmenovanými auty má zkušenost i s lpg v těchto motorizacích. Děkuji všem za reakce a přeji krásné svátky a hlavně zdraví a spousty kilometrů bez nehod nebo jiných problémů na silnicích.
reagować
Petr Blažek
ilość wystąpień54
data registracji28.11.2020
Sobota 25.12.2021 11:52, RE: Starší MPV se spolehlivým motorem na přestavbu LPG
Renaultí motory 1.6 16V prý snášejí LPG velmi dobře.
Najdete je například ve vozech Scenic/Grand Scenic třetí generace (do roku 2013).
reagować
vavrisimo
ilość wystąpień178
data registracji03.07.2013
Poniedziałek 27.12.2021 12:16, RE: RE: Starší MPV se spolehlivým motorem na přestavbu LPG
Já se zeptám jestli je tu někdo, kdo může zhodnotit nákup nové Dacie na plyn. V rodině se plánuje, až bude možnost, koupě Dacie Jogger na LPG. Většinu času to auto bude trávit dojížděním mezi Frýdkem Místkem a Ostravou, tzn. denně nějakých 70km po dálnici. Věděl bych alternativy, ale ani s Dacií ani s plynem nemám zkušenosti a alespoň na papíře to smysl dává, díky.
reagować
Petr Blažek
ilość wystąpień54
data registracji28.11.2020
Poniedziałek 27.12.2021 13:12, RE: RE: RE: Starší MPV se spolehlivým motorem na přestavbu LPG
LPG a dálnice... Bacha, to auto asi bude mít dost krátké převody. Předpokládám, že při 130 bude točit přes 3500 otáček.
Jinak, tenhle motor je relativně nový, dlouhodobé zkušenosti s jeho používáním na plyn nejsou.
Ale já osobně bych do toho šel, jenom bych jezdil nanejvýš nějakých 120 km/h - ne každý je tak trpělivý...
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1232
data registracji08.09.2009
Wtorek 28.12.2021 13:01, RE: RE: RE: Starší MPV se spolehlivým motorem na přestavbu LPG
cytat:
reakce na: Pavlik, 22.12.2021 14:42 (Zdeny, jako docela často, celk ...)


Tady máš tu cenu za 4 válec, vševěde...

https://www.garaz.cz/clanek/servis-prave-testujeme-skoda-octavia-combi-1-5-tsi-na-lpg-21007373#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&dop_req_id=iqLqzBDXhij-202112281143&dop_id=21007373&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Takže jsem to silně podcenil. Jinak ano, nelenil jsem, zajel jsem si k místnímu plynaři Žábřeh na Moravě) a cne aza 4 válec ZAČÍNÁ!!! NA 28.400kČ. tOŽ TAK ASI.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.