0
powrót
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo MK4 zkušenosti

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, typ vozidla, osobní
Amemura
ilość wystąpień3
data registracji09.08.2024
Cztwartek 09.01.2025 09:11, Ford Mondeo MK4 zkušenosti
Ahoj,
budu se brzy dívat po jiném autě (momentálně Peugeot 206) a docela se mi zalíbil Ford Mondeo, stářím max rok 2008. Chci se tu poptat ale na pár věcí Vás co tomu více rozumíte, případně auto vlastníte.
Auto využívám hlavně na klasické ježdění, ráno do práce, z práce, nějaký nákup. Občas ale jezdím i někam dál (zatím cesty převážně kolem 150 km cesta tam i zpět dohromady). Tento rok bych ale chtěla jednou za čas vyjet i mimo Česko. Zajímá mě, jakou zkušenost s tímto autem máte, jak je pohodlné, spolehlivé, zda by se v něm i dalo přespat nebo jízdní vlastnosti. Třeba i cena pravidelného servisu a dostupnost náhradních dílů. Případně jestli spíše benzín nebo nafta, pokud by šlo o takovéto využití? Co se týče motorů, jaké byste radili. Převážně koukám od 1.6 - 2.0.

Díky moc za rady. Klidně doporučte i jiná auta :)
reagować
gottak
ilość wystąpień211
data registracji10.06.2010
Piątek 10.01.2025 08:01, RE: Ford Mondeo MK4 zkušenosti
cytat:
reakce na: Amemura, 09.01.2025 09:11 (Ahoj,budu se brzy dívat po jin ...)


Za mě kupovat +-15 let olítanej klumpr nejlepe v dýzlu postrádá smysl, sorry...
Jestli to chceš na popjíždění do sousední vesnice, tak to bude lepší snad to kolo...
reagować
Koloss
ilość wystąpień640
data registracji19.09.2008
Środa 15.01.2025 16:08, RE: Ford Mondeo MK4 zkušenosti
cytat:
reakce na: Amemura, 09.01.2025 09:11 (Ahoj,budu se brzy dívat po jin ...)


Mondeo Mk4 mám, podobné stáří, motor benzín 2.3 s automatem, ale vybral jsem si ho protože jsem našel kousek s hodně malým nájezdem. Jezdí dobře, ale ten motor s hydrodynamickým měničem prostě dost žere. Ve městě klidně přes 13 litrů, na dálnici a okreskách něco přes 8 litrů.

Pro normálního člověka s malým nájezdem bych volil pouze atmosférický benzín 2.0 s manuálem. A to jen v tom případě, že bych našel nějaký kousek s malým nájezdem. Tento motor totiž trpí často na zvýšenou spotřebu oleje, pokud už olej žere, je to velký problém (ničí to katalyzátor a pak jsou problémy s emisemi). Problémem je, že to není nijak poznat, i když to bere litr oleje na 1000 km, tak za tím nejsou žádné modré oblaky kouře. Problém způsobuje zaseklý termostat na otevřeném velkém okruhu, takže motor hlavně v zimě jezdí dlouho studený a následně se vydřou vložky válců. Pokud se termostat zasekne a často se jezdí krátké trasy (zejména v zimě), tak ve 200 tisících km to začne žrát olej. Pokud se podaří najít kousek s prokazatelně malým nájezdem, tak bych kontroloval jak rychle se motor v zimě ohřeje. Jestli to je po pár kilometrech, je to ještě OK. A pak stejně preventivně výměnu termostatu.

Naftové motory bych moc nedoporučoval, těch problémů, které majitelé řeší je mnoho. Základní benzínová 1.6 je na tak těžké auto slabá, i ten dvoulitr je tak akorát. Ecoboost motory jsou velký potenciál problémů a převodovky Powershift to samé. Tam hrozí opravy za hodně peněz.

Interiér Mondea je hodně trvanlivý a když už je osezený bok sedáku řidiče, tak to znamená nájezd klidně 400 tisíc km a ne jak se obvykle udává 160 tisíc.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, wszelkie prawa zastrzeżone.