Elin napisał:
Dobrý den. Uvažuji o koupi Fiatu Freemont 3,6 nebo Mazda CX9. Nebo něco podobného.Můžete prosím poradit.Děkuji.
Ještě zvaž Tribecu (Subau), ale jen s motorem 3,6 a novou převodovkou. Ta stará (3,0) si moc nesedla se starou převodovkou a občas se s ní auto trápilo.
Projev nové 3,6 a nového automatu je velmi slušný (v kontextu skoro 2T auta a permanentním pohonem 4x4), spotřeba se dá stlačit i pod 10/100 za dodržování limitůa používání mozku (nejezdit jak bezmozek). Servis je zcela v klidu, Subaru má slušnou síť dealerů/servisů a zejména řadu specialistů mimo síť, kteří zanjí auta do šroubku daleko víc, než značkoví dýleři. Koroze nula, poruchy sporadické (katalyzátory 250-300tkm, lambda to samé, jinak nic. Pouze oleje v motoru 15tkm a automatu 60tkm, občas brzdy a nějaká ta tyčka nebo kloubek -a uto je velké a poměrn těžké). Jídzní vlastnosti výborné (jako tradičně u SUbaru), kufr gigantický. Pozor na USA verze - mají drobné odchylky proti EU verzím a zejména problém je se světlomety (všemi, i zadními) a nesedí nějaká plechařina proti EU typům.
Jinak jestli Fiat nebo Mazda, tak jasně Mazda CX9, zejména po FL. Snáší dobře i LPG, ale mproti Tribece nemá tak dobré jídzní vlastnosti azejména výborný pohon 4x4.
Mám zkušenosti s předchozí tribecou (typ B9) a mohu říct, že mě sedla, je to přepracovaný podvozek z Outbacka včetně pohonu a zachováním většiny výborných jízdních vlastností. Jen převodovka občas v kopcích musí podřazovat, avšak jsou borci, co upravují SW ŘJ a s tím jde i převodvka, pak se pohonná soustava chová lépe a dokonce za nižší spotřebu. Paradoxem je, že nová 3,6 žere méně, než 3,0 a jede velmi výrazně lépe. Nevýhoda je, že koupit novou Tribecu v ČR je takřka nemožné a slušný kus se zde objeví 1x za 100 let. Kamarád sháněl novou (3,6), nakonec ji dovezl ze Švýcarska (kde obvykle komunita Subaristů nakupuje) od soukromníka a za svý prachy dostal nezbořenou chuťovku s cca 90tkm a navíc s novým zimním obutím. R.v. byl tuším 2009 a včetně všech poplatů a cel ho vyšla na asi 450.000Kč. Auto jak lusk, navic ve výbavě Executive s LCD monitory a Webastem. Holt, kvalita něco stojí. Do oblíbeného Hrvatska jezdí za 9, občas i pod, po městě 13-14/100. Poruchy neřešil žádné, má to asi 2 roky jenom. Tiché, komfortní, prostorné, bytelné auto. V zimě pohoda, má automat (/manuály nejsou) , auto zvládá na dobrých gumách to samé, co Outbacky. Tzn. značně hodně.