0
powrót
 

diskuze k tématu: Ojetý Hyundai i30 – jaký diesel pod kapotu vybrat?

kategorie zaszeregowania tematu: korejská vozidla
michalst
ilość wystąpień6
data registracji22.04.2010
Piątek 27.06.2014 08:55, i30
Zdravim, i30 v kombíku mám jako služební, dokonce jsem tu psal i recenzi po 100000 km. Mám nejslabší 1.6 CRDi s 66kw. Teď momentálně mám najeto necelých 160000 a stále bez výraznějších problémů. Jediné co jsem řešil byla klouzající spojka, ale tu mi vyměnili v záruce komplet . Pak akorát kotouče, destičky a jedna tyčka stabilizátoru, taktéž vyměněná v záruce. Mě osobně to auto překvapuje pro svůj zatím bezproblémový vcelku náročný provoz. Co bych naopak vytknul je kvalita některých materiálů uvnitř(zejména "kožený" potah volantu a řadičky) a slabý výkon, ve vyšších rychlostech mu už znatelně dochází dech. Proto kdybych si auto vybíral já a ne firma, tak bych šel do silnějšího 2.0 CRDi... Tak přeju šťastnou ruku při výběru...
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Poniedziałek 30.06.2014 12:07, 1,6 CRDi
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
reagować
Falewick
ilość wystąpień25
data registracji07.09.2011
Poniedziałek 30.06.2014 12:56, 1.6
Z hlediska spolehlivosti určitě 1.6, dvoulitr to vyšší dynamikou nevyváží.
reagować
radek.slivaFB
ilość wystąpień181
data registracji16.03.2013
Wtorek 01.07.2014 08:25, RE: 1,6 CRDi
Paul napisał:
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
Přesně tak za klidný spánek stojí oželit 2.0... jinak 1.6 crdi bez dvouhmoty a FAPu je samozřejmě do roku 2010 pak už to bylo povinné...

reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Wtorek 01.07.2014 10:47, RE: 1,6 CRDi
radek.slivaFB napisał:
Paul napisał:
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
Přesně tak za klidný spánek stojí oželit 2.0... jinak 1.6 crdi bez dvouhmoty a FAPu je samozřejmě do roku 2010 pak už to bylo povinné...


EURO 5 bez FAPu bohužel nejde, ale pokud vím tak v 1,6 přibyl pouze ten (a nebývají s ním problémy), dvouhmota nepřibyla. Např. ani u 1,6 TDI dvouhmota není, ale to je jediná výhoda oproti 2,0 TDI CR, opačná situace než u hjondéé, to je ale jiné téma....
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Wtorek 01.07.2014 12:40, RE: 1,6 CRDi
Paul napisał:
radek.slivaFB napisał:
Paul napisał:
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
Přesně tak za klidný spánek stojí oželit 2.0... jinak 1.6 crdi bez dvouhmoty a FAPu je samozřejmě do roku 2010 pak už to bylo povinné...
EURO 5 bez FAPu bohužel nejde, ale pokud vím tak v 1,6 přibyl pouze ten (a nebývají s ním problémy), dvouhmota nepřibyla. Např. ani u 1,6 TDI dvouhmota není, ale to je jediná výhoda oproti 2,0 TDI CR, opačná situace než u hjondéé, to je ale jiné téma....


Koncernová 1,6 TDI samozřejmě dvouhmotový setrvačník má, minimálně ve verzi 77 kw je vždy na palubě.
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Piątek 04.07.2014 05:59, ředění oleje
Je to necelý měsíc,co mi přehrávali řídící jednotku kvůli ředění oleje naftou při regeneraci filtru pevných částic.Rok a půl to fungovalo bez problémů,poslední tři měsíce přibývala nafta takovým způsobem,že se musel upustit olej. 1.6 CRDI 94 kw.
reagować
xtrox
ilość wystąpień233
data registracji01.11.2012
Piątek 04.07.2014 08:52, RE: ředění oleje
Fanda napisał:
Je to necelý měsíc,co mi přehrávali řídící jednotku kvůli ředění oleje naftou při regeneraci filtru pevných částic.Rok a půl to fungovalo bez problémů,poslední tři měsíce přibývala nafta takovým způsobem,že se musel upustit olej. 1.6 CRDI 94 kw.


dvě možná vysvětlení příčiny:
- filtr je natolik zanesen, že auto "více regeneruje než jede"
- změnil jsme styl provozu a jezdíte více po městě
případně kombinace obou
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Piątek 04.07.2014 11:13, RE: ředění oleje
xtrox napisał:
Fanda napisał:
Je to necelý měsíc,co mi přehrávali řídící jednotku kvůli ředění oleje naftou při regeneraci filtru pevných částic.Rok a půl to fungovalo bez problémů,poslední tři měsíce přibývala nafta takovým způsobem,že se musel upustit olej. 1.6 CRDI 94 kw.
dvě možná vysvětlení příčiny: - filtr je natolik zanesen, že auto "více regeneruje než jede" - změnil jsme styl provozu a jezdíte více po městě případně kombinace obou


Jezdí se stále stejně,pravda je že po dálnici jezdím zhruba dvakrát do měsíce 160 km tam a nazpět,zbytek jsou spíš kratší cesty,ale na častější regenerace to nevypadá,nezbývá než to sledovat.
reagować
David V
ilość wystąpień2054
data registracji16.05.2007
Piątek 04.07.2014 11:43, RE: ředění oleje
Fanda napisał:
xtrox napisał:
Fanda napisał:
Je to necelý měsíc,co mi přehrávali řídící jednotku kvůli ředění oleje naftou při regeneraci filtru pevných částic.Rok a půl to fungovalo bez problémů,poslední tři měsíce přibývala nafta takovým způsobem,že se musel upustit olej. 1.6 CRDI 94 kw.
dvě možná vysvětlení příčiny: - filtr je natolik zanesen, že auto "více regeneruje než jede" - změnil jsme styl provozu a jezdíte více po městě případně kombinace obou
Jezdí se stále stejně,pravda je že po dálnici jezdím zhruba dvakrát do měsíce 160 km tam a nazpět,zbytek jsou spíš kratší cesty,ale na častější regenerace to nevypadá,nezbývá než to sledovat.


Kratší cestou pro diesel vnímám cokoliv pod 20 km v létě a pod 30 km v zimě.
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Niedziela 06.07.2014 10:39, RE: ředění oleje
Fanda napisał:
Je to necelý měsíc,co mi přehrávali řídící jednotku kvůli ředění oleje naftou při regeneraci filtru pevných částic.Rok a půl to fungovalo bez problémů,poslední tři měsíce přibývala nafta takovým způsobem,že se musel upustit olej. 1.6 CRDI 94 kw.


Jen podotknu, že upustit olej nestačí. Jestli byl naředěný naftou v takovém množství, je třeba ho vyměnit, tady se nic neušetří!
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Niedziela 06.07.2014 10:41, RE: 1,6 CRDi
Pavlik napisał:
Paul napisał:
radek.slivaFB napisał:
Paul napisał:
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
Přesně tak za klidný spánek stojí oželit 2.0... jinak 1.6 crdi bez dvouhmoty a FAPu je samozřejmě do roku 2010 pak už to bylo povinné...
EURO 5 bez FAPu bohužel nejde, ale pokud vím tak v 1,6 přibyl pouze ten (a nebývají s ním problémy), dvouhmota nepřibyla. Např. ani u 1,6 TDI dvouhmota není, ale to je jediná výhoda oproti 2,0 TDI CR, opačná situace než u hjondéé, to je ale jiné téma....
Koncernová 1,6 TDI samozřejmě dvouhmotový setrvačník má, minimálně ve verzi 77 kw je vždy na palubě.


Jo má, omlouvám se za mystifikaci, spletl jsem si model...
reagować




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.