0
powrót
 

diskuze k tématu: Lexus RX 450h AWD: Pohodlí především

kategorie zaszeregowania tematu: japonská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.05.2012 07:38, RX
Lexus, potažmo Toyota je světovou jedničkou v hybridech a ať si říká kdo chce co chce, funguje jim to. Když je taková obluda schopná jezdit za 8,5 litru v kombinaci, je to fantazie. Nevím, jestli mi někdo nekecal, ale v Lexusu tvrdili, že za celou dobu existence ani jednou neměnili nikomu baterie z důvodu nefunkčnosti, tj. kvůli ztrátě jejich kapacity. Škoda, že nevyrábějí žádné kombi s hybridním pohonem. Vítal bych to radši než tyhle obrovské monstra. Mimochodem, nevím jestli jsem to v textu přehlédnul, ještě pořád jsou přední kola poháněná motorem a zadní elektromotorem? Lexus LS už má klasický Torsen... to je asi ještě o dost lepší řešení...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.05.2012 12:33, RE: RX
Michal napisał:
Lexus, potažmo Toyota je světovou jedničkou v hybridech a ať si říká kdo chce co chce, funguje jim to. Když je taková obluda schopná jezdit za 8,5 litru v kombinaci, je to fantazie. Nevím, jestli mi někdo nekecal, ale v Lexusu tvrdili, že za celou dobu existence ani jednou neměnili nikomu baterie z důvodu nefunkčnosti, tj. kvůli ztrátě jejich kapacity. Škoda, že nevyrábějí žádné kombi s hybridním pohonem. Vítal bych to radši než tyhle obrovské monstra. Mimochodem, nevím jestli jsem to v textu př...
mám pocit že je to stále tak, před časem jsem se o tuhle obludu zajímal a toto byla jedna z věcí co mě odradily. a také jízdní vlastnosti.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.05.2012 14:27, RE: RX
tomaskrtek napisał:
mám pocit že je to stále tak, před časem jsem se o tuhle obludu zajímal a toto byla jedna z věcí co mě odradily. a také jízdní vlastnosti.
Tak ono je fakt, že většinu času to "valí" na přední pohon což není nic extra. Na druhou stranu proč člověka jako já, který (hlavně poslední dobou) tráví většinu času v městě a párkrát za zimu jede na hory by to mohlo být docela dobré řešení. Ve městě budu velkoobsahovou atmosféru akorát trápit, ten elektromotor by jí mohl trochu ulevit. Nicméně docela by mně zajímalo, když s touhle potvorou pojedu třeba pět km do zasněženého kopce, časem se vybijou baterky a potom to prostě pojede jenom na předek? To by mně skutečně odradilo...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.05.2012 15:25, RE: RX
Michal napisał:
Tak ono je fakt, že většinu času to "valí" na přední pohon což není nic extra. Na druhou stranu proč člověka jako já, který (hlavně poslední dobou) tráví většinu času v městě a párkrát za zimu jede na hory by to mohlo být docela dobré řešení. Ve městě budu velkoobsahovou atmosféru akorát trápit, ten elektromotor by jí mohl trochu ulevit. Nicméně docela by mně zajímalo, když s touhle potvorou pojedu třeba pět km do zasněženého kopce, časem se vybijou baterky a potom to prostě pojede jenom na před...
to ne, aku jsou nabíjené nejenom rekuperací ale i od spalovacího motoru takže by teoreticky měly být dobíjené pořád. nehledě na to že se zadek připojuje při prokluzu předku, to bys musel těch 5 km hrabat
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.05.2012 16:20, RE: RX
tomaskrtek napisał:
to ne, aku jsou nabíjené nejenom rekuperací ale i od spalovacího motoru takže by teoreticky měly být dobíjené pořád. nehledě na to že se zadek připojuje při prokluzu předku, to bys musel těch 5 km hrabat
tak na zasněženém/zledovatělém kopci můžou přední kola prokluzovat i pět km v kuse...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.05.2012 17:01, RE: RX
Michal napisał:
tak na zasněženém/zledovatělém kopci můžou přední kola prokluzovat i pět km v kuse...
tady je o Lexovi něco víc
http://www.auto.cz/test-lexus-rx450h-2162
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.05.2012 18:36, RE: RX
tomaskrtek napisał:
tady je o Lexovi něco víc
http://www.auto.cz/test-lexus-rx450h-2162
ne že bych to už nečetl, ale aspoň jsem si to osvěžil - ale zrovna v tomhle testu jízdní vlastnosti hodně chválí....? co se ti na něm konkrétně nelíbilo?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.05.2012 18:40, RE: RX
Michal napisał:
ne že bych to už nečetl, ale aspoň jsem si to osvěžil - ale zrovna v tomhle testu jízdní vlastnosti hodně chválí....? co se ti na něm konkrétně nelíbilo?
jediné co by mohlo vadit je moc velký výkon /klasického motoru/ na přední kola a přenost výkonu do volantu...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 15.05.2012 00:47, RE: RX
Michal napisał:
Lexus, potažmo Toyota je světovou jedničkou v hybridech a ať si říká kdo chce co chce, funguje jim to. Když je taková obluda schopná jezdit za 8,5 litru v kombinaci, je to fantazie. Nevím, jestli mi někdo nekecal, ale v Lexusu tvrdili, že za celou dobu existence ani jednou neměnili nikomu baterie z důvodu nefunkčnosti, tj. kvůli ztrátě jejich kapacity. Škoda, že nevyrábějí žádné kombi s hybridním pohonem. Vítal bych to radši než tyhle obrovské monstra. Mimochodem, nevím jestli jsem to v textu př...
Co jsem o full hybridu kdysi četl (ten článek sem už ale nenašel). Tak spalovací motor, 2 elektromotory a kola jsou spojené do jednoho celku přes planetovou převodovku. Jeden elektromotor generuje výkon a druhý ho spotřebovává. Tím se dociluje variabilního zpřevodování s minimálními ztrátami. Takže celkový výkon je součet výkonu spalovacího a jednoho elektromotoru (ne obou elektromotorů). Takže to není tak, že by elektromotory byly jen pro zadní kola zatímco spalovací jen pro přední. Viz. taky http://www.youtube.com/watch?v=c73IU-qk_jI
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 15.05.2012 00:53, RE: RX
Petr S napisał:
Co jsem o full hybridu kdysi četl (ten článek sem už ale nenašel). Tak spalovací motor, 2 elektromotory a kola jsou spojené do jednoho celku přes planetovou převodovku. Jeden elektromotor generuje výkon a druhý ho spotřebovává. Tím se dociluje variabilního zpřevodování s minimálními ztrátami. Takže celkový výkon je součet výkonu spalovacího a jednoho elektromotoru (ne obou elektromotorů). Takže to není tak, že by elektromotory byly jen pro zadní kola zatímco spalovací jen pro přední. Viz. taky h...
Tady je ještě jedno pěkné videjko té převodovky a jak je vše dohromady propojené
www.youtube.com/watch?v=Zpfs2LPAa6Y
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 15.05.2012 07:58, RE: RX
Petr S napisał:
Tady je ještě jedno pěkné videjko té převodovky a jak je vše dohromady propojené
www.youtube.com/watch?v=Zpfs2LPAa6Y
nevím nevím tady píšou předek motor plus elektromotor, zadek elektromotor --- http://www.auto.cz/lexus-rx-450h-full-hybrid-coby-optimum-2083
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 15.05.2012 09:33, RE: RX
Michal napisał:
jediné co by mohlo vadit je moc velký výkon /klasického motoru/ na přední kola a přenost výkonu do volantu...
přesně tak, FXko je primárně zadokolka a při prokluzu se připojuje předek. jízdní vlastnosti jsou skvěle čitelné, což se o RX rozhodně říct nedá. navíc mě odrazuje komplikovanost systému pohonu a jeho ´´novátorství´´, přeci jen Atessa je systém využívaný generacemi Nissanů Skyline. a rozdíl téměř 400kg také není zanedbatelný, i když se to nezdá tak FX váží jen něco málo přes 1800...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 15.05.2012 23:08, RE: RX
Michal napisał:
nevím nevím tady píšou předek motor plus elektromotor, zadek elektromotor --- http://www.auto.cz/lexus-rx-450h-full-hybrid-coby-optimum-2083
Podle toho popisu v odstavci "Uspořádání hnací soustavy" mi přijde, že ve předu má klasický hybridní systém Toyoty, tzn. spalovací motor, elektromotor, generátor (to je ale v podstatě taky elektromotor) a baterii. A vzadu má oproti klasické hybridní 2-kolce další elektromotor navíc, kterým pohání zadní kola. Takže to vypadá že má spalovací motor a 3 elektromotory. Jeden pohání zadní kola. Zbylé dva elektromotory fungují jako motor nebo generátor, podle toho jestli se rozjíždí nebo brzdí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.05.2012 06:14, RE: RX
Petr S napisał:
Podle toho popisu v odstavci "Uspořádání hnací soustavy" mi přijde, že ve předu má klasický hybridní systém Toyoty, tzn. spalovací motor, elektromotor, generátor (to je ale v podstatě taky elektromotor) a baterii. A vzadu má oproti klasické hybridní 2-kolce další elektromotor navíc, kterým pohání zadní kola. Takže to vypadá že má spalovací motor a 3 elektromotory. Jeden pohání zadní kola. Zbylé dva elektromotory fungují jako motor nebo generátor, podle toho jestli se rozjíždí nebo brzdí.
A co to mění na faktu, že předek pohání benzín a zadek elektřina?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.05.2012 00:39, RE: RX
Michal napisał:
A co to mění na faktu, že předek pohání benzín a zadek elektřina?
Předek pohání benzín nebo elektřina
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.05.2012 20:30, RE: RX
Petr S napisał:
Předek pohání benzín nebo elektřina
jakože do kopce to při rychlosti do 50 km/h jede skutečně 4x4 - byť jen na elektriku?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.05.2012 00:20, RE: RX
Michal napisał:
jakože do kopce to při rychlosti do 50 km/h jede skutečně 4x4 - byť jen na elektriku?
Tak to opravdu nevím. To snad ví leda už jen redaktoři Tipcars
reagować




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.