0
powrót
 

diskuze k tématu: Reálné náklady na provoz ojetiny: provoz v zimě (4. díl)

kategorie zaszeregowania tematu: japonská vozidla
Koloss
ilość wystąpień641
data registracji19.09.2008
Cztwartek 02.05.2019 13:49, převody
Na ty otáčky jsem se ptal já, díky za odpověď. To je věc, která mne zajímá. Mám Mondeo Mk3 s benzínovým dvoulitrem, kde je jen pětistupňová převodovka. Je odstupňovaná poměrně dobře, na 5. supeň sice ve 130 točí 3700 otáček, ale paradoxně je motor tišší, než třeba 3300 otáčkách. Výsledkem je, že i plně naložený utáhne motor na pětku i všechna stoupání na D1. Nicméně - kdyby tam byla šestka a otáčky by klesly pod 3000, tak by to na rovinatých úsecích dokázalo jet určitě úsporněji. Ford začal šestistupňovou převodovku dodávat později s motorem 1.8 SCi a právě takto byla uspořádaná - prvních 5 kvaltů jako starý pětikvalt a šestka řádně dlouhá aby se dalo šetřit na dálnici. K dvoulitru ji ale nikdy nedal, můj názor je, že pak by se svou spotřebou 1.8 SCi nedokázal dvoulitr porazit.

Benzínový dvoulitr s pětikvaltem přežil jako jediný nástup Mondea Mk4, ale to auto je o 100 kg těžší a tak už ta šestka celkem postrádá smysl.

No a Mazda začala dávat šestikvalt i k dvoulitru, tak jsem zajásal, že je tu řešení, ale pak jsem zjistil, že to poskládání převodů nedomysleli, šestka točí skoro stejně jako moje pětka (pěkná kravina). Doufal jsem, že aspoň u dvaapůllitru dají šestku dlouhou, motor má síly dost, aby to zvládl. Takže vaše informace je pro mne zklamáním.
reagować
nahlásit
Stanley1981
ilość wystąpień4
data registracji02.12.2023
Wtorek 02.09.2025 14:42, RE: převody
cytat:
reakcia na: Koloss, 02.05.2019 13:49 (Na ty otáčky jsem se ptal já, ...)


Zdravim, mam rovnaku Mazdu 6 2.5 ale rok 2010, cize uz po facelifte a tam aspon trosku tu prevodovku predlzili, pri 130 toci na 6-tku 3250 ot/min.
Ale stale si myslim ze ten motor by utiahol este tazsi prevod bez problemov, okolo 2800-3000 by mi prislo idealne.
reagować
nahlásit
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, wszelkie prawa zastrzeżone.