0
powrót
 

diskuze k tématu: Mercedes Benz CLK: jaký je rozdíl mezi kompresorem a turbem?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, technické dotazy, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.08.2011 09:39, Turbo
No, pokud něco na přeplňovaných motorech odejde, tak je do většinou právě turbína, která pracuje v extrémních podmínkách. Dmychadlo tolik namáhané není. Myslím, že kompresoru s pohonem od motoru se není třeba obávat.
Jen si teď nemohu vybavit narychlo žádný naftový motor čistě s kompresorem, takže v hlavní tabulce "palivo" - "nafta" je trochu zavádějící, nicméně k rozboru výtky nemám.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.08.2011 23:44, Turbo opravdu vůbec nezatíží motor?
Když dám odpor do výfuku (turbínu), tak mají snad písty víc práce při vyfukování ne?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 17.08.2011 10:38, RE: Turbo opravdu vůbec nezatíží motor?
Petr S napisał:
Když dám odpor do výfuku (turbínu), tak mají snad písty víc práce při vyfukování ne?
Čeče, písty nic nevyfukují, v okamžiku otevření výfukových ventilů je ve spalovací komoře ještě cca 6 barů a píst ještě není v dolní úvrati a ten zbytkový objem spalin po vyrovnání tlaků, který píst nahoru skutečně vytlačí není v porovnání s tím, co se před chvílí zmařilo ve výfuku doslova nic. Proto se tam ta turbína nacpe a z těch plynů letících rychlostí zvuku odebere jejich energii. Proto jsou ty otáčky turbín tak vysoké. Na malém průměru musí být dosaženo obvodové rychlosti v hodnotách rychlosti zvuku pro dané prostředí.
Ale částečně se s tím souhlasit dá, u turbomotorů se obvykle zvyšuje protitlak právě z důvodu, že energii ve spalinách ještě využiju, takže by potom tento motor bez turbodmychadla na tom byl hůře než atmosférický.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 17.08.2011 11:05, RE: Turbo opravdu vůbec nezatíží motor?
David V napisał:
Čeče, písty nic nevyfukují, v okamžiku otevření výfukových ventilů je ve spalovací komoře ještě cca 6 barů a píst ještě není v dolní úvrati a ten zbytkový objem spalin po vyrovnání tlaků, který píst nahoru skutečně vytlačí není v porovnání s tím, co se před chvílí zmařilo ve výfuku doslova nic. Proto se tam ta turbína nacpe a z těch plynů letících rychlostí zvuku odebere jejich energii. Proto jsou ty otáčky turbín tak vysoké. Na malém průměru musí být dosaženo obvodové rychlosti v hodnotách rych...
Díky za vysvětlení. Mě to původně napadlo i z toho důvodu, že v souvislosti s FAP se mluví o tom, že FAP je další překážka ve výfuku, která zvyšuje spotřebu. Tak jsem předpokládal že roztáčet turbo taky nebude zcela "zadarmo", jak jsem se dočetl v článku.
reagować




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.