0
powrót
 

diskuze k tématu: Benzin s vyšším oktanovým číslem

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, technické dotazy, oleje, aditiva, ostatní, automobilky, německá vozidla, zábava, život za volantem, typ vozidla, osobní, volná diskuze, diskuze o tipcars
Tomobr
ilość wystąpień1
data registracji08.12.2023
Piątek 08.12.2023 20:35, Benzin s vyšším oktanovým číslem
Dobrý den,
vlastním mercedes glc 250 4 matic s benzínovým motorem x253 2017. Mám dotaz ohledně paliva. S příchodem nového paliva na trh s označením E10 bych rád začal tankovat aditivované palivo s vyšším oktanovým číslem například Verva 100 nebo podobné. Doposud tankuji palivo 95 E5. Na víčku nádrže mám psané palivo 95. Stane se autu něco, pokud bych začal tankovat pravidelně toto palivo s vyšším oktanovým číslem nebo to autu jen prospěje? Jsem laik a nerad bych auto poškodil. Proto se raději ptám .
Děkuji za odpověď.
reagować
Citroenak
ilość wystąpień719
data registracji13.04.2012
Wtorek 12.12.2023 09:47, RE: Benzin s vyšším oktanovým číslem
cytat:
reakce na: Tomobr, 08.12.2023 20:35 (Dobrý den, vlastním mercedes g ...)
V 99,9% pripadov nie je problem tankovat premiove palivo. Napr ten drahsi benzin, co bol doteraz na slovnafte, je vlastne stara E5 95 :) Len je tam samozrejme prirazka- ked sa chces starat o auto, musis za to platit viac rafinerii. Ja to riesim tak, ze tankujem normalny lacny 95 benzin, ale davam si do neho aditiva. Zatial ziadny problem.
reagować
wumpy
ilość wystąpień69
data registracji26.02.2010
Wtorek 12.12.2023 20:24, RE: Benzin s vyšším oktanovým číslem
cytat:
reakce na: Tomobr, 08.12.2023 20:35 (Dobrý den, vlastním mercedes g ...)


Prémiové palivo tomuto motoru jistě neublíží spíš prospěje.
reagować
subarák
ilość wystąpień106
data registracji22.03.2010
Cztwartek 14.12.2023 14:22, RE: Benzin s vyšším oktanovým číslem
cytat:
reakce na: Tomobr, 08.12.2023 20:35 (Dobrý den, vlastním mercedes g ...)

nestane se vůbec nic, v podstatě z krátkodobého pohledu vůbec nepoznáte, co je v nádrži, auto si s tím bez problémů poradí, nečekejte, že to bude brát o litr méně. Podstatný rozdíl není paradoxně oktanové číslo, ale to, že v případě 95okt. benzinu je biosložkou etanol, čili líh, a v případě 98okt. benzinu je to ETBE, ethyl tercbutyl ether nebo tak nějak se to zove, což je látka vyrobená z lihu zvyšující oktanové číslo a neměla by mít negativa etanolu, jako je nahlodávání gumový těsnění a membrán čerpadel u starých aut, kde se s tím nepočítalo. Další pozitivum je aditivace těchto premiových paliv, což v dlouhodobém horizontu zlepšuje čistění palivové soustavy a poslední věc, lepší skladovatelnost, což u auta které tankuje alespoň jednou za 6 týdnů nehraje roli. Já vidím 2 varianty, buď jezdit na 95tku a přidávat aditiva nebo pokud se s tím nechci špinit tak premiový vysokooktanový.
Problém s tím asi budou mít stará auta, případně veteráni včetně motorek, tam nezbude než tankovat benzin s ETBE, což se bude týkat i starších zahradních traktorů, sekaček, pil atd.
reagować




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.