0
powrót
 

diskuze k tématu: nazor na potencialni vymenu auta

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit
romannet456
ilość wystąpień19
data registracji09.05.2017
Środa 05.04.2023 13:49, nazor na potencialni vymenu auta
Zdravim, mel bych dotaz a uvital bych nazor ostatnich.
Aktualne mam Lexus RX450h - s autem jsem maximalne spokojeny, jak konfort, misto, vsechno. Bohuzel cca pred pul rokem se mi zmenila situace a ja misto nejakeho kombinovaneho provozu jezdim 90% po dalnici. Normalne bych to moc neresil, ale tim ze ted jezdim kazdy den uz to docela leze do nakladu pri spotrebe pres 10l pres zimu.
premyslel jsem nad moznostmi a napadly me nasledujici:
Vymena za lexus ES - na dalnice lepsi, ale min prostoru v kufru, cca polovicni spotreba, nicmene samozrejme financne na tom clovek bude tratit a ne uplne malo.
vymena za nejaky plnohodnotny EV (mam FVE, takze nabijeni prevazne doma z vlastnich zdroju), tesla? audi etron?
smirit se s tim ze holt budu setrit dalsi 2 roky na nejake druhe s tim ze pak lexuse vyuziju tak 3x mesicne na vetsi nakupy a mezi tim mi jeste vic ztraci na cene.

uvitam nazory, popr jine napady, popr i to ze resim blbost a mam se s tim smirit je taky validni diky
reagować
nahlásit
uwa1
ilość wystąpień218
data registracji18.10.2016
Środa 05.04.2023 21:01, RE: nazor na potencialni vymenu auta
Ty vole, Lexusa za Teslu! Alebo kúpiť Teslu/e-tron za milióny, aby som ušetril tisíce. Myšlienky hodné génia!
reagować
nahlásit
romannet456
ilość wystąpień19
data registracji09.05.2017
Środa 05.04.2023 21:54, RE: RE: nazor na potencialni vymenu auta
cytat:
reakce na: uwa1, 05.04.2023 21:01 (Ty vole, Lexusa za Teslu! Aleb ...)


Díky za názor . Já osobně jsem spíš pro ES, ty další byly jen moznosti. Nic víc nic min.
reagować
nahlásit
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Środa 05.04.2023 23:10, RE: RE: nazor na potencialni vymenu auta
cytat:
reakce na: uwa1, 05.04.2023 21:01 (Ty vole, Lexusa za Teslu! Aleb ...)


Tak nová Tesla Model Y nestojí milony, ale v základu pod 1.2M, long range verze tuším okolo 1.4M. Takže prodejem RX450h a nákupem Tesly Y někdo může ještě něco ušetřit. Velikostí jsou to podobná auta: https://www.autohled.cz/porovnavac?cars=lexus-rx-450h-4x4-e-four-8543&cars=tesla-model-y

Vůbec nehodnotím kvalitu interiéru, svezení apod. Žádným autem jsem nejel. Jen se snažím podívat jestli to ekonomicky může mít smysl nebo ne. A to nejspíš může. Jen bacha u Tesly, kecá o velikosti kufru. Neměří objem po roletku, ale po střechu. Takže nemá tak obrovský kufr jak tvrdí.
reagować
nahlásit
subarák
ilość wystąpień108
data registracji22.03.2010
Wtorek 11.04.2023 15:05, RE: nazor na potencialni vymenu auta
cytat:
reakce na: romannet456, 05.04.2023 13:49 (Zdravim, mel bych dotaz a uvit ...)


z mého pohledu ten problém řešíš špatně, buď jsem s autem spokojen a pak musím respektovat i vyšší náklady na palivo, nebo chci jezdit za málo a pak volím jiné vozidlo. Především, kolik je roční nájezd? Od toho se to všechno odvíjí, jestli najedeš 10tis km ročně, byť 90% dálnici, tak to neřeš a nech si auto co máš. Pořídit si elektromobil na dálnici je ještě horší nápad než hybrid co máš a nápad dobíjet ho doma z vlastní elektrárny ještě naivnější. Leda by auto přes den stálo doma a přes noc jezdilo, ale i tak by ta elektrárna musela být poměrně robustní, aby utáhla dům i auto, pokud bude často jezdit. Jen pro představu, Audi e tron má spotřebu na dálnici cca 30kwh na 100km, takže pokud ujedeš 1 den 300km, tak to budeš bez wallboxu dobíjet 2 dny pokud bude svítit. Takže pokud budeš jezdit dálnici a větší nájezdy, tak sedan nebo kombi v naftě, to je ekonomicky nejlepší řešení.
Elektromobil dává smysl na krátké trasy, tam, kde spalovací motor trpí studenými starty a není schopen se ani zahřát na provozní teplotu, takový "mamacar".
reagować
nahlásit
romannet456
ilość wystąpień19
data registracji09.05.2017
Wtorek 11.04.2023 16:06, RE: RE: nazor na potencialni vymenu auta
cytat:
reakce na: subarák, 11.04.2023 15:05 (z mého pohledu ten problém řeš ...)


Diky za objektivni nazor. Denne najezd cca 100 km, z toho 90km po dalnici. EV bych bral jako druhe do prace a z prace. Na delsi trasy bych pak mel druhe.
Jinak jo, nepotrebuju to auto nutne menit, jsem s nim spokojeny, ES jsem zvolil proto ze v podstate jen vyhovuje lepe soucasne situaci, ale neni to nutne tak ze je to spasa. Nic vic, nic min.
reagować
nahlásit
subarák
ilość wystąpień108
data registracji22.03.2010
Wtorek 11.04.2023 17:38, RE: RE: RE: nazor na potencialni vymenu auta
cytat:
reakce na: romannet456, 11.04.2023 16:06 (Diky za objektivni nazor. Denn ...)


´2 auta znamenají 2x pojištění, 2x amortizace, 2x technická, 2x dálniční známka, 2x gumy atd., finančně nesmysl, to funguje jenom když ty auta chci a jsem ochoten nést ty náklady. Možné řešení je kompromis, čili plug-in hybrid, např. Mercedes E je v kombinaci 2,0tdi+elektro, kdy na elektriku to ujede asi 60km, takže krátký pojíždění jedu elektriku, na dálnici naftu, přičemž baterku snadněji nabíjím i z fotovoltaiky, protože má menší kapacitu. Je ovšem třeba počítat s vyšší spotřebou nafty, protože to auto váží o 300kg víc než stejné bez elektra, a to cca o1l/100km. Osobně bych tuto variantu preferoval, a to ne z důvodu ůspory, ale spíš proto, že bych netrápil motor pojížděním na krátké trasy, nezanášel DPF.
reagować
nahlásit
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Środa 12.04.2023 00:46, RE: RE: nazor na potencialni vymenu auta
cytat:
reakce na: subarák, 11.04.2023 15:05 (z mého pohledu ten problém řeš ...)


Pokud někdo má fotovoltaiku a tarif kdy platí za spotové ceny podle jednotlivých hodin, tak může poměrně levně nabíjet auto v noci. Když jezdí po dálnici jen 90 km a 10 km mimo, tak stačí nabíjet i v zimě cca 1 x za 2-4 dny podle dojezdu auta. Během týdne stačí nabíjet pomalu doma v noci. O víkendu jaro-podzim z FV když to zrovna půjde, jinak levně pomalu přes noc.

Ohledně naftového plugin hybridu. V dnešní době mi přijde nafta už kompletně mrtvá technologie pro osobáky, můj názor. Když už plugin hybrid, tak jedině atmo benzín, bez turba a bez přímého vztřikování. Tzn. to co dělá Toyota/Lexus. Možná i další výrobci. Ale turbo nafta, přímé vstřikování, vysokotlaká čerpadla, filtr pevných částic, atd. To mi dnes už nedává smysl. Leda pokud si auto nechám na pár let a pošlu dál, tak možná jo. Pokud tedy o takové ojetiny bude v té době ještě poptávka.
reagować
nahlásit
subarák
ilość wystąpień108
data registracji22.03.2010
Środa 12.04.2023 11:35, RE: RE: RE: nazor na potencialni vymenu auta
cytat:
reakce na: Petr S, 12.04.2023 00:46 (Pokud někdo má fotovoltaiku a ...)


respektuji tvůj názor, ale nesouhlasím. Jaký důvod bych měl do benzinového auta s nepřímým vstřikem a bez DPF dávat elektromotor? Vždyť je to nesmysl, takové auto bez problémů snáší k krátké trasy bez rizika karbonování nebo zanesení DPF. Navíc hybrid bude těžší, dražší takže co ušetřím elektroprovozem, to prodělám na vyšší pořizovací ceně a vyšší spotřebě díky vyšší váze. A dále, pokud bych kupoval pluq in hybrid, já bych nechtěl SUV ale spíš kombi nebo ideálně zvýšené kombi typu Outback nebo Audi Allroad, tak mi napiš, jestli existuje takové nové auto s nepřímým vstřikem, bez DPF s pluq in pohonem. Mě nenapadá ani jedno.
Že je nafta mrtvá, to si nemyslím, a dalších 10let nebude, a argumentovat u nafty přítomností přímého vstřiku, DPF, turbem, to snad většina dnešních benzinových motorů nemá? Navíc u naftových motorů jsou tyhle technologie už dlouho, řádově 15-20 let, u benzinů relativně krátce, řekněme posledních 5 let masivně, takže kde budou líp vychytané chyby, u nafty nebo benzinu? Jinak sám jezdím Foresterem XT v benzinu, takže nejsem zaslepený fanda dýzlu, ale je třeba uznat, že i naftový motor má své místo na světě a ještě dlouho mít bude.
reagować
nahlásit
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Środa 12.04.2023 16:13, RE: RE: RE: RE: nazor na potencialni vymenu auta
cytat:
reakce na: subarák, 12.04.2023 11:35 (argumentovat u nafty přítomností přímého vstřiku, DPF, turbem, to snad většina dnešních benzinových motorů nemá?)


Nevím jak jiné značky, např. Toyota v benzínových motorech nic z toho nemá. Resp. benzínový motor umí nepřímý vstřik při nízké zatěži a přímý vstřik při vyšší zátěži.

A v případě hybridu / plugin hybridu, tedy nevím jak svědčí časté starty a vypínání motoru pokud je motor naftový a navíc s těmi vychytávkami, turbo, přímý vstřik, DPF atd. Ten motor se asi musí dost karbonovat a celkově trpět. No ale kdo si to auto koupí na 3 roky a pošle dál, tomu to může být jedno. Toyota dělá benzínové hybridy od roku 1997 a jsou celkem odladěné. Co vyzkoušené dlouho není je hybrid s naftou.
reagować
nahlásit
Citroenak
ilość wystąpień728
data registracji13.04.2012
Piątek 14.04.2023 16:07, Lexus a dialnica
Ja mam pre zmenu lexus NX 300h, a uplne rovnaky problem :) pri dialnicnej jazde spotreba niekde medze 9-11, podla pocasia a vetra :) Ale ked dam na tacho rychlost do 125, spotreba je zrazu okolo 7-7.5. Preto som zacal vyuzivat mark&levinson audiosustavu, pustim si hudbu z mobilu, a idem trochu dlhsie :) Ok, co usetrim, miniem aj tak na kavu, ale da sa aj s tym jazdit normalne. Je este jedna moznost, a sice prerobit to na LPG. Lexus ma jedny z poslednych motorov, ktore s tym nemaju problem, a naklady pojdu na polovicu. Tesla je asi super, ale ja sa toho bojim. Nema to este ani poriadny servis, ani kvalita zatial nie je bohvieco. Ak electro, odporucam svetove auto tohto roka- ioniq 6. Fantasticky stroj, ktory ma jedinu chybu. Nie je to combi..
reagować
nahlásit
mmod
ilość wystąpień5
data registracji19.04.2019
Wtorek 18.04.2023 07:59, RE: RE: nazor na potencialni vymenu auta
Lexus nejlepší auta, měnit za Teslu kde jsou s kvalitou no jak to říct slusně, kvalita nižší. To raději více za benzín, RX asi není úplně vhodný na dálnici. A nabíjení? Dnes kupovaná elektřina dráha, nebo ze svého soláru, ale přes den auto pryč, v noci z baterky, to opravdu znamená velkou elektrárnu, velké baterky aby to utáhlo i domácnost, a co když bude zataženo jako dneska? Lexus jediné, bohužel na něj nemám, leda tak na i 30, nebo golf mám
reagować
nahlásit
romannet456
ilość wystąpień19
data registracji09.05.2017
Wtorek 18.04.2023 08:13, RE: RE: RE: nazor na potencialni vymenu auta
cytat:
reakce na: mmod, 18.04.2023 07:59 (Lexus nejlepší auta, měnit za ...)


Ja ted mel moznost si na tyden pujcit starsi teslu Sko, dobre je ze me to ubezpecilo ze proste do Tesly nepujdu, jako jasny, pokud budou novou prodavat za 400, tak asi na druhe auto si to vezmu jako vylozene spotrebni vec, ale jinak uplne bez emoci (kvalitu moc hodnotit nechci, je to senior, ale i ty nove na lexus nemaji), nicmene driv nebo pozdeji do elektra pujdu, po tom tydnu muzu rict ze na muj pripad kdy fakt denne vic jak 100-120km nenajedu a nekam dal jedu tak 4x do roka mi to vlastne uplne staci. S tarifem na elektrinu co mam ted jsem pocital ze me tyden provozu stal asi 600kc na denodenni jezdeni s tim ze jsem zamerne nabijel jen ze zasuvky bez FVE (jednak bylo hnusne a jednak samozrejme bez chytreho wallboxu se moc nedaji utilizovat pretoky a pres den jsem pryc), takze v momente kdy clovek trosku bude premyslet tak ty naklady jeste o pulku diky FVE srazi.
Jinak samozrejme dynamika a vubec to jak to jede je uplne neco jineho, ale pro me jakozto spotrebitele vlastne jen dobre. o nic moc se nestaram, sednu a jedu. Takze ev asi driv nebo pozdeji ano, jen spis nejakou premiovku. Moc jsem se u toho Lexusu zmlsal.
reagować
nahlásit


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, wszelkie prawa zastrzeżone.