0
powrót
 

diskuze k tématu: Peugeot 308 SW 1,5 BlueHdi 96kw nebo Škoda Octavia combi 1,5 TSI 110kw

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit
vendul2
ilość wystąpień1
data registracji10.08.2020
Wtorek 11.08.2020 08:43, Peugeot 308 SW 1,5 BlueHdi 96kw nebo Škoda Octavia combi 1,5 TSI 110kw
Dobrý den,

vybírám nové skladové auto kolem 450 000. Denně do práce 25 km tam a 25 km zpět. O víkendech nějaký výlet a prázdniny moře (takže nějaká dálnice taky bude). Ročně tak 20 000 km. Auto plánuju tak na 10 let. A doteď jsem měl vždy benzín(atmosféru) a škodovku. Teď při pročítaní diskuzí zjištuji, že nové benzínové motory taky nemají rády krátké trasy, mají turbo, filtr pevných částic, atd. tak jestli nezkusit diesel. Nebo se za těch 30 minut jizdy do práce nestihne ani zahřát?

A pokud by vyhrál benzín jestli nepřiplatit 50 000 a vzít Golf Variant ME 1,5 TSI EVO 6G, hm?

Moc ocením jakoukoliv radu, jde mi z toho hlava kolem.
reagować
nahlásit
vavrisimo
ilość wystąpień178
data registracji03.07.2013
Wtorek 11.08.2020 13:44, RE: Peugeot 308 SW 1,5 BlueHdi 96kw nebo Škoda Octavia combi 1,5 TSI 110kw
Krátká trasa není půl hodiny a 25km, takže není důvod, aby se motor neohřál. Jestli 308 nebo Octávka a jestli HDi nebo TSi...chce si to obě auta vyzkoušet a projet, každé má svoje pro a proti. Předpokládám ale, že pokud jste dosud jezdil Škodovkami, tak asi nebude nějaké velké nutkání měnit značku. Jinak ano, osobně bych si z těchto dvou nevybral ani jedno a šel do Golfu. Vytýkat se mu může dost věcí, od nudného vzhledu, po nezajímavé jízdní vlastnosti, ale pravda je taková, že pokud VW nepodělá motory, tak je to prostě etalon třídy, kde je těžké hledat vyložený průšvih. V sedmé generaci je po motorové stránce vše v pořádku, oproti osmičce se nešetřilo všude možně a jako bonus se ještě spousta věci ovládá hardwarovými tlačítky a ne bezdotykově.
reagować
nahlásit
mariov2
ilość wystąpień30
data registracji17.01.2014
Wtorek 11.08.2020 18:53, RE: Peugeot 308 SW 1,5 BlueHdi 96kw nebo Škoda Octavia combi 1,5 TSI 110kw
cytat:
reakce na: vendul2, 11.08.2020 08:43 (Dobrý den,vybírám nové skladov ...)


Motor 1,5HDI je výborný, při předpokládaném nájezdu do prodeje 200 000km se určitě jenom na palivu zaplatí. Další bonus je, že tento diesel je hliníkový! To znamená, že pro něj trasa 25km již není krátká, ohřívá se rychleji než mnoho benzínových motorů. Avšak váhal bych nad Peugeotem 308 jako takovým. Ergonomie interiéru je pro někoho jezdícího léta v jiných autech peklo. Chce to vyzkoušet.
reagować
nahlásit
roody
ilość wystąpień48
data registracji14.08.2013
Wtorek 11.08.2020 22:35, RE: Peugeot 308 SW 1,5 BlueHdi 96kw nebo Škoda Octavia combi 1,5 TSI 110kw
1.5 tsi motor ma problém s cukáním a kulturou chodu než se zahřeje. Jeho dynamika taky není taková jak by člověk čekal (jeho předchůdce 1.4tsi jel líp).
Na režim jízd co píšeš, bych se dieselu vůbec nebál. Co se týká VW tak pořiď třeba něco s motorem 2.0tdi 110kw (ideal už s močovinou) a měl bys být spokojený. Motor 1.6tdi sám o sobě není špatný, ale je většinou spojený s choulostivou periferií (konkrétně brzdy a převodovky).
Pokud bys chtěl, tak se dají koupit bluetooth diagnostiky a přes aplikaci se dá sledovat činnost DPF filtru (jedno auto takto provozuji a je skvělé, když víš co se zrovna odehrává, můžeš sledovat zaplnění filtru a nechat regenerace pěkně dobíhat).
reagować
nahlásit
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Cztwartek 13.08.2020 16:52, RE: Peugeot 308 SW 1,5 BlueHdi 96kw nebo Škoda Octavia combi 1,5 TSI 110kw
cytat:
reakce na: vendul2, 11.08.2020 08:43 (Dobrý den,vybírám nové skladov ...)

Ahoj, 25km není krátká trasa pro moderní ben. motory, takže není třeba se bát. Je to úplně na tobě, co Ti více sedí. Jistota jsou spíše koncernové motory, protože mají konstrukčně všechny vychytávky zabraňující ředění oleje benzínem a omezující karbonizaci v motoru.

Moderní diesel od PSA jede krásně a umí dlouhodobě jezdit pod 5l, jenže je tam močovina a jeho ohřívač a další věci, které pro tvůj nájezd je zbytečný přepych dle mého. Navíc má jej kamarádka - vůz je fortelný, ale podvozek nemá tu odolnost jako v Golfu a cena nespravidlivě klesá s věkem Za mě 308 má smysl, pokud jej chceš po 150 tis.km prodat, jinak ne.

Ohledně 1.5 TSI - už neškube, byl na to upgrade řídíci jednotky a např. v novém Kamiqu jede jak blesk, až moc

Nabízí se koupit tzv. ročního Golfa nebo Octávii, kde můžeš hodně ušetřit a další 4 roky záruky není málo. U Octávie III bych silně doporučoval výbavu Style, má lepší sedadla dle mého, ale Golf je také moc fajn
reagować
nahlásit


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, wszelkie prawa zastrzeżone.