0
powrót
 

diskuze k tématu: Pravni rada - zjištěné vady

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 21.01.2016 00:08, Pravni rada - zjištěné vady
Dobrý den, zaplatil jsem prohlídku v servisu, která odhalila vady na které majitel neupozornil, ale ještě před koupí, nakonec jsem se rozhodl, že bych auto vzal - pozn. byl u toho když byly závady zjištěny, ale ty jsem nechal zjistit až na vlastní náklady. Nicméně v inzerátu nebyla žádná z poruch uvedena, a na prohlídce mě na závadu upozornil až pán ze servisu a na moje náklady. Mám nárok dodatečně ještě na nějakou náhradu s výdaji spojenou? Jinak jednalo se o poruchu silent bloků - totálně zničené a taktéž vadu řídící jednotky klimatizace. Druhá věc je, že se auto porouchalo pří převozu na místo registrace již po koupi, to by mělo znamenat, jestli se nemýlím, že bych měl mít nárok na odstoupení od smlouvy, a popř. na náhradu škody s koupí spojenou, nebo ne?
Děkuji
J.
reagować
nahlásit
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Cztwartek 21.01.2016 04:53, RE: Pravni rada
nepřihlášený uživatel napisał:
Dobrý den, zaplatil jsem prohlídku v servisu, která odhalila vady na které majitel neupozornil, ale ještě před koupí, nakonec jsem se rozhodl, že bych auto vzal - pozn. byl u toho když byly závady zjištěny, ale ty jsem nechal zjistit až na vlastní náklady. Nicméně v inzerátu nebyla žádná z poruch uvedena, a na prohlídce mě na závadu upozornil až pán ze servisu a na moje náklady. Mám nárok dodatečně ještě na nějakou náhradu s výdaji spojenou? Jinak jednalo se o poruchu silent bloků - totálně zničené a taktéž vadu řídící jednotky klimatizace. Druhá věc je, že se auto porouchalo pří převozu na místo registrace již po koupi, to by mělo znamenat, jestli se nemýlím, že bych měl mít nárok na odstoupení od smlouvy, a popř. na náhradu škody s koupí spojenou, nebo ne?DěkujiJ.


Děláte si legraci? Pokud jste si zaplatil prohlídku, prohlídka proběhla, znal jste její výsledky a znal je i prodejce, pak konečná kupní cena odrážela stav, v jakém vozidlo bylo, přičemž tento stav jste znal a cenu jemu úměrnou potvrdil svým podpisem. Na slevu v žádném případě nárok nemáte. Navíc je běžné, že prohlídku si hradí zájemce. Silentbloky nejsou navíc porucha, ale opotřebení. Na klimatizaci jste byl upozorněn = bez slevy.

Co se poruchy při převozu týče, závisí to na tom, zda porucha byla na voze v době koupě, zda je to opravdu porucha a nikoliv opotřebení, a je-li to porucha, zda byla zjistitelná při koupi "s vynaložením přiměřeného úsilí". Pouze pokud to bylo něco, co se "s vynaložením přiměřeného úsilí" zjistit nedalo a zároveň to není opotřebení, ale skutečně závada, tak by šlo uznat skrytou vadu. A v takovém případě nevzniká nárok na odstoupení od smlouvy, ale na slevu z ceny, je-li vada odstranitelná. Sleva ovšem neznamená náhradu za nový díl a práci!

Pro příště si laskavě uvědomte, že od ojetiny nemůžete nikdy čekat a požadovat 100% stav a funkčnost, když často stojí zlomek původní ceny.
reagować
nahlásit


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, wszelkie prawa zastrzeżone.