Miska90 napisał:
Jak jste poznal, že je ta fiesta šrot?
Já si taky nemyslím, že Fiesta je vyloženě šrot. Je to ST-čková verze Fiesty, tedy dost ostrá. Co se týká motoru, tak je to velmi spolehlivý Duratec HE a podle těch parametrů je poladěný jen minimálně (standardní výkon v Mondeu je 107 kW a tady má 110 kW) -stačí jiné sání a železo může zůstat stejné, ale detaily skutečně neznám, zkuste youtube a nějaká propagační/srovnávací videa. Tedy z hlediska motoru bych se toho až tolik nebál. Podvozek ST-čka bude pravděpodobně specifický a nebude se shodovat se sériovým podvozkem Fiesty a tam po 220 tkm i po německých dálnicích může být zakopaný pes. Na krásné silnici může vypadat v kondici, ale na našich hrbech se může rychle unavit a pak ta investice bude vyšší než do standardního podvozku, a to jak ramena a uložení tak i třeba tlumiče a dost možná i brzdy - možná.
Otázkou je, zda je právě ostrá verze to, co bys měla ve svých 26-ti (odhaduju z té 90-ky) sedlat, zejména pokud je to první auto.
Co se týká toho Focusu hned ze začátku inzerátu, tak mi přijde, že to není tovární ST verze (nebo dokonce RS), minimálně 2 zdvojené koncovky neměl. U takového auta je pak otázkou, do čeho všeho předchozí majitel šáhl a jak to ovlivnilo životnost auta a jeho chování. Určitě bych doporučil vyhledávat vozy, které nejsou nijak upravené, byť nevypadají tak "hezky". U verzí ST jde o tovární úpravu, ale i tak bych si zjistil, zda nebylo něco ještě dodatečně "vylepšeno".
Ještě jednou zdůrazňuji, že tyto ostré verze nesdílejí všechny komponenty s civilním provedením a je tedy třeba počítat s vyššími servisními náklady, zejména pak v případě, že některá komponenta se dostane na hranici životnosti.