0
powrót
 

diskuze k tématu: Jaký zvolit diesel pro Renault Scenic III?

kategorie zaszeregowania tematu: francouzská vozidla
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Wtorek 06.11.2018 13:00, oprava
Dovolím si pár věcí opravit:
1) servisní interval 1,5 dci je cca od roku 2005 stanoven na 20 tisíc km. Předtím byl u všech dieselů Renault nastaven skutečně marketingově na 30 tisíc km, ale protože to nefungovalo, byl zkrácen na dlouhodobě udržitelných 20 tisíc.
2) 1,5 dci ve verzích 76, 78 i 81kw má turbo s měnitelnou geometrií lopatek.
3) 1,6 dci je opravdu skvělý motor mající skoro "benzínovou" chuť do otáček. Má ale dvě vlastnosti které chtějí zvyk - nepříjemný, velmi krátký chod spojky stylem vypnuto/zapnuto a turbodíru do cca 1500rpm, kde je úplně ale opravdu úplně mrtvý.
4) Proti Meganu se stejným motorem má Scénic zkrácený stálý převod, takže točí při stejné rychlosti o nějakých 300rpm víc.
5) Od roku 2012 má sériově montované TMPS, řešené radiovými senzory. Zbytečně to prodražuje servis.
reagować
JARDA3
ilość wystąpień89
data registracji15.01.2010
Wtorek 06.11.2018 16:45, no....
taky bych si dovolil opravit autora článku. motorům 1,5dci bych se vyhnul obloukem a to obrovským.líný háklivý na zacházení i naftu. motory 2,0dci jsou naopak nejlepší při správné udržbě mají výdrž rozvodový řetěz turbo chlazené vodou. na ty 1,5 dci si stačí přečíst recenze nebo diskuze na forech
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Wtorek 06.11.2018 19:27, RE: no....
cytat:
reakce na: JARDA3, 06.11.2018 16:45 (taky bych si dovolil opravit a ...)


Sice dobrá poznámka, ale trochu mimo. 1,5 dci existuje ve výkonových verzích od 50 do 81kw, které se od sebe dost podstatně liší technicky i výkonově. Takže doporučuji si to napřed trochu nastudovat a potom radit. Sám mám s tímto motorem s výkonem 78kw najeto 350 tisíc km naprosto bez problémů.
reagować
JARDA3
ilość wystąpień89
data registracji15.01.2010
Wtorek 06.11.2018 20:33, RE: RE: no....
tak máš kliku.oni i ty 2,0 dci maj svý problémy. a věř že studovat to rozhodně nepotřebuji.mám to denně na stole
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Cztwartek 08.11.2018 09:14, RE: RE: RE: no....
cytat:
reakce na: JARDA3, 06.11.2018 20:33 (tak máš kliku.oni i ty 2,0 dci ...)


To není o štěstí. Je to o tom, že mnou doporučované verze 1,5 dci (viz. výše) jsou celkem bezproblémové. Samozřejmě při nešizeném servisu a alespoň trochu rozumném zacházení. A rozhodně se o nich nedá říct, že jsou líné. Dynamikou se minimálně vyrovnají adorované 1,9 TDI a díky 6°převodovce jsou lépe použitelné.
To co jsi napsal ty platí především pro verzi 63kw (5°převodovka) se vstřikováním Delphi (selenoid), výkonnější verze mají Continental (piezo).
reagować




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.