0
powrót
 

diskuze k tématu: Je třeba se bát ojetého Renaultu Scenic?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, francouzská vozidla, francouzská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.10.2012 06:53, dvě věci
1) by mne zajímalo, ale konkrétně, které nespotřební díly jsou na renault tak drahé. Mám v současnosti dva a v minulosti se u mne objevili další tři vozy značky renault a u žádného jsem se s přemrštěnou cenou dílů nesetkal (proto mne to zajímá).
2) scenic II po faceliftu je s motorem 1,6 a 6°převodovkou velmi dobrá volba i vzhledem k ceně a je výrazně spolehlivější než pře faceliftem (to se týká elektroniky). Rozhodně bych jej s klidným svědomým doporučil.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.10.2012 07:02,
No velice by mě zajímalo jak redaktor přišel na to, že na Sceniku je spousta možností nahradních dílů na jeden model. Já dělám prodejce autodílů již řadu let a nejhorší je objednávat na koncernová auta, tam při davání dílů opravdu přemýšlely. Na jeden model tři typy destiček, kotoučů atd. Měli by si brát příklad např. z BMW nebo Mercedesu.A k článku, určitě bych se modelu po faceliftu nebál. Elektronika zlobila v prvních ročnících výroby 2003-2006. U Renaultu šla za posledních let spolehlivost a kvalita zpracování nahoru a je to průměrné auto jako každé jiné.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.10.2012 07:53, RE: dvě věci
Pavlik napisał:
1) by mne zajímalo, ale konkrétně, které nespotřební díly jsou na renault tak drahé. Mám v současnosti dva a v minulosti se u mne objevili další tři vozy značky renault a u žádného jsem se s přemrštěnou cenou dílů nesetkal (proto mne to zajímá).
2) scenic II po faceliftu je s motorem 1,6 a 6°převodovkou velmi dobrá volba i vzhledem k ceně a je výrazně spolehlivější než pře faceliftem (to se týká elektroniky). Rozhodně bych jej s klidným svědomým doporučil.
Je to jeden z mýtů, který přežívá roky. Když jsem měl Renaulta 20TL a 30TX, tak jsem chodil do prodejny, nebo do servisu s VINem. V 80.letech byli opravdu schopní na lince montovat různé díly, bez nějaké zjevné logiky. Teď problém není, navíc díly na Renaulty považuji za cenově přijatelné. Jistě, na koncern se dají sehnat levněji, ale tam je velká konkurence a hodně kradených dílů.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.10.2012 08:29, RE: dvě věci
Roman AX napisał:
Je to jeden z mýtů, který přežívá roky. Když jsem měl Renaulta 20TL a 30TX, tak jsem chodil do prodejny, nebo do servisu s VINem. V 80.letech byli opravdu schopní na lince montovat různé díly, bez nějaké zjevné logiky. Teď problém není, navíc díly na Renaulty považuji za cenově přijatelné. Jistě, na koncern se dají sehnat levněji, ale tam je velká konkurence a hodně kradených dílů.
Já jsem se srůznorodostí dílů u jednoho modelu střetl jen u fordu fiesta tuším rok 1996 (už je to pár let). Tam byl každého půl roku jiný díl, takže vybrat správný byl dost problém. Nikdy jindy jsem se s takovým problémem nepotkal.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.10.2012 11:04, Kvalita
Problémem francouzských aut všeobecně je hlavní elektronika (rozvod nebo celá jednotka) uložená velmi vepředu. Tam potom stačí menší šťouchnutí do předku nebo mírně z boku (proti světlu) a máte zaděláno na problém. Pokud máte auto kde je vepředu svazek 50-70 drátů, jedná se obvykle jen o časově náročnou opravu, ale stejně pokud se k tomu přidá spořivý majitel nebo ještě hůř, tradiční "český" kutil, může z toho být velký problém. Auto se po nějaké době chová divně. Další problém jsou problémy se SW počítačů u prvních ročníků francouzských aut. Tohle vše ale odpadá pokud víte, že auto nebylo havarované a také víte, že to není první ročník výroby. Scenic je průměrně spolehlivé auto a náklady na opravy se minimalizují i tím, že kupujete benzín (naftové motory z té doby u Renaultu nejsou zrovna příkladem spolehlivosti). Prakticky jediné co může nepříjemně překvapit, je výměna žárovek u hlavních světel
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.10.2012 12:55, RE: dvě věci
Pavlik napisał:
Já jsem se srůznorodostí dílů u jednoho modelu střetl jen u fordu fiesta tuším rok 1996 (už je to pár let). Tam byl každého půl roku jiný díl, takže vybrat správný byl dost problém. Nikdy jindy jsem se s takovým problémem nepotkal.
Kdysi jsem měl R5, naštěstí jsem nemusel mnoho dílů měnit, ale zkazky o různých dílech v průběhu výroby jsem zaslechl.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.10.2012 13:02, RE: dvě věci
Pavlik napisał:
1) by mne zajímalo, ale konkrétně, které nespotřební díly jsou na renault tak drahé. Mám v současnosti dva a v minulosti se u mne objevili další tři vozy značky renault a u žádného jsem se s přemrštěnou cenou dílů nesetkal (proto mne to zajímá).
2) scenic II po faceliftu je s motorem 1,6 a 6°převodovkou velmi dobrá volba i vzhledem k ceně a je výrazně spolehlivější než pře faceliftem (to se týká elektroniky). Rozhodně bych jej s klidným svědomým doporučil.
Kamarád automechanik kdysi opravoval Scenic 1. generace bouchnutý zezadu a chtěl vyměnit zdevastovaný plastový díl na zadním nárazníku, taková ta nelakovaná část vedle dveří, rozmery asi 10x35 cm. Když chtěl koupit originál, tak se zděsil té nesmyslné ceny, nakonec to vzal z vrakoviště, téměř zadarmo s jinými díly. Nechci kecat, sle bylo to nějak 2500 originál a vrakálníkovi vnutil 200 už jenom kvůli vědomí ceny toho originálu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.10.2012 18:33, RE: Kvalita
Rover623 napisał:
Problémem francouzských aut všeobecně je hlavní elektronika (rozvod nebo celá jednotka) uložená velmi vepředu. Tam potom stačí menší šťouchnutí do předku nebo mírně z boku (proti světlu) a máte zaděláno na problém. Pokud máte auto kde je vepředu svazek 50-70 drátů, jedná se obvykle jen o časově náročnou opravu, ale stejně pokud se k tomu přidá spořivý majitel nebo ještě hůř, tradiční "český" kutil, může z toho být velký problém. Auto se po nějaké době chová divně. Další problém jsou problémy se ...
S extra složitou výměnou žárovek lze souhlasit - dělá se to přes podběh, ale značkový servis chce za práci (tedy výměnu) 100,-Kč takže to neřeším. Diesely od renaultu jsou v pohodě, pokud člověk zkrátí servisní intreval ze 30 na max 20 tisíc km (což ostatně v roce 2005 provedl sám výrobce). Jediný diesel který občas zlobí je 1,5 dci ve verzi 63 kw - má vstřkování delphi a to dělá problémy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 10.10.2012 00:31, RE: dvě věci
Pavlik napisał:
Já jsem se srůznorodostí dílů u jednoho modelu střetl jen u fordu fiesta tuším rok 1996 (už je to pár let). Tam byl každého půl roku jiný díl, takže vybrat správný byl dost problém. Nikdy jindy jsem se s takovým problémem nepotkal.
No tak já jsem byl majitelem Renaultu Express, elektronika jednoduchá a i tak běs, spravovali jsme to jen díky tomu, že jsme s otcem elektrikáři, protože než to auto totálně shnilo tak po každém projetí vodou něco zoxidovalo a vodiče totálně nelogicky...proto nikdy víc. Auto si ale své odsloužilo a pro mne mělo velice dobrý motor v základu 40kW F8Q, jednoduchý se spotřebou 4-4,5l nafty. A k tomu co tu píšete, auto bylo vyrobeno 1996, poslední třetí facelift a přál bych vám na to hledat náhradní díly, z každého roku výroby něco, takže i s VIN to byla sázka do loterie..jinak mám VW Caddy a dovoz Rakousko tam měnili a nahrazovali díly opět, takže jen málo co podle VIN sedí a dnes neseženete:o)
reagować
kocur65
ilość wystąpień1
data registracji02.11.2012
Piątek 02.11.2012 18:14, Renault Scenic
Koupil jsem Renault Scenic loni na jaře od kolegy,je to r.1997 a jsem maximálně spokojený,na STK jsem prošel v pohodě bez známosti,je to klasický rodinný vůz a nechal jsem si ho přestavit na LPG,no a jezdím za 16,50kč za litr.Jezdím denně a auto je spolehlivé.Takže doporučuji koupit.Samozřejmě je vědět v jakém stavu auto kupujete.
reagować




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.