0
powrót
 

diskuze k tématu: FABIA, SWIFT, CITROEN

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, francouzská vozidla, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.02.2014 10:10, FABIA, SWIFT, CITROEN
Dobrý den,chtěla bych koupit auto do 100tis.Kč.Můžete mi prosím poradit,které z těchto 3 benzínových aut zvolit? Chtěla bych auto s co nejmenší spotřebou, vhodné pro ženu do práce a pro městský provoz.
Škoda Fabia Elegance 1.4i16V,
výkon 55kW,r.2004,najeto 123tis.km,cena 98tis.Kč
nebo
Suzuki Swift 1.3i,
výkon 68kW,r.2005,najeto 84tis.km,cena 96tis.Kč
nebo
Citroen C3 1.4i Exclusive
výkon 54kW,r.2006,najeto 61tis.km, cena 95tis.Kč
Děkuji moc za radu
reagować
David V
ilość wystąpień2054
data registracji16.05.2007
Środa 12.02.2014 10:52, RE: FABIA, SWIFT, CITROEN
nepřihlášený uživatel napisał:
Dobrý den,chtěla bych koupit auto do 100tis.Kč.Můžete mi prosím poradit,které z těchto 3 benzínových aut zvolit? Chtěla bych auto s co nejmenší spotřebou, vhodné pro ženu do práce a pro městský provoz. Škoda Fabia Elegance 1.4i16V, výkon 55kW,r.2004,najeto 123tis.km,cena 98tis.Kč nebo Suzuki Swift 1.3i, výkon 68kW,r.2005,najeto 84tis.km,cena 96tis.Kč nebo Citroen C3 1.4i Exclusive výkon 54kW,r.2006,najeto 61tis.km, cena 95tis.Kč Děkuji moc za radu


Já hlasuji pro Swifta.
reagować
xtrox
ilość wystąpień233
data registracji01.11.2012
Piątek 14.02.2014 11:40, ...
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem,
jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmi

fabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijko
swift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Cztwartek 05.06.2014 14:52, re:
Dobrý den. Troufám si tvrdit, že ani s jedním z vozů nešlápnete vedle, já osobně bych Vám ale doporučil Suzuki Swift. Z trojice má nejživější motor s nízkou spotřebou a při správné údržbě s ním nebývají prakticky žádné problémy. Ojetin je na trhu dostatek, tudíž máte z čeho vybírat. Pomoci Vám mohou také recenze uživatelů jednotlivých vozů.
reagować
jup48
ilość wystąpień2
data registracji02.08.2015
Niedziela 02.08.2015 01:16, RE: ...
xtrox napisał:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)


a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?
reagować
Pepe
ilość wystąpień1133
data registracji09.05.2007
Niedziela 02.08.2015 09:12, RE: ...
jup48 napisał:
xtrox napisał:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?


Citroen je takové "dámské" auto, proto chápu ten údiv nad vyřazením. Sympatie tam budou, chápu. Ale základní 1,4 není žádný drak, sice si s lehkým C3 poradí, ale je to na raně u více naloženého auta. Gumové řazení s dlouhými drahami vám asi taky vadit nebude, ale někoho to odradí spolehlivě. Taky bych bral Swifta + dobré HAV. S trochou fantazie se u něj dá mluvit o zábavě při řízení.
reagować
Roman AX
ilość wystąpień134
data registracji09.12.2011
Niedziela 02.08.2015 16:06, RE: ...
Pepe napisał:
jup48 napisał:
xtrox napisał:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?
Citroen je takové "dámské" auto, proto chápu ten údiv nad vyřazením. Sympatie tam budou, chápu. Ale základní 1,4 není žádný drak, sice si s lehkým C3 poradí, ale je to na raně u více naloženého auta. Gumové řazení s dlouhými drahami vám asi taky vadit nebude, ale někoho to odradí spolehlivě. Taky bych bral Swifta + dobré HAV. S trochou fantazie se u něj dá mluvit o zábavě při řízení.



Základní v C3 je 1,1 a tento motor je kupodivu živý i přes to, že má jen 60koní, 1,4 je na tom mnohem líp. Ženám se C3 líbí , je to typicky holčičí auto. A mimochodem, znalče, 1,4 je i v Partnerovi, sice má o dva koně víc ale poradí si s velkým a těžkým autem, takže C3 je pro ní brnkačka!
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Niedziela 02.08.2015 17:56, RE: ...
Roman AX napisał:
Pepe napisał:
jup48 napisał:
xtrox napisał:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?
Citroen je takové "dámské" auto, proto chápu ten údiv nad vyřazením. Sympatie tam budou, chápu. Ale základní 1,4 není žádný drak, sice si s lehkým C3 poradí, ale je to na raně u více naloženého auta. Gumové řazení s dlouhými drahami vám asi taky vadit nebude, ale někoho to odradí spolehlivě. Taky bych bral Swifta + dobré HAV. S trochou fantazie se u něj dá mluvit o zábavě při řízení.
Základní v C3 je 1,1 a tento motor je kupodivu živý i přes to, že má jen 60koní, 1,4 je na tom mnohem líp. Ženám se C3 líbí , je to typicky holčičí auto. A mimochodem, znalče, 1,4 je i v Partnerovi, sice má o dva koně víc ale poradí si s velkým a těžkým autem, takže C3 je pro ní brnkačka!

pochybuji že v C3 a v Partnerovi bude stejná převodovka. C3 tohoto stáří je poukázka na problémy, minimálně s elektrikou. Swift je na tom podstatně líp, a to se nebavím o jízdních vlastnostech. pokud volím podle pocitu z jízdy tak jednoznačně Swift, daleko za ním Fabia a potom dlouho nic a až za hromadami hnoje C3. pokud bych volil podle praktičnosti tak vede Fabia. od ní mě odrazuje nejvyšší váha. C3 snad jedině že by si ho nějaká žena/dívka/slečna prosadila kvůli designu. jinak ne.
reagować
kristian2
ilość wystąpień273
data registracji31.03.2015
Niedziela 02.08.2015 21:51, k
no asi záleží na konkrétním stavu a historii ale u mě by byl faforit suzuki
reagować
Citroenak
ilość wystąpień724
data registracji13.04.2012
Niedziela 02.08.2015 22:16, Swift iiiiiii iiii
Osobne by som bral swifta,ale urcite sa prevezte aj v ostatnych autach. Urcite by som nebral do uvahy pocity pana tomaskrtek z jazdy na tychto autach a spravil by som si svoje vlastne. Citroen je najmladsi a bude asi najvybavenejsi, preto je dost logicke, ze je vyssia sanca, ze sa na nom nieco pokazi. U fabie by ma odradilo,ak byvate v panelaku, ze sa dost kradnu. Tu od nas nedavno zmizla jedna jednotkova 1.2 htp homeless edition.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1133
data registracji09.05.2007
Niedziela 02.08.2015 22:38, RE: ...
Roman AX napisał:
Pepe napisał:
jup48 napisał:
xtrox napisał:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?
Citroen je takové "dámské" auto, proto chápu ten údiv nad vyřazením. Sympatie tam budou, chápu. Ale základní 1,4 není žádný drak, sice si s lehkým C3 poradí, ale je to na raně u více naloženého auta. Gumové řazení s dlouhými drahami vám asi taky vadit nebude, ale někoho to odradí spolehlivě. Taky bych bral Swifta + dobré HAV. S trochou fantazie se u něj dá mluvit o zábavě při řízení.
Základní v C3 je 1,1 a tento motor je kupodivu živý i přes to, že má jen 60koní, 1,4 je na tom mnohem líp. Ženám se C3 líbí , je to typicky holčičí auto. A mimochodem, znalče, 1,4 je i v Partnerovi, sice má o dva koně víc ale poradí si s velkým a těžkým autem, takže C3 je pro ní brnkačka!


Děkuji za kvalifikaci "znalce". Jestliže si 1,4 poradí s velkým a těžkým autem, tak to potom jo. To je potom každá diskuze zbytečná, neb poradit si poradí, to je ale asi tak všecko. Výhoda 1,4 je v její jednoduchosti, robustnosti a životnosti. Dynamiku si ale představuju jinak, čímž se omlouvám. Zajímavý, že se tady téměř všichni shodnem na aspirantovi na vítězství, a prakticky i na pořadí.
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Poniedziałek 03.08.2015 05:59, RE: ...
Pepe napisał:
Roman AX napisał:
Pepe napisał:
jup48 napisał:
xtrox napisał:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?
Citroen je takové "dámské" auto, proto chápu ten údiv nad vyřazením. Sympatie tam budou, chápu. Ale základní 1,4 není žádný drak, sice si s lehkým C3 poradí, ale je to na raně u více naloženého auta. Gumové řazení s dlouhými drahami vám asi taky vadit nebude, ale někoho to odradí spolehlivě. Taky bych bral Swifta + dobré HAV. S trochou fantazie se u něj dá mluvit o zábavě při řízení.
Základní v C3 je 1,1 a tento motor je kupodivu živý i přes to, že má jen 60koní, 1,4 je na tom mnohem líp. Ženám se C3 líbí , je to typicky holčičí auto. A mimochodem, znalče, 1,4 je i v Partnerovi, sice má o dva koně víc ale poradí si s velkým a těžkým autem, takže C3 je pro ní brnkačka!
Děkuji za kvalifikaci "znalce". Jestliže si 1,4 poradí s velkým a těžkým autem, tak to potom jo. To je potom každá diskuze zbytečná, neb poradit si poradí, to je ale asi tak všecko. Výhoda 1,4 je v její jednoduchosti, robustnosti a životnosti. Dynamiku si ale představuju jinak, čímž se omlouvám. Zajímavý, že se tady téměř všichni shodnem na aspirantovi na vítězství, a prakticky i na pořadí.


Souhlasím. Nevím, jak v partnerovi, ale u menšího Fiatu Qubo (a sourozenců fiorino, bipper, nemo) je ten motor v podstatě jedinou slabinou a vyloženě na hraně použitelnosti. Předjíždět se s tím nedá (na dálnici s rozmyslem, na okresce ani ve snu), protože ani netáhne, ani nemá maximálku (tachometrových 130-140 jedině na rovince nebo z kopečka). Qubo má necelé 4 metry a hmotnost 1 180 kg. C3 na tom nebude o tolik lépe, aby se z ní s tou 1.4 stalo "dynamické" auto.

Za mě taky z tohoto výběru swift. Ale přidal bych sem v této kategorii a cenové relaci i Fiat Grande Punto s 1.4 16V (70 kW). Motor výborný, 6stupňová převodovka, dostupnost dílů velmi dobrá, spolehlivost taky a i po letech je to pořád pěkné auto, které designově nestárne.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1133
data registracji09.05.2007
Poniedziałek 03.08.2015 10:35, RE: ...
Giorgio napisał:
Pepe napisał:
Roman AX napisał:
Pepe napisał:
jup48 napisał:
xtrox napisał:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?
Citroen je takové "dámské" auto, proto chápu ten údiv nad vyřazením. Sympatie tam budou, chápu. Ale základní 1,4 není žádný drak, sice si s lehkým C3 poradí, ale je to na raně u více naloženého auta. Gumové řazení s dlouhými drahami vám asi taky vadit nebude, ale někoho to odradí spolehlivě. Taky bych bral Swifta + dobré HAV. S trochou fantazie se u něj dá mluvit o zábavě při řízení.
Základní v C3 je 1,1 a tento motor je kupodivu živý i přes to, že má jen 60koní, 1,4 je na tom mnohem líp. Ženám se C3 líbí , je to typicky holčičí auto. A mimochodem, znalče, 1,4 je i v Partnerovi, sice má o dva koně víc ale poradí si s velkým a těžkým autem, takže C3 je pro ní brnkačka!
Děkuji za kvalifikaci "znalce". Jestliže si 1,4 poradí s velkým a těžkým autem, tak to potom jo. To je potom každá diskuze zbytečná, neb poradit si poradí, to je ale asi tak všecko. Výhoda 1,4 je v její jednoduchosti, robustnosti a životnosti. Dynamiku si ale představuju jinak, čímž se omlouvám. Zajímavý, že se tady téměř všichni shodnem na aspirantovi na vítězství, a prakticky i na pořadí.
Souhlasím. Nevím, jak v partnerovi, ale u menšího Fiatu Qubo (a sourozenců fiorino, bipper, nemo) je ten motor v podstatě jedinou slabinou a vyloženě na hraně použitelnosti. Předjíždět se s tím nedá (na dálnici s rozmyslem, na okresce ani ve snu), protože ani netáhne, ani nemá maximálku (tachometrových 130-140 jedině na rovince nebo z kopečka). Qubo má necelé 4 metry a hmotnost 1 180 kg. C3 na tom nebude o tolik lépe, aby se z ní s tou 1.4 stalo "dynamické" auto.Za mě taky z tohoto výběru swift. Ale přidal bych sem v této kategorii a cenové relaci i Fiat Grande Punto s 1.4 16V (70 kW). Motor výborný, 6stupňová převodovka, dostupnost dílů velmi dobrá, spolehlivost taky a i po letech je to pořád pěkné auto, které designově nestárne.


Vida. Grande Punto je adekvátní alternativa - vezme-li se auto s jasnou historií, není se třeba ani ptát, jaký druh pohonu, neb v benzínu i naftě jsou prakticky všechny varianty doporučeníhodné. Designově o parník (spíš ale 2-3) i před tou Fabií
reagować
Roman AX
ilość wystąpień134
data registracji09.12.2011
Poniedziałek 03.08.2015 12:08, RE: ...
Pepe napisał:
Roman AX napisał:
Pepe napisał:
jup48 napisał:
xtrox napisał:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?
Citroen je takové "dámské" auto, proto chápu ten údiv nad vyřazením. Sympatie tam budou, chápu. Ale základní 1,4 není žádný drak, sice si s lehkým C3 poradí, ale je to na raně u více naloženého auta. Gumové řazení s dlouhými drahami vám asi taky vadit nebude, ale někoho to odradí spolehlivě. Taky bych bral Swifta + dobré HAV. S trochou fantazie se u něj dá mluvit o zábavě při řízení.
Základní v C3 je 1,1 a tento motor je kupodivu živý i přes to, že má jen 60koní, 1,4 je na tom mnohem líp. Ženám se C3 líbí , je to typicky holčičí auto. A mimochodem, znalče, 1,4 je i v Partnerovi, sice má o dva koně víc ale poradí si s velkým a těžkým autem, takže C3 je pro ní brnkačka!
Děkuji za kvalifikaci "znalce". Jestliže si 1,4 poradí s velkým a těžkým autem, tak to potom jo. To je potom každá diskuze zbytečná, neb poradit si poradí, to je ale asi tak všecko. Výhoda 1,4 je v její jednoduchosti, robustnosti a životnosti. Dynamiku si ale představuju jinak, čímž se omlouvám. Zajímavý, že se tady téměř všichni shodnem na aspirantovi na vítězství, a prakticky i na pořadí.


Bohužel z těch tří aut není žádné vyložená raketa, ale chtěl jsem jen upozornit, že 1,4 není žádný kripl, který by si s C3 neporadil, zvlášť , když základní motorizace je 1,1, která se do aut PSA montuje s různými obměnami roky stejně jako ta 1,4. Váha C3 je jen nepatrně přes 1000 kg. Jinak já se té C3 nezastávám, ani jedno z těchto aut mi není blízké, jen mi vadí odsuzování aut, která prošla celkem dlouhým vývojem a dnes jsou vychytaná a spolehlivá. Jinak se omlouvám za srovnání motoru v Berlingu/Partnerovi , je tam motor KFW a v C3 KFV, liší se výkonem a kroutícím momentem, samozřejmě i převodovkou.
reagować
Roman AX
ilość wystąpień134
data registracji09.12.2011
Poniedziałek 03.08.2015 12:08, RE: ...
Pepe napisał:
Roman AX napisał:
Pepe napisał:
jup48 napisał:
xtrox napisał:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?
Citroen je takové "dámské" auto, proto chápu ten údiv nad vyřazením. Sympatie tam budou, chápu. Ale základní 1,4 není žádný drak, sice si s lehkým C3 poradí, ale je to na raně u více naloženého auta. Gumové řazení s dlouhými drahami vám asi taky vadit nebude, ale někoho to odradí spolehlivě. Taky bych bral Swifta + dobré HAV. S trochou fantazie se u něj dá mluvit o zábavě při řízení.
Základní v C3 je 1,1 a tento motor je kupodivu živý i přes to, že má jen 60koní, 1,4 je na tom mnohem líp. Ženám se C3 líbí , je to typicky holčičí auto. A mimochodem, znalče, 1,4 je i v Partnerovi, sice má o dva koně víc ale poradí si s velkým a těžkým autem, takže C3 je pro ní brnkačka!
Děkuji za kvalifikaci "znalce". Jestliže si 1,4 poradí s velkým a těžkým autem, tak to potom jo. To je potom každá diskuze zbytečná, neb poradit si poradí, to je ale asi tak všecko. Výhoda 1,4 je v její jednoduchosti, robustnosti a životnosti. Dynamiku si ale představuju jinak, čímž se omlouvám. Zajímavý, že se tady téměř všichni shodnem na aspirantovi na vítězství, a prakticky i na pořadí.


Bohužel z těch tří aut není žádné vyložená raketa, ale chtěl jsem jen upozornit, že 1,4 není žádný kripl, který by si s C3 neporadil, zvlášť , když základní motorizace je 1,1, která se do aut PSA montuje s různými obměnami roky stejně jako ta 1,4. Váha C3 je jen nepatrně přes 1000 kg. Jinak já se té C3 nezastávám, ani jedno z těchto aut mi není blízké, jen mi vadí odsuzování aut, která prošla celkem dlouhým vývojem a dnes jsou vychytaná a spolehlivá. Jinak se omlouvám za srovnání motoru v Berlingu/Partnerovi , je tam motor KFW a v C3 KFV, liší se výkonem a kroutícím momentem, samozřejmě i převodovkou.
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Poniedziałek 03.08.2015 13:43, velikost
Je taky ale třeba dodat že Swift je ze všech uvedených jasně nejmenší, a to celkem o dost.
Grande Punto je krásné auto, dobrá volba.
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1009
data registracji23.04.2014
Poniedziałek 03.08.2015 14:49, RE: ...
Giorgio napisał:
Pepe napisał:
Roman AX napisał:
Pepe napisał:
jup48 napisał:
xtrox napisał:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?
Citroen je takové "dámské" auto, proto chápu ten údiv nad vyřazením. Sympatie tam budou, chápu. Ale základní 1,4 není žádný drak, sice si s lehkým C3 poradí, ale je to na raně u více naloženého auta. Gumové řazení s dlouhými drahami vám asi taky vadit nebude, ale někoho to odradí spolehlivě. Taky bych bral Swifta + dobré HAV. S trochou fantazie se u něj dá mluvit o zábavě při řízení.
Základní v C3 je 1,1 a tento motor je kupodivu živý i přes to, že má jen 60koní, 1,4 je na tom mnohem líp. Ženám se C3 líbí , je to typicky holčičí auto. A mimochodem, znalče, 1,4 je i v Partnerovi, sice má o dva koně víc ale poradí si s velkým a těžkým autem, takže C3 je pro ní brnkačka!
Děkuji za kvalifikaci "znalce". Jestliže si 1,4 poradí s velkým a těžkým autem, tak to potom jo. To je potom každá diskuze zbytečná, neb poradit si poradí, to je ale asi tak všecko. Výhoda 1,4 je v její jednoduchosti, robustnosti a životnosti. Dynamiku si ale představuju jinak, čímž se omlouvám. Zajímavý, že se tady téměř všichni shodnem na aspirantovi na vítězství, a prakticky i na pořadí.
Souhlasím. Nevím, jak v partnerovi, ale u menšího Fiatu Qubo (a sourozenců fiorino, bipper, nemo) je ten motor v podstatě jedinou slabinou a vyloženě na hraně použitelnosti. Předjíždět se s tím nedá (na dálnici s rozmyslem, na okresce ani ve snu), protože ani netáhne, ani nemá maximálku (tachometrových 130-140 jedině na rovince nebo z kopečka). Qubo má necelé 4 metry a hmotnost 1 180 kg. C3 na tom nebude o tolik lépe, aby se z ní s tou 1.4 stalo "dynamické" auto.Za mě taky z tohoto výběru swift. Ale přidal bych sem v této kategorii a cenové relaci i Fiat Grande Punto s 1.4 16V (70 kW). Motor výborný, 6stupňová převodovka, dostupnost dílů velmi dobrá, spolehlivost taky a i po letech je to pořád pěkné auto, které designově nestárne.


Přestože je tento dotaz už "lehce" neaktuální... Grande Punto 1,4 16V se 6kvaltem je skvělá volba, ale je jich zoufale málo a nesnadno se shání...
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.