0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.4 TSI - svižně s rozumnou spotřebou?

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
Citroenak
ilość wystąpień718
data registracji13.04.2012
Poniedziałek 22.05.2017 08:43, PR clanok
Zaujimavy pr clanok plny blabolov z letakov. Najviac ma dorazil tento:

Čtrnáctistovku osobně hodnotím jako ideální volbu pro běžné řidiče, kteří auto nepoužívají jen ve městě, ale rádi si vyjedou na delší vzdálenosti. Zároveň však jejich nájezd nepřesahuje hranici, při které se již vyplatí pořízení dieselové motorizace.

:D Na tomto sa jednoducho musim zasmiat. Je nejako specifikovana ta hranica, po ktorej je lepsie ubrat z narokov na vykon a kultivovanost a priplatit si za 85kw naftak namiesto 110 kw benzinu?

Mna viac zaujima, ci aj motor 1.0TSI bol skonstruovany na testovanie zakaznikmy. Na jeho spolahlivost som obzvlast zvedavy uz len preto, lebo v reklame medzi zapasmy v hojeki sa spomina 'dlho ocakavany motor 1.0 TSI'. Len neviem, kto ho tak dlho ocakaval...
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Poniedziałek 22.05.2017 11:07, Škoda spí na vavřínech s cenama
Se musím smát, za 450tis.kč lze koupit doslova "výbavou nadupané kombíky" jako
Ford Focus kombi 1.5 Ecoboost Titanium
Opel Astra kombi 1.4 Turbo Inovation
Kia Ceed 1.6 GDI TOP
Peugeot 308 SW 1.2 Puretech ALLURE
Renault Megane kombi Tce 130k LIMITED
Dokonce Golf kombi není k zahození ve stejné cenové relaci
reagować
David V
ilość wystąpień2053
data registracji16.05.2007
Poniedziałek 22.05.2017 14:39, RE: PR clanok
Citroenak napisał:
Zaujimavy pr clanok plny blabolov z letakov. Najviac ma dorazil tento:Čtrnáctistovku osobně hodnotím jako ideální volbu pro běžné řidiče, kteří auto nepoužívají jen ve městě, ale rádi si vyjedou na delší vzdálenosti. Zároveň však jejich nájezd nepřesahuje hranici, při které se již vyplatí pořízení dieselové motorizace.:D Na tomto sa jednoducho musim zasmiat. Je nejako specifikovana ta hranica, po ktorej je lepsie ubrat z narokov na vykon a kultivovanost a priplatit si za 85kw naftak namiesto 110 kw benzinu? Mna viac zaujima, ci aj motor 1.0TSI bol skonstruovany na testovanie zakaznikmy. Na jeho spolahlivost som obzvlast zvedavy uz len preto, lebo v reklame medzi zapasmy v hojeki sa spomina 'dlho ocakavany motor 1.0 TSI'. Len neviem, kto ho tak dlho ocakaval...


To se mi líbí. A dodávám, že 1.6 TDi je nejhorší motor, který čas od času musím řídit.
Nicméně, pokud je příplatek za diesel 30 tisíc, a rozdíl spotřeb bude litr, pak je rentabilní vzdálenost rovných 100 tisíc km - to bych se na to vysmahl. Kolik reálně ta 1.6 TDi najede, aniž by se na ni šáhlo, aby mělo smysl na každých 100 tkm ušetřit 30 tKč?
reagować
spongebob
ilość wystąpień11
data registracji20.03.2017
Poniedziałek 22.05.2017 17:22, 1.6 tdi
Nechci se škovky nějak zastávat, ale myslím, že k tomu mohu něco říct.
Služebně jezdím O2 1.6tdi již 4 roky a najeto mám 250tis. Z nestandartních věcí bylo měněno pouze ložisko na kole a to je vše. Minulý rok jsem měl spotřebu 4.7l/100 na 65000km !!!
Kolega v práci měl to samé a najel bez větších potíží 470tis.
Takže asi tolik k té spolehlivosti.
A ještě loni jsem měl půjčenou O3 1.4tsi 110kW DSG a můžu říct, že mě toto auto velmi mile překvapilo. Jelo pěkně a ani moc nežralo. Z Plzně do Stodůlek cca 120kM/h po dálci za 5,8l/100.
A ještě jsem zapomněl, že na servis chodím po 30tis.
reagować
Tycoon
ilość wystąpień62
data registracji05.11.2011
Poniedziałek 22.05.2017 18:08, RE: Škoda spí na vavřínech s cenama
BobanHTP napisał:
Se musím smát, za 450tis.kč lze koupit doslova "výbavou nadupané kombíky" jakoFord Focus kombi 1.5 Ecoboost TitaniumOpel Astra kombi 1.4 Turbo InovationKia Ceed 1.6 GDI TOPPeugeot 308 SW 1.2 Puretech ALLURERenault Megane kombi Tce 130k LIMITEDDokonce Golf kombi není k zahození ve stejné cenové relaci

Samozřejmě, pokud jde o výbavu, Oktávka za 450 tisíc je v podstatě "holátko". Kdo chce kopec výbavu za rozumnou cenu, musí se podívat jima. Ale Kia, Peugeot a Renault mají mnohem slabší motory. Kdo chce u Francouzů výkonnější motorizace, musí zaplatit přes 600 tisíc Kč za verze GT.
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Poniedziałek 22.05.2017 18:13, RE: 1.6 tdi
spongebob napisał:
Nechci se škovky nějak zastávat, ale myslím, že k tomu mohu něco říct.Služebně jezdím O2 1.6tdi již 4 roky a najeto mám 250tis. Z nestandartních věcí bylo měněno pouze ložisko na kole a to je vše. Minulý rok jsem měl spotřebu 4.7l/100 na 65000km !!!Kolega v práci měl to samé a najel bez větších potíží 470tis.Takže asi tolik k té spolehlivosti.A ještě loni jsem měl půjčenou O3 1.4tsi 110kW DSG a můžu říct, že mě toto auto velmi mile překvapilo. Jelo pěkně a ani moc nežralo. Z Plzně do Stodůlek cca 120kM/h po dálci za 5,8l/100.A ještě jsem zapomněl, že na servis chodím po 30tis.


Naprosto souhlasím,nicméně sem by se to psát nemělo.
reagować
spongebob
ilość wystąpień11
data registracji20.03.2017
Poniedziałek 22.05.2017 18:32, jojo
Přesně tak, pořád každej nadává jak tyhle motory nic nevydrží, ale ve většině případů je to jedna paní povídala.
reagować
0007
ilość wystąpień29
data registracji31.07.2012
Poniedziałek 22.05.2017 18:32, Ano ano ano jo jo jo
Me tez pobavila veta o hranici diesel benzin?? Kdyz odhlednu ciste od rozdilu spotreb i od servisni narocnosti kterou predpokladam autor zakalkukoval pak jsou tu dalsi aspekty ktere ma kazdy ocenen jinak: co treba kultivovanost, snazsi udrzba, spolehlivost,vyssi zustatkova cena treba?? Tim samo nechci hanit diesel obecne... nekde smysl dava...

A jeste k te spotrebe 1,4 TSI nevum no???...mam 11 let stary auto 1,8 l benzin, krabicoidni tvar cmax... o vikendu jsem jel 200 km tam a 200 zpet plus par km po praze... z tech 200 km 120 po dalnici 80 statni silnice... ryclost na statni cca 100 dalnice 130 vyjma uzavirek samozrejme.. ze zvedavosti jsem vynuloval pc...po tech cca 450km prumer od domu k domu 6,5 L (podle Pc).. pokud pc moc nekeca je to vice mene stejne jako moderni turbobenzin??? Tzn. Z hlediska spotreby nevidim jediny duvod pro to abych provozoval diesel nebo turbobenzin, dokud auto slouzi...(a to najedu cca 18-20tis rocne)..
reagować
mufik.martin
ilość wystąpień248
data registracji09.05.2007
Wtorek 23.05.2017 07:34, RE: Ano ano ano jo jo jo
0007 napisał:
Me tez pobavila veta o hranici diesel benzin?? Kdyz odhlednu ciste od rozdilu spotreb i od servisni narocnosti kterou predpokladam autor zakalkukoval pak jsou tu dalsi aspekty ktere ma kazdy ocenen jinak: co treba kultivovanost, snazsi udrzba, spolehlivost,vyssi zustatkova cena treba?? Tim samo nechci hanit diesel obecne... nekde smysl dava... A jeste k te spotrebe 1,4 TSI nevum no???...mam 11 let stary auto 1,8 l benzin, krabicoidni tvar cmax... o vikendu jsem jel 200 km tam a 200 zpet plus par km po praze... z tech 200 km 120 po dalnici 80 statni silnice... ryclost na statni cca 100 dalnice 130 vyjma uzavirek samozrejme.. ze zvedavosti jsem vynuloval pc...po tech cca 450km prumer od domu k domu 6,5 L (podle Pc).. pokud pc moc nekeca je to vice mene stejne jako moderni turbobenzin??? Tzn. Z hlediska spotreby nevidim jediny duvod pro to abych provozoval diesel nebo turbobenzin, dokud auto slouzi...(a to najedu cca 18-20tis rocne)..


Je jasné, že u měnšího nájezdu se nafta nevyplatí. Ale jak psal někdo předemnou tak mu ta 1,4turbo brala 5,8 což je 0,7 rozdíl. Jestli je to hodně nebo málo si musí každý zvážit sám. A s tou 1,6TDI zde zminovali, ze u sluzebaku maji na 65tis km spotrebu 4,7. Takze to uz je 1,8L rozdil. Opet, jestli je to hodne nebo malo zalezi na tom, kolik s autem najezdite a jak dlouho si ho nechate. A pokud kupujete auto nove tak je vam servis a udrzba ukradena, proste stejne jednou za 30tis hodite auto do servisu a jestli zaplatite 4500 nebo 5500 uz tolik neresite. U modernich motoru s turbem uz beztak muzeme mit stjene starosti jako s naftaky, ale to vetsinou resi az majitel ojetiny. Ja osobne jsem chtel kombika stredni tridy v benzinu a prestavet to pote na LPG. A jelikoz nabidka byla temer nulova a ceny neskutecne vysoky oproti naftakum + bych musel dat 30 tis za prestavbu LPG tak jsem skoncil u naftaka. A to jsem byl ochotny kvuli benzinu obetovat i automat, ktery jsem si pral. KDyz to vezmu, tak naftak me vysel cca o 30 tis v porizovaci cenne niz a dalsich 30 jsem usetril za LPG, takze teoreticky mam 60tis na servis, ale mohl jsem si vybirat pomalu i barvu auta, stav, vybavu tak, aby auto splnilo me pozadavky na kazdodenni spokojenost. Tim nechci obhajovat naftaky, jen jsem chtel poukazat na realnou nabidku trhu, kdy ui vetsich aut benzin temer neexistuje a nebo je to primovstrikovy benzin, ktery na LPG dost dobre predelat nejde, stejnet o stale spotrebovava benzin kvuli chlazeni a jeste to auto vyjde mnohem, ale mnohem draz. A moderni naftaky uz nejsou tak nekultivovane jako z doby starych TDI. Takze i kdyz mam benzin radsi tak si nemohu ztezovat na hluznost nebo nejaky velky problem s kultivovanost modernich naftaku.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1133
data registracji09.05.2007
Wtorek 23.05.2017 09:01, RE: 1.6 tdi
Fanda napisał:
spongebob napisał:
Nechci se škovky nějak zastávat, ale myslím, že k tomu mohu něco říct.Služebně jezdím O2 1.6tdi již 4 roky a najeto mám 250tis. Z nestandartních věcí bylo měněno pouze ložisko na kole a to je vše. Minulý rok jsem měl spotřebu 4.7l/100 na 65000km !!!Kolega v práci měl to samé a najel bez větších potíží 470tis.Takže asi tolik k té spolehlivosti.A ještě loni jsem měl půjčenou O3 1.4tsi 110kW DSG a můžu říct, že mě toto auto velmi mile překvapilo. Jelo pěkně a ani moc nežralo. Z Plzně do Stodůlek cca 120kM/h po dálci za 5,8l/100.A ještě jsem zapomněl, že na servis chodím po 30tis.
Naprosto souhlasím,nicméně sem by se to psát nemělo.


Proč by ne. Jenže on sem hodil osobní zkušenost x 2, ty sem házíš výcucy ze Světa motorů, kde je objektivita řízená inzerenty
reagować
GSX1100G
ilość wystąpień120
data registracji02.12.2014
Wtorek 23.05.2017 09:29, 1,6TDI
S 1,6 TDI mám čerstvě najeto přes 2000km. Přesednul jsem z výborné 1.2 TSI a rozhodně nemohu napsat, že jsem nadšen. Pokud předpokládám nájezd do 250.000km a poté prodat, nevidím jediný důvod, proč tento vůz upřednostnit před tou 1,4kou (krom samozřejmě nižší spotřeby, která se však vrátí za velmi dlouho). Vyšší cena, nižší výkon a jeho průběh, DPF filtr a problémy s ním , ale hlavně a na prvním místě to nejhorší : jen 5istupňová a navíc strašně dlouhá převodovka ! Tato degraduje vůz o dva levely a je to bezkonkurenčně to nejhorší na celém autě.
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień535
data registracji16.11.2012
Wtorek 23.05.2017 10:16, RE: 1.6 tdi
spongebob napisał:
Nechci se škovky nějak zastávat, ale myslím, že k tomu mohu něco říct.Služebně jezdím O2 1.6tdi již 4 roky a najeto mám 250tis. Z nestandartních věcí bylo měněno pouze ložisko na kole a to je vše. Minulý rok jsem měl spotřebu 4.7l/100 na 65000km !!!Kolega v práci měl to samé a najel bez větších potíží 470tis.Takže asi tolik k té spolehlivosti.A ještě loni jsem měl půjčenou O3 1.4tsi 110kW DSG a můžu říct, že mě toto auto velmi mile překvapilo. Jelo pěkně a ani moc nežralo. Z Plzně do Stodůlek cca 120kM/h po dálci za 5,8l/100.A ještě jsem zapomněl, že na servis chodím po 30tis.


Dobrý den, budme rádi, když o své octavii napíšete samostanou recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Wtorek 23.05.2017 18:22, RE: 1.6 tdi
Pepe napisał:
Fanda napisał:
spongebob napisał:
Nechci se škovky nějak zastávat, ale myslím, že k tomu mohu něco říct.Služebně jezdím O2 1.6tdi již 4 roky a najeto mám 250tis. Z nestandartních věcí bylo měněno pouze ložisko na kole a to je vše. Minulý rok jsem měl spotřebu 4.7l/100 na 65000km !!!Kolega v práci měl to samé a najel bez větších potíží 470tis.Takže asi tolik k té spolehlivosti.A ještě loni jsem měl půjčenou O3 1.4tsi 110kW DSG a můžu říct, že mě toto auto velmi mile překvapilo. Jelo pěkně a ani moc nežralo. Z Plzně do Stodůlek cca 120kM/h po dálci za 5,8l/100.A ještě jsem zapomněl, že na servis chodím po 30tis.
Naprosto souhlasím,nicméně sem by se to psát nemělo.
Proč by ne. Jenže on sem hodil osobní zkušenost x 2, ty sem házíš výcucy ze Světa motorů, kde je objektivita řízená inzerenty


Ano,jsem za to rád,že sem pán napsal skutečnou osobní zkušenost.Ty výcuci sem hodím ,pouze když už někdo moc přehrává.On ten SM zdaleka není jen porovnávání aut,vychází i výborná příloha technika ,jako první upozornily na problémy motorů tsi,tdi a jiných,změřili například u dvou vozů 1.6tdi zaplněnost filtru pevných částic po ujetí 200 000 km,mimo jiné byla těsně nad 5o%,zároveň zdělí cenu nového filtru,vstřikovačů,možnosti druhovýroby a spoustu dalšího.
reagować
Citroenak
ilość wystąpień718
data registracji13.04.2012
Wtorek 23.05.2017 21:35, TSI
Ale ake problemy motorov tsi? Vsak nadomnou niekto pisal, ze to su len krcmove reci. Ak to pisali v tom casopise, tak to znamena, ze je to krcmovy casopis, takze to si nekupuj :)
Co sa tyka rozdielu spotreby 0.7l po dialnici v prospech TSI, treba si tiez vsimat, ze ta 1.8 isla po dialnici 130, a ta 1.4 TSI isla 120. Takze realne bude rozdiel blizky 0 (ked odratame odchylku palubnych pocitacov..). Ja jazdim dialnicu za 8-8.5. Takze rozdiel je skoro 3 litre!!! len ja idem 140-150 (podla gps 139-148). To len na porovnanie.
A co sa tyka vyberu medzi 1.4TSI vs 1.6TDI, mne skor islo o to, ze si clovek priplaca za -25kw vykonu na ukor o trochu lepsej spotreby. To je zvlastne.Spolahlivost a naklady uz asi budu podobne, lebo ten beznin uz ma skoro vsetko ako diesel.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1133
data registracji09.05.2007
Środa 24.05.2017 07:28, RE: 1.6 tdi
Fanda napisał:
Pepe napisał:
Fanda napisał:
spongebob napisał:
Nechci se škovky nějak zastávat, ale myslím, že k tomu mohu něco říct.Služebně jezdím O2 1.6tdi již 4 roky a najeto mám 250tis. Z nestandartních věcí bylo měněno pouze ložisko na kole a to je vše. Minulý rok jsem měl spotřebu 4.7l/100 na 65000km !!!Kolega v práci měl to samé a najel bez větších potíží 470tis.Takže asi tolik k té spolehlivosti.A ještě loni jsem měl půjčenou O3 1.4tsi 110kW DSG a můžu říct, že mě toto auto velmi mile překvapilo. Jelo pěkně a ani moc nežralo. Z Plzně do Stodůlek cca 120kM/h po dálci za 5,8l/100.A ještě jsem zapomněl, že na servis chodím po 30tis.
Naprosto souhlasím,nicméně sem by se to psát nemělo.
Proč by ne. Jenže on sem hodil osobní zkušenost x 2, ty sem házíš výcucy ze Světa motorů, kde je objektivita řízená inzerenty
Ano,jsem za to rád,že sem pán napsal skutečnou osobní zkušenost.Ty výcuci sem hodím ,pouze když už někdo moc přehrává.On ten SM zdaleka není jen porovnávání aut,vychází i výborná příloha technika ,jako první upozornily na problémy motorů tsi,tdi a jiných,změřili například u dvou vozů 1.6tdi zaplněnost filtru pevných částic po ujetí 200 000 km,mimo jiné byla těsně nad 5o%,zároveň zdělí cenu nového filtru,vstřikovačů,možnosti druhovýroby a spoustu dalšího.


Ta fakta se dají zjistit i jinak ( a pochybuju, že zajímají 1. majitele). Ale pochybuju, že vyloženě "vychválí" jízdní projev, jako v příspěvku nad námi. Ta jeho zkušenost zdaleka není ojedinělá. Ano, řidičům ignorantům je to asi šumák, normálním ne. SM jsem dávno zavrhl kvůli servilitě ke koncernu, která z něj přímo stříká.
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Środa 24.05.2017 09:54, RE: 1.6 tdi
Pepe napisał:
Fanda napisał:
Pepe napisał:
Fanda napisał:
spongebob napisał:
Nechci se škovky nějak zastávat, ale myslím, že k tomu mohu něco říct.Služebně jezdím O2 1.6tdi již 4 roky a najeto mám 250tis. Z nestandartních věcí bylo měněno pouze ložisko na kole a to je vše. Minulý rok jsem měl spotřebu 4.7l/100 na 65000km !!!Kolega v práci měl to samé a najel bez větších potíží 470tis.Takže asi tolik k té spolehlivosti.A ještě loni jsem měl půjčenou O3 1.4tsi 110kW DSG a můžu říct, že mě toto auto velmi mile překvapilo. Jelo pěkně a ani moc nežralo. Z Plzně do Stodůlek cca 120kM/h po dálci za 5,8l/100.A ještě jsem zapomněl, že na servis chodím po 30tis.
Naprosto souhlasím,nicméně sem by se to psát nemělo.
Proč by ne. Jenže on sem hodil osobní zkušenost x 2, ty sem házíš výcucy ze Světa motorů, kde je objektivita řízená inzerenty
Ano,jsem za to rád,že sem pán napsal skutečnou osobní zkušenost.Ty výcuci sem hodím ,pouze když už někdo moc přehrává.On ten SM zdaleka není jen porovnávání aut,vychází i výborná příloha technika ,jako první upozornily na problémy motorů tsi,tdi a jiných,změřili například u dvou vozů 1.6tdi zaplněnost filtru pevných částic po ujetí 200 000 km,mimo jiné byla těsně nad 5o%,zároveň zdělí cenu nového filtru,vstřikovačů,možnosti druhovýroby a spoustu dalšího.
Ta fakta se dají zjistit i jinak ( a pochybuju, že zajímají 1. majitele). Ale pochybuju, že vyloženě "vychválí" jízdní projev, jako v příspěvku nad námi. Ta jeho zkušenost zdaleka není ojedinělá. Ano, řidičům ignorantům je to asi šumák, normálním ne. SM jsem dávno zavrhl kvůli servilitě ke koncernu, která z něj přímo stříká.


Jak již jsem říkal, o koncernu VW by se nic pozitivního psát nemělo.
reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Środa 24.05.2017 10:24, RE: 1.6 tdi
Fanda napisał:
Pepe napisał:
Fanda napisał:
Pepe napisał:
Fanda napisał:
spongebob napisał:
Nechci se škovky nějak zastávat, ale myslím, že k tomu mohu něco říct.Služebně jezdím O2 1.6tdi již 4 roky a najeto mám 250tis. Z nestandartních věcí bylo měněno pouze ložisko na kole a to je vše. Minulý rok jsem měl spotřebu 4.7l/100 na 65000km !!!Kolega v práci měl to samé a najel bez větších potíží 470tis.Takže asi tolik k té spolehlivosti.A ještě loni jsem měl půjčenou O3 1.4tsi 110kW DSG a můžu říct, že mě toto auto velmi mile překvapilo. Jelo pěkně a ani moc nežralo. Z Plzně do Stodůlek cca 120kM/h po dálci za 5,8l/100.A ještě jsem zapomněl, že na servis chodím po 30tis.
Naprosto souhlasím,nicméně sem by se to psát nemělo.
Proč by ne. Jenže on sem hodil osobní zkušenost x 2, ty sem házíš výcucy ze Světa motorů, kde je objektivita řízená inzerenty
Ano,jsem za to rád,že sem pán napsal skutečnou osobní zkušenost.Ty výcuci sem hodím ,pouze když už někdo moc přehrává.On ten SM zdaleka není jen porovnávání aut,vychází i výborná příloha technika ,jako první upozornily na problémy motorů tsi,tdi a jiných,změřili například u dvou vozů 1.6tdi zaplněnost filtru pevných částic po ujetí 200 000 km,mimo jiné byla těsně nad 5o%,zároveň zdělí cenu nového filtru,vstřikovačů,možnosti druhovýroby a spoustu dalšího.
Ta fakta se dají zjistit i jinak ( a pochybuju, že zajímají 1. majitele). Ale pochybuju, že vyloženě "vychválí" jízdní projev, jako v příspěvku nad námi. Ta jeho zkušenost zdaleka není ojedinělá. Ano, řidičům ignorantům je to asi šumák, normálním ne. SM jsem dávno zavrhl kvůli servilitě ke koncernu, která z něj přímo stříká.
Jak již jsem říkal, o koncernu VW by se nic pozitivního psát nemělo.


Ale klidně se může psát, ale z tebe fakt čiší nadšení nejen pro koncern ale i pro svět motorů, doufám, že tě dobře za to platí
reagować
GSX1100G
ilość wystąpień120
data registracji02.12.2014
Środa 04.04.2018 14:40, RE: RE: PR clanok
cytat:
reakce na: David V, 22.05.2017 14:39 (To se mi líbí. A dodávám, že 1 ...)


1.6TDI 85kW je výborný a spořivý motor. Jediný problém tohoto motoru v Octavii (nikoliv však v Golfu) je bohužel politika fauvé, kdy to je osazeno pouze 5ikvaltem. Toto sráží celý vůz doslova o level níže. Mít to totiž 6 kvaltů, tak jim nastane propad u prodejů o hodně dražších dvoulitrů. Rozdíl v ceně totiž není odpovídající.
reagować




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.