0
powrót
 

diskuze k tématu: Jak je to u motoru 1.4 TSI s rozvody?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.11.2012 17:45, Jak je to u motoru 1.4 TSI s rozvody?
Chtěl bych se zeptat, jestli už je u tohoto motoru vyřešen problém s řetězem a napínákem. Také mne zajímá, jestli už do Octavie II vyrobené v 2012 dávají jiné řetezy či řemeny a případně jak se tento problém řesil.
reagować
nahlásit
gottak
ilość wystąpień234
data registracji10.06.2010
Środa 21.11.2012 19:54, Jak je to u motoru 1.4 TSI s rozvody?
Ano, uz se to potichoucku vyresilo nahradou retezu remenem
reagować
nahlásit
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Środa 21.11.2012 22:04, Jak je to u motoru 1.4 TSI s rozvody?
Nedávno jsem četl vyjádření nějakého šéfíka ze Škody, že obecně do Oktávek 1,4 TSI se kvůli pozdějšímu náběhu tohoto motoru do výroby dostalo už modifikované provedení rozvodů a ještě to pak nějak vylepšovali. A že prý s tím nejsou problémy. Co je na tom pravdy ví asi nejlépe mechanici autorizovaných servisů. Ale je fakt, že jsem nic špatného ve spojení TSI a Okta neslyšel. Taky je to dáno tím, že te známých kdo má Oktu v benzínu, tak ještě starou 1,6, 1,8 TSI, nebo RS. Mimochodem, ta 1,8 je z benzínů stejně nejvhodnější. Spotřeba v reálu stejná jako u 1,4, ale dynamikou je v jiné lize. Navíc, co vím, má zatím čistý štít.
reagować
nahlásit
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Cztwartek 22.11.2012 08:11, rozvody 1,8 TSI
Paul napisał:
Nedávno jsem četl vyjádření nějakého šéfíka ze Škody, že obecně do Oktávek 1,4 TSI se kvůli pozdějšímu náběhu tohoto motoru do výroby dostalo už modifikované provedení rozvodů a ještě to pak nějak vylepšovali. A že prý s tím nejsou problémy. Co je na tom pravdy ví asi nejlépe mechanici autorizovaných servisů. Ale je fakt, že jsem nic špatného ve spojení TSI a Okta neslyšel. Taky je to dáno tím, že te známých kdo má Oktu v benzínu, tak ještě starou 1,6, 1,8 TSI, nebo RS. Mimochodem, ta 1,8 je z benzínů stejně nejvhodnější. Spotřeba v reálu stejná jako u 1,4, ale dynamikou je v jiné lize. Navíc, co vím, má zatím čistý štít.


Asi tě zklamu, ale 1,8 TSI rozhodně "čistý štít" nemá. Má také problematické rozvody, které navíc nedávají žádné varování. U Superbu ve firmě se měnil potkaný motor na záruku (celý) v cca 60 tisících km. Naštěstí je to jediný 1,8 TSI který ve firmě máme a je dokoupená prodloužená záruka.
reagować
nahlásit
KLR
ilość wystąpień63
data registracji13.07.2012
Cztwartek 22.11.2012 10:20, odkaz na clanek
nedavno jsem na toto tema videl clanek....tak jsem ho po chvilce hledani objevil - myslel jsem, ze byl psany u nas, ale bylo to tady

Motory TSI se zbaví rozvodových řetězů, neosvědčily se
reagować
nahlásit
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Cztwartek 22.11.2012 11:09, Technický dotaz řemen vs. řetěz
Docela by mě zajímalo jak je možné, že řetěz může přeskočit o zub a tím pádem se změní vzájemné nastavení pístů a vaček. Proč nehrozí totéž u řemenu? Resp. proč má být řemen v TSi spolehlivější
reagować
nahlásit
David V
ilość wystąpień2075
data registracji16.05.2007
Cztwartek 22.11.2012 11:53, RE: Technický dotaz řemen vs. řetěz
Petr S napisał:
Docela by mě zajímalo jak je možné, že řetěz může přeskočit o zub a tím pádem se změní vzájemné nastavení pístů a vaček. Proč nehrozí totéž u řemenu? Resp. proč má být řemen v TSi spolehlivější


Tam bude podstatný rozdíl v napínáku řetězu/řemenu. Řemen má vždy napínací klapku permanentě pod napětím pružiny, takže i když motor stojí, řemen je stále napnut na provozní hodnotu. Zatímco řetěz může mít alespoň 2 způsoby napínání. Buď má opět pružinový napínák, který naustále udržuje řetěz v provozním stavu (Duratoquy a domnívám se, že mnoho naftových vozů s pohonem vstřikovacího čerpadla od rozvodů má tento systém) nebo hydraulický napínák, který se natlakuje a došponuje řetěz až několik vteřin po otočení klíčku, respektive dosažení provozního tlaku oleje. Tam hrozí riziko přeskočení právě při startu. Pokud je vůle povoleného řetězu větší než je výška prvního zubu hnaného kola na ochablé větvi a olej není dostatečně "rychlý" popřípadě tomu majitel dopomáhá parkováním na kvalt, což mi nikdo nevymluví, že to má vliv, když se motor na kompresi nepatrně pootočí, ale vůle v řetězu způsob, že vačky ne, může při startování dojít k přeskočení řetězu o zub a to tím spíše, čím se řetěz vytáhne a v nezatíženém stavu je volnější.
Oba systémy mají své pro a proti. U permanentního napětí pomocí pružiny slábne s prodlužováním řetězu napínací síla (dáno charakteristikou pružiny F=k.x), zatímco hydraulický napínák dosáhne stejné napínací síly vždy, i s prodloženým řetězem, ale zase hrozí riziko při spouštění motoru. Je to o správné konstrukci.
reagować
nahlásit
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Cztwartek 22.11.2012 14:08, RE: Technický dotaz řemen vs. řetěz
David V napisał:
... Je to o správné konstrukci.


Díky za odpověď.

Vypadá to, že VW nechce riskovat a platit vývoj správné kostrukce řetězu. A radši použili řemen, který si uživatel bude muset pravidelně měnit. Než aby se pokusili opravit současné řešení nebo použili pružinu + řetěz.

Popravdě nechápu proč automobilky dobrovolně přešly z řemenů na řetězy. Protože výměny rozvodů jim zvyšují obrat za prodej náhradních dílů a účtované hodiny při garančkách.
reagować
nahlásit
David V
ilość wystąpień2075
data registracji16.05.2007
Cztwartek 22.11.2012 14:31, RE: Technický dotaz řemen vs. řetěz
Petr S napisał:
David V napisał:
... Je to o správné konstrukci.
Díky za odpověď.Vypadá to, že VW nechce riskovat a platit vývoj správné kostrukce řetězu. A radši použili řemen, který si uživatel bude muset pravidelně měnit. Než aby se pokusili opravit současné řešení nebo použili pružinu + řetěz. Popravdě nechápu proč automobilky dobrovolně přešly z řemenů na řetězy. Protože výměny rozvodů jim zvyšují obrat za prodej náhradních dílů a účtované hodiny při garančkách.


Možná. Výhodou řemenu je, že je tišší, má menší setrvačné hmoty a možná díky tomu (a díky elasticitě) lépe zvládá torzní kmity způsobené nerovnoměrností zátěže.
Řešením u řetězu by mohlo být použítí premanentního napínáku podporovaného tlakem oleje. Jakási dvojčinná komora s pružinou, která by se po nastartování ještě naplnila olejem a vyvinula tak provozní tlak (brainstorming ).
reagować
nahlásit
gottak
ilość wystąpień234
data registracji10.06.2010
Cztwartek 22.11.2012 19:12, RE: rozvody 1,8 TSI
Pavlik napisał:
Paul napisał:
Nedávno jsem četl vyjádření nějakého šéfíka ze Škody, že obecně do Oktávek 1,4 TSI se kvůli pozdějšímu náběhu tohoto motoru do výroby dostalo už modifikované provedení rozvodů a ještě to pak nějak vylepšovali. A že prý s tím nejsou problémy. Co je na tom pravdy ví asi nejlépe mechanici autorizovaných servisů. Ale je fakt, že jsem nic špatného ve spojení TSI a Okta neslyšel. Taky je to dáno tím, že te známých kdo má Oktu v benzínu, tak ještě starou 1,6, 1,8 TSI, nebo RS. Mimochodem, ta 1,8 je z benzínů stejně nejvhodnější. Spotřeba v reálu stejná jako u 1,4, ale dynamikou je v jiné lize. Navíc, co vím, má zatím čistý štít.
Asi tě zklamu, ale 1,8 TSI rozhodně "čistý štít" nemá. Má také problematické rozvody, které navíc nedávají žádné varování. U Superbu ve firmě se měnil potkaný motor na záruku (celý) v cca 60 tisících km. Naštěstí je to jediný 1,8 TSI který ve firmě máme a je dokoupená prodloužená záruka.


Asi bylo mysleno 1.8T kdyz autor zminuje i starou 1.6. Ta byla opravdu spolehliva, ale spotreba o litr az dva jinde nez 1.4...
reagować
nahlásit
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Piątek 23.11.2012 00:03, RE: Technický dotaz řemen vs. řetěz
David V napisał:
Petr S napisał:
David V napisał:
... Je to o správné konstrukci.
Díky za odpověď.Vypadá to, že VW nechce riskovat a platit vývoj správné kostrukce řetězu. A radši použili řemen, který si uživatel bude muset pravidelně měnit. Než aby se pokusili opravit současné řešení nebo použili pružinu + řetěz. Popravdě nechápu proč automobilky dobrovolně přešly z řemenů na řetězy. Protože výměny rozvodů jim zvyšují obrat za prodej náhradních dílů a účtované hodiny při garančkách.
Možná. Výhodou řemenu je, že je tišší, má menší setrvačné hmoty a možná díky tomu (a díky elasticitě) lépe zvládá torzní kmity způsobené nerovnoměrností zátěže. Řešením u řetězu by mohlo být použítí premanentního napínáku podporovaného tlakem oleje. Jakási dvojčinná komora s pružinou, která by se po nastartování ještě naplnila olejem a vyvinula tak provozní tlak (brainstorming ).


Nejsem si jist jestli hlavní motivací VW byl tichý chod a nízké torzní kmity, jelikož jsou autoři TDi. Spíš se asi rozhodli držet "při zdi" u léty osvědčené konstrukce.
reagować
nahlásit
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 23.11.2012 06:44, RE: rozvody 1,8 TSI
[ Asi bylo mysleno 1.8T kdyz autor zminuje i starou 1.6. Ta byla opravdu spolehliva, ale spotreba o litr az dva jinde nez 1.4...

To bych neřekl, je tady řeč o 1,4 TSI tedy jasně o Octavii 2. Motor 1,6 se montuje do O II, ale 1,8 T (20V turbo) se tam nikdy nedával, ten motor skončil kvůli emisím již v O1 .
reagować
nahlásit
ctverak
ilość wystąpień255
data registracji01.08.2007
Sobota 24.11.2012 22:10, Rozvody koncernu
S rozvody řetězem v moderních motorech má problém víc automobilek (např. PSA u motorů se společné spolupráce s BMW) a dle zkušeností po 200tis km má problémy s rozvody kde kdo i Hondu a BMW nevyjímaje. Dneska už nejsou v motorech masivní dvouřadé řetězy se životností milion km.
U VW se ukazuje, že větší problémy mají motory 1,2TSI a 1,4TSI v těžkých autech (YETI nebo Tiguan) a např. u verze motoru 1,4TSI, kde je k přeplňování použitý kompresor+turbo se problémy s řetězem skoro nevyskytují což může být způsobeno dodatečným momentem setrvačnosti kopresoru, který vyrovnává acyklický běh motoru. Pak u 1,8TSI a 2,0TSI je těch problémů výrazně méně.
Jinak VW u těch rozvodů sice používá hydraulický napínák, ale napínák má zářezy které nedovolí aby se zasunul.

V AutoTipu byl o rozvodech VW před nedávnem článek a u 1,2TSI už existuje jinak uspořádaný řetěz který je prý OK.

reagować
nahlásit
hudla
ilość wystąpień1
data registracji26.02.2013
Wtorek 26.02.2013 15:41, Potkany motor, podvod autorizovaneho servisu
Rad bych apeloval na ridice, kteri prijeli s vicemene funkcnim autem (pravdepodobne pouze preskoceny vytahany rozv. retez) do autorizovaneho servisu VW, Skoda apod. a nakonec jim bylo sdeleno, ze se jejich motor "potkal", i kdyz ve skutecnosti se jednalo a zavadu pouze vymeny rozvodu, retezu a napinaku rozv. retezu? Ja jsem v podobne situaci, kdy mam duvodne podezreni, ze autorizovany autoservis zamerne poskodil (rozumej potkali ho oni) motor tak, aby navysil cenu opravy z cca 30 000 Kc na 150 000 Kc. Na opravu se vztahuje kulance, nicmene se spoluucasti, 30 procent. Chci se pokusit zastavit tyto nekale praktiky a chystam se podat trestni oznameni. Urcite by pomohlo, pokud by takovych lidi s podezrenim bylo vice. Ozvete se pripadne na email michal.hudecek@seznam.cz.
reagować
nahlásit
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Piątek 13.03.2015 18:11, Hodnocení autoservisů
Dobrý den, pokud máte takto špatnou zkušenost s konkrétním ]autoservisem, ohodnoťte ho na AutoDoServisu.cz, webu který jsme založili právě s účelem hodnocení autoservisů a předávání ať už dobrých nebo špatných referencí. Věříme, že ČR si zaslouží lepší služby...
reagować
nahlásit
Zvirak
ilość wystąpień459
data registracji09.09.2012
Sobota 14.03.2015 12:15, :-)
Jen tak mě napadá:
PR škodovky (potažno VW) může tvrdit, že ty řetězy u TSI mají doživotní životnost.
(Samotný řetěz vydrží víc než zbytek motoru - 60 tisíc :D )
reagować
nahlásit
marwell
ilość wystąpień1
data registracji02.12.2012
Wtorek 02.04.2019 11:07, RE: Jak je to u motoru 1.4 TSI s rozvody?
cytat:
reakce na: Paul, 21.11.2012 22:04 (Nedávno jsem četl vyjádření ně ...)


Spotreba 1.8 je o litr na 100 km vyssi nez u 1,4 TSI. Mel jsem oktavky s obema motory. 1,4 nam dlouhodobe jezdila za 5,5l/100km a u 1,8 jsme se pod 6,5 nedostali.
reagować
nahlásit
peters.cz
ilość wystąpień8
data registracji26.10.2011
Cztwartek 08.08.2019 05:32, RE: Jak je to u motoru 1.4 TSI s rozvody?
cytat:
reakce na: marwell, 02.04.2019 11:07 (Spotreba 1.8 je o litr na 100 ...)

1.4TSI za 5.5 litru. Tak určitě. Mám ji - lehkou nohou 6 a to ještě podle pal. PC který většinou kecá.
reagować
nahlásit


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, wszelkie prawa zastrzeżone.