0
powrót
 

diskuze k tématu: Motorizace pro Octavii 2gen po faceliftu

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat
Artego
ilość wystąpień4
data registracji22.10.2017
Poniedziałek 13.08.2018 23:46, Motorizace pro Octavii 2gen po faceliftu
Dobrý den,

automobilový laik vás zasvěcence žádá o radu. Chtěl bych si pořídit Škodu octavii 2generace po faceliftu, nejlépe ve verzi combi nebo alepson liftback (myslím už na rodinu) Pro mé ježdění na krátké vzdálenosti bych nejraději volil benzinovou verzi. Četl jsem, že motory 1,2 a 1,4 TSI jsou problematické a alepson podle laického uvažování jsem si "vysnil 1,6MPI" který není komplikovaný a nemuže se na něm pokazit turbo. Narazil jsem ale na překážku při výběru na stránkách autobazarů například AAA nelze najít MPI ale benzinové agregáty tam jsou označeny třeba jako 1.6i a tohle označení jsem nevyhledal ani na wikipedii.

Chtěl bych podotknout, že nejezdím s plynem na podlaze, naopak se snažím jezdit usporně. Turbo mi přijde zbytečné, raději mám chování motoru bez turbo efektu.

1) Žádám vás tedy pěkne o vysvětlení co bych pod označením 1,6i měl hledat a nebo je to prostě tak, že jakýkoliv 1,6 benzin je atmosfera MPI.

2) Jaké jsou vaše zkušenosti s benzinovými motory pro octavii o kterou bych měl zájem a jaké jsou vaše doporučení?

Děkuji
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Wtorek 14.08.2018 04:48, RE: Motorizace pro Octavii 2gen po faceliftu
cytat:
reakce na: Artego, 13.08.2018 23:46 (Dobrý den,automobilový laik vá ...)


Ad 1) Ano, laicky řečeno je 1.6i totéž co 1.6 MPI. Zatímco MPI je v podstatě obchodní označení výrobce, písmenem "i" se víceméně obecně posledních cca 30 let označuje benzinový motor s elektronickým vstřikováním (tedy ne s karburátorem).

Ad 2) Zrovna s 1.6 MPI v OII mám zkušenosti veskrze špatné - kromě vysoké spotřeby oleje od novoty to celkově není motorizace na delší cestování. Záleží, kam s tím člověk jezdí. Převodovka je totiž poskládaná hodně nakrátko, takže zatímco městská dynamika je slušná, při tachometrových 130 km/h motor už točí cca 4 000 ot./min., je hlučný a dál netáhne, jen dramaticky roste spotřeba. Není to tím pádem rodinné auto na časté dálniční přesuny s plným kufrem, nicméně jednou za rok dovolenou samozřejmě zvládne.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Wtorek 14.08.2018 08:33, RE: Motorizace pro Octavii 2gen po faceliftu
cytat:
reakce na: Artego, 13.08.2018 23:46 (Dobrý den,automobilový laik vá ...)


Nejspolehlivější je ten nejslabší, tedy 1.4 MPI. Moc jich není, ale sehnat se dají a nenáročnému řidiči postačí odkaz
TSi brát až po modernizaci.
Osobně bych se poohlédl jinde, předražený koncern nemá moc co nabídnout.
reagować
petrk
ilość wystąpień66
data registracji21.04.2018
Wtorek 14.08.2018 21:03, RE: RE: Motorizace pro Octavii 2gen po faceliftu
Řídil jste někdy nějaké auto s motory 1,2 TSI nebo 1,4 TSI? Máte pocit, že mají turboefekt? Octavia II s 1,2 TSI je z hlediska spolehlivosti lepší volbou než 1,4 TSI. Jinak se přidávám k doporučení se zaměřit na O III s motory TSI. Určitě s nimi nebudete muset jezdit s plynem na podlaze.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1323
data registracji09.10.2008
Wtorek 14.08.2018 21:07, RE: RE: RE: Motorizace pro Octavii 2gen po faceliftu
cytat:
reakce na: petrk, 14.08.2018 21:03 (Řídil jste někdy nějaké auto s ...)Určitě s nimi nebudete muset jezdit s plynem na podlaze


Jezdit s benzínovým přímovstřikem pomalu nebo s malou zátěží je cesta do karbonového pekla. Tyto motory je třeba pravidelně a poměrně často "větrat" vysokou zátěží aby se vypálili měkké karbonové úsady. Jakmile se pomalu zapečou, máte velký problém.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Środa 15.08.2018 10:42, RE: Motorizace pro Octavii 2gen po faceliftu
cytat:
reakce na: Artego, 13.08.2018 23:46 (Dobrý den,automobilový laik vá ...)


Dobrý den, motory 1.6i či MPI můžou v Oct II brát olej při nájezdu nad 100tis.km, ale nemohu to potvrdit úplně, protože kolega má takovou Oct cca 2008 a nic nebere. To samé další kolega, dokonce r.2009 a najeto přes 150tis.km. Nikdo neví proč některým olej bere.

Asi největším překvapením je, že stejný motor v Golfu, Golfu Variant, Jettě olej nebere ani v nájezdech nad 200tis.km, to mohu potvrdit, protože takový Golf má kamarád a stále jezdíme s ním do Rakouska Co chci ale říct, zkuste i ten Golf kombík nebo Jettu, zjístíte jak propastný rozdíl je mezi VW a Škodou. Jde nejen o kvalitnější díly, lepší antikozní ochranu, ale zejména komfort a odhlučnění, je to o třídu lepší, přitom ceny dílů už řešit nemusíte.

Potom bych zkusil překousnout touhu po Škodě a podíval se i na etalon třídy Ford Focus II kombik facelift (2008+) 1.6 Duratec(benzín). Seženete jej v daleko lepší výbavě, spolehlivostí s v ničem nezadá s Golfem a po faceliftu nerezne.

A pak je tu nedoceněná R. Laguna III s ben. motorem 2.0i nebo 2.0 Turbo. Nerezne, nekazí se, výbavou deklasuje i nejvybavenější Octávie II, je prostornější, lepší motor, lépe odhlučněná.

Pokud nepotřebujete obrovský kufr, podíval bych se i na Hondu Civic 1.8 VTEC, opět daleko kvalitnější a zajímější vůz, než je Oct II

Mohl bych pokračovat Opel Astra 1.6 ale hlavně 1.8 v benzínu - skvělý vůz, zkuste.
reagować
Artego
ilość wystąpień4
data registracji22.10.2017
Poniedziałek 27.08.2018 16:47, RE: RE: RE: Motorizace pro Octavii 2gen po faceliftu
cytat:
reakce na: petrk, 14.08.2018 21:03 (Řídil jste někdy nějaké auto s ...)


mám zkušenosti s fabii 3 s motorem 1,2 TSI 66kW turboefekt zejména na prnvím stupni mi vadí, od třetího převodového stupně je turbo již výhodou, ale je to spíš kosmetický pocit.

Mohl byste prosím podložit své tvrzení prčo by 1,2tsi měl být v Octavii2 lepší jak 1,4tsi? Jako laik bych řekl, že na těžší auto je lepší mít o něco silnější motor jako na mnou zmíněnou fabii-3-1,2tsi.
reagować
Artego
ilość wystąpień4
data registracji22.10.2017
Poniedziałek 27.08.2018 16:50, RE: RE: Motorizace pro Octavii 2gen po faceliftu
cytat:
reakce na: Humusus, 14.08.2018 08:33 (Nejspolehlivější je ten nejsla ...)


Promintě, jak jsme již zmínil, jsem laik. Mohl byste mi prosím vysvětlit nebo nastínit poučku jak poznám že je motor TSI v určitém autě po modernizaci?

Děkuji
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Poniedziałek 27.08.2018 22:06, RE: RE: RE: Motorizace pro Octavii 2gen po faceliftu
cytat:
reakce na: Artego, 27.08.2018 16:50 (Promintě, jak jsme již zmínil, ...)


oba motory měly problémy s rozvodovými řetězy, v další generaci byly proto modifikovány, pozná se to podle typu (kódu) motoru

více třeba zde http://www.autolexicon.net/cs/articles/tsi-twincharger-stratified-injection/
reagować
ctverak
ilość wystąpień255
data registracji01.08.2007
Środa 29.08.2018 09:59, RE: RE: RE: RE: Motorizace pro Octavii 2gen po faceliftu
cytat:
reakce na: Artego, 27.08.2018 16:47 (mám zkušenosti s fabii 3 s mot ...)

1,2TSI je oproti 1,4TSI mnohem jednodušší motor, hlavní rozdíl je v tom že 1,4TSI má variablní časování ventilů. Ani jeden nemá EGR ventil tak jak jej známe, 1,4TSI má tzv. vnitřní EGR kdy část výfukových spalin nasává do válců zpět.
Nejel jsem ani z jedním motorem, v práci i v rodině máme pouze naftáky.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1323
data registracji09.10.2008
Środa 29.08.2018 16:28, RE: RE: RE: RE: RE: Motorizace pro Octavii 2gen po faceliftu
cytat:
reakce na: ctverak, 29.08.2018 09:59 (1,2TSI je oproti 1,4TSI mnohem ...)


EGR (Exhaust Gas Recirculation) vždy přepouští část spalin do válců.... to je jeho funkce. Ještě se vyskytuje ventil pro vstřikování / přisávání "čerstvého" vzduchu do výfuku, jehož účelem je dohoření spalin přímo ve výfuku.
reagować
ctverak
ilość wystąpień255
data registracji01.08.2007
Środa 29.08.2018 16:43, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Motorizace pro Octavii 2gen po faceliftu
cytat:
reakce na: Pavlik, 29.08.2018 16:28 (EGR (Exhaust Gas Recirculation ...)


Tím EGR jsem jen chtěl říct že TSI motory i ty současné, EGR myšleno jako fyzický díl nemají, takže se nikdy nemůže pokazit.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1323
data registracji09.10.2008
Środa 29.08.2018 18:28, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Motorizace pro Octavii 2gen po faceliftu
cytat:
reakce na: ctverak, 29.08.2018 16:43 (Tím EGR jsem jen chtěl říct že ...)


Jestli motory nějakým způsobem přepouští výfukové plyny zpět do sání, tak EGR ventil mají (EGR totiž pracuje jen za jasně definovaných podmínek, v ostatních případech zůstává zavřený). A pokud není použit jako "samostatný díl", tím hůř. Pokazit se samozřejmě může úplně stejně jako ten "samostatný", jen pokud je integrován do většího celku (např. hlavy válců jako u některých BMW) je jeho oprava výrazně komplikovanější a případná výměna podstatně dražší. V drtivé většině případů totiž stojí za smrtí EGR ventilu nános karbonu který jej zablokuje.
reagować




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.