0
powrót
 

diskuze k tématu: Auto k menšímu přívěsu

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit
Azazelus
ilość wystąpień1
data registracji22.05.2021
Sobota 22.05.2021 13:30, Auto k menšímu přívěsu
Zdravím,

zvažuji koupi ojetého auta do 100 000 km v cenové relaci do 400 000 Kč, k němuž by bylo možné připojit karavan do 1100-1200 kg. Auto bude sloužit převážně na tahání karavanu, či na výlety po ČR s koly či v zimě na lyže (na dojíždění do práce mám SMARTa).

Mohl bych poprosit o doporučení spolehlivého auta, které si s takovým přívěsem poradí a nezradí mě, i když již bude mít něco najeto - "poměr cena (náklady na údržbu)/výkon"? Preferuji SUV, případně nějaké menší kombi... Předběžně jsem se díval na Subaru XV, Mazdu CX-5 v benzínu či Hondu CR-V, ale nechám si rád poradit i jiný typ.

Děkuji
reagować
*autofans*
ilość wystąpień159
data registracji21.11.2008
Poniedziałek 24.05.2021 18:05, RE: Auto k menšímu přívěsu
cytat:
reakce na: Azazelus, 22.05.2021 13:30 (Zdravím,zvažuji koupi ojetého ...)


Rozpočet je celkem slušný, takže aut se dá vybrat dost, ale po osobních zkušenostech s podobně těžkým karavanem doporučuji toto.
Vyberete si takové auto, které má v TP alespoň o 1/3 vyšší max. hmotnost přívěsu, tj. min. 1500kg. 1200 kg má v TP skoro každé auto, ale je to potom trápení a jízda na delší vzdálenost nebo po dálnici je opruz. Lepší je auto s větší provozní hmotností a s kratším zadním převisem, vlek potom nemele tolik s autem. Pokud nemáte ŘP sk. E nebo alespoň raritní skupinu B96, tak si ohlídejte celkové hmotnosti vozidla + přívěsu, ať v součtu nepřekročíte 3,5t.
Pokud má tedy karavan max. 1200 celkové hmotnosti, tak logicky zbývá na auto 2300kg celkové hmotnosti, což už může z výběru vyřadit některá větší SUV nebo MPV.
Výborná volba je Subaru, kde benzinová kombi a Forester používají s manuální převodovkou redukční převodovku. Krásně vycházejí na hmotnosti přívěsu i veškerá Volva s pětiválcovými motory, což je dáno oblíbeností této značky v zemích Beneluxu kde má karavan doma skoro každý. Při výběru tažného zařízení je lepší zvolit pevné, bajonetové verze jedině zn. Westfalia nebo nic, neboť tam rychle vznikají vůle.
Výborné jsou stránky https://zugwagen.info/ kde se dá z databáze poskládat tažné auto a přívěs a vypadne report jak se bude souprava chovat při různých rychlostech a stoupáních.

Typy na ideální auta na tahání:
Subaru Forester 2.0
Outback 2.5 benzin manuál
Volva řady V60/V70/S80 s motory D5
Citroen C5
Peugeot 508 2.0HDI
VW Tiguan, Škoda Yeti, Scout vše 2.0 TDI a klidně i s DSG
Toyota RAV4 2.0 Valvematic manuál
K vozům z výběru - Mazda CX-5 nemá u 2.0 benzin nějak extra dimenzovanou spojku na tahání a diesel je pohroma. Subaru XV s benzinovým manuálem je rarita navíc bez redukce a většina jich používá diskutabilní CVT převodovku, na diesel bych u jakékoliv japonské značky zapomněl (nehorázně drahé komponenty typu FAP, vstřiky, dvouhmotové spojky).
reagować
Ma007
ilość wystąpień194
data registracji26.11.2013
Poniedziałek 24.05.2021 19:48, RE: RE: Auto k menšímu přívěsu
cytat:
reakce na: *autofans*, 24.05.2021 18:05 (Rozpočet je celkem slušný, tak ...)


Dobre píšeš. Mám skúsenosť s Peugeot 508 2.0HDI 120kW AT a na ťahanie karavanu to považujem za rozumné minimum. Osobne odporúčam aby malo auto o cca +500kg viac ako karavan, a aspoň 100kW. Poznámka o čo najmenšom zadnom previse má význam a pridám aj potrebnú vyššiu hmotnosť nad zadnou nápravou. Obecne platí: čo najväčší rázvor, najmenší previs, vyššia hmotnosť a ako vhodní kandidáti sa objavia SUVčka a čuduj sa svete aj "civilné" dodávky.
Skúšal som aj Kodiaq 4x4 140kW TDi s DSG a oproti P508 bola súprava o niečo stabilnejšia a v kopcoch som pociťoval dostatočný výkon.

Na CVT treba zabudnúť a ak benzín, tak radšej 2,5 atmo, alebo 2,0 turbo. Nejaké 1,6tky či benzín, alebo nafta budú trpieť.

a ešte čo sa hodí je veľký chladič, niektoré autá majú síce výkonu dostatok, len sa v dlhom stúpaní nestíhajú uchladiť.
reagować




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.