0
powrót
 

diskuze k tématu: Jaké menší benzínové auto pro cestování po dálnici?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla, francouzská vozidla, japonská vozidla, italská vozidla, typ vozidla, osobní, japonská vozidla, německá vozidla, italská vozidla, francouzská vozidla
salix
ilość wystąpień35
data registracji17.02.2009
Piątek 04.01.2013 06:09, možnosti
Možností je myslím spousta.Třeba benzínovej yaris.Je malej ,úspornej, spolehlivej a docela pěkně se s ním jezdí.Moje žena má hodně starého (12let) .Model yaris verso, 1,3 vvti benzin s klasickým automatem.Dlouhodobá spotřeba 5,5l a nepamatuji se, že by se něco na tom autu pokazilo (klepu na dřevo).Občas si to půjčím, když nemám k dispozici svoje auto.Do Prahy to mám 41km po D1 a je to překvapivě pěkný svezení (když odmyslím tu rozbitou dálnici) a když nepřekročím 130km/h tak se i s tím automatem v pohodě vejdu do 6l/100km.Tak jít třeba do nějakého novějšího yarise bych se vůbec nebál.Je to myslím jedna z mnoha možností.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Piątek 04.01.2013 09:50, Fluence
novej Renault Fluence s benzínovou 1.6 aktuálně za 235k.
reagować
nicco
ilość wystąpień49
data registracji15.12.2010
Piątek 04.01.2013 15:09, Fiat
Maloobjemovy benzin na dalnici - to by chtelo 6ku nebo dlouhou 5ku pro 130kmh/3000ot a nejake turbo, co ma silu i pod 3000otacek - takze napr Bravo 6st, 1.4miltiair nebo Punto, pokud tedy male auto.
reagować
cypressjoe
ilość wystąpień23
data registracji04.12.2008
Niedziela 06.01.2013 22:49, Focus II 2008 2.0 TITANIUM + LPG
Možná to není vyloženě malé auto,ale zde na tipcars jsem narazil na 2.0 Focus z roku 2008 v Titanium verzi ! včetně LPG.Opravdu krasavec v černé barvě. Kolega má v práci Mondeo s tímto motorem taktéž v plynu a po dvou letech je spokojený.

Pokud budete chtít nové tak se mrknětě na Peugeot 301 nebo Hyundai i20 kolem 200set tisíc nebo jak zde už bylo napsáno Renaul Fluance. Jsou to poměrně nová auta na nějaká hodnocení spolehlivosti, ale zase Hyundai vám dá 5let záruku.

Poznámka: u Focusu benzin +lpg jděte po Bifuel , tedy originál od výrobce - zde na tipcars jsou taktéž

Držím palce
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Poniedziałek 07.01.2013 06:22, RE: Focus II 2008 2.0 TITANIUM + LPG
cypressjoe napisał:
Možná to není vyloženě malé auto,ale zde na tipcars jsem narazil na 2.0 Focus z roku 2008 v Titanium verzi ! včetně LPG.Opravdu krasavec v černé barvě. Kolega má v práci Mondeo s tímto motorem taktéž v plynu a po dvou letech je spokojený. Pokud budete chtít nové tak se mrknětě na Peugeot 301 nebo Hyundai i20 kolem 200set tisíc nebo jak zde už bylo napsáno Renaul Fluance. Jsou to poměrně nová auta na nějaká hodnocení spolehlivosti, ale zase Hyundai vám dá 5let záruku.Držím palce


Tak konkrétně benzínovému motoru ford 2,0 bych se v kombinaci s LPG vyhnul obloukem. Je to výborný motor, ale LPG nezvládá vůbec dobře. Trpí na zaklepávání sedel ventilů a tak je životnost hlavy motoru jen okolo 100 tisíc km - oprava stojí docela balík i při použití dílů z vrakoviště.
reagować
cypressjoe
ilość wystąpień23
data registracji04.12.2008
Poniedziałek 07.01.2013 19:40, RE: Focus II 2008 2.0 TITANIUM + LPG
Pavlik napisał:
cypressjoe napisał:
Možná to není vyloženě malé auto,ale zde na tipcars jsem narazil na 2.0 Focus z roku 2008 v Titanium verzi ! včetně LPG.Opravdu krasavec v černé barvě. Kolega má v práci Mondeo s tímto motorem taktéž v plynu a po dvou letech je spokojený. Pokud budete chtít nové tak se mrknětě na Peugeot 301 nebo Hyundai i20 kolem 200set tisíc nebo jak zde už bylo napsáno Renaul Fluance. Jsou to poměrně nová auta na nějaká hodnocení spolehlivosti, ale zase Hyundai vám dá 5let záruku.Držím palce
Tak konkrétně benzínovému motoru ford 2,0 bych se v kombinaci s LPG vyhnul obloukem. Je to výborný motor, ale LPG nezvládá vůbec dobře. Trpí na zaklepávání sedel ventilů a tak je životnost hlavy motoru jen okolo 100 tisíc km - oprava stojí docela balík i při použití dílů z vrakoviště.


Pavlik: No tak to ho při nejbližší příležitosti budu varovat at si ty ventily nechá zkontrolovat. Po dovozu ve 112ti tisících mu to předělali na LPG a ted má neco kolem 160tis km po dvou letech vše ok. Díky za info.
reagować
nicco
ilość wystąpień49
data registracji15.12.2010
Wtorek 08.01.2013 09:54, RE: Focus II 2008 2.0 TITANIUM + LPG
Pavlik napisał:
Tak konkrétně benzínovému motoru ford 2,0 bych se v kombinaci s LPG vyhnul obloukem. Je to výborný motor, ale LPG nezvládá vůbec dobře. Trpí na zaklepávání sedel ventilů a tak je životnost hlavy motoru jen okolo 100 tisíc km - oprava stojí docela balík i při použití dílů z vrakoviště.

1.4-1.6 yamaha
1.8-2.0 mazda
tedy japonske motory ktere vetsinou nemaji tvrzena sedla ventilu, ale pokud je to original Ford LPG - 1.6tivct nebo 2.0i tak je tam sance ze Ford daval tvrzena sedla pro LPG, jako napr Subaru
Jenomze LPG na dalnici (v otackach) moc hreje (svody, kat ), takze je nutne to chladit co se deje, pokud spravne vim, privstrikovanim benzinu (neco jako ma 8V 1.2TSI nad 135kmh)
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Wtorek 08.01.2013 10:21, RE: Focus II 2008 2.0 TITANIUM + LPG
[1.4-1.6 yamaha1.8-2.0 mazdatedy japonske motory ktere vetsinou nemaji tvrzena sedla ventilu, ale pokud je to original Ford LPG - 1.6tivct nebo 2.0i tak je tam sance ze Ford daval tvrzena sedla pro LPG, jako napr SubaruJenomze LPG na dalnici (v otackach) moc hreje (svody, kat ), takze je nutne to chladit co se deje, pokud spravne vim, privstrikovanim benzinu (neco jako ma 8V 1.2TSI nad 135kmh)

Chtělo by to číst - výše je psáno, že motor byl přestavěn dodatečně, takže originální hlavu pro LPG používanou při tovární zástavbě LPG nejspíše nemá.
Zbytek jsou bludy:
- LPG má vyšší teplotu spalování vždy (nejen "v otáčkách"), proto se také auta s LPG rychleji zahřejí na provozní teplotu,
- u TSI je stejně jako u ostatních přímovstřikových motorů vstřikován benzín neustále (průměrně každý 10tý vstřik) z důvodu chlazení vstřikovačů, i tak ale existuje značné riziko jejich zničení. Proto je nepovažuji za vhodné pro přestavbu na LPG. Výrobci nejspíše také ne, neboť žádná automobilka "tovární" přestavbu LPG pro přímovstřikový motor nenabízí.
reagować
cypressjoe
ilość wystąpień23
data registracji04.12.2008
Wtorek 08.01.2013 22:25, RE: Focus II 2008 2.0 TITANIUM + LPG
Pavlik napisał:
[1.4-1.6 yamaha1.8-2.0 mazdatedy japonske motory ktere vetsinou nemaji tvrzena sedla ventilu, ale pokud je to original Ford LPG - 1.6tivct nebo 2.0i tak je tam sance ze Ford daval tvrzena sedla pro LPG, jako napr SubaruJenomze LPG na dalnici (v otackach) moc hreje (svody, kat ), takze je nutne to chladit co se deje, pokud spravne vim, privstrikovanim benzinu (neco jako ma 8V 1.2TSI nad 135kmh)
Chtělo by to číst - výše je psáno, že motor byl přestavěn dodatečně, takže originální hlavu pro LPG používanou při tovární zástavbě LPG nejspíše nemá. Zbytek jsou bludy: - LPG má vyšší teplotu spalování vždy (nejen "v otáčkách"), proto se také auta s LPG rychleji zahřejí na provozní teplotu, - u TSI je stejně jako u ostatních přímovstřikových motorů vstřikován benzín neustále (průměrně každý 10tý vstřik) z důvodu chlazení vstřikovačů, i tak ale existuje značné riziko jejich zničení. Proto je nepovažuji za vhodné pro přestavbu na LPG. Výrobci nejspíše také ne, neboť žádná automobilka "tovární" přestavbu LPG pro přímovstřikový motor nenabízí.

..kolegovi jsem informaci předal, tak to nechá preventivně zkontrolovat.

reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Piątek 11.01.2013 13:53, Ford Bifuel
Tohle označení u Fordu znamená připravenost na provoz na E85, tedy bi fuel = líh + benzín. Čistě teoreticky jsou na tom motoru úpravy pro větší odolnost proti korozi (jde hlavně o palivové vedení), což s sebou přináší provoz na etanol. Mám obavy, že tvrzená sedla ventilů mezi těmito úpravami nejsou.
reagować
cypressjoe
ilość wystąpień23
data registracji04.12.2008
Piątek 11.01.2013 19:02, xxx
Rád bych pak věděl jak to dopadne.
reagować
michalcj
ilość wystąpień1
data registracji11.05.2007
Niedziela 13.01.2013 19:19, FIAT BRAVO 1,4 T-jet
Osobně jsem volil a dal jsem přednost před golfem, focusem, octavií, C4, meganem, a aurisem. Vůz si musíte projít, za okýnkem se zdá uvnitř malý, ale je prostorný a vzadu dokonce 1,5m. Na dálnici 110 jedete cca za 6l, 130 za 7,5 až 8l. průměrně jezdím za 7,2l, ale město si vezme 5-9,5l, mimo obec 5-7, dálnice 6-9l. Při jízdě Praha Brno cca 148km/h průměrná rychlost většinou cca 160a více 10,1l. Kufr 400, výborný tah od 1750 otáček, dálnice točí cca 3tis. na 6. po městě 50-4r. st., 70-5r. st., 90-6 r. st. doporučuji článek na au.to.cz a dát si FIAT bravo 1,4 t-jet v testech. a uvidíte
reagować




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.