0
powrót
 

diskuze k tématu: VW Caddy 1,5 TSI nebo 2,0 TDI s DSG7

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Zdenctorm
ilość wystąpień4
data registracji17.09.2023
Niedziela 17.09.2023 10:06, VW Caddy 1,5 TSI nebo 2,0 TDI s DSG7
Ahoj,
řeším teď nákup Caddy. Uvažuji nad nákupem benzín vs diesel. Roční nájezd přibližně 10 000 km. Hlavně rodinné auto. Automatická převodovka je nutností. Budu jej kupovat buď ojetý po faceliftu tedy 2021-novější nebo úplně nový.
Přikláním se k TSI, ale nechám si s ohledem na toto poradit. Samozřejmě ono Caddy bude s benzínem mnohonásobně míň a proto bude náročnější jej sehnat v bazaru.

Co byste volili vy?
reagować
gottak
ilość wystąpień206
data registracji10.06.2010
Poniedziałek 25.09.2023 11:40, RE: VW Caddy 1,5 TSI nebo 2,0 TDI s DSG7
cytat:
reakce na: Zdenctorm, 17.09.2023 10:06 (Ahoj,řeším teď nákup Caddy. Uv ...)


S tímhle nájezdem v benzínu, naftu bych viděl že se ti vyplatí až někde kolem 20 tkm/rok.
Ale ten zátah a pružnost bude v ropákovi uplne jinde....
reagować
Citroenak
ilość wystąpień724
data registracji13.04.2012
Wtorek 26.09.2023 07:58, RE: VW Caddy 1,5 TSI nebo 2,0 TDI s DSG7
cytat:
reakce na: Zdenctorm, 17.09.2023 10:06 (Ahoj,řeším teď nákup Caddy. Uv ...)


Myslim ze TSI je priamovstrek. Tym padom je uplne jedno, ktore si kupis, ani jedno nie je stavane na kratke trasy. Za mna diesel. Len ho obcas prebehni na vycistenie filtra pevnych castic.
reagować
KarelH
ilość wystąpień35
data registracji17.04.2022
Piątek 29.09.2023 21:20, RE: VW Caddy 1,5 TSI nebo 2,0 TDI s DSG7
cytat:
reakce na: Zdenctorm, 17.09.2023 10:06 (Ahoj,řeším teď nákup Caddy. Uv ...)


1.5 TSi je přímovstřik, takže na krátké popojíždění to také není ideální. Na krátké trasy je ideální benzínový nepřímovstřik, což je ale dnes u rodinných vozů prakticky nemožné sehnat. Navíc bohužel 1.5 TSi už bývá vybaven takzvaným GPF, což je taktéž filtr pevných částic ovšem určený pro benzínové motory, takže argument ohledně DPF u dieselu trochu upadá. Stále ale platí, že GPF se díky vyšším teplotám spalování vypálí rychleji než v případě dieselu.

Kdybyste řekl třeba 15 000 km/rok, tak bych řekl asi 2.0 TDi, ale 10tkm je opravdu na diesel dost málo, ale zase možná lepší varianta než moderní benzín s přímým vstřikováním a GPF.
reagować
Zdenctorm
ilość wystąpień4
data registracji17.09.2023
Sobota 30.09.2023 14:36, RE: RE: VW Caddy 1,5 TSI nebo 2,0 TDI s DSG7
cytat:
reakce na: Citroenak, 26.09.2023 07:58 (Myslim ze TSI je priamovstrek. ...)


Tak to asi vyřeším dieselem. Jsem z toho jelen. Myslel jsem, že TSIčko bude právě dělané pro menší nájezdy.
reagować
Zdenctorm
ilość wystąpień4
data registracji17.09.2023
Sobota 30.09.2023 14:41, RE: RE: VW Caddy 1,5 TSI nebo 2,0 TDI s DSG7
cytat:
reakce na: KarelH, 29.09.2023 21:20 (1.5 TSi je přímovstřik, takže ...)


Díky Karle. My teď dlouhodobě jezdíme v passatu B6 1.9 TDi 77kW, což očividně tady ty naše pojížďky zvládá. Myslel jsem hold, že tím benzínem si více pomůžu.
reagować
KarelH
ilość wystąpień35
data registracji17.04.2022
Sobota 30.09.2023 19:07, RE: RE: RE: VW Caddy 1,5 TSI nebo 2,0 TDI s DSG7
cytat:
response to: Zdenctorm, 30.09.2023 14:41 (Díky Karle. My teď dlouhodobě ...)

Jestli máte 1.9 TDi bez FAP, tak i přes to, že je to diesel, kratší trasy nejsou takový problém.

Na krátké trasy je ideální benzínový nepřímovstřik, ovšem to už začíná být pro většinu automobilek historie.

Přímý vstřik má pár výhod, v čele nižší spotřeba, ovšem také ztrácí některé výhody benzíňáků, v prvé řadě vhodnost i na krátké trasy a bohužel GPF také není pro motor zrovna přínos.

Pokud pojedete téměř nebo úplně plně naloženi, poznáte, že 1.5 TSi opravdu není žádný trhač asfaltu. Sice 110 kW zní slibně ovšem díky uškrcení kvůli emisím je to vyloženě líný motor. To 2.0 TDI je trochu jiné kafe, stále to není trhač asfaltu, ovšem s VW Caddy hýbe velmi slušně, rozhodně dostatečně na to převézt 4-7 lidí a něco jejich bagáže.
reagować
Zdenctorm
ilość wystąpień4
data registracji17.09.2023
Niedziela 01.10.2023 05:55, RE: RE: RE: RE: VW Caddy 1,5 TSI nebo 2,0 TDI s DSG7
cytat:
reakce na: KarelH, 30.09.2023 19:07 (Jestli máte 1.9 TDi bez FAP, t ...)


Ok, díky. Zkusím ještě probádat a navštívit autosalony pro jiné MPVčka, které by mohly vyhovovat jako je Ford Tourneo nebo případně Peugeot Rifter. Upřímně, moc se mi do těchto alternativ jít nechce ale třeba mě to překvapí.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Niedziela 01.10.2023 08:04, RE: RE: RE: RE: RE: VW Caddy 1,5 TSI nebo 2,0 TDI s DSG7
cytat:
reakce na: Zdenctorm, 01.10.2023 05:55 (Ok, díky. Zkusím ještě probáda ...)


Jedním z posledních kdo dělá slušný nepřímovstřikový benzínový motor je Renault / Dacia - motor s označením 0,9 nebo 1,0 TCe ve verzi na LPG. Ale tam chybí automat.
U koncernu bohužel žádný motor vhodný na trvalé krátké jízdy nenajdete.
Pokud trváte na automatu, tomto typu provozu a chcete aby auto vydrželo, tak máte prakticky jedinou volbu - jakýkoli hybrid od Toyoty.
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1008
data registracji23.04.2014
Wtorek 03.10.2023 12:56, RE: RE: RE: RE: VW Caddy 1,5 TSI nebo 2,0 TDI s DSG7
cytat:
reakce na: KarelH, 30.09.2023 19:07 (Jestli máte 1.9 TDi bez FAP, t ...)


Přiznám se, že s Caddy 1,5tsi jsem jel pouze krátce jako spolujezdec, ale jevilose to jako naprosto ideální motorize pro to auto. Široké spektrum vyuzitelných otáček, dostečný výkon a pružnost a hlavně ticho...
Nevím teda jak je na tom VW s výkonem těchto motorů, ale já mám Focus 1,5ecoboost - 3 válce, turbo, 150 koní a na nedostatek výkonu si nemůžu stěžovat ani s tunovým přívěsem. Jistě, zátěž je znát, ale dynamika je pořád naprosto dodstatečná a jediné na čem je to znát, je spotřeba...
Tzn, pokud 1,5tsi od VW není nějaké nedochůdče, nevidím důvod, proč by neměl zvládnout pět lidí s batohem...
reagować
Citroenak
ilość wystąpień724
data registracji13.04.2012
Wtorek 03.10.2023 15:30, RE: RE: RE: RE: RE: VW Caddy 1,5 TSI nebo 2,0 TDI s DSG7
Podla mna je jedno z poslednych takych aut teraz ford galaxy. Myslim ze sa teraz zacal vyrabat s niecim ako toyota hybridnym pohonom. Je to 2.5litrovy benzin s elektromotorom a CVT, a podla recenzii to vyzera byt parada. Spotreba problem nebude, otazkou je, ako to bude z dlhodobeho pohladu zo spolahlivostou. Technika je to ale celkom jednoducha. Inak uz asi vela MPV nenajdete. Ale bude sa to davat aj do novych tourneo a podobnych aut. Skuste pohladat tam.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Sobota 07.10.2023 15:43, RE: RE: RE: RE: RE: RE: VW Caddy 1,5 TSI nebo 2,0 TDI s DSG7
cytat:
reakce na: Citroenak, 03.10.2023 15:30 (Podla mna je jedno z poslednyc ...)


U hybridních Fordů jsem se nikde nedočetl, co je tam vlastně za převodovku. Toyota u hybridů používá zavádějící označení e-cvt, přitom je to technicky planetová převodovka, která nemá s klasickým cvt nic společného.
Osobně bych se podíval na hybridní modely Toyoty s přídomkem Verso. To bývají prakticky laděná MPV.
reagować




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.