ta sedla! je fakt že dávat do jakéhokoliv auta vyjma kamionu a náklaďáku omezovač na 120 je hovadina nejhrubšího zrna. dokážu si živě představit jak předjíždím a omezovač zasáhne zrovna když se v protisměru objeví jiné auto
a já potřebuju zrychlit. pokud někdo chce snížit emise tak tohle je nejhorší možná cesta. raději ať chodí adresně kontrolovat ty svině co topí ´´ostravskou raketou´´-petka naplněná pilinami, mourem a vyjetým olejem. ať si spotřebu kontrojulí a omezují motivacemi sami provozovatelé, zaměstnavatelé. a živnostník snad umí rozlišit jestli se mu vyplatí jet na spotřebu nebo na čas. s tranzitem jsem dokázal jet i za 8, ale to nebyla jízda, to bylo klouzání
průměr deset, naloženej a rychle i za 12. chtěl bych vidět jak někdo jezdí s 1.5 tunou nákladu za 8.3. možná z kopce.
ta sedla! je fakt že dávat do jakéhokoliv auta vyjma kamionu a náklaďáku omezovač na 120 je hovadina nejhrubšího zrna. dokážu si živě představit jak předjíždím a omezovač zasáhne zrovna když se v protisměru objeví jiné auto
a já potřebuju zrychlit. pokud někdo chce snížit emise tak tohle je nejhorší možná cesta. raději ať chodí adresně kontrolovat ty svině co topí ´´ostravskou raketou´´-petka naplněná pilinami, mourem a vyjetým olejem. ať si spotřebu kontrojulí a omezují motivacemi sami provozovatelé, zaměstnavatelé. a živnostník snad umí rozlišit jestli se mu vyplatí jet na spotřebu nebo na čas. s tranzitem jsem dokázal jet i za 8, ale to nebyla jízda, to bylo klouzání
průměr deset, naloženej a rychle i za 12. chtěl bych vidět jak někdo jezdí s 1.5 tunou nákladu za 8.3. možná z kopce.
. Nemám Ducato, jako pisatel nahoře (nejspíše s motorem Iveco, mmch dost povedený), ale Boxera, kterej snad má Pumu od Forda. Spotřeby budou podobný, rozdíl bude v životnosti
. Město v pohodě do 8,4, mimo město kolem 8. Neuvěřitelně náchylný na zatížení, ale hlavně plynulost jízdy. Dálnice v rychlosti nad 130km/h znamená odběr 10-11l dle zatížení, a opět (světe div se) na plynulosti provozu. Mám verzi L3H2, není úplně nejvyšší, u H3 ta spotřeba musí bejt strašidelná
. Takže se dá říct, že v průměru jezdím za 8,5-9l, což je o cca 1l lepší, než s přecházejícím Ducatem 2,3 JTD. Tam to šlo za 9,5-10... Jinak omezovač na 120 je totál kravina, ale kdo dobrovolně jezdí do 120km/h, šetří cca 1l/100km. Pro někoho je to argument...
ta sedla! je fakt že dávat do jakéhokoliv auta vyjma kamionu a náklaďáku omezovač na 120 je hovadina nejhrubšího zrna. dokážu si živě představit jak předjíždím a omezovač zasáhne zrovna když se v protisměru objeví jiné auto
a já potřebuju zrychlit. pokud někdo chce snížit emise tak tohle je nejhorší možná cesta. raději ať chodí adresně kontrolovat ty svině co topí ´´ostravskou raketou´´-petka naplněná pilinami, mourem a vyjetým olejem. ať si spotřebu kontrojulí a omezují motivacemi sami provozovatelé, zaměstnavatelé. a živnostník snad umí rozlišit jestli se mu vyplatí jet na spotřebu nebo na čas. s tranzitem jsem dokázal jet i za 8, ale to nebyla jízda, to bylo klouzání
průměr deset, naloženej a rychle i za 12. chtěl bych vidět jak někdo jezdí s 1.5 tunou nákladu za 8.3. možná z kopce.
ta sedla! je fakt že dávat do jakéhokoliv auta vyjma kamionu a náklaďáku omezovač na 120 je hovadina nejhrubšího zrna. dokážu si živě představit jak předjíždím a omezovač zasáhne zrovna když se v protisměru objeví jiné auto
a já potřebuju zrychlit. pokud někdo chce snížit emise tak tohle je nejhorší možná cesta. raději ať chodí adresně kontrolovat ty svině co topí ´´ostravskou raketou´´-petka naplněná pilinami, mourem a vyjetým olejem. ať si spotřebu kontrojulí a omezují motivacemi sami provozovatelé, zaměstnavatelé. a živnostník snad umí rozlišit jestli se mu vyplatí jet na spotřebu nebo na čas. s tranzitem jsem dokázal jet i za 8, ale to nebyla jízda, to bylo klouzání
průměr deset, naloženej a rychle i za 12. chtěl bych vidět jak někdo jezdí s 1.5 tunou nákladu za 8.3. možná z kopce.
. Nemám Ducato, jako pisatel nahoře (nejspíše s motorem Iveco, mmch dost povedený), ale Boxera, kterej snad má Pumu od Forda. Spotřeby budou podobný, rozdíl bude v životnosti
. Město v pohodě do 8,4, mimo město kolem 8. Neuvěřitelně náchylný na zatížení, ale hlavně plynulost jízdy. Dálnice v rychlosti nad 130km/h znamená odběr 10-11l dle zatížení, a opět (světe div se) na plynulosti provozu. Mám verzi L3H2, není úplně nejvyšší, u H3 ta spotřeba musí bejt strašidelná
. Takže se dá říct, že v průměru jezdím za 8,5-9l, což je o cca 1l lepší, než s přecházejícím Ducatem 2,3 JTD. Tam to šlo za 9,5-10... Jinak omezovač na 120 je totál kravina, ale kdo dobrovolně jezdí do 120km/h, šetří cca 1l/100km. Pro někoho je to argument...
ta sedla! je fakt že dávat do jakéhokoliv auta vyjma kamionu a náklaďáku omezovač na 120 je hovadina nejhrubšího zrna. dokážu si živě představit jak předjíždím a omezovač zasáhne zrovna když se v protisměru objeví jiné auto
a já potřebuju zrychlit. pokud někdo chce snížit emise tak tohle je nejhorší možná cesta. raději ať chodí adresně kontrolovat ty svině co topí ´´ostravskou raketou´´-petka naplněná pilinami, mourem a vyjetým olejem. ať si spotřebu kontrojulí a omezují motivacemi sami provozovatelé, zaměstnavatelé. a živnostník snad umí rozlišit jestli se mu vyplatí jet na spotřebu nebo na čas. s tranzitem jsem dokázal jet i za 8, ale to nebyla jízda, to bylo klouzání
průměr deset, naloženej a rychle i za 12. chtěl bych vidět jak někdo jezdí s 1.5 tunou nákladu za 8.3. možná z kopce.
. Nemám Ducato, jako pisatel nahoře (nejspíše s motorem Iveco, mmch dost povedený), ale Boxera, kterej snad má Pumu od Forda. Spotřeby budou podobný, rozdíl bude v životnosti
. Město v pohodě do 8,4, mimo město kolem 8. Neuvěřitelně náchylný na zatížení, ale hlavně plynulost jízdy. Dálnice v rychlosti nad 130km/h znamená odběr 10-11l dle zatížení, a opět (světe div se) na plynulosti provozu. Mám verzi L3H2, není úplně nejvyšší, u H3 ta spotřeba musí bejt strašidelná
. Takže se dá říct, že v průměru jezdím za 8,5-9l, což je o cca 1l lepší, než s přecházejícím Ducatem 2,3 JTD. Tam to šlo za 9,5-10... Jinak omezovač na 120 je totál kravina, ale kdo dobrovolně jezdí do 120km/h, šetří cca 1l/100km. Pro někoho je to argument...
).
). Teď k té spotřebě. Zaznamenal jsem, že v detailnější odpovědi je i popis úsporného stylu ježdění. To jsou poměrně jednoduchá pravidla, která při zachování slušného jízdního průměru, dokáží snížit spotřebu paliva. Takto klidně uvěřím, že se dá jet s Ducatem i za 6-6,5 litrů nafty, ale je to dost daleko k tomu, aby se tato spotřeba udržela i při ustálené rychlosti nad 100 km/h, tedy třeba 120 km/h. Je to spotřeba, kterou uvěřím při jízdách po okreskách, kde při vhodné situaci nebude problém jet i 100 km/h, ale to budou spíš vyjímky a průměr bude někde kolem 60 km/h. Je to tak, jako bych já napsal, že jezdím po městě s velkým autem a s dvoulitrovým benzínem se spotřebou 8,5 litrů. A já to klidně i můžu tvrdit, protože mi na počítači tento údaj svítí a přitom jsem vůbec Brno neopustil. Jenže jezdím do práce a vybírám si trasy, které znám a vím, kde nezůstanu stát na semaforu a v rámci města můžu využít i dálniční úseky, kde můžu jet 80 km/h plynule. Jakmile ale začnu courat centrem města, tak spotřeba samozřejmě vyskočí k těm reálným 10 litrům. No a ta fyzika? Jsem strojař, který se živí programováním, ale nějak si pamatuju, jak to je s odporem vzduchu. Síla potřebná na protlačení předmětu vzduchem je přímo úměrná koeficientu (Cx), čelní ploše předmětu a čtverci rychlosti. Když jsem dohledal ten vzorec podle Newtona, tak je to přesně F = 1/2 Cx * ró * S * v2 (ró je hustota prostředí, neumím sem napsat řeckou abecedu). Takže - sice moc nevěřím, že by Ducato mělo lepší Cx než běžné osobní auto (hlavně kvůli hranaté zadní části), ale i kdyby bylo stejné nebo o nějakou setinku lepší, má to minimální vliv (doslova v procentech výsledku). Čelní plocha bude určitě dvojnásobná, klidně trojnásobná. Ten valivý odpor bude taky větší (nemá Ducato vzadu dvojmontáž?). Prostě nedokážu uvěřit, že by to Ducato při trvalé rychlosti 120 km/h bralo stejně, jako třeba Passat 2.0 TDI při 130 km/h. To by ten motor musel mít dvojnásobnou účinnost a o tom by se někde psalo.
. Občas se objeví nějaké se zdublovanou nápravou (pipi grily a odtahovky). Při opravdu defenzivní jízdě (do 80km/h na 6.přev. stupeň) se vejdem do těch 7. Ale rozdíl na dálnici mezi 120 a 140 km/h tacho je min 1litr/100km. Spíš ale 2.O recenzi jsem už taky uvažoval (krásný by byl průřez všech "mých" Ducat (Boxerů) od r.v. 1991 až po 2010), ztroskotalo to na klasice - lenosti...
). Teď k té spotřebě. Zaznamenal jsem, že v detailnější odpovědi je i popis úsporného stylu ježdění. To jsou poměrně jednoduchá pravidla, která při zachování slušného jízdního průměru, dokáží snížit spotřebu paliva. Takto klidně uvěřím, že se dá jet s Ducatem i za 6-6,5 litrů nafty, ale je to dost daleko k tomu, aby se tato spotřeba udržela i při ustálené rychlosti nad 100 km/h, tedy třeba 120 km/h. Je to spotřeba, kterou uvěřím při jízdách po okreskách, kde při vhodné situaci nebude problém jet i 100 km/h, ale to budou spíš vyjímky a průměr bude někde kolem 60 km/h. Je to tak, jako bych já napsal, že jezdím po městě s velkým autem a s dvoulitrovým benzínem se spotřebou 8,5 litrů. A já to klidně i můžu tvrdit, protože mi na počítači tento údaj svítí a přitom jsem vůbec Brno neopustil. Jenže jezdím do práce a vybírám si trasy, které znám a vím, kde nezůstanu stát na semaforu a v rámci města můžu využít i dálniční úseky, kde můžu jet 80 km/h plynule. Jakmile ale začnu courat centrem města, tak spotřeba samozřejmě vyskočí k těm reálným 10 litrům. No a ta fyzika? Jsem strojař, který se živí programováním, ale nějak si pamatuju, jak to je s odporem vzduchu. Síla potřebná na protlačení předmětu vzduchem je přímo úměrná koeficientu (Cx), čelní ploše předmětu a čtverci rychlosti. Když jsem dohledal ten vzorec podle Newtona, tak je to přesně F = 1/2 Cx * ró * S * v2 (ró je hustota prostředí, neumím sem napsat řeckou abecedu). Takže - sice moc nevěřím, že by Ducato mělo lepší Cx než běžné osobní auto (hlavně kvůli hranaté zadní části), ale i kdyby bylo stejné nebo o nějakou setinku lepší, má to minimální vliv (doslova v procentech výsledku). Čelní plocha bude určitě dvojnásobná, klidně trojnásobná. Ten valivý odpor bude taky větší (nemá Ducato vzadu dvojmontáž?). Prostě nedokážu uvěřit, že by to Ducato při trvalé rychlosti 120 km/h bralo stejně, jako třeba Passat 2.0 TDI při 130 km/h. To by ten motor musel mít dvojnásobnou účinnost a o tom by se někde psalo.
). Teď k té spotřebě. Zaznamenal jsem, že v detailnější odpovědi je i popis úsporného stylu ježdění. To jsou poměrně jednoduchá pravidla, která při zachování slušného jízdního průměru, dokáží snížit spotřebu paliva. Takto klidně uvěřím, že se dá jet s Ducatem i za 6-6,5 litrů nafty, ale je to dost daleko k tomu, aby se tato spotřeba udržela i při ustálené rychlosti nad 100 km/h, tedy třeba 120 km/h. Je to spotřeba, kterou uvěřím při jízdách po okreskách, kde při vhodné situaci nebude problém jet i 100 km/h, ale to budou spíš vyjímky a průměr bude někde kolem 60 km/h. Je to tak, jako bych já napsal, že jezdím po městě s velkým autem a s dvoulitrovým benzínem se spotřebou 8,5 litrů. A já to klidně i můžu tvrdit, protože mi na počítači tento údaj svítí a přitom jsem vůbec Brno neopustil. Jenže jezdím do práce a vybírám si trasy, které znám a vím, kde nezůstanu stát na semaforu a v rámci města můžu využít i dálniční úseky, kde můžu jet 80 km/h plynule. Jakmile ale začnu courat centrem města, tak spotřeba samozřejmě vyskočí k těm reálným 10 litrům. No a ta fyzika? Jsem strojař, který se živí programováním, ale nějak si pamatuju, jak to je s odporem vzduchu. Síla potřebná na protlačení předmětu vzduchem je přímo úměrná koeficientu (Cx), čelní ploše předmětu a čtverci rychlosti. Když jsem dohledal ten vzorec podle Newtona, tak je to přesně F = 1/2 Cx * ró * S * v2 (ró je hustota prostředí, neumím sem napsat řeckou abecedu). Takže - sice moc nevěřím, že by Ducato mělo lepší Cx než běžné osobní auto (hlavně kvůli hranaté zadní části), ale i kdyby bylo stejné nebo o nějakou setinku lepší, má to minimální vliv (doslova v procentech výsledku). Čelní plocha bude určitě dvojnásobná, klidně trojnásobná. Ten valivý odpor bude taky větší (nemá Ducato vzadu dvojmontáž?). Prostě nedokážu uvěřit, že by to Ducato při trvalé rychlosti 120 km/h bralo stejně, jako třeba Passat 2.0 TDI při 130 km/h. To by ten motor musel mít dvojnásobnou účinnost a o tom by se někde psalo.