0
powrót
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo (2007 - 2013): Prostornost i rozpaky

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní, německá vozidla
wimmer_day
ilość wystąpień43
data registracji29.01.2009
Niedziela 24.02.2013 20:22, Automat
Zajímá mne, jak je to s automatickými převodovkami. Podle toho, co jsem se dočetl na internetu, by měly být vozy před faceliftem vybaveny "klasickým" automatem a po FL dvouspojkou. Co je lepší volba z pohledu spolehlivosti a komfortu? Díky.
reagować
matesaax333
ilość wystąpień11
data registracji13.04.2012
Środa 27.02.2013 23:28, re
Tohle Mondeo mě jako ojetina láká,motory TDCI už jsou tady údajně kvalitní oproti minulé generaci,hlavně 1.8.Jediné co mě trošku odrazuje jsou až extremní rozměry tohohle vozu.
reagować
Bzuk001
ilość wystąpień5
data registracji08.08.2012
Cztwartek 28.02.2013 21:11, Vhodný benzinový motor
Zajímalo by mě jaký je vhodný bezinový motor a jestli má tvrzená sedla ventilů (je vhodný na přestavbu na LPG)? A s jakou reálnou spotřebou se dá počítat?
reagować
David V
ilość wystąpień2054
data registracji16.05.2007
Piątek 01.03.2013 10:40, 2.5T - smutné
Pokud se informace v článku zakládají na pravdě, tak se zdá, že mi vybouchl kandidát na pokračování. Po té, co jsem na vlastní kůži zakusil šestiválce pod kapotou, bude návrat ke 4-válcům krokem z5, byť půjde o mladší, modernější motory. Přestupní "stanicí" měl být právě motor 2,5T od Volva, který byl z mého úhlu pohledu ideální motorizací (spotřebu neřeším). Uvšem údaje v článku jej staví do jiného světla. Pro mě je na motoru podstatná spolehlivost, proto zatím lovím ve vodách atmo-benzínů, kterých bohužel rapidně ubývá, zejména těch s více válci. Pokud bych se měl obávat destrukce motoru kvůli chabě napínáku s významnou statistickou četností, mohu říci: "Děkuji nechci.". Ostatní záležitosti sice nepotěší, nicméně každé auto má nějakou slabinu, která je akceptovatelná nepřímo úměrně k míře škod.
Samozřejmě budu pátrat dál, neboť Duratecy VE byly taky házeny do jednoho pytle a typické závady pro 3-litr se automaticky přenášely na původní Duratec VE (2,5) z roku 1993. Změnu mám naplánovánu za 2-3 roky (letí to) a zástupců velkých benzínů se splývavou zádí moc není.
V rodině je naftový 2-litr s filtrem a zrovna má najeto nějakých 170 tisíc a jezdí kratší trasy, tak jsem zvědav na vývoj, který není podle článku rovněž optimistický.
Každopádně děkuji za článek s bohatým obsahem informací.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Piątek 01.03.2013 12:02, díky
perfektně sepsaný přehled, s chutí dočteno do konce. díky .
reagować
Dr.Lecter
ilość wystąpień1
data registracji20.02.2009
Piątek 01.03.2013 12:16, RE: 2.5T - smutné
David V napisał:
Přestupní "stanicí" měl být právě motor 2,5T od Volva, který byl z mého úhlu pohledu ideální motorizací (spotřebu neřeším).


Kámoš měl 2,5 T v smaxu a složilo se mu to
loni sem četl na ford klubu zážitky s podobnym mondeem. Dvakrát skočil rozvoďák, poprve to motor přežil podruhé KO
reagować
almo
ilość wystąpień1
data registracji01.11.2009
Piątek 01.03.2013 15:26, mondeo 2,5T
Jezdím s 2,5T v mondeu r.v. 2008 už 5 let a zatím kromě pravidelných servisních prohlídek jsem nemusel měnit nic ani žárovku.Znám i lidi co si jej předělali na LPG a žádný problém.V servise ford jsem se nedávno ptal jaké závady se vyskytují a tam mě řekli ,že u těchto motorů ( moc jich ale nejezdí ) zatím nemuseli nic řešit.Spotřeba se pohybuje od 9 -10 l běžnou jízdou takže na 162 kW je to slušné.
reagować
David V
ilość wystąpień2054
data registracji16.05.2007
Piątek 01.03.2013 15:34, RE: mondeo 2,5T
almo napisał:
Jezdím s 2,5T v mondeu r.v. 2008 už 5 let a zatím kromě pravidelných servisních prohlídek jsem nemusel měnit nic ani žárovku.Znám i lidi co si jej předělali na LPG a žádný problém.V servise ford jsem se nedávno ptal jaké závady se vyskytují a tam mě řekli ,že u těchto motorů ( moc jich ale nejezdí ) zatím nemuseli nic řešit.Spotřeba se pohybuje od 9 -10 l běžnou jízdou takže na 162 kW je to slušné.


Právě, něco takového jsem právě očekával, proto jsou pro mne informace ve článku spíše zklamáním.
reagować
Matka Kr
ilość wystąpień3
data registracji22.05.2009
Piątek 01.03.2013 16:27, Ford má jiný než Volvo?
Tak tedy nevím jestli má pětivál v Mondeu velké odlišnosti od toho ve Volvu XC90 2.5Turbo, ale do něj mi LPG autorizák Volvo přímo nedoporučil. Spíš bych věřil tomu co řeknou ve Volvu když ty motory pochází od nich
reagować
Bzuk001
ilość wystąpień5
data registracji08.08.2012
Piątek 01.03.2013 21:53, RE: Ford má jiný než Volvo?
Matka Kr napisał:
Tak tedy nevím jestli má pětivál v Mondeu velké odlišnosti od toho ve Volvu XC90 2.5Turbo, ale do něj mi LPG autorizák Volvo přímo nedoporučil. Spíš bych věřil tomu co řeknou ve Volvu když ty motory pochází od nich


A teď otázka za 1000: "Který autorizovaný servis vám doporučí přestavbu na LPG?" Teda pokud tam tu přestavbu sami nedělají.
reagować
tesnav
ilość wystąpień22
data registracji11.08.2010
Niedziela 03.03.2013 23:57, RE: mondeo 2,5T
David V Právě, něco takového jsem právě očekával, proto jsou pro mne informace ve článku spíše zklamáním. [/quote napisał:


Otázkou ale je, kde je relevantní skutečnost. V článku se pouze píše "jsou známy případy", což lze asi napsat pomalu o každém motoru.

Když jsem před lety vybíral auto pro denní ježdění s výkonný motorem, tak 2.5T byla ve finále naprosto jasná volba (i když v menším Focusu), a to právě s ohledem na všude deklarovanou spolehlivost a životnost. Někde dokonce použili slovo "Tankmotor". Proto mne informace v článku zarazily. Nevím, zda je tento motor v Mondeu nějak zásadněji odlišný proti Focusu, ale tam jsem za 4 roky, co jsem v kontaktu s majiteli obdobných aut, nezaznamenal žádný motorický problém ve smyslu zmiňovaném v článku. Snad jediným častějším problémem bývá odvětrávání klikové skříně, což je oprava asi za 5-6tKč.

Jinak tento motor není nikterak vyhoněný (spíše přidušený,162kW na 2,5 litru není z dnešního pohledu žádná sláva) a na svůj objem subjektivně vcelku "nevýrazný", ale těžko se bude hledat atmosféra, která nabídbe podobné svezení. A reálně se s ním v Mondeu dá jezdit pod 10 litrů.

Za sebe bych se tohoto motoru rozhodně nebál. Svezení je jednoznačně lepší než se slabším 2.0EB, který je v ojetině výrazně dražší, nemluvě o vcelku raritní 176kW verzi.

A na závěr bych ještě zmínil jednu věc - v případě zájmu o lepší svezení lze základní SW motoru upgradeovat (např. přímo od specialistů na Fordy v UK) za řádově 10tKč o nějakých 30kW na zhruba 260 PS / 405Nm, což je pak výrazně lepší svezení, a to při naprosto stejné spotřebě. Osobně ověřeno 3 roky a 60tkm na FoFo, kde je upragde dokonce až na 310PS / 460Nm.
reagować
David V
ilość wystąpień2054
data registracji16.05.2007
Poniedziałek 04.03.2013 13:54, RE: mondeo 2,5T
David V Právě, něco takového jsem právě očekával, proto jsou pro mne informace ve článku spíše zklamáním. [/quote napisał:
Otázkou ale je, kde je relevantní skutečnost. V článku se pouze píše "jsou známy případy", což lze asi napsat pomalu o každém motoru. Když jsem před lety vybíral auto pro denní ježdění s výkonný motorem, tak 2.5T byla ve finále naprosto jasná volba (i když v menším Focusu), a to právě s ohledem na všude deklarovanou spolehlivost a životnost. Někde dokonce použili slovo "Tankmotor". Proto mne informace v článku zarazily. Nevím, zda je tento motor v Mondeu nějak zásadněji odlišný proti Focusu, ale tam jsem za 4 roky, co jsem v kontaktu s majiteli obdobných aut, nezaznamenal žádný motorický problém ve smyslu zmiňovaném v článku. Snad jediným častějším problémem bývá odvětrávání klikové skříně, což je oprava asi za 5-6tKč. Jinak tento motor není nikterak vyhoněný (spíše přidušený,162kW na 2,5 litru není z dnešního pohledu žádná sláva) a na svůj objem subjektivně vcelku "nevýrazný", ale těžko se bude hledat atmosféra, která nabídbe podobné svezení. A reálně se s ním v Mondeu dá jezdit pod 10 litrů. Za sebe bych se tohoto motoru rozhodně nebál. Svezení je jednoznačně lepší než se slabším 2.0EB, který je v ojetině výrazně dražší, nemluvě o vcelku raritní 176kW verzi. A na závěr bych ještě zmínil jednu věc - v případě zájmu o lepší svezení lze základní SW motoru upgradeovat (např. přímo od specialistů na Fordy v UK) za řádově 10tKč o nějakých 30kW na zhruba 260 PS / 405Nm, což je pak výrazně lepší svezení, a to při naprosto stejné spotřebě. Osobně ověřeno 3 roky a 60tkm na FoFo, kde je upragde dokonce až na 310PS / 460Nm.



Začnu to více monitorovat, protože je to zatím nejpravděpodobnější nástupce. Je to první zmínka o takové fatální závadě, u které je míněno, že to reálně hrozí. Doteď jsem u něj na nic negativního nenarazil.
reagować
David V
ilość wystąpień2054
data registracji16.05.2007
Poniedziałek 04.03.2013 13:54, RE: mondeo 2,5T
smazat
reagować
pavel26
ilość wystąpień4
data registracji14.05.2012
Wtorek 05.03.2013 14:41, 2.5T LPG
Ahoj pokud by si chtěl někdo přečíst jak je to s 2.5T a LPG: t ak zde je link na mé auto. http://moje.auto.cz/Svagi/panter-ze-by-cerny--d.html Měj te se
Zdravim
reagować
David V
ilość wystąpień2054
data registracji16.05.2007
Wtorek 05.03.2013 15:41, RE: 2.5T LPG
pavel26 napisał:
Ahoj pokud by si chtěl někdo přečíst jak je to s 2.5T a LPG: t ak zde je link na mé auto. http://moje.auto.cz/Svagi/panter-ze-by-cerny--d.html Měj te seZdravim


Recenze pěkná, obsáhlá, ale těch patálií kolem motoru tedy málo nebylo.
Zpráva o použití Formula E je snad ještě horší, než že selže napínák. Tím může být postižený skoro každý motor.
Já zkusil použít Castrol (dle WSS....) letos a zvedla se mi spotřeba oleje zpátky na 1,5 litru na 10 tisíc, takže se určitě vracím k Valvoline Durablendu.
A na ten servis bych se dávno vykvák a z 14 tisíc nárůstu bych udělal dusno i za cenu soudu.
reagować
pavel26
ilość wystąpień4
data registracji14.05.2012
Środa 06.03.2013 17:00, RE: 2.5T LPG
David V napisał:
pavel26 napisał:
Ahoj pokud by si chtěl někdo přečíst jak je to s 2.5T a LPG: t ak zde je link na mé auto. http://moje.auto.cz/Svagi/panter-ze-by-cerny--d.html Měj te seZdravim
Recenze pěkná, obsáhlá, ale těch patálií kolem motoru tedy málo nebylo. Zpráva o použití Formula E je snad ještě horší, než že selže napínák. Tím může být postižený skoro každý motor. Já zkusil použít Castrol (dle WSS....) letos a zvedla se mi spotřeba oleje zpátky na 1,5 litru na 10 tisíc, takže se určitě vracím k Valvoline Durablendu. A na ten servis bych se dávno vykvák a z 14 tisíc nárůstu bych udělal dusno i za cenu soudu.



Diky za pochvalu
No už tam jezdit nebudu, nestoji mi za to se s někým hádat o mé peníze.
Tady to je strašný bananystán
reagować
A.K.Alex
ilość wystąpień1
data registracji09.05.2007
Cztwartek 07.03.2013 13:42, odtranenie FAP/2,5T vo Focuse
Pani, mam otazku - nakolko sa mi zda pre toto auto najvhodnejsi motor 2,0 tdci (okrem 2,0 T - ale tie su cenovo inde) a strasite ma s FAP filtrom, chcem sa spytat na moznost jeho trvaleho odstranenia. Ma s tym niekto skusenosti, resp. mate niekto info? Viem, ze sa to zvykne bezne robit, len neviem ako je na tom prave toto Mondeo.
Aktualne mam MK3 2,0 Duratec, ale pri MK4 to teda na benzin nevidim... Vo vacsine testov odporucaju prave 2,0 tdci, udajne ma dobry pomer vykon/spotreba a s poruchami na tom nie je tak hrozne. Tak neviem...
Rovnako pokukujem po Focuse ST a v clanku uvedene info o motore 2,5T na prave nepotesili. Plati to aj pre tento motor vo focuse?
Dakujem.
reagować
tesnav
ilość wystąpień22
data registracji11.08.2010
Sobota 09.03.2013 02:05, To Alex
Tak u MK4 nevím, proč to nevidíš na benzín. Protože právě mezi těmito generacemi udělal Ford naprosto radikální skok v použitých motorech a třeba 1.6EB 118kW je srovnatelná, resp. spíše lepší než 2.0TDCi 103kW. A co se týče ceny, výkonu a spotřeby, tak vůči naftě se EB nemá za co stydět. Dle Sprimonitor si 2.0 TDCi řekne o 6,97 litru, zatímco 1.6 EB o nepříliš větších 8,27. Obě verze 2.0 EB jsou pak co do svezení už úplně někde jinde.

A co se týká 2.5T, tak se rozhodně není čeho bát, protože tohle je jednoznačně motor držák. Jen je ve Focusu asi tak o 2 levely jinde, než Mondeo s 2.0 TDCi. Takže si hlavně musíš přebrat, co vlastně chceš. Větší rodinné auto s naprosto průměrnou motorizací, nebo hot hatch. Pokud bys chtěl o tomto autě a motoru vědět více, tak klidně napiš .. (tesnazavinacseznam.cz).
reagować
mateicka
ilość wystąpień1
data registracji31.01.2014
Piątek 31.01.2014 19:33, Motory v Mondeu
Dobrý, mám zájem o Ford mondeo ale nevim jaký motor je nejvhodnější.
Můžete mi doporučit z nabídek motorů? Mám zájem o benzín a naftu.

Děkuji Mateička
reagować
jaroslav.dusek.16FB
ilość wystąpień1
data registracji01.05.2014
Cztwartek 01.05.2014 22:45, RE: Motory v Mondeu
mateicka napisał:
Dobrý, mám zájem o Ford mondeo ale nevim jaký motor je nejvhodnější. Můžete mi doporučit z nabídek motorů? Mám zájem o benzín a naftu. Děkuji Mateička



Sám jsem řešil stejné dilema a nakonec jsem skončil s 2.0TDCi 103kw a manuálem a jsem spokojen teď se chystám na vyjmutí DPF ať mám od něj pokoj a možná nějakej ten čip A jinak předtím jsem měl možnost jezdit půl roku s Passatem a Mondeo je úplně jiná liga jak prostorem tak podvozkově tam kde Passat už nekontrolovateně hrnul svůj čumák pryč ze silnice tak Mondeo krásně vykrouží i ty nejklikatější silnice a pro mě to bylo příjemným překvapením kterým mě mile překvapilo jenom bych teď dal přednost před pohodlnými sedadly za nějakými s výraznější oporou těla
reagować
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.