0
powrót
 

diskuze k tématu: Ford S-Max – jaký spolehlivý a úsporný motor pro rodinu?

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
mykovec
ilość wystąpień33
data registracji13.12.2008
Piątek 03.10.2014 20:52, Pro 6 lidí
mi přijde S-max malý. Nás je taky 6, rodiče + 4 děti, do ničeho menšího než je Galaxy bych už určitě nešel. Ještě tak Mupltipla nebo FRV od Hondy, to jsou malá velká auta. Kabina 3+3 je docela dobré řešení, při normálních postavách, pro obézní to není. Nyní jezdím starou Serenou 2+2+2,spousta místa v kabině je fajn. Co třeba Evalia od Nissanu?
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1232
data registracji08.09.2009
Sobota 04.10.2014 10:54, 2,3 a LPG
Na rodinné ježdění bych volil 2,3 a k ní LPG. Motro nenáročný, bez zásadních problémů, na LPG funkční, levný na servis.
Spotřeba 12-13/100LPG (=7l/100 benzínu).
Bohužel není moc často k sehnání.
Čemu bych se jistě vyhnul, tak jakémukoliv ojetému dýzlu.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Sobota 04.10.2014 18:49, RE: 2,3 a LPG
Zdeny60 napisał:
Na rodinné ježdění bych volil 2,3 a k ní LPG. Motro nenáročný, bez zásadních problémů, na LPG funkční, levný na servis. Spotřeba 12-13/100LPG (=7l/100 benzínu). Bohužel není moc často k sehnání. Čemu bych se jistě vyhnul, tak jakémukoliv ojetému dýzlu.


Jako téměř každou radu od Zdenyho ignorovat. Mnohem důležitější je vybrat konkrétní zachovalé auto.
Benzíny jsou pro tento typ auta málo vhodné a diesely Ford použité v řadách Smax a Galaxy jsou velmi povedené. Osobně bych z osobní zkušenosti doporučil dvoutitr TDCi 103kw, je překvapivě dostačující i pro svižné svezení a má dobrou spotřebu. Pokud nebyl předchozí majitel úplný blb, vydrží tento motor bez problémů minimálně 300 tisíc km. Navíc má levné náhradní díly i servis.
Nicméně pokud je vás šest a ještě chcete prostor pro zavazadla, poohlédl bych se po něčem ještě větším - když se vyklopí 3 řada sedadel, zbyde v Smaxu jen cca 30 cm a v Galaxy cca 60cm od pátých dveří. Nic moc tam tedy nenaložíte.
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Sobota 04.10.2014 19:58, RE: 2,3 a LPG
Pavlik napisał:
Zdeny60 napisał:
Na rodinné ježdění bych volil 2,3 a k ní LPG. Motro nenáročný, bez zásadních problémů, na LPG funkční, levný na servis. Spotřeba 12-13/100LPG (=7l/100 benzínu). Bohužel není moc často k sehnání. Čemu bych se jistě vyhnul, tak jakémukoliv ojetému dýzlu.
Jako téměř každou radu od Zdenyho ignorovat. Mnohem důležitější je vybrat konkrétní zachovalé auto. Benzíny jsou pro tento typ auta málo vhodné a diesely Ford použité v řadách Smax a Galaxy jsou velmi povedené. Osobně bych z osobní zkušenosti doporučil dvoutitr TDCi 103kw, je překvapivě dostačující i pro svižné svezení a má dobrou spotřebu. Pokud nebyl předchozí majitel úplný blb, vydrží tento motor bez problémů minimálně 300 tisíc km. Navíc má levné náhradní díly i servis.Nicméně pokud je vás šest a ještě chcete prostor pro zavazadla, poohlédl bych se po něčem ještě větším - když se vyklopí 3 řada sedadel, zbyde v Smaxu jen cca 30 cm a v Galaxy cca 60cm od pátých dveří. Nic moc tam tedy nenaložíte.

S- maxe v naftě máme v podniku,pěkné ježdění,ale dost drahé.Jo motor ten drží,ale třeba spojka,to je slabota.Auto má necelých 180 000 km,servis zatím vyšel na 114 000 kč. včetně servisních prohlídek.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Sobota 04.10.2014 21:52, RE: 2,3 a LPG
Pavlik napisał:
Zdeny60 napisał:
Na rodinné ježdění bych volil 2,3 a k ní LPG. Motro nenáročný, bez zásadních problémů, na LPG funkční, levný na servis. Spotřeba 12-13/100LPG (=7l/100 benzínu). Bohužel není moc často k sehnání. Čemu bych se jistě vyhnul, tak jakémukoliv ojetému dýzlu.
Jako téměř každou radu od Zdenyho ignorovat. Mnohem důležitější je vybrat konkrétní zachovalé auto. Benzíny jsou pro tento typ auta málo vhodné a diesely Ford použité v řadách Smax a Galaxy jsou velmi povedené. Osobně bych z osobní zkušenosti doporučil dvoutitr TDCi 103kw, je překvapivě dostačující i pro svižné svezení a má dobrou spotřebu. Pokud nebyl předchozí majitel úplný blb, vydrží tento motor bez problémů minimálně 300 tisíc km. Navíc má levné náhradní díly i servis.Nicméně pokud je vás šest a ještě chcete prostor pro zavazadla, poohlédl bych se po něčem ještě větším - když se vyklopí 3 řada sedadel, zbyde v Smaxu jen cca 30 cm a v Galaxy cca 60cm od pátých dveří. Nic moc tam tedy nenaložíte.


ano, vydrží, ale jen pokud se vymění dvouhmota, čerpadlo, vstřiky turbo...něco i 2x, že? díky, nechci! rozhodně bych preferoval benzín, bude mít menší nájezd, menší opotřebení, a plyn už není žádná darda, takže pro mě doporučení Zdenyho smysl dává, motor 2.3 znám a je skutečně spolehlivý, sice se jedné o poněkud archaické DOHC z dob posledního Scorpia ale je to poctivý benzín bez přímovstřiku a podobných nesmyslů.
reagować
TOM
ilość wystąpień58
data registracji10.12.2007
Niedziela 05.10.2014 07:41, LPG
A kam dá asi nádrž na LPG, když chce jezdit v šesti???
S-Max nemá rezervu!

2,0 TDCi naprosto v pohodě poslouží. V šesti lidech se dá jezdit s dostatečným místem pro zavazadla. Vyklopí se jen jedna sedačka ve třetí řadě. Galaxy nabídne trochu víc míst. To už ale zaláží na konkrétním kusu v jakém stavu ho najdete.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Niedziela 05.10.2014 08:50, RE: 2,3 a LPG
tomaskrtek napisał:
Pavlik napisał:
Zdeny60 napisał:
Na rodinné ježdění bych volil 2,3 a k ní LPG. Motro nenáročný, bez zásadních problémů, na LPG funkční, levný na servis. Spotřeba 12-13/100LPG (=7l/100 benzínu). Bohužel není moc často k sehnání. Čemu bych se jistě vyhnul, tak jakémukoliv ojetému dýzlu.
Jako téměř každou radu od Zdenyho ignorovat. Mnohem důležitější je vybrat konkrétní zachovalé auto. Benzíny jsou pro tento typ auta málo vhodné a diesely Ford použité v řadách Smax a Galaxy jsou velmi povedené. Osobně bych z osobní zkušenosti doporučil dvoutitr TDCi 103kw, je překvapivě dostačující i pro svižné svezení a má dobrou spotřebu. Pokud nebyl předchozí majitel úplný blb, vydrží tento motor bez problémů minimálně 300 tisíc km. Navíc má levné náhradní díly i servis.Nicméně pokud je vás šest a ještě chcete prostor pro zavazadla, poohlédl bych se po něčem ještě větším - když se vyklopí 3 řada sedadel, zbyde v Smaxu jen cca 30 cm a v Galaxy cca 60cm od pátých dveří. Nic moc tam tedy nenaložíte.
ano, vydrží, ale jen pokud se vymění dvouhmota, čerpadlo, vstřiky turbo...něco i 2x, že? díky, nechci! rozhodně bych preferoval benzín, bude mít menší nájezd, menší opotřebení, a plyn už není žádná darda, takže pro mě doporučení Zdenyho smysl dává, motor 2.3 znám a je skutečně spolehlivý, sice se jedné o poněkud archaické DOHC z dob posledního Scorpia ale je to poctivý benzín bez přímovstřiku a podobných nesmyslů.


Výměna spojky s dvouhmotou během těch mnou uváděných 300 tisíc proběhne určitě, ale zbytek bez problémů vydrží nejméně těch 300 tisíc kilometrů - pokud tedy bude naplněna druhá mnou uvedená podmínka, tedy že minulý majitel nebyl úplný blb. Motor 2,0 TDCi má, pokud vím, servisní interval 20 tisíc km - to je ještě pro motor dlouhodobě akceptovatelný longlife. Mimochodem, komu se zdá výměna kompletní spojky a dvouhmotového setrvačníku včetně práce za max 20 tisíc korun v autorizovaném servisu 1x za 300 tisíc km jako velká drahota, měl by jezdit MHD.
K motoru 2,3 benzín se vyjadřovat nebudu, neb s ním nemám osobní zkušenosti, nicméně si neodpustím rýpnutí k přestavbě na LPG doporučené "znalci" techniky Ford - kam umístí nádrž LPG? Smax ani Galaxy nemají rezervu, místo ní jsou (nebo přesněji mohou být) dvě vyklápěcí sedadla. A tato sedadla tazatel bude potřebovat, když chce jezdit v 6 lidech - tím odpadá možnost namontovat nádrž do kufru....
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1232
data registracji08.09.2009
Niedziela 05.10.2014 09:48, 6 lidí
Ano, omlouvám se za mystifikaci. 6 lidí mě opravdu jaksi nedošlo. Na ostatním trvám. kdybych totiž neměl v okolí majitel s2,3 přestavěnou na LPG, tak to sem nedám. osobně jsem odpůrce LPG, resp. až tak tomu něvěřím. Ovšem auto s najetými ca 170.000km na LPG mě dost přesvědčilo.

Ovšem kod chce kam, pomozme mu tam. Ojetou naftu dnes? Ani omylem! A na tom taky trvám. Ojetá nafta =/= levné jěždění. A PAvlíku, asi mi nebudeš věřit, ale TDCI (=PSA s jinou nástavbnou) mám fakt dost najeté ze 6 Pežotů, takže o tom motoru bych mohl psát romány. Znám dost těch, kteří si je pořídili kvůli jejich "nesmrtelnosti" a pak zaplakali nad výdělkem. Podívej se do katalogu, kolik vyjde jeden vstřik na 2,0HDI a uvidíš, že výměna vstřiků totálně zabije další pseudovýhody.

Takže ano,m S MAx na LPG pro 6 to opravdu nebude, ale smysl jako ojetina dává pořádný motor a LPG.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Niedziela 05.10.2014 10:08, RE: 6 lidí
Zdeny60 napisał:
Ano, omlouvám se za mystifikaci. 6 lidí mě opravdu jaksi nedošlo. Na ostatním trvám. kdybych totiž neměl v okolí majitel s2,3 přestavěnou na LPG, tak to sem nedám. osobně jsem odpůrce LPG, resp. až tak tomu něvěřím. Ovšem auto s najetými ca 170.000km na LPG mě dost přesvědčilo.Ovšem kod chce kam, pomozme mu tam. Ojetou naftu dnes? Ani omylem! A na tom taky trvám. Ojetá nafta =/= levné jěždění. A PAvlíku, asi mi nebudeš věřit, ale TDCI (=PSA s jinou nástavbnou) mám fakt dost najeté ze 6 Pežotů, takže o tom motoru bych mohl psát romány. Znám dost těch, kteří si je pořídili kvůli jejich "nesmrtelnosti" a pak zaplakali nad výdělkem. Podívej se do katalogu, kolik vyjde jeden vstřik na 2,0HDI a uvidíš, že výměna vstřiků totálně zabije další pseudovýhody.Takže ano,m S MAx na LPG pro 6 to opravdu nebude, ale smysl jako ojetina dává pořádný motor a LPG.


Smysl ojetiny s dobrým motorem na LPG plně chápu a na rozdíl od tebe nemám s LPG nejmenší problém - sám jsem 3 auta s LPG v minulosti provozoval. Nicméně jako odpověď na konkrétní dotaz je 2,3 s LPG nevhodná, viz výše.
Ojetá nafta nemusí být problémová, stačí dodržet několik zásad. 1) nekupovat stočená auta s obligátním nájezdem 120-150 tisíc, která mají reálně 350+. 2) prověřit si technický stav a servisní historii konkrétního auta o které mám zájem. 3) ideálně kupovat od majitele, aby člověk viděl, kdo s autem jezdil a udělal si tak "obrázek" o pravděpodobném jízdním stylu a zacházení majitele.
Jinak TDCi nerovná se HDI - motory mají stejný technický základ, ale příslušenství kterým tak rád operuješ, jako vstřiky, turbo, katalyzátor a DPF jsou jiné (i použitou technologií). Stejně tak jiná je převodovka s spojka. Nedají se tedy přímo srovnávat. Dokonce i jízdním projevem jsou ty motory dost odlišné, Ford má pocitově výrazně jadrnější/dynamičtější projev, kdežto HDI je uhlazenější/kultivovanější.
reagować
M.See
ilość wystąpień40
data registracji15.02.2014
Niedziela 05.10.2014 19:45, RE: 6 lidí
Pavlik napisał:
Zdeny60 napisał:
Ano, omlouvám se za mystifikaci. 6 lidí mě opravdu jaksi nedošlo. Na ostatním trvám. kdybych totiž neměl v okolí majitel s2,3 přestavěnou na LPG, tak to sem nedám. osobně jsem odpůrce LPG, resp. až tak tomu něvěřím. Ovšem auto s najetými ca 170.000km na LPG mě dost přesvědčilo.Ovšem kod chce kam, pomozme mu tam. Ojetou naftu dnes? Ani omylem! A na tom taky trvám. Ojetá nafta =/= levné jěždění. A PAvlíku, asi mi nebudeš věřit, ale TDCI (=PSA s jinou nástavbnou) mám fakt dost najeté ze 6 Pežotů, takže o tom motoru bych mohl psát romány. Znám dost těch, kteří si je pořídili kvůli jejich "nesmrtelnosti" a pak zaplakali nad výdělkem. Podívej se do katalogu, kolik vyjde jeden vstřik na 2,0HDI a uvidíš, že výměna vstřiků totálně zabije další pseudovýhody.Takže ano,m S MAx na LPG pro 6 to opravdu nebude, ale smysl jako ojetina dává pořádný motor a LPG.
Smysl ojetiny s dobrým motorem na LPG plně chápu a na rozdíl od tebe nemám s LPG nejmenší problém - sám jsem 3 auta s LPG v minulosti provozoval. Nicméně jako odpověď na konkrétní dotaz je 2,3 s LPG nevhodná, viz výše.Ojetá nafta nemusí být problémová, stačí dodržet několik zásad. 1) nekupovat stočená auta s obligátním nájezdem 120-150 tisíc, která mají reálně 350+. 2) prověřit si technický stav a servisní historii konkrétního auta o které mám zájem. 3) ideálně kupovat od majitele, aby člověk viděl, kdo s autem jezdil a udělal si tak "obrázek" o pravděpodobném jízdním stylu a zacházení majitele.Jinak TDCi nerovná se HDI - motory mají stejný technický základ, ale příslušenství kterým tak rád operuješ, jako vstřiky, turbo, katalyzátor a DPF jsou jiné (i použitou technologií). Stejně tak jiná je převodovka s spojka. Nedají se tedy přímo srovnávat. Dokonce i jízdním projevem jsou ty motory dost odlišné, Ford má pocitově výrazně jadrnější/dynamičtější projev, kdežto HDI je uhlazenější/kultivovanější.


2.0 TDCI = 2.0 HDI. Jak co se týká turba, tak i vstřiků. Spolupráce PSA s Fordem na bázi "motor z Transita do Boxera(Ducata, Jumpera) a na oplátku 1,4 HDI, 1,6 HDI, 2,0 HDi i 2,2 HDI jsou kompletní pohonné jednotky PSA dodávané koncernu Ford a vše co tyto pohonné jednotky pod koncern Ford spadá."
A jestli to má upravené hadice a trubky na intercooler, popř jiné detaily kvůli jiné karoserii, to je snad pochopitelné...

K eventuelnímu bezporuchovému nájezdu se ani k jednomu z těchto motorů nemá smysl vyjadřovat. Je to jen otázkou chování se k motoru.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Niedziela 05.10.2014 21:30, RE: 6 lidí
M.See napisał:
Pavlik napisał:
Zdeny60 napisał:
Ano, omlouvám se za mystifikaci. 6 lidí mě opravdu jaksi nedošlo. Na ostatním trvám. kdybych totiž neměl v okolí majitel s2,3 přestavěnou na LPG, tak to sem nedám. osobně jsem odpůrce LPG, resp. až tak tomu něvěřím. Ovšem auto s najetými ca 170.000km na LPG mě dost přesvědčilo.Ovšem kod chce kam, pomozme mu tam. Ojetou naftu dnes? Ani omylem! A na tom taky trvám. Ojetá nafta =/= levné jěždění. A PAvlíku, asi mi nebudeš věřit, ale TDCI (=PSA s jinou nástavbnou) mám fakt dost najeté ze 6 Pežotů, takže o tom motoru bych mohl psát romány. Znám dost těch, kteří si je pořídili kvůli jejich "nesmrtelnosti" a pak zaplakali nad výdělkem. Podívej se do katalogu, kolik vyjde jeden vstřik na 2,0HDI a uvidíš, že výměna vstřiků totálně zabije další pseudovýhody.Takže ano,m S MAx na LPG pro 6 to opravdu nebude, ale smysl jako ojetina dává pořádný motor a LPG.
Smysl ojetiny s dobrým motorem na LPG plně chápu a na rozdíl od tebe nemám s LPG nejmenší problém - sám jsem 3 auta s LPG v minulosti provozoval. Nicméně jako odpověď na konkrétní dotaz je 2,3 s LPG nevhodná, viz výše.Ojetá nafta nemusí být problémová, stačí dodržet několik zásad. 1) nekupovat stočená auta s obligátním nájezdem 120-150 tisíc, která mají reálně 350+. 2) prověřit si technický stav a servisní historii konkrétního auta o které mám zájem. 3) ideálně kupovat od majitele, aby člověk viděl, kdo s autem jezdil a udělal si tak "obrázek" o pravděpodobném jízdním stylu a zacházení majitele.Jinak TDCi nerovná se HDI - motory mají stejný technický základ, ale příslušenství kterým tak rád operuješ, jako vstřiky, turbo, katalyzátor a DPF jsou jiné (i použitou technologií). Stejně tak jiná je převodovka s spojka. Nedají se tedy přímo srovnávat. Dokonce i jízdním projevem jsou ty motory dost odlišné, Ford má pocitově výrazně jadrnější/dynamičtější projev, kdežto HDI je uhlazenější/kultivovanější.
2.0 TDCI = 2.0 HDI. Jak co se týká turba, tak i vstřiků. Spolupráce PSA s Fordem na bázi "motor z Transita do Boxera(Ducata, Jumpera) a na oplátku 1,4 HDI, 1,6 HDI, 2,0 HDi i 2,2 HDI jsou kompletní pohonné jednotky PSA dodávané koncernu Ford a vše co tyto pohonné jednotky pod koncern Ford spadá." A jestli to má upravené hadice a trubky na intercooler, popř jiné detaily kvůli jiné karoserii, to je snad pochopitelné... K eventuelnímu bezporuchovému nájezdu se ani k jednomu z těchto motorů nemá smysl vyjadřovat. Je to jen otázkou chování se k motoru.


Až někdy budeš měnit vstřiky nebo turbo na HDI, zkus tam namontovat díly určené pro TDCi - nebude to fungovat, protože díly nejsou vzájemně zaměnitelné a mají i jiné objednací kódy u dodavatelů prvovýroby (např. Garrett). Ani v rámci "božského" koncernu nejsou "stejné" motorizace pro VW a Audi technicky identické.
reagować
kubular
ilość wystąpień15
data registracji05.08.2014
Niedziela 05.10.2014 21:39, RE: 6 lidí
Zdeny60 napisał:
Ano, omlouvám se za mystifikaci. 6 lidí mě opravdu jaksi nedošlo. Na ostatním trvám. kdybych totiž neměl v okolí majitel s2,3 přestavěnou na LPG, tak to sem nedám. osobně jsem odpůrce LPG, resp. až tak tomu něvěřím. Ovšem auto s najetými ca 170.000km na LPG mě dost přesvědčilo.Ovšem kod chce kam, pomozme mu tam. Ojetou naftu dnes? Ani omylem! A na tom taky trvám. Ojetá nafta =/= levné jěždění. A PAvlíku, asi mi nebudeš věřit, ale TDCI (=PSA s jinou nástavbnou) mám fakt dost najeté ze 6 Pežotů, takže o tom motoru bych mohl psát romány. Znám dost těch, kteří si je pořídili kvůli jejich "nesmrtelnosti" a pak zaplakali nad výdělkem. Podívej se do katalogu, kolik vyjde jeden vstřik na 2,0HDI a uvidíš, že výměna vstřiků totálně zabije další pseudovýhody.Takže ano,m S MAx na LPG pro 6 to opravdu nebude, ale smysl jako ojetina dává pořádný motor a LPG.


hm,jsem současný majitel koncernu PSA a měl jsem od nich poměrně dost dieselových motorů,ale že by to byl průšvich,teda nevím.Ted mám 100kw ve 407 a najeto 260 tis a jede a jede..Fap původní,setrvacník původní,turbo původní ... vstřiky původní.Nevím proč by se to mělo rozpadnout? Tyhle názory,to je metla .
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Poniedziałek 06.10.2014 08:56, RE: 6 lidí
kubular napisał:
Zdeny60 napisał:
Ano, omlouvám se za mystifikaci. 6 lidí mě opravdu jaksi nedošlo. Na ostatním trvám. kdybych totiž neměl v okolí majitel s2,3 přestavěnou na LPG, tak to sem nedám. osobně jsem odpůrce LPG, resp. až tak tomu něvěřím. Ovšem auto s najetými ca 170.000km na LPG mě dost přesvědčilo.Ovšem kod chce kam, pomozme mu tam. Ojetou naftu dnes? Ani omylem! A na tom taky trvám. Ojetá nafta =/= levné jěždění. A PAvlíku, asi mi nebudeš věřit, ale TDCI (=PSA s jinou nástavbnou) mám fakt dost najeté ze 6 Pežotů, takže o tom motoru bych mohl psát romány. Znám dost těch, kteří si je pořídili kvůli jejich "nesmrtelnosti" a pak zaplakali nad výdělkem. Podívej se do katalogu, kolik vyjde jeden vstřik na 2,0HDI a uvidíš, že výměna vstřiků totálně zabije další pseudovýhody.Takže ano,m S MAx na LPG pro 6 to opravdu nebude, ale smysl jako ojetina dává pořádný motor a LPG.
hm,jsem současný majitel koncernu PSA a měl jsem od nich poměrně dost dieselových motorů,ale že by to byl průšvich,teda nevím.Ted mám 100kw ve 407 a najeto 260 tis a jede a jede..Fap původní,setrvacník původní,turbo původní ... vstřiky původní.Nevím proč by se to mělo rozpadnout? Tyhle názory,to je metla .

ne, to není metla, to je realita. pokud totiž nejsi první majitel nebo nekupuješ auto od prvního majitele kterého osobně znáš tak je koupě takového vozu daleko větší riziko než koupě benzínové varianty. ano, pokud ho koupíš jako nové, chováš se k němu slušně, měníš olej po 15ti tisících-nejlépe tak je možné že tolik vydrží, ale benzín vydrží víc. navíc-kdyby nebyly naftové motory v Evropě (mimo CH) tak protěžované tak mají utrum, tedy v osobácích rozhodně. proč se u nich neměří oxidy dusíku nebo ´´saze´´? proč se palivo měří na litry a ne na kila? kdyby tomu tak nebylo, tak by nafta byla v koncích a všem by se lépe dýchalo a žilo...

reagować
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Poniedziałek 06.10.2014 10:34, RE: 6 lidí
tomaskrtek napisał:
kubular napisał:
Zdeny60 napisał:
Ano, omlouvám se za mystifikaci. 6 lidí mě opravdu jaksi nedošlo. Na ostatním trvám. kdybych totiž neměl v okolí majitel s2,3 přestavěnou na LPG, tak to sem nedám. osobně jsem odpůrce LPG, resp. až tak tomu něvěřím. Ovšem auto s najetými ca 170.000km na LPG mě dost přesvědčilo.Ovšem kod chce kam, pomozme mu tam. Ojetou naftu dnes? Ani omylem! A na tom taky trvám. Ojetá nafta =/= levné jěždění. A PAvlíku, asi mi nebudeš věřit, ale TDCI (=PSA s jinou nástavbnou) mám fakt dost najeté ze 6 Pežotů, takže o tom motoru bych mohl psát romány. Znám dost těch, kteří si je pořídili kvůli jejich "nesmrtelnosti" a pak zaplakali nad výdělkem. Podívej se do katalogu, kolik vyjde jeden vstřik na 2,0HDI a uvidíš, že výměna vstřiků totálně zabije další pseudovýhody.Takže ano,m S MAx na LPG pro 6 to opravdu nebude, ale smysl jako ojetina dává pořádný motor a LPG.
hm,jsem současný majitel koncernu PSA a měl jsem od nich poměrně dost dieselových motorů,ale že by to byl průšvich,teda nevím.Ted mám 100kw ve 407 a najeto 260 tis a jede a jede..Fap původní,setrvacník původní,turbo původní ... vstřiky původní.Nevím proč by se to mělo rozpadnout? Tyhle názory,to je metla .
ne, to není metla, to je realita. pokud totiž nejsi první majitel nebo nekupuješ auto od prvního majitele kterého osobně znáš tak je koupě takového vozu daleko větší riziko než koupě benzínové varianty. ano, pokud ho koupíš jako nové, chováš se k němu slušně, měníš olej po 15ti tisících-nejlépe tak je možné že tolik vydrží, ale benzín vydrží víc. navíc-kdyby nebyly naftové motory v Evropě (mimo CH) tak protěžované tak mají utrum, tedy v osobácích rozhodně. proč se u nich neměří oxidy dusíku nebo ´´saze´´? proč se palivo měří na litry a ne na kila? kdyby tomu tak nebylo, tak by nafta byla v prdeli a všem by se lépe dýchalo a žilo...


A taky "kdyby byly v pr..li ryby" to by se teprve žilo . Stačilo by snížit daňovou zátěž uvalenou na pohonné hmoty a klidně budu jezdit za 8-10 litrů benzínu místo 5-6 litrů nafty. Ale jelikož na nehorázných daních z paliv je postavena značná část příjmů státního rozpočtu a na něj navázaného nechutně rozmařilého evropského sociálního systému, je změna v nedohlednu.
PS: O tom, že moderní benzínový motor (s turbem, přímým vstřikem, dvouhmotou a start-stop systémem) vydrží bez vážných problémů více než moderní diesel se stejnou "výbavou" mám vážné pochybnosti .
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Poniedziałek 06.10.2014 10:56, RE: 6 lidí
Pavlik napisał:
tomaskrtek napisał:
kubular napisał:
Zdeny60 napisał:
Ano, omlouvám se za mystifikaci. 6 lidí mě opravdu jaksi nedošlo. Na ostatním trvám. kdybych totiž neměl v okolí majitel s2,3 přestavěnou na LPG, tak to sem nedám. osobně jsem odpůrce LPG, resp. až tak tomu něvěřím. Ovšem auto s najetými ca 170.000km na LPG mě dost přesvědčilo.Ovšem kod chce kam, pomozme mu tam. Ojetou naftu dnes? Ani omylem! A na tom taky trvám. Ojetá nafta =/= levné jěždění. A PAvlíku, asi mi nebudeš věřit, ale TDCI (=PSA s jinou nástavbnou) mám fakt dost najeté ze 6 Pežotů, takže o tom motoru bych mohl psát romány. Znám dost těch, kteří si je pořídili kvůli jejich "nesmrtelnosti" a pak zaplakali nad výdělkem. Podívej se do katalogu, kolik vyjde jeden vstřik na 2,0HDI a uvidíš, že výměna vstřiků totálně zabije další pseudovýhody.Takže ano,m S MAx na LPG pro 6 to opravdu nebude, ale smysl jako ojetina dává pořádný motor a LPG.
hm,jsem současný majitel koncernu PSA a měl jsem od nich poměrně dost dieselových motorů,ale že by to byl průšvich,teda nevím.Ted mám 100kw ve 407 a najeto 260 tis a jede a jede..Fap původní,setrvacník původní,turbo původní ... vstřiky původní.Nevím proč by se to mělo rozpadnout? Tyhle názory,to je metla .
ne, to není metla, to je realita. pokud totiž nejsi první majitel nebo nekupuješ auto od prvního majitele kterého osobně znáš tak je koupě takového vozu daleko větší riziko než koupě benzínové varianty. ano, pokud ho koupíš jako nové, chováš se k němu slušně, měníš olej po 15ti tisících-nejlépe tak je možné že tolik vydrží, ale benzín vydrží víc. navíc-kdyby nebyly naftové motory v Evropě (mimo CH) tak protěžované tak mají utrum, tedy v osobácích rozhodně. proč se u nich neměří oxidy dusíku nebo ´´saze´´? proč se palivo měří na litry a ne na kila? kdyby tomu tak nebylo, tak by nafta byla v prdeli a všem by se lépe dýchalo a žilo...
A taky "kdyby byly v pr..li ryby" to by se teprve žilo . Stačilo by snížit daňovou zátěž uvalenou na pohonné hmoty a klidně budu jezdit za 8-10 litrů benzínu místo 5-6 litrů nafty. Ale jelikož na nehorázných daních z paliv je postavena značná část příjmů státního rozpočtu a na něj navázaného nechutně rozmařilého evropského sociálního systému, je změna v nedohlednu. PS: O tom, že moderní benzínový motor (s turbem, přímým vstřikem, dvouhmotou a start-stop systémem) vydrží bez vážných problémů více než moderní diesel se stejnou "výbavou" mám vážné pochybnosti .

ale tady nebyla řeč o ´´moderních´´ pseudomotorech jejichž výzkum a zavedení si vyžádala pouze zvůle EU a její nesmyslné direktivy, tady se mluvilo o poctivém motoru za který 2.3 od Fordu rozhodně považuji, a jeho porovnávání s 2.0 TDCi.
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Poniedziałek 06.10.2014 11:17, hodně opic - málo banánů - dieselový ford?
Tato kombinace má lepší řešení. Dacia Lodgy nebo Logan MCV má 7 míst, stojí pakatel i jako nová a v 1.6 benzínu se na ní nemá co pokazit. Na dovolenou hodím rakev na střechu a mám vystaráno.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Poniedziałek 06.10.2014 12:57, RE: hodně opic - málo banánů - dieselový ford?
Paul napisał:
Tato kombinace má lepší řešení. Dacia Lodgy nebo Logan MCV má 7 míst, stojí pakatel i jako nová a v 1.6 benzínu se na ní nemá co pokazit. Na dovolenou hodím rakev na střechu a mám vystaráno.


Další "na slovo vzatý odborník" . Než začneš rozdávat fundované rady, podívej se na nabídku aktuálně prodávaných Dacií. Logan MCV už nenabízí možnost 7 místné konfigurace ani motor 1,6 (již nějakou dobu se prodává nová generace). Lodgy sice benzínovou 1,6 nabízí, ale seškrcenou na ubohý výkon 60kw (s LPG dokonce 59kw). Osobně tento výkon považuji za naprosto nedostatečný pro rodinné auto, notabene když tazatel předpokládá častější provoz v plném obsazení.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1325
data registracji09.10.2008
Poniedziałek 06.10.2014 13:09, RE: 6 lidí
tomaskrtek napisał:
Pavlik napisał:
tomaskrtek napisał:
kubular napisał:
Zdeny60 napisał:
Ano, omlouvám se za mystifikaci. 6 lidí mě opravdu jaksi nedošlo. Na ostatním trvám. kdybych totiž neměl v okolí majitel s2,3 přestavěnou na LPG, tak to sem nedám. osobně jsem odpůrce LPG, resp. až tak tomu něvěřím. Ovšem auto s najetými ca 170.000km na LPG mě dost přesvědčilo.Ovšem kod chce kam, pomozme mu tam. Ojetou naftu dnes? Ani omylem! A na tom taky trvám. Ojetá nafta =/= levné jěždění. A PAvlíku, asi mi nebudeš věřit, ale TDCI (=PSA s jinou nástavbnou) mám fakt dost najeté ze 6 Pežotů, takže o tom motoru bych mohl psát romány. Znám dost těch, kteří si je pořídili kvůli jejich "nesmrtelnosti" a pak zaplakali nad výdělkem. Podívej se do katalogu, kolik vyjde jeden vstřik na 2,0HDI a uvidíš, že výměna vstřiků totálně zabije další pseudovýhody.Takže ano,m S MAx na LPG pro 6 to opravdu nebude, ale smysl jako ojetina dává pořádný motor a LPG.
hm,jsem současný majitel koncernu PSA a měl jsem od nich poměrně dost dieselových motorů,ale že by to byl průšvich,teda nevím.Ted mám 100kw ve 407 a najeto 260 tis a jede a jede..Fap původní,setrvacník původní,turbo původní ... vstřiky původní.Nevím proč by se to mělo rozpadnout? Tyhle názory,to je metla .
ne, to není metla, to je realita. pokud totiž nejsi první majitel nebo nekupuješ auto od prvního majitele kterého osobně znáš tak je koupě takového vozu daleko větší riziko než koupě benzínové varianty. ano, pokud ho koupíš jako nové, chováš se k němu slušně, měníš olej po 15ti tisících-nejlépe tak je možné že tolik vydrží, ale benzín vydrží víc. navíc-kdyby nebyly naftové motory v Evropě (mimo CH) tak protěžované tak mají utrum, tedy v osobácích rozhodně. proč se u nich neměří oxidy dusíku nebo ´´saze´´? proč se palivo měří na litry a ne na kila? kdyby tomu tak nebylo, tak by nafta byla v prdeli a všem by se lépe dýchalo a žilo...
A taky "kdyby byly v pr..li ryby" to by se teprve žilo . Stačilo by snížit daňovou zátěž uvalenou na pohonné hmoty a klidně budu jezdit za 8-10 litrů benzínu místo 5-6 litrů nafty. Ale jelikož na nehorázných daních z paliv je postavena značná část příjmů státního rozpočtu a na něj navázaného nechutně rozmařilého evropského sociálního systému, je změna v nedohlednu. PS: O tom, že moderní benzínový motor (s turbem, přímým vstřikem, dvouhmotou a start-stop systémem) vydrží bez vážných problémů více než moderní diesel se stejnou "výbavou" mám vážné pochybnosti .
ale tady nebyla řeč o ´´moderních´´ pseudomotorech jejichž výzkum a zavedení si vyžádala pouze zvůle EU a její nesmyslné direktivy, tady se mluvilo o poctivém motoru za který 2.3 od Fordu rozhodně považuji, a jeho porovnávání s 2.0 TDCi.


Tady je řeč o konkrétní dotazu, kde evidentně "poctivý" motor 2,3 benzín nevyhovuje. Jezdit za 11-12 litrů benzínu není ideální a pro potřeby konkrétního tazatele je nemožné jej přestavět na LPG. A to už vůbec nemluvím o tom, že takto motorizovaných aut je jako šafránu - konkrétně na tipcarsu 1ks, který je o víc než 100 tisíc dražší proti srovnatelné 2,0 TDCi (+- stejné kilometry, stejný ročník, stejná výbava, serviska). Kde je tedy výhoda koupě takového auta?? I kdyby se na dieselu pokazilo co může, pořád vyjde celkově levněji než ta 2,3 a ještě mám mnohem širší výběr.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Poniedziałek 06.10.2014 13:32, RE: 6 lidí
Pavlik napisał:
tomaskrtek napisał:
Pavlik napisał:
tomaskrtek napisał:
kubular napisał:
Zdeny60 napisał:
Ano, omlouvám se za mystifikaci. 6 lidí mě opravdu jaksi nedošlo. Na ostatním trvám. kdybych totiž neměl v okolí majitel s2,3 přestavěnou na LPG, tak to sem nedám. osobně jsem odpůrce LPG, resp. až tak tomu něvěřím. Ovšem auto s najetými ca 170.000km na LPG mě dost přesvědčilo.Ovšem kod chce kam, pomozme mu tam. Ojetou naftu dnes? Ani omylem! A na tom taky trvám. Ojetá nafta =/= levné jěždění. A PAvlíku, asi mi nebudeš věřit, ale TDCI (=PSA s jinou nástavbnou) mám fakt dost najeté ze 6 Pežotů, takže o tom motoru bych mohl psát romány. Znám dost těch, kteří si je pořídili kvůli jejich "nesmrtelnosti" a pak zaplakali nad výdělkem. Podívej se do katalogu, kolik vyjde jeden vstřik na 2,0HDI a uvidíš, že výměna vstřiků totálně zabije další pseudovýhody.Takže ano,m S MAx na LPG pro 6 to opravdu nebude, ale smysl jako ojetina dává pořádný motor a LPG.
hm,jsem současný majitel koncernu PSA a měl jsem od nich poměrně dost dieselových motorů,ale že by to byl průšvich,teda nevím.Ted mám 100kw ve 407 a najeto 260 tis a jede a jede..Fap původní,setrvacník původní,turbo původní ... vstřiky původní.Nevím proč by se to mělo rozpadnout? Tyhle názory,to je metla .
ne, to není metla, to je realita. pokud totiž nejsi první majitel nebo nekupuješ auto od prvního majitele kterého osobně znáš tak je koupě takového vozu daleko větší riziko než koupě benzínové varianty. ano, pokud ho koupíš jako nové, chováš se k němu slušně, měníš olej po 15ti tisících-nejlépe tak je možné že tolik vydrží, ale benzín vydrží víc. navíc-kdyby nebyly naftové motory v Evropě (mimo CH) tak protěžované tak mají utrum, tedy v osobácích rozhodně. proč se u nich neměří oxidy dusíku nebo ´´saze´´? proč se palivo měří na litry a ne na kila? kdyby tomu tak nebylo, tak by nafta byla v prdeli a všem by se lépe dýchalo a žilo...
A taky "kdyby byly v pr..li ryby" to by se teprve žilo . Stačilo by snížit daňovou zátěž uvalenou na pohonné hmoty a klidně budu jezdit za 8-10 litrů benzínu místo 5-6 litrů nafty. Ale jelikož na nehorázných daních z paliv je postavena značná část příjmů státního rozpočtu a na něj navázaného nechutně rozmařilého evropského sociálního systému, je změna v nedohlednu. PS: O tom, že moderní benzínový motor (s turbem, přímým vstřikem, dvouhmotou a start-stop systémem) vydrží bez vážných problémů více než moderní diesel se stejnou "výbavou" mám vážné pochybnosti .
ale tady nebyla řeč o ´´moderních´´ pseudomotorech jejichž výzkum a zavedení si vyžádala pouze zvůle EU a její nesmyslné direktivy, tady se mluvilo o poctivém motoru za který 2.3 od Fordu rozhodně považuji, a jeho porovnávání s 2.0 TDCi.
Tady je řeč o konkrétní dotazu, kde evidentně "poctivý" motor 2,3 benzín nevyhovuje. Jezdit za 11-12 litrů benzínu není ideální a pro potřeby konkrétního tazatele je nemožné jej přestavět na LPG. A to už vůbec nemluvím o tom, že takto motorizovaných aut je jako šafránu - konkrétně na tipcarsu 1ks, který je o víc než 100 tisíc dražší proti srovnatelné 2,0 TDCi (+- stejné kilometry, stejný ročník, stejná výbava, serviska). Kde je tedy výhoda koupě takového auta?? I kdyby se na dieselu pokazilo co může, pořád vyjde celkově levněji než ta 2,3 a ještě mám mnohem širší výběr.

to bude asi tím že majitel ví co prodává naštěstí se píše rok 2014 a nejsme odkázáni jen na náš malý a v jistých směrech ubohý rybníček zvaný ČR. ale přiznám se že jsem netušil že SMax ani nový Galaxy nemají rezervu, tedy spíš asi nemají prostor na ní, obvykle tyto vozy mívají rezervu pod autem. nicméně pokud mají prostor na další dvě sedačky v podlaze tak se řešení nabízí, ne? viděl jsem takto umístěné toroidní nádrže (dvě) ve Volkswagenu Routan 4.0 V6, což je dle mě zajímavá alternativa k rodinným vozům.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Poniedziałek 06.10.2014 13:43, RE: hodně opic - málo banánů - dieselový ford?
Pavlik napisał:
Paul napisał:
Tato kombinace má lepší řešení. Dacia Lodgy nebo Logan MCV má 7 míst, stojí pakatel i jako nová a v 1.6 benzínu se na ní nemá co pokazit. Na dovolenou hodím rakev na střechu a mám vystaráno.
Další "na slovo vzatý odborník" . Než začneš rozdávat fundované rady, podívej se na nabídku aktuálně prodávaných Dacií. Logan MCV už nenabízí možnost 7 místné konfigurace ani motor 1,6 (již nějakou dobu se prodává nová generace). Lodgy sice benzínovou 1,6 nabízí, ale seškrcenou na ubohý výkon 60kw (s LPG dokonce 59kw). Osobně tento výkon považuji za naprosto nedostatečný pro rodinné auto, notabene když tazatel předpokládá častější provoz v plném obsazení.


no, hlavně že tu máme tebe. řeč je o ojetinách, takže nějaké tři čtyři roky z5 se určitě MCV dělalo i s motorem 1.6 77kw a překvapivě s ní mám i osobní zkušenost, neboť jí má soused a já jí už i řídil a má jí na plyn, světe div se i při zachování sedmi míst. a dokonce to jezdí docela svižně, protože to skoro nic neváží-tedy na dnešní poměry
reagować
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.