0
powrót
 

diskuze k tématu: Nové auto přes autobazar

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, ostatní, typ vozidla, osobní
David V
ilość wystąpień2075
data registracji16.05.2007
Piątek 20.05.2016 10:14, RE: cas jsou penize
westeros napisał:
Ono taky zalezi, jak si clovek ceni sveho casu. Cas straveny prochazenim diskuznich for, na vrakovistich, objednavanim nahradnich dilu, samodomo opravami, odtahovanim auta kdyz nekde exkne, handrkovani v bazaru pri nakupu, handrkovani v bazaru pri prodeji...u starsi ojetiny toho muze byt hodne. Clovek si mysli, ze usetril, ale kdyby ten cas investoval do svoji prace a zlepsovani se v ni (pokud se clovek auty nezivi, tak mu rozsahle znalosti motorizaci ojetin k lepsimu vydelku nepomuzou) tak misto toho muze mit treba to nove auto na operak...Ja osobne budu pristi auto porizovat na 2-3 lety operak. Pohraval jsem si myslenkami na nejakou ojetinu, ale kdyz vidim u lidi kolem, jake s tim maji starosti ... ale to uz si kazdy musi urcit sam. Chapu, ze pro nekoho je lezeni pod autem spise odpocinkova aktivita nez starost.


Ano, tohle je také nezanedbatelné hledisko. Strávený čas + znalosti problematiky. Je zřejmé, že pro některé lidi není finanční rozdíl jezdit novým autem se splátkami nebo na OL nebo udržovat špatně zvolenou ojetinu. Mám několik takových přátel, kteří fungují tak, že koupí auto a jsou plně v rukou servisu. A i tak jsem jim byl schopen některé problémy si ušetřit (většinou jsem si všiml podezřelého úbytku některé provozní kapaliny nebo nějaký limit pro výměnu komponenty), a to šlo o auta koupená v rámci rodiny, tedy s plnou znalostí servisní historie, ale i koupená nová. Pro tyto lid je OL řešení, které je ale náležitě zaplacené.
Ojetina skutečně není pro každého.
reagować
nahlásit
Valnoha
ilość wystąpień322
data registracji03.01.2011
Piątek 20.05.2016 10:46, operák vs ojetina
Podle mě úplně nejde srovnávat nové auto na operák vs. ojetina. Správné srovnání je nákup nového auta vs. operák. Kde se dá s nějakou pravděpodobností spočítat která varianta vyjde na menší peníze. Každé má své pro a proti asi jako všechno, ale ceny za operák začínají být už celkem příznivé, takže to má nějakou budoucnost
reagować
nahlásit
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Piątek 20.05.2016 11:39, RE: Operativní leasing
David V napisał:
stréc od piva napisał:
brin napisał:
Hlavní výhodou operáku je možnost si dát celý operák bez nějakého rozepisování a dalších nesmyslů do nákladů na firmu. Většinou se to vyplatí.
já to beru z pohledu koncáka.Nemám starosti s tím jestli se to někde odře,nemusím řešit pojištění,kupovat gumy,kontrolovat dolívat olej...atd....prostě jen jezdím....platím za službu....stejně tak jako třeba za televizi,nebo za nájem....bohužel tu v ČR je stále ještě nějaké zaostalé myšlení "co je moje to je nejvíc"
No, já si ten článek přečetl a při vracení auta prý člověk může ještě dost doplácet, když je to právě odřené, uvnitř špinavé nebo poničené nad rámec běžného opotřebení.A když koupím ojetinu za zlomek ceny a zastaví se mi, tak za ušetřené peníze si můžu dovolit stejný servis, jen ho platím, až ho skutečně potřebuji.Hrubý, rychlý výpočet:Koupil jsem auto za 150 a na servisu a příslušenství jsem zaplatil za 7 let zhruba to stejné, čili po odpočtu zůstatkové hodnoty dostávám 250 tisíc/7let, tedy 3000 Kč/měsíc za auto střední třídy, do kterého pohodlně naskládám rodinu a auto mi říká pane. Podle těch cen bych platil 3-4x tolik za auto této kategorie při OL.Ale ano, nemám nikdy nové auto a musím se něj starat sám...ono to je jediná deviza ojetin, dají se provozovat levně. A dnes bych ještě přidal, mají ještě pod kapotou normální motor...


Takže je to vlastně naopak. Ne že si u oper. leasingu nemusím dělat starosti, že se něco odře. Ale naopak budu celou dobu vystresovaný, abych nic neodřel a nakonec nemusel ještě doplácet. V tom článku píšou, že při vrácení auta ho 1h důkladně zkoumali 3 lidi. Např. škrábance, poškrábaná palubní deska, politá sedačka atd. není běžné opotřebení a doplácí se.
reagować
nahlásit
Pepe
ilość wystąpień1143
data registracji09.05.2007
Piątek 20.05.2016 13:03, RE: operák vs ojetina
Valnoha napisał:
Podle mě úplně nejde srovnávat nové auto na operák vs. ojetina. Správné srovnání je nákup nového auta vs. operák. Kde se dá s nějakou pravděpodobností spočítat která varianta vyjde na menší peníze. Každé má své pro a proti asi jako všechno, ale ceny za operák začínají být už celkem příznivé, takže to má nějakou budoucnost


Souhlas.
Navíc je třeba dodat, že se nejedná o auta pro provoz "rodinný", tzn. couračky po výletech a dovolených. Jde především o auta na dopravu do/z práce na větší vzdálenosti, kde není služební auto v benefitech, nebo o něj zaměstnanec kvůli zdanění funkčních požitků nestojí. A priorita je dostat se do práce vždy, ne kdy má ojetina náladu.
reagować
nahlásit
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Piątek 20.05.2016 13:16, RE: operák vs ojetina
Valnoha napisał:
Podle mě úplně nejde srovnávat nové auto na operák vs. ojetina. Správné srovnání je nákup nového auta vs. operák. Kde se dá s nějakou pravděpodobností spočítat která varianta vyjde na menší peníze. Každé má své pro a proti asi jako všechno, ale ceny za operák začínají být už celkem příznivé, takže to má nějakou budoucnost


U operačního leasingu vs nové auto určitě navíc zaplatím služby leasingové firmy. Výhoda je, že si nemusím brát úvěr pokud nemám dost peněz. Úvěry kdy nepotřebuju moc peněz na začátku, ale dealeři poskytují taky a tuším v tom pak je i zahrnutá pojistka. Já bych do něčeho takového šel jen kdybych byl třeba 2 roky někde v cizině a nechtěl si kupovat vlastní auto. Dlouhodobě se to podle mě nemůže pro soukromou osobu vyplatit. Jak je to u firem a ohledně daní nevím.

Jinak když jsem měl pojistnou událost, tak za mě autorizovaný servis vyřešil vše. Když jsem si auto vyzvednul, tak jsem jen zaplatil spoluúčast 5000 podle pojistné smlouvy. S pojišťovnou jsem sám řešit nic nemusel. Přijde mi že v případě leasingové firmy by to o nic víc jednodušší nebylo.
reagować
nahlásit
David V
ilość wystąpień2075
data registracji16.05.2007
Piątek 20.05.2016 13:57, RE: operák vs ojetina
Pepe napisał:
.... A priorita je dostat se do práce vždy, ne kdy má ojetina náladu.


To zní jako klišé. Všechny moje auta byly ojetiny a u posledních 2 (cca 13 let) se pouze 1x stalo, že auto nebylo "ready to go", když se mi v roce 2008 na Vectře odešlo čidlo teploty motoru. A z mého okolí nezaznamenávám zvýšený výskyt případů "tak jsem zase ráno nenastartoval" u ojetin. Všichni, kdo se normálně starají, tak jim auto jezdí bez ohledu na věk. Třeba šéf má Passata z roku 98 a jezdí z lontu a busem přijíždí jen v případě plánované údržby v servise. Ano, občas se mu stalo, že něco odešlo, ale nikdy to nebylo nic, kvůli čemu by nemohl jet, což mohu potvrdit i z vlastní zkušenosti. Občas něco dokončí svou životní pouť, ale prozatím to byly blbiny, které neznemožnily přesun po vlastní ose. To jen, aby to bylo objektivní. Třeba kamarád s novou OII s 1.2 TSi řešil výměnu motoru!, výměnu čerpadla chladicí kapaliny, výměnu motorku stěrače, takže do servisu taky musel nad rámec očekávaného.
reagować
nahlásit
Pepe
ilość wystąpień1143
data registracji09.05.2007
Piątek 20.05.2016 14:10, RE: operák vs ojetina
David V napisał:
Pepe napisał:
.... A priorita je dostat se do práce vždy, ne kdy má ojetina náladu.
To zní jako klišé. Všechny moje auta byly ojetiny a u posledních 2 (cca 13 let) se pouze 1x stalo, že auto nebylo "ready to go", když se mi v roce 2008 na Vectře odešlo čidlo teploty motoru. A z mého okolí nezaznamenávám zvýšený výskyt případů "tak jsem zase ráno nenastartoval" u ojetin. Všichni, kdo se normálně starají, tak jim auto jezdí bez ohledu na věk. Třeba šéf má Passata z roku 98 a jezdí z lontu a busem přijíždí jen v případě plánované údržby v servise. Ano, občas se mu stalo, že něco odešlo, ale nikdy to nebylo nic, kvůli čemu by nemohl jet, což mohu potvrdit i z vlastní zkušenosti. Občas něco dokončí svou životní pouť, ale prozatím to byly blbiny, které neznemožnily přesun po vlastní ose. To jen, aby to bylo objektivní. Třeba kamarád s novou OII s 1.2 TSi řešil výměnu motoru!, výměnu čerpadla chladicí kapaliny, výměnu motorku stěrače, takže do servisu taky musel nad rámec očekávaného.


A priori musíš nesouhlasit. Ok.
Já mluvím o člověku, který vždy potřebuje mít jistotu, že sedne do auta, a pojede. A když ne, zvedne telefon, a má k dispozici náhradu. Prostě odpadá stres "co kdyby".
Kdo má auto na freetimové použití, tak toho neřeším, ten holt s dětma pojede do zoologický druhej den, tramvají, nebo nikdy. Kdo to chce pochopit, tak to pochopí, kdo ne, bude psát bajky o všem možným.
reagować
nahlásit
Agáta
ilość wystąpień9
data registracji18.05.2016
Piątek 20.05.2016 14:33, operativni leasing
Operativní leasing se vyplatí jen lidem, kterří si nesmírně cení svého času, protože jinak je to finančně hrozně nevýhodné...
reagować
nahlásit
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Piątek 20.05.2016 14:54, RE: operativni leasing
Agáta napisał:
Operativní leasing se vyplatí jen lidem, kterří si nesmírně cení svého času, protože jinak je to finančně hrozně nevýhodné...


Pořád mi není jasné na čem konkrétně ušetřím jako soukromá osoba významné množství času u operativního leasingu oproti koupi nového auta a následnou údržbou v autorizovaném servisu.

P.S. Dejme tomu že každé 3 roky koupím nové auto a původní nechám u dealera na protiúčet.
reagować
nahlásit
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Piątek 20.05.2016 15:20, RE: operák vs ojetina
Pepe napisał:
David V napisał:
Pepe napisał:
.... A priorita je dostat se do práce vždy, ne kdy má ojetina náladu.
To zní jako klišé. Všechny moje auta byly ojetiny a u posledních 2 (cca 13 let) se pouze 1x stalo, že auto nebylo "ready to go", když se mi v roce 2008 na Vectře odešlo čidlo teploty motoru. A z mého okolí nezaznamenávám zvýšený výskyt případů "tak jsem zase ráno nenastartoval" u ojetin. Všichni, kdo se normálně starají, tak jim auto jezdí bez ohledu na věk. Třeba šéf má Passata z roku 98 a jezdí z lontu a busem přijíždí jen v případě plánované údržby v servise. Ano, občas se mu stalo, že něco odešlo, ale nikdy to nebylo nic, kvůli čemu by nemohl jet, což mohu potvrdit i z vlastní zkušenosti. Občas něco dokončí svou životní pouť, ale prozatím to byly blbiny, které neznemožnily přesun po vlastní ose. To jen, aby to bylo objektivní. Třeba kamarád s novou OII s 1.2 TSi řešil výměnu motoru!, výměnu čerpadla chladicí kapaliny, výměnu motorku stěrače, takže do servisu taky musel nad rámec očekávaného.
A priori musíš nesouhlasit. Ok.Já mluvím o člověku, který vždy potřebuje mít jistotu, že sedne do auta, a pojede. A když ne, zvedne telefon, a má k dispozici náhradu. Prostě odpadá stres "co kdyby". Kdo má auto na freetimové použití, tak toho neřeším, ten holt s dětma pojede do zoologický druhej den, tramvají, nebo nikdy. Kdo to chce pochopit, tak to pochopí, kdo ne, bude psát bajky o všem možným.


Pepe, já mám taky starší auta a jezdí denně a musí a za posledních 10 let se mi stalo jednou, že auto nejelo a to jen kvůli baterce a tu jsem hned vyměnil (což se může stát i novému). A nemám obavu, že by auto neodjelo a to kdyby nejelo, tak jsem v pasti, bo spoje jsou složité. Ale fakt jsem nikdy nepřemýšlel nad tím, že když mám starší auto, tak se musím bát, jestli dojedu - to se musí bát ten, kdo na to kašle, já se teda nebojím

Jinak taky moc nechápu, tu úsporu času při operativním leasingu oproti pořízení nového. Soused má firemní auto na operák OIII, když se mu stane, že nejede a to se mu stalo docela často (a to má nové) tak mu dovezli s firmy co u ní mají operák auto náhradní a to samé se stane, pokud mám auto nové a nejede, tak zavolám dealerovi ať si to odtáhnou a dovezou mi nové, takže kde ušetřím ten čas?
reagować
nahlásit
David V
ilość wystąpień2075
data registracji16.05.2007
Piątek 20.05.2016 15:30, RE: operák vs ojetina
Pepe napisał:
David V napisał:
Pepe napisał:
.... A priorita je dostat se do práce vždy, ne kdy má ojetina náladu.
To zní jako klišé. Všechny moje auta byly ojetiny a u posledních 2 (cca 13 let) se pouze 1x stalo, že auto nebylo "ready to go", když se mi v roce 2008 na Vectře odešlo čidlo teploty motoru. A z mého okolí nezaznamenávám zvýšený výskyt případů "tak jsem zase ráno nenastartoval" u ojetin. Všichni, kdo se normálně starají, tak jim auto jezdí bez ohledu na věk. Třeba šéf má Passata z roku 98 a jezdí z lontu a busem přijíždí jen v případě plánované údržby v servise. Ano, občas se mu stalo, že něco odešlo, ale nikdy to nebylo nic, kvůli čemu by nemohl jet, což mohu potvrdit i z vlastní zkušenosti. Občas něco dokončí svou životní pouť, ale prozatím to byly blbiny, které neznemožnily přesun po vlastní ose. To jen, aby to bylo objektivní. Třeba kamarád s novou OII s 1.2 TSi řešil výměnu motoru!, výměnu čerpadla chladicí kapaliny, výměnu motorku stěrače, takže do servisu taky musel nad rámec očekávaného.
A priori musíš nesouhlasit. Ok.Já mluvím o člověku, který vždy potřebuje mít jistotu, že sedne do auta, a pojede. A když ne, zvedne telefon, a má k dispozici náhradu. Prostě odpadá stres "co kdyby". Kdo má auto na freetimové použití, tak toho neřeším, ten holt s dětma pojede do zoologický druhej den, tramvají, nebo nikdy. Kdo to chce pochopit, tak to pochopí, kdo ne, bude psát bajky o všem možným.


Ne, nemusím nesouhlasit a priori, proto jsem dal ty příklady. Já tu zkušenost mám ze svého okolí od lidí, kteří dojíždějí do práce ojetými auty. Já mám auto na výlety, ale ani tak se mi to prostě nestávalo. Prostě naložím rodinu a jede se. A tu odtahovku a taxík/náhradní vozidlo si můžu v případě poruchy zavolat taky i s tou ojetinou. Rozdíl je, že jednou to platíš dopředu a jednou až to skutečně potřebuješ.
reagować
nahlásit
Romulus
ilość wystąpień3
data registracji10.05.2016
Piątek 20.05.2016 15:37, RE: operativni leasing
Petr S napisał:
Agáta napisał:
Operativní leasing se vyplatí jen lidem, kterří si nesmírně cení svého času, protože jinak je to finančně hrozně nevýhodné...
Pořád mi není jasné na čem konkrétně ušetřím jako soukromá osoba významné množství času u operativního leasingu oproti koupi nového auta a následnou pravidelnou údržbou auta v autorizovaném servisu.


Přesně ten samý dotaz. Když si vezmu třeba ten můj příklad.

Dnes koupím Renault Clio Grandtour za cca 300tis (pravidelný servis a záruka na 5 let k tomu již v ceně). S autem budu třeba jezdit minimálně 6 let, tj. + 60tis pojištění.
Pak auto prodám dejme tomu za 100tis, tj. reálné náklady 260tis za 6 let, měsíční náklady cca 3600 Kč vs. 5500 u nejnižšího OL pro Auris...

Jinak ještě bych rád stáhl téma ke svému problému. OL vím o něm, ale neberu jako řešení mé situace.

Děkuji.

R.
reagować
nahlásit
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Piątek 20.05.2016 15:43, RE: operák vs ojetina
driver111 napisał:
Pepe napisał:
David V napisał:
Pepe napisał:
.... A priorita je dostat se do práce vždy, ne kdy má ojetina náladu.
To zní jako klišé. Všechny moje auta byly ojetiny a u posledních 2 (cca 13 let) se pouze 1x stalo, že auto nebylo "ready to go", když se mi v roce 2008 na Vectře odešlo čidlo teploty motoru. A z mého okolí nezaznamenávám zvýšený výskyt případů "tak jsem zase ráno nenastartoval" u ojetin. Všichni, kdo se normálně starají, tak jim auto jezdí bez ohledu na věk. Třeba šéf má Passata z roku 98 a jezdí z lontu a busem přijíždí jen v případě plánované údržby v servise. Ano, občas se mu stalo, že něco odešlo, ale nikdy to nebylo nic, kvůli čemu by nemohl jet, což mohu potvrdit i z vlastní zkušenosti. Občas něco dokončí svou životní pouť, ale prozatím to byly blbiny, které neznemožnily přesun po vlastní ose. To jen, aby to bylo objektivní. Třeba kamarád s novou OII s 1.2 TSi řešil výměnu motoru!, výměnu čerpadla chladicí kapaliny, výměnu motorku stěrače, takže do servisu taky musel nad rámec očekávaného.
A priori musíš nesouhlasit. Ok.Já mluvím o člověku, který vždy potřebuje mít jistotu, že sedne do auta, a pojede. A když ne, zvedne telefon, a má k dispozici náhradu. Prostě odpadá stres "co kdyby". Kdo má auto na freetimové použití, tak toho neřeším, ten holt s dětma pojede do zoologický druhej den, tramvají, nebo nikdy. Kdo to chce pochopit, tak to pochopí, kdo ne, bude psát bajky o všem možným.
Pepe, já mám taky starší auta a jezdí denně a musí a za posledních 10 let se mi stalo jednou, že auto nejelo a to jen kvůli baterce a tu jsem hned vyměnil (což se může stát i novému). A nemám obavu, že by auto neodjelo a to kdyby nejelo, tak jsem v pasti, bo spoje jsou složité. Ale fakt jsem nikdy nepřemýšlel nad tím, že když mám starší auto, tak se musím bát, jestli dojedu - to se musí bát ten, kdo na to kašle, já se teda nebojím Jinak taky moc nechápu, tu úsporu času při operativním leasingu oproti pořízení nového. Soused má firemní auto na operák OIII, když se mu stane, že nejede a to se mu stalo docela často (a to má nové) tak mu dovezli s firmy co u ní mají operák auto náhradní a to samé se stane, pokud mám auto nové a nejede, tak zavolám dealerovi ať si to odtáhnou a dovezou mi nové, takže kde ušetřím ten čas?


Když mi nové auto nejede, tak ve slušném servisu bývá běžné, že po dobu opravy dostanu náhradní auto. Stejně tak to bude i u OL.
reagować
nahlásit
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Piątek 20.05.2016 16:00, RE: operák vs ojetina
Petr S napisał:
driver111 napisał:
Pepe napisał:
David V napisał:
Pepe napisał:
.... A priorita je dostat se do práce vždy, ne kdy má ojetina náladu.
To zní jako klišé. Všechny moje auta byly ojetiny a u posledních 2 (cca 13 let) se pouze 1x stalo, že auto nebylo "ready to go", když se mi v roce 2008 na Vectře odešlo čidlo teploty motoru. A z mého okolí nezaznamenávám zvýšený výskyt případů "tak jsem zase ráno nenastartoval" u ojetin. Všichni, kdo se normálně starají, tak jim auto jezdí bez ohledu na věk. Třeba šéf má Passata z roku 98 a jezdí z lontu a busem přijíždí jen v případě plánované údržby v servise. Ano, občas se mu stalo, že něco odešlo, ale nikdy to nebylo nic, kvůli čemu by nemohl jet, což mohu potvrdit i z vlastní zkušenosti. Občas něco dokončí svou životní pouť, ale prozatím to byly blbiny, které neznemožnily přesun po vlastní ose. To jen, aby to bylo objektivní. Třeba kamarád s novou OII s 1.2 TSi řešil výměnu motoru!, výměnu čerpadla chladicí kapaliny, výměnu motorku stěrače, takže do servisu taky musel nad rámec očekávaného.
A priori musíš nesouhlasit. Ok.Já mluvím o člověku, který vždy potřebuje mít jistotu, že sedne do auta, a pojede. A když ne, zvedne telefon, a má k dispozici náhradu. Prostě odpadá stres "co kdyby". Kdo má auto na freetimové použití, tak toho neřeším, ten holt s dětma pojede do zoologický druhej den, tramvají, nebo nikdy. Kdo to chce pochopit, tak to pochopí, kdo ne, bude psát bajky o všem možným.
Pepe, já mám taky starší auta a jezdí denně a musí a za posledních 10 let se mi stalo jednou, že auto nejelo a to jen kvůli baterce a tu jsem hned vyměnil (což se může stát i novému). A nemám obavu, že by auto neodjelo a to kdyby nejelo, tak jsem v pasti, bo spoje jsou složité. Ale fakt jsem nikdy nepřemýšlel nad tím, že když mám starší auto, tak se musím bát, jestli dojedu - to se musí bát ten, kdo na to kašle, já se teda nebojím Jinak taky moc nechápu, tu úsporu času při operativním leasingu oproti pořízení nového. Soused má firemní auto na operák OIII, když se mu stane, že nejede a to se mu stalo docela často (a to má nové) tak mu dovezli s firmy co u ní mají operák auto náhradní a to samé se stane, pokud mám auto nové a nejede, tak zavolám dealerovi ať si to odtáhnou a dovezou mi nové, takže kde ušetřím ten čas?
Když mi nové auto nejede, tak ve slušném servisu bývá běžné, že po dobu opravy dostanu náhradní auto. Stejně tak to bude i u OL.


Všakk jsem to psal, že mi dovezou auto od dealera na zápůjčku.
reagować
nahlásit
westeros
ilość wystąpień46
data registracji22.04.2014
Piątek 20.05.2016 16:17, RE: operativni leasing
Petr S napisał:
Agáta napisał:
Operativní leasing se vyplatí jen lidem, kterří si nesmírně cení svého času, protože jinak je to finančně hrozně nevýhodné...
Pořád mi není jasné na čem konkrétně ušetřím jako soukromá osoba významné množství času u operativního leasingu oproti koupi nového auta a následnou údržbou v autorizovaném servisu. P.S. Dejme tomu že každé 3 roky koupím nové auto a původní nechám u dealera na protiúčet.


Tak to mas vpodstate to stejne jako OL, s rozdilem ze ty penize zaplatis predem a ne rozlozene do splatek, ja jsem to bral ve srovnani s ojetinou.
reagować
nahlásit
Valnoha
ilość wystąpień322
data registracji03.01.2011
Piątek 20.05.2016 16:21, Vyhody nevyhody operaku...
Ne vzdy a kazdemu se operak vyplati, ale jako priklad uvedu kamarada co si vzal na operak do firmy 530xd kterou s omezeným rocnim nájezd m 20tkm (coz mu bohate stacilo) plati mesicne 22tkc vcetne. Kdyz vemu ze to auto by nove platil 1,5m, plus pojistka rocni xx tisic sada pneu atd a po trech letech by to auto melo hodnotu cca 60% porizovaci ceny tak jsou to jednoduchy pocty. Dalsi komu se to muze vyplatit je mensi firma nebo zivnostnik ktery nema na akontaci leasingu a nechce jezdit 12settrojkou. Je jasne ze se to nevyplati pri nakupu auta ro rodiny za 300-400 tisic kde je predpoklad si auto nechat treba 8 let...
reagować
nahlásit
westeros
ilość wystąpień46
data registracji22.04.2014
Piątek 20.05.2016 16:24, RE: operativni leasing
Romulus napisał:
Petr S napisał:
Agáta napisał:
Operativní leasing se vyplatí jen lidem, kterří si nesmírně cení svého času, protože jinak je to finančně hrozně nevýhodné...
Pořád mi není jasné na čem konkrétně ušetřím jako soukromá osoba významné množství času u operativního leasingu oproti koupi nového auta a následnou pravidelnou údržbou auta v autorizovaném servisu.
Přesně ten samý dotaz. Když si vezmu třeba ten můj příklad. Dnes koupím Renault Clio Grandtour za cca 300tis (pravidelný servis a záruka na 5 let k tomu již v ceně). S autem budu třeba jezdit minimálně 6 let, tj. + 60tis pojištění. Pak auto prodám dejme tomu za 100tis, tj. reálné náklady 260tis za 6 let, měsíční náklady cca 3600 Kč vs. 5500 u nejnižšího OL pro Auris...Jinak ještě bych rád stáhl téma ke svému problému. OL vím o něm, ale neberu jako řešení mé situace.Děkuji. R.


Rozdil je v tom, ze u OL by jsi mel v tom 6. roce uz treti nebo druhe nove auto, kdezto takhle budes mit 6. stare auto uz pravdepodobne po zaruce.

A co treba nejake predvadeci vozy od dealera? To by se za 200k dal poridit nejaky Hyundai i20 nebo neco podobneho.

reagować
nahlásit
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Piątek 20.05.2016 17:17, RE: operativni leasing
westeros napisał:
Petr S napisał:
Agáta napisał:
Operativní leasing se vyplatí jen lidem, kterří si nesmírně cení svého času, protože jinak je to finančně hrozně nevýhodné...
Pořád mi není jasné na čem konkrétně ušetřím jako soukromá osoba významné množství času u operativního leasingu oproti koupi nového auta a následnou údržbou v autorizovaném servisu. P.S. Dejme tomu že každé 3 roky koupím nové auto a původní nechám u dealera na protiúčet.
Tak to mas vpodstate to stejne jako OL, s rozdilem ze ty penize zaplatis predem a ne rozlozene do splatek, ja jsem to bral ve srovnani s ojetinou.


OL by měl být dražší. V těch pravidelných splátkách OL nemám předplacené jen náklady na údržbu auta, ale navíc platím i služby té leasingové firmy. Leasingová firma to zadarmo nedělá.
reagować
nahlásit
Pepe
ilość wystąpień1143
data registracji09.05.2007
Piątek 20.05.2016 18:38, RE: operák vs ojetina
David V napisał:
Pepe napisał:
David V napisał:
Pepe napisał:
.... A priorita je dostat se do práce vždy, ne kdy má ojetina náladu.
To zní jako klišé. Všechny moje auta byly ojetiny a u posledních 2 (cca 13 let) se pouze 1x stalo, že auto nebylo "ready to go", když se mi v roce 2008 na Vectře odešlo čidlo teploty motoru. A z mého okolí nezaznamenávám zvýšený výskyt případů "tak jsem zase ráno nenastartoval" u ojetin. Všichni, kdo se normálně starají, tak jim auto jezdí bez ohledu na věk. Třeba šéf má Passata z roku 98 a jezdí z lontu a busem přijíždí jen v případě plánované údržby v servise. Ano, občas se mu stalo, že něco odešlo, ale nikdy to nebylo nic, kvůli čemu by nemohl jet, což mohu potvrdit i z vlastní zkušenosti. Občas něco dokončí svou životní pouť, ale prozatím to byly blbiny, které neznemožnily přesun po vlastní ose. To jen, aby to bylo objektivní. Třeba kamarád s novou OII s 1.2 TSi řešil výměnu motoru!, výměnu čerpadla chladicí kapaliny, výměnu motorku stěrače, takže do servisu taky musel nad rámec očekávaného.
A priori musíš nesouhlasit. Ok.Já mluvím o člověku, který vždy potřebuje mít jistotu, že sedne do auta, a pojede. A když ne, zvedne telefon, a má k dispozici náhradu. Prostě odpadá stres "co kdyby". Kdo má auto na freetimové použití, tak toho neřeším, ten holt s dětma pojede do zoologický druhej den, tramvají, nebo nikdy. Kdo to chce pochopit, tak to pochopí, kdo ne, bude psát bajky o všem možným.
Ne, nemusím nesouhlasit a priori, proto jsem dal ty příklady. Já tu zkušenost mám ze svého okolí od lidí, kteří dojíždějí do práce ojetými auty. Já mám auto na výlety, ale ani tak se mi to prostě nestávalo. Prostě naložím rodinu a jede se. A tu odtahovku a taxík/náhradní vozidlo si můžu v případě poruchy zavolat taky i s tou ojetinou. Rozdíl je, že jednou to platíš dopředu a jednou až to skutečně potřebuješ.


Dobře, já mám zase zkušenosti, že jsou lidi, kteří pracují pro firmy na vlastní ŽL. A mají předepsaný jakýsi "car code". Je daná např. třída, max. stáří a barva vozu, zbytek je šumák. Pak záleží na chuti každýho soudruha, jestli to pořídí šekem nebo kešem.
Btw. - já jsem taky vždycky ojetinou dojel...jenže já nemusím reprezentovat, a navíc mám k dispozici vozidel víc. Jen se snažím vysvětlit, že FL i OL jsou užitečný produkty pro lidi, kteří to shledají výhodný. To si mě tady kamenujte jak chcete, ale kdyby ty produkty nebyly zajímavý, tak neexistujou. Přístup, že když to nepotřebuju já, tak je to blbost, silně zavání omezeností.
Navíc jsme ještě dost poznamenaní minulostí, a pořád vnímáme vlastnictví vozu jako něco super. Já to nadšení nesdílím, stejně jako nepovažuju vlastnictví jakékoliv značky za výraz společenské důležitosti.
reagować
nahlásit
Pepe
ilość wystąpień1143
data registracji09.05.2007
Piątek 20.05.2016 18:46, RE: operák vs ojetina
driver111 napisał:
Pepe napisał:
David V napisał:
Pepe napisał:
.... A priorita je dostat se do práce vždy, ne kdy má ojetina náladu.
To zní jako klišé. Všechny moje auta byly ojetiny a u posledních 2 (cca 13 let) se pouze 1x stalo, že auto nebylo "ready to go", když se mi v roce 2008 na Vectře odešlo čidlo teploty motoru. A z mého okolí nezaznamenávám zvýšený výskyt případů "tak jsem zase ráno nenastartoval" u ojetin. Všichni, kdo se normálně starají, tak jim auto jezdí bez ohledu na věk. Třeba šéf má Passata z roku 98 a jezdí z lontu a busem přijíždí jen v případě plánované údržby v servise. Ano, občas se mu stalo, že něco odešlo, ale nikdy to nebylo nic, kvůli čemu by nemohl jet, což mohu potvrdit i z vlastní zkušenosti. Občas něco dokončí svou životní pouť, ale prozatím to byly blbiny, které neznemožnily přesun po vlastní ose. To jen, aby to bylo objektivní. Třeba kamarád s novou OII s 1.2 TSi řešil výměnu motoru!, výměnu čerpadla chladicí kapaliny, výměnu motorku stěrače, takže do servisu taky musel nad rámec očekávaného.
A priori musíš nesouhlasit. Ok.Já mluvím o člověku, který vždy potřebuje mít jistotu, že sedne do auta, a pojede. A když ne, zvedne telefon, a má k dispozici náhradu. Prostě odpadá stres "co kdyby". Kdo má auto na freetimové použití, tak toho neřeším, ten holt s dětma pojede do zoologický druhej den, tramvají, nebo nikdy. Kdo to chce pochopit, tak to pochopí, kdo ne, bude psát bajky o všem možným.
Pepe, já mám taky starší auta a jezdí denně a musí a za posledních 10 let se mi stalo jednou, že auto nejelo a to jen kvůli baterce a tu jsem hned vyměnil (což se může stát i novému). A nemám obavu, že by auto neodjelo a to kdyby nejelo, tak jsem v pasti, bo spoje jsou složité. Ale fakt jsem nikdy nepřemýšlel nad tím, že když mám starší auto, tak se musím bát, jestli dojedu - to se musí bát ten, kdo na to kašle, já se teda nebojím Jinak taky moc nechápu, tu úsporu času při operativním leasingu oproti pořízení nového. Soused má firemní auto na operák OIII, když se mu stane, že nejede a to se mu stalo docela často (a to má nové) tak mu dovezli s firmy co u ní mají operák auto náhradní a to samé se stane, pokud mám auto nové a nejede, tak zavolám dealerovi ať si to odtáhnou a dovezou mi nové, takže kde ušetřím ten čas?


On má dealer povinnost poskytnout stejnou třídu vozu? Vyřeší to hned?
Já nevím, je třeba se zeptat lidí, co to využívají...nejsem jejich ombudsman. Ale chápu, že existuje specifická skupina lidí, kteří nelpí na vlastnictví vozu, prostě potřebujou jezdit s jasně danými náklady. Loni jsem na tohle téma mluvil s kamarádem, co má kamionovou dopravu - nový auta bere už výhradně na operák, přestože má ještě svých 20+. Ale ví, kolik fakturuje za km, kolik ho stojí řidič, kolik phm a nájem. Jednoduchá rovnice bez nenadálých proměnných.
reagować
nahlásit
1 2 3


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, wszelkie prawa zastrzeżone.