0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1.2 HTP 12V - test spotřeby

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.06.2007 06:59,
Test Fabie a opět mě pobavil. Zvlášť věta, že výkon motoru nedovoluje předjížděcí manévr. Nebo, že výkonu není právě nazbyt.
Měli byste se svézt někdy Favority, Feliciemi, nebo i jinými zahraničními auty v dané kategorii a se základním motorem...................................
Zrychlení pod 15s. není špatné a pružností motory HTP vynikají.
Dosažená spotřeba mě zase utvrzuje v tom, že redaktoři jezdí jak dobytek, nebo by bylo vhodné změnit testovací trasu. U každého auta co testujete, naměříte vždy spotřebu o dost vyšší, než udává výrobce. Čím to asi je?
I když Fabii nevlastním, vím, že s tímto motorem se dá jezdit mimo město kolem 5.5l/100km při průměrech kolem 80km/h a pokud není provoz a nepředjíždíte, jde to i pod 5. Klidnou vyrovnanou jízdou, kdy jsem nespěchal jsem dosáhl i 4.5l/100km.
Ve městě běžně do 7l/100km.
Očekávám reakce odpůrců Fabie.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.06.2007 07:17, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Test Fabie a opět mě pobavil. Zvlášť věta, že výkon motoru nedovoluje předjížděcí manévr. Nebo, že výkonu není právě nazbyt.
Měli byste se svézt někdy Favority, Feliciemi, nebo i jinými zahraničními auty v dané kategorii a se základním motorem...................................
Zrychlení pod 15s. není špatné a pružností motory HTP vynikají.
Dosažená spotřeba mě zase utvrzuje v tom, že redaktoři jezdí jak dobytek, nebo by bylo vhodné změnit testovací trasu. U každého auta co testujete, naměříte v...
Souhlasím s tím, co napsal kolega.
S HTP je potřeba se naučit jezdit. Pak budete odměněni výbornou spotřebou.
Když ale do auta sedne někdo třeba z dvoulitru TDI a bude po tom chtít ten samý výkon, chápu že pak jede za 10l/100km a všude rozhlašuje, jak HTP žere.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.06.2007 07:55, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Test Fabie a opět mě pobavil. Zvlášť věta, že výkon motoru nedovoluje předjížděcí manévr. Nebo, že výkonu není právě nazbyt.
Měli byste se svézt někdy Favority, Feliciemi, nebo i jinými zahraničními auty v dané kategorii a se základním motorem...................................
Zrychlení pod 15s. není špatné a pružností motory HTP vynikají.
Dosažená spotřeba mě zase utvrzuje v tom, že redaktoři jezdí jak dobytek, nebo by bylo vhodné změnit testovací trasu. U každého auta co testujete, naměříte v...
Začnu od zadu. Testovací okruh je sestaven tak, aby odrážel možná co nejpřesněji reálný provoz. Zhruba 33% trasy je vedeno po městě (část po rušné Plzeňské ulici, část klidnou vilovou čtvrtí, část hlavní silnicí mezi sídlištěmi atd.), dalších 33 % je vedeno po příměstských silničkách v okolí Prahy západ a zbytek připadá na dálnici. Auta testuji vždy ve stejnou denní dobu a téměř vždy ve stejný den. Snažím se o dosažení stejných testovacích podmínek pro všechny vozy (teplotu a hustotu provozu neovlivníte).
Myslím, že trasa je sestava dobře a odráží reálný provoz v okolí Prahy. A o přece jde. Proč srovnávat vozy, kde je řídký provoz navíc bez převýšení? Copak v Česku žijeme v rovině? (možná okolo Kolína ...)

Ne u každého vozu jsem dosáhl vyšší spotřeby. Dosažení vyšší spotřeby je přesto ale logické. Měření průměrné spotřeby automobilky provádí podle metodiky v laboratořích, která není příliš náročná na zatížení motoru. Spotřeba udávaná ve městě se měří na vzdálenost pouze 4 km, kdy se vůz vždy třikrát rozjede na určenou rychlost atd ... (ostatně na toto téma mohu připravit článek).

Věřte mi, že jezdím i se slabšími vozy, než je tříválec HTP. Nikde neuvádím, že je to špatný motor. Ve městě se mi s ním jezdilo výborně. Díky své konstrukci lze lehce vytáčet a dovoluje po městě svižné přesuny. Ovšem mimo obce a na dálnicích mu výkon chybí, což je vzhledem k zdvihovému objemu a výkonu logické.

Pokud máte pochyby o testovacím okruhu, doporučuji si ho zajet třeba zmiňovanou Fabií 1.2 a uvidíte kolik bude činit reálná spotřeba. Jinak Vámi avízované hodnoty spotřeby jsou reálné, ale jak sám uvádíte za rozdílných podmínek (při rychlosti kolem 80 km/h atd ....)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.06.2007 08:02, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Souhlasím s tím, co napsal kolega.
S HTP je potřeba se naučit jezdit. Pak budete odměněni výbornou spotřebou.
Když ale do auta sedne někdo třeba z dvoulitru TDI a bude po tom chtít ten samý výkon, chápu že pak jede za 10l/100km a všude rozhlašuje, jak HTP žere.
V testu spotřeby srovnávám různé vozy s různými motory na stejné trase. Zajímá mě především rozdíl průměrné spotřeby na celé trase pokud jedete lehkou nohou a pokud využíváte výkonu pro svižnou jízdu. Rozdíly jsou někdy velmi zajímavé. V žádném případě se nesnažím dosahovat minimální spotřeby. K čemu taky? Jde mi o reálný provoz za stejných podmínek. Proto se snažím o stejné dojezdové časy a průměrnou rychlost. Napříč třídama si tak můžete porovnat, který vůz stejnou trasu dokázal zajet s nižší spotřebou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.06.2007 08:05, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Test Fabie a opět mě pobavil. Zvlášť věta, že výkon motoru nedovoluje předjížděcí manévr. Nebo, že výkonu není právě nazbyt.
Měli byste se svézt někdy Favority, Feliciemi, nebo i jinými zahraničními auty v dané kategorii a se základním motorem...................................
Zrychlení pod 15s. není špatné a pružností motory HTP vynikají.
Dosažená spotřeba mě zase utvrzuje v tom, že redaktoři jezdí jak dobytek, nebo by bylo vhodné změnit testovací trasu. U každého auta co testujete, naměříte v...
pro někoho je fabia 1.2 vynikající, pro mě rozhodně NE. Spotřeba 4,5 l/100? -a já si říkal, co je to za troubu co jede pořád šedesátkou?.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.06.2007 08:17, Spotřeba
Jezdím se starším 47kW kombíkem. Když řídím já, tak je spotřeba kolem 4,8, manželka má k 6l. část trasy je vždy po Praze.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.06.2007 08:17, RE: bez předmětu
anonym napisał:
pro někoho je fabia 1.2 vynikající, pro mě rozhodně NE. Spotřeba 4,5 l/100? -a já si říkal, co je to za troubu co jede pořád šedesátkou?.
Doopravdy motor ve Fabii s 1.2 HTP 12V je výborný. Ale pouze ve městě. Je vhodný pro příměstský a městský provoz. Na delší trasy bych volil rozhodně jinou motorizaci. Ostatně motor 1.2 HTP není jediný tříválec na trhu ... Být Fabia lehčí, menší, tak je to zajisté ideální motor.



reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.06.2007 08:18, RE: Spotřeba
anonym napisał:
Jezdím se starším 47kW kombíkem. Když řídím já, tak je spotřeba kolem 4,8, manželka má k 6l. část trasy je vždy po Praze.
Ano, to je možné. Jak říkám, záleží na náročnosti terénu. Stačí mírné stoupání a spotřeba letí nahoru.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.06.2007 08:32,
Poměrně vysoká spotřeba překvapila i nás, prodejce. Se starou Fabií 1.2 se nechalo jezdit průměrně do 6,5 l, ale nová Fabia žere minimálně o 0,5 l více. To odpovídá i hodnotám naměřeným v testu. Je to způsobeno větší hmotností a skoro o 5 cm větší výškou vozu = větší odpor vzduchu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.06.2007 08:44, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Poměrně vysoká spotřeba překvapila i nás, prodejce. Se starou Fabií 1.2 se nechalo jezdit průměrně do 6,5 l, ale nová Fabia žere minimálně o 0,5 l více. To odpovídá i hodnotám naměřeným v testu. Je to způsobeno větší hmotností a skoro o 5 cm větší výškou vozu = větší odpor vzduchu.
a taky je to způsobeno větší váhou auta - viz. plnění bezpečnostních kritérií...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.06.2007 08:50, RE: bez předmětu
Petr - TipCars.com napisał:
Doopravdy motor ve Fabii s 1.2 HTP 12V je výborný. Ale pouze ve městě. Je vhodný pro příměstský a městský provoz. Na delší trasy bych volil rozhodně jinou motorizaci. Ostatně motor 1.2 HTP není jediný tříválec na trhu ... Být Fabia lehčí, menší, tak je to zajisté ideální motor.



K té spotřebě. S Fabii kombi 47kW mám běžně dosahovanou spotřebu 5.5l/100km.. A na trase Mladá Boleslav-Třebíč. Kdo zná, ví, že pěkných kopečků kolem Vysočiny je docela dost, žádná rovina.
A na silnici jsem mezi těmi rychlejšími. Dosáhnout průměrné rychlosti 80km/h, když se projíždí několika městy (Nymburk, Kolín, Jihlava...) a vesnicemi, a po dálnici se nejede, tak se loudat nedá.
Jinak v kopcích a při předjíždění by se opravdu pár koní navíc hodilo, ale žádná tragedie to není. Někdy i silnější auta po cestě jedou pomaleji a zdržují mě.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.06.2007 09:56, RE: bez předmětu
anonym napisał:
K té spotřebě. S Fabii kombi 47kW mám běžně dosahovanou spotřebu 5.5l/100km.. A na trase Mladá Boleslav-Třebíč. Kdo zná, ví, že pěkných kopečků kolem Vysočiny je docela dost, žádná rovina.
A na silnici jsem mezi těmi rychlejšími. Dosáhnout průměrné rychlosti 80km/h, když se projíždí několika městy (Nymburk, Kolín, Jihlava...) a vesnicemi, a po dálnici se nejede, tak se loudat nedá.
Jinak v kopcích a při předjíždění by se opravdu pár koní navíc hodilo, ale žádná tragedie to není. Někdy i silnější...
D 80 km/h, pane, je po silnicích 1. třídy za běžného provozu (kamiony, traktory, obce ...) a s takovýmhle motorem dost často pedál na podlaze, k tomu poměrně členitý terén takže těch 5.5/100 beru jako další úlet zavilého příznivce domácí značky. Pánové, proč se pořád snažíte dokazovat, že ta vaše auta jsou něco extra ? Jako třeba Octavia TDI za "necelýtřiapůlvolesportovníjízdouvole". Jsou to běžná relativně kvalitní auta, nic víc, nic míň ! Test se mi zdá na improvizované podmínky objektivní, ostatně tříhrnek v manželčině Corse je na tom velmi podobně, taky žere trochu víc, než je uvedeno v prospektech a nijak mi to játra nerve a nemíním to jako útok proti značce Opel
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.06.2007 10:05, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Poměrně vysoká spotřeba překvapila i nás, prodejce. Se starou Fabií 1.2 se nechalo jezdit průměrně do 6,5 l, ale nová Fabia žere minimálně o 0,5 l více. To odpovídá i hodnotám naměřeným v testu. Je to způsobeno větší hmotností a skoro o 5 cm větší výškou vozu = větší odpor vzduchu.
Pul litru zase neni takova tragedie...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.06.2007 10:14, Honda Civic 1.8
anonym napisał:
Pul litru zase neni takova tragedie...
Doporučuji přečíst si test spotřeby u Civicu, průměr podle PP 7,1. Tomu se říká nízká spotřeba.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.06.2007 10:27, RE: bez předmětu
anonym napisał:
D 80 km/h, pane, je po silnicích 1. třídy za běžného provozu (kamiony, traktory, obce ...) a s takovýmhle motorem dost často pedál na podlaze, k tomu poměrně členitý terén takže těch 5.5/100 beru jako další úlet zavilého příznivce domácí značky. Pánové, proč se pořád snažíte dokazovat, že ta vaše auta jsou něco extra ? Jako třeba Octavia TDI za "necelýtřiapůlvolesportovníjízdouvole". Jsou to běžná relativně kvalitní auta, nic víc, nic míň ! Test se mi zdá na improvizované podmínky objektivní, o...
Přesně tak, jsem sice ( taky trocha nostalgie) fanda škodovek , ale co se týká poměru cena / užitné vlastnosti , tak mi neleze do hlavy , proč ještě lidi škodovky kupujou. A věřte, že se mi to neříká s lehkým srdcem, protože nejen v autech preferuji v první řadě české výrobky. Fábie a Oktávky jsou slušné auta, ani nejhorší, ani nejlepší - takový slušný průměr ( což nemyslím hanlivě). Ale ten balík, co za v Mladé Boleslavi chtějí....... v poměru s konkurencí..... za ty peníze mám daleko více u konkurence ( jde mi taky o spolehlivost, ceny servisu a dílů apod.) - Bohužel. A co se týká jízdních vlastností - Fábia je velice slušná, ale z Oktávky jsem se vyléčil, co jsem vyzkoušel druhé značky. A nakonec - co se týká tříválce - já bych si ho nekoupil, ale to není důvod ho hanit. Je spousta lidí, co je sním spokojena.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.06.2007 10:36, RE: bez předmětu
anonym napisał:
D 80 km/h, pane, je po silnicích 1. třídy za běžného provozu (kamiony, traktory, obce ...) a s takovýmhle motorem dost často pedál na podlaze, k tomu poměrně členitý terén takže těch 5.5/100 beru jako další úlet zavilého příznivce domácí značky. Pánové, proč se pořád snažíte dokazovat, že ta vaše auta jsou něco extra ? Jako třeba Octavia TDI za "necelýtřiapůlvolesportovníjízdouvole". Jsou to běžná relativně kvalitní auta, nic víc, nic míň ! Test se mi zdá na improvizované podmínky objektivní, o...
Souhlas, ze zkusenosti vím, ze spotreby u fabie 4,5-5,5 je nesmysl, pokud se dotycny nevlece, nebo nejede konstatni rychlosti 70km/hod mesto i obec, coz tohle casto tzv setrilci delaji. Vubec nejmensi motorizace skodovek je bida. Kdo se svezl v oct II v 1,6 mi da za pravdu. Auto si vezme pri klidne jizde 8 v prumeru, pri "rychle" (to auto s timto motorem ale rychle neumi ani nahodou) kolem 12. Proste idealni auto.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.06.2007 10:39, RE: bez předmětu
Petr - TipCars.com napisał:
Začnu od zadu. Testovací okruh je sestaven tak, aby odrážel možná co nejpřesněji reálný provoz. Zhruba 33% trasy je vedeno po městě (část po rušné Plzeňské ulici, část klidnou vilovou čtvrtí, část hlavní silnicí mezi sídlištěmi atd.), dalších 33 % je vedeno po příměstských silničkách v okolí Prahy západ a zbytek připadá na dálnici. Auta testuji vždy ve stejnou denní dobu a téměř vždy ve stejný den. Snažím se o dosažení stejných testovacích podmínek pro všechny vozy (teplotu a hustotu provozu neo...
s tímto autem jsem teprve najel 2 000km.S tou spotřebou při ekonomické jízdě 6,4 souhlasím,pod 6l stím dokážu jet pouze mimo město při velmi klidné jízdě.Moc se mi,ale nezdá okruch č2 za 9,9l.Ze zvědavosti jsem auto použil na služební cestu 720km,z toho 80% dálnice.První polovinu za světla po dálnici 130 až 150km/h spotřeba kolem 8l,domu potmě 110 až 120km/h spotřeba slezla na rovných 7l.Na 720km jsem spotřeboval 50 l benzínu.U auta mne překvapil přesný palubní počítač.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.06.2007 10:49, RE: bez předmětu
anonym napisał:
s tímto autem jsem teprve najel 2 000km.S tou spotřebou při ekonomické jízdě 6,4 souhlasím,pod 6l stím dokážu jet pouze mimo město při velmi klidné jízdě.Moc se mi,ale nezdá okruch č2 za 9,9l.Ze zvědavosti jsem auto použil na služební cestu 720km,z toho 80% dálnice.První polovinu za světla po dálnici 130 až 150km/h spotřeba kolem 8l,domu potmě 110 až 120km/h spotřeba slezla na rovných 7l.Na 720km jsem spotřeboval 50 l benzínu.U auta mne překvapil přesný palubní počítač.
Hodnota 9,9 l/100km v druhém "rychlejším" okruhu je reálná. Před nájezdem na dálnici ukazoval palubní počítač hodnotu 11 litrů / 100 km. Při rychlosti 130 km/h na dálnici lezla spotřeba dolů ... Jak píšu závěrem testu testovaná Fabie dosáhla závěrem testu hodnoty 6,9 l/100 km včetně zkoušek dynamiky, dálničních jízd atd. Skutečně záleží na tom, jak hodně na motor šlapete ... A bohužel v druhém okruhu jsem nedosáhl srovnatelného dojezdového času se silnější vozy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.06.2007 10:51, RE: Honda Civic 1.8
anonym napisał:
Doporučuji přečíst si test spotřeby u Civicu, průměr podle PP 7,1. Tomu se říká nízká spotřeba.
jojo ten test spotreby Honda Civic me hned tak napadl. Na tomhle srovnani muzou aspon vsichni skoda fanatici videt co za technologicke skvosty se v MB vyrabi, vylozene produkt marketingoveho oddeleni. To je opravdu do nebe volajici - maly auto s mizernym hlucnym slabym trivalcem versus nizsi stredni trida s vykonnym vysokootackovym ctyrvalcem 1.8 a spotreba prakticky stejna. no proste LOL
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.06.2007 10:57, RE: Honda Civic 1.8
anonym napisał:
jojo ten test spotreby Honda Civic me hned tak napadl. Na tomhle srovnani muzou aspon vsichni skoda fanatici videt co za technologicke skvosty se v MB vyrabi, vylozene produkt marketingoveho oddeleni. To je opravdu do nebe volajici - maly auto s mizernym hlucnym slabym trivalcem versus nizsi stredni trida s vykonnym vysokootackovym ctyrvalcem 1.8 a spotreba prakticky stejna. no proste LOL
Ale to ten motor moc nevytacite, pri tyhle spotrebe? Pak mam jedno jestli 1,2 nebo 1,8 kdyz jezdim stejne. A jeste usetrim na povinnym ruceni)
reagować
  1 2 3 ... 7




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.