0
powrót
 

diskuze k tématu: skutečně bezpečné auto - co vybrat

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Wtorek 20.06.2017 16:04, skutečně bezpečné auto - co vybrat
Zdravím všechny, prosím o tip na co možná nejbezpečnější auto mezi 250-400 tkč, nejde mi jen o ncap a iihs testy ale i o objektivní pevnost ...tzn náraz při překryvu 25% čelně apod. popravdě moc mě nezajímá jestli auto dostalo hvězdičku za čidlo zapnutého pásu... osobně jsem uvažoval o volvu xc 90 ale do suv se mi moc nechce...nějaký tip? zároveň nechci malé auto, protože i když bude mít 5 hvězd, potkám strom a je to něco jinýho než to vzít A8...

moc díky všem
reagować
nahlásit
Wasserfort
ilość wystąpień6
data registracji09.02.2011
Środa 21.06.2017 21:14, Určitě Volvo
Dobrý den, jedině Volvo Sugga TP21.

reagować
nahlásit
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Cztwartek 22.06.2017 09:30, Cokoliv ze střední třídy
Tak kromě obrněného transportéru, který ale není pohodlný a docela má velkou spotřebu bych vzal něco ze střední třídy.
Robustní je i Ford Mondeo nebo VW Passat, ale také moc fajn je Audi A6.
Takže spíše jde o to najít auto v dobrém stavu...
reagować
nahlásit
Zdeny60
ilość wystąpień1249
data registracji08.09.2009
Cztwartek 22.06.2017 16:11, RE: skutečně bezpečné auto - co vybrat
finding napisał:
Zdravím všechny, prosím o tip na co možná nejbezpečnější auto mezi 250-400 tkč, nejde mi jen o ncap a iihs testy ale i o objektivní pevnost ...tzn náraz při překryvu 25% čelně apod. popravdě moc mě nezajímá jestli auto dostalo hvězdičku za čidlo zapnutého pásu... osobně jsem uvažoval o volvu xc 90 ale do suv se mi moc nechce...nějaký tip? zároveň nechci malé auto, protože i když bude mít 5 hvězd, potkám strom a je to něco jinýho než to vzít A8...moc díky všem


Nesmíš se o sebe zas tak bát při bočním nárazu si rozlámeš krční páteř ve všem.
reagować
nahlásit
mufik.martin
ilość wystąpień248
data registracji09.05.2007
Piątek 23.06.2017 07:08, RE: skutečně bezpečné auto - co vybrat
finding napisał:
Zdravím všechny, prosím o tip na co možná nejbezpečnější auto mezi 250-400 tkč, nejde mi jen o ncap a iihs testy ale i o objektivní pevnost ...tzn náraz při překryvu 25% čelně apod. popravdě moc mě nezajímá jestli auto dostalo hvězdičku za čidlo zapnutého pásu... osobně jsem uvažoval o volvu xc 90 ale do suv se mi moc nechce...nějaký tip? zároveň nechci malé auto, protože i když bude mít 5 hvězd, potkám strom a je to něco jinýho než to vzít A8...moc díky všem


Tak pokud se vam do SUV moc nechce, tak pak to chce so nejvetsiho zastupce klasickych aut, tedy neco jako jste zminil, A8, BMW 7, Mercedes S. Jinak z klasickych aut vyssi stredni tridy je to podle me + - stejne. Volvo obecne je velmi bezpecne v realnych podminkach, nejen v laboratornich. Takze nejaky kombik/limuzina od Volva. Jinak pak uz je to asi jedno, levneji koupite treba Mondeo, Passat, Superb, Mazda 6, idealni brat co nejnovejsi generace auta
reagować
nahlásit
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Piątek 30.06.2017 13:41, proč...
díky všem za tipy...no o sebe už se nebojím, ale o blízké ano. pro pochopení - jsem po nehodě cca měsíc, 11 zlomenin, transplantovaná aorta ukrutné bolesti pořád...moje rodina vypadá jak špatně nasekanej tatarák...atd...a víte proč? protože se mi totální kráva otáčela v zatáčce ač jsem brzdil co to šlo, jí se vyhnul tak mě smetlo auto z protisměru...pro info jel jsem v superbu. doktoři se diví že všichni žijeme. proto tohle téma...
reagować
nahlásit
azerty
ilość wystąpień63
data registracji23.06.2016
Piątek 30.06.2017 15:59, superb
To je drsne... ktera generace superbu to byla?

Aktualni generace Superbu ma v ramci tridy (Mondeo, Insignia...) nejnizsi hmotnost a pritom je nejvetsi, tak si rikam na cem se asi setrilo?

Dival bych se po autech, ktera se prodavaji i v USA, jejich crashtesty jsou prisnejsi.

V tehle cenove hladine je treba si pohlidat jestli neni bourane, pritomnost airbagu...
reagować
nahlásit
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Piątek 30.06.2017 19:30, xxx
jj cesty páně jsou fakt nevyzpytatelné...součtem to byl náraz cca já 30km/h (hodně jsem dobrzdil) a auto proti tak 80km/h čelně na 50% předku...nikomu bych to nepřál je to hrůzostrašnej zážitek.paradoxně ty pásy napáchaly hrozný škody...myslím na zdraví 2 spolujezdci z toho mají potrhaná střeva takže resekce, zlámaná žebra potrhané břišní svaly...no horor takže ač jsem jezdil 18 let bez nehody, přes 500tkm bez nehody tak hledám už opravdu tank s radlicí aby mě podobně vylízaní lidé nezabili nejbližší...a sám už asi nikdy rychlost nepřekročím ani o 1 km/h i když jsou omezení postavený často na hlavu...
reagować
nahlásit
martin85
ilość wystąpień4
data registracji17.03.2014
Piątek 30.06.2017 23:02, re:
Vybiram vuz pro rodinu a tohle tema resim docela dlouho. Rozhodne se podivejte na testy a zavery americke IIHS.

Pokud je pro Vas prioritou pasivni bezpecnost vozu tak mate problem protoze v evrope se ted hraje na emisni limity a ty samozrejme plni hlavne auta ktera jsou lehka a odlehcena. Za posledni roky se ubiraji vsude stovky kilogramu a to je samozrejme pri srazkach auto vs auto problematicke. Je to dost sobecke tema - v tezkem aute budete mit pri kolizi auto vs auto nizsi pretizeni ale toho druheho (jedouciho v prumerne tezkem vozu) mozna o to spise zabijete.

Ja mam napr sve "favority" Mitsubishi Outlander, Toyotu RAV4, Subaru Outlander ale myslim ze i jako ojetiny budou stat dost penez mozna i nad Vas limit. Nezatracoval bych Volvo V70 sice ta posledni generace neni takovy drzak jako byvaly drive ale porad tam je zelezo a to se pocita. V60 ma maly kufr, XC60 je ultimatni tank nicmene pouze diesel motory a za 400tis. bych se bal nasledneho servisu (podobne u XC90). Vyhodna cena muze byt u korejcu - ono se to nezda ale takovy Hyundai Tuscon, Santa Fe, nova Kia sportage ti maji nadprumerne dobre vysledky pasivni bezpecnosti a verim ze ten Tuscon/Kia 2-3 roky ojety muze byt ve vasem limitu.

Jeste jedna vec - sirka vozu muze byt nebezpecna sama o sobe, pokud se budete vozit XC90 nebo XC60 zabirate na klasicke ceske okresce o 20cm na sirku vice nez ostatni a kdyz vam sjede kolo do pangejtu razem Vas tank prestane byt tak vyhodnym - zalezi tedy kde jezdite a zda bude auto provozovat zkuseny ridic (aby odhadl zda se vejde ci nikoli). Proto se mi libi napr ten outlander ktery ma sirku 180cm nebo RAV4 i kdyz ani jednou z aut v klasicke benzinove verzi nedosahuje na 1700kg bez ridice.

Nad koncernem VW, Seat, Skoda v stredni tride nema moc smysl diskutovat vse se podrizuje aby prosli NCAP testem a optimalizuje se hmotnost kde to jen jde. Vyztuhy jsou to ano ale pokud se dostanete do netypickeho narazu tak je problem.

Jo a superb nema vysokopevnostni ocel na C sloupku (viz. vyztuze skodovek nahrubo nacrtnute pro hasice zde : http://www.skoda-auto.cz/shared/SiteCollectionDocuments/download/rescue-data/cs/rescue-data.pdf) takze kdyz vas nekdo napali na dalnici bouzel zadni sedadla jsou smrtici. Extremni pripad viz zde : http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=9

co to bylo za znacku a model vozu ten protijedouci ?
reagować
nahlásit
azerty
ilość wystąpień63
data registracji23.06.2016
Piątek 30.06.2017 23:20, listy pro záchranáře
@martin85 dík za link na ten list pro záchranáře. Je to hodně zajimávé a běžně se takové věci nikde neuvádí. (I když ideálně by to chtělo celou karoserii, ne jenom boky). Nemáte i pro jiné automobilky?
reagować
nahlásit
martin85
ilość wystąpień4
data registracji17.03.2014
Piątek 30.06.2017 23:38, re:
skodovka to poskytuje asi verejne, rozhodne je to dostupne na internetu

obcas je nejaky vuz zobrazen zde : http://www.boronextrication.com/2017/06/20/2018-audi-a8-body-structure-part-2/ na webu ktery sdruzoval lidi - zachranare ktere zajimalo odkud muzou zacit strihat vuz pri nehode, jenze to mate tezke kdovi jak si ty ocele obarvuji v tech marketingovych priruckach...

Samozrejme je lepsi ze ve vozu bude podle vyrobce hodne vysokopevnostni oceli, ale vam pri te nehode chybela hlavne hmotnost a je otazka zda se vyplati za 400tis kc koupit nejake dvoutunove offroad monstrum typu navara,hilux nebo SUV od volva.
reagować
nahlásit
azerty
ilość wystąpień63
data registracji23.06.2016
Piątek 30.06.2017 23:40, vyztuhy
Dohledal jsem listy pro BMW:

https://aos.bmwgroup.com/web/10181/95

a Hyundai:

http://www.hyundai.de/downloads/Hyundai_Rettungsdatenblaetter.pdf

Volvo:

http://www.volvocars.com/de/zubehoer-und-services/dokumente-und-hilfe/rettungsleitfaeden

Ale nevím, jakou to má vypovídací hodnotu. Třeba Fabia III tam má zaznačen vyztužený skoro celý bok, kdežto aktuální BMW 7 jenom dvě vzpěry ve dveřích?
reagować
nahlásit
martin85
ilość wystąpień4
data registracji17.03.2014
Piątek 30.06.2017 23:55, RE: vyztuhy


No prave velmi nizkou vypovidaci hodnotu *nejaky vyztuhy tam nacpe kazdy vyrobce*... stejne zavisi na profilu te oceli nikoli jen na materialu samotnem.

pro zajimavost b-sloupek ze Subaru Outback : http://pictures.dealer.com/p/planetsubarusne/0446/88c4386a0a0d028a00adc44698f8cbc8.jpg ...kam se hrabe superb nebo passat

Jeste je zajimave seskupeni dat z realnych nehod z pojistovny folksam z roku 2015 udelali zebricek jednotlivych vozu : https://www.folksam.se/tester-och-goda-rad/i-trafiken/hur-saker-ar-bilen a tady k tomu je nejaky uvodni slovo : https://www.folksam.se/media/hur-saker-ar-bilen-2015-preface_tcm5-19612.pdf
reagować
nahlásit
Zdeny60
ilość wystąpień1249
data registracji08.09.2009
Sobota 01.07.2017 06:50, RE: vyztuhy
martin85 napisał:
No prave velmi nizkou vypovidaci hodnotu *nejaky vyztuhy tam nacpe kazdy vyrobce*... stejne zavisi na profilu te oceli nikoli jen na materialu samotnem.pro zajimavost b-sloupek ze Subaru Outback : http://pictures.dealer.com/p/planetsubarusne/0446/88c4386a0a0d028a00adc44698f8cbc8.jpg ...kam se hrabe superb nebo passatJeste je zajimave seskupeni dat z realnych nehod z pojistovny folksam z roku 2015 udelali zebricek jednotlivych vozu : https://www.folksam.se/tester-och-goda-rad/i-trafiken/hur-saker-ar-bilen a tady k tomu je nejaky uvodni slovo : https://www.folksam.se/media/hur-saker-ar-bilen-2015-preface_tcm5-19612.pdf


O tom, že SUbaru dělá bezpečná auta,se dávno ví. (nakonec, mohu potvrdit na vlastní kůži - nehoda střet dodávkou s naloženým autem versus Legacy) Bohužel, ani Outback nezmůže nic proti lidské debilitě. Jak se praví v Bibli, co má se stát...atd. Po letech jsem došel ke zkušenosti, že nejlepší ochrana při jízdě je vyhnout se nebezpečným a frekventovaným úsekům, jako je např. D1, Praha , E35 a pod, kde je kumulace ultradebilů extremně vysoká a pak, ovšem to přijde až po mnoha tisících najetých kilometerch, styl jízdy. Zejména předvídavost včetně toho, mít představu, kudy pryč z nebezpečné situace. Kdysi jsem byl na kursech pro záchranáře a tam nám lektor dával modelové příklady, jak se lze v mnoha případech zachránit navzdory tomu, že situace vypadá beznadějně. Minimalizovat riziko výběrem doby, trasy se dá, ale zcela odtsranit ne. Auto je v tomto ohledu asi až na 3.-4. místě. To není můj poznatek, ale výsledek výzkumu silničních odborníků na bezpečnost dopravy. A pak - asi to chce mít i štěstí...
reagować
nahlásit
Kohout Pavel
ilość wystąpień65
data registracji28.11.2013
Sobota 01.07.2017 22:29, přetížení při nárazu
V souvislosti s tímto tématem bych uvedl následující čísla přetížení, vznikající při nárazu vozu a působící na člověka destruktivně:
12G-hrozí vážné poškození vnitřních orgánů (např. srdce naplněné krví je hodně citlivé na přetížení)
20G-lámou se kosti a obratle
33G-vydrží prý hlava (udává se jako nejpevnější část těla)
Záleží na směru působení přetížení na tělo. V letectví se uvádějí např. vektory Gx, Gy, a Gz. V každém směru tělo vydrží jiné přetížení.
Trenažér, co používá Besip na různých akcích, simuluje náraz ve 30 km/h rychlosti a přetížení je prý kolem 9G.
Na youtube lze najít záznamy z různých crastestů. Není to veselé podívání, zejm. ty nárazy osobního vozu do nedeformovatelných překážek, jako je třeba návěs kamionu atd. V těchto případech je to pro posádku osobního vozu většinou konečná, bez ohledu na typ a značku vozu.
reagować
nahlásit
sheogorath
ilość wystąpień527
data registracji27.05.2016
Niedziela 02.07.2017 17:45, .... ..... .......
Predvidavost je dobra obrana, a po par letech rizeni uz clovek pozna, ze se nekdo kolem chysta k nejake kravine... ze zkusenosti muzu rict, ze dobrym bezp. prvkem je vykon motoru - uz me to pakrat pomohlo z neprijemnosti...

Debilum se vyhnout neda, v posledni dobe pozoruju, ze spouste lidi dela vylozene problem projet zatacku svym pruhem... asi lenost tocit volantem ...

reagować
nahlásit
mikelight
ilość wystąpień34
data registracji01.08.2010
Poniedziałek 03.07.2017 13:08, Rettungskarten
reagować
nahlásit
stréc od piva
ilość wystąpień652
data registracji23.11.2007
Środa 05.07.2017 13:49, RE: xxx
finding napisał:
jj cesty páně jsou fakt nevyzpytatelné...součtem to byl náraz cca já 30km/h (hodně jsem dobrzdil) a auto proti tak 80km/h čelně na 50% předku...nikomu bych to nepřál je to hrůzostrašnej zážitek.paradoxně ty pásy napáchaly hrozný škody...myslím na zdraví 2 spolujezdci z toho mají potrhaná střeva takže resekce, zlámaná žebra potrhané břišní svaly...no horor takže ač jsem jezdil 18 let bez nehody, přes 500tkm bez nehody tak hledám už opravdu tank s radlicí aby mě podobně vylízaní lidé nezabili nejbližší...a sám už asi nikdy rychlost nepřekročím ani o 1 km/h i když jsou omezení postavený často na hlavu...


zeptám se z pojištovního hlediska.
Tzn.vy jste jel,nestihl jste zareagovat na nečekanou překážku (otáčející se vozidlo v zatáčce-tzn.nezareagování na nečekanou překážku),tím pádem jste trhnul instinktivně volantem,ale neřešil jste,že v protisměru někoho smetete?
Tzn.předpokládám,že pojišťovna pak jako viníka nehody označila vás?
To,že se bába otáčí kde nemá je přestupek,ale nemůže být brána dle mne jako viník nehody.

Pokud ne,prosím o vysvětlení.
reagować
nahlásit
PatM
ilość wystąpień199
data registracji07.08.2016
Cztwartek 06.07.2017 13:06, xxx
to kde které auto bylo by mne taky zajímalo, protože strhávat řízení do protisměru, když tam jede auto mi přijde jako blbej nápad, když jde bezpečně ťuknout do nány v 30km/h
reagować
nahlásit
Arthur
ilość wystąpień4
data registracji17.07.2017
Poniedziałek 17.07.2017 15:24, Volvo XC90
Dobrý den.
Řeším velmi podobnou otázku. Problém je v tom, že skutečně objektivní informace o pasivní bezpečnosti aut jsou prakticky nedostupné. Jako nápověda můžou sloužit výsledky crash testů, byť velmi okrajově.
Pokud však člověk uvažuje logicky, platí následující:
lépe vás při nehodě ochrání velké, těžké auto, kde sedíte výš, spíše dražší značky (u těch je předpoklad použití kvalitnějších materiálů), co nejnovější. Starší auto bude mít narezlou karoserii a pevnost svárů v případě nehody už nebude zdaleka taková jako u nového. Samozřejmě starší velké těžké SUV/offroad bude mít i tak výhodu v případě např. čelního střetu se zbrusu novým, ale lehkým a malým autem nížší třídy. Kde je však ta hranice, to vám nikdo objektivně neřekne a nezaručí. Je třeba asi vybírat podle citu.

Dle mého názoru Volvo XC90 (byť za uváděný finanční limit bude cca 6 - 10 let staré) požadavky splní a málokteré auto bude v tomto ohledu lepší.

Jinak zřejmě nejlepší článek o pasivní bezpečnosti aut naleznete zde:
http://skoda.panda.cz/clanek.php?id=419

Přeji ať se Vám výběr auta podle těchto požadavků vydaří!

reagować
nahlásit
1 2


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, wszelkie prawa zastrzeżone.