0
powrót
 

diskuze k tématu: Volba ojetiny 4x4 pro větší rodinu na horách

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, typ vozidla
lenys
ilość wystąpień4
data registracji16.01.2017
Poniedziałek 16.01.2017 13:29, Volba ojetiny 4x4 pro větší rodinu na horách
Dobrý den,
můžete poradit s výběrem auta 4x4? Parametry: cena max.do 350tis., nájezd ca 15-20 tis. ročně, nízká spotřeba i příp. náklady na opravy. Jsme rodina s třemi dětmi. Bydlíme na horách, kde 4x4 je nutné. Dosud jsem jezdila Subaru Forester, 2001 ale dosluhuje a ta spotřeba i náklady na opravy v poslední době hodně vysoké. Navíc nyní už nejezdím jen tzv. kolem komína ale i do práce (ca 50 km denně), tak potřebuji spolehlivé auto s nižší spotřebou a jistotou dojezdu i v zimě k nám na kopec. Zvažujeme Octávku, Superb, pak jsou ještě 7-místná auta. Ale upřímně nevím. Pročetla jsem nějaké starší diskuze i tady na fóru a o moc moudřejší nejsem.Limit jsou ty finance a náklady. Děti vozím v Subaru teď všechny vzadu:dvě v sedačce a jedno na podsedáku, anebo případně jedno na sedačce vpředu.Díky.
reagować
nahlásit
ewing1
ilość wystąpień46
data registracji29.05.2009
Poniedziałek 16.01.2017 14:24, Chevrolet Suburban
Doporučuji Chevrolet Suburban. Je to ideální rodinné vozidlo. Doporučoval bych pohon na LPG a jezdíte hodně levně ( spotřeba pak srovnatelná s malým autem).
reagować
nahlásit
PatM
ilość wystąpień199
data registracji07.08.2016
Poniedziałek 16.01.2017 14:31, Fiat Freemont
Podíval bych se na Fiat Freemont, protože ze všech SUV 4x4 bude nejlevnější. Pokud se vejdou do oktávky tak jich zřejmě není víc než 5 a Suburban nepotřebují
reagować
nahlásit
A4
ilość wystąpień134
data registracji09.05.2007
Poniedziałek 16.01.2017 14:59, ix55
Hyundai ix55 - velké, silné, pohodlné, spolehlivé. Problém je v tom, že na nějaký hezčí kousek je těch 350 tisíc minimum
reagować
nahlásit
Zdeny60
ilość wystąpień1249
data registracji08.09.2009
Poniedziałek 16.01.2017 15:39, RE: ix55
A4 napisał:
Hyundai ix55 - velké, silné, pohodlné, spolehlivé. Problém je v tom, že na nějaký hezčí kousek je těch 350 tisíc minimum


ANo, kde 1 vstřikovač stojí veselých 26tCZK a turbo dokonce 78tCZK - viz nedávný test ojetiny zde. Levnost nade vše.

Nový Subaru Forster (2010+).
reagować
nahlásit
lenys
ilość wystąpień4
data registracji16.01.2017
Poniedziałek 16.01.2017 16:11, Hyundai ix55
No právě, bojím se těch vyšších nákladů, když se cokoliv po.. a u ojetin je to vždycky nějaké riziko.
Jinak jsem se někde dočetla,nepamatuji si, jestli to bylo tady na fóru, že Subaru s dieslovým motorem není ta pravá volba a benzín máme teď a je to žrout. Pravdou je, že Subaru mě vždy spolehlivě "vyvezlo". Podívám se ještě na ty tipy, co napsali diskutující předtím.
reagować
nahlásit
Bronn
ilość wystąpień128
data registracji23.11.2014
Poniedziałek 16.01.2017 16:39, nove auto
350t je dost na ojetinu. Kdyz k tomu pripocteme neco na prvotni servis dostavame se na slusnou castku, za kterou by se dalo poridit i neco noveho. Treba duster. Nove auto bude uplne bez problemu, nikde vas nenecha a zadne starosti, ze vam nekdo prodal treba bourane.
reagować
nahlásit
Zdeny60
ilość wystąpień1249
data registracji08.09.2009
Poniedziałek 16.01.2017 17:39, RE: Hyundai ix55
lenys napisał:
No právě, bojím se těch vyšších nákladů, když se cokoliv po.. a u ojetin je to vždycky nějaké riziko.Jinak jsem se někde dočetla,nepamatuji si, jestli to bylo tady na fóru, že Subaru s dieslovým motorem není ta pravá volba a benzín máme teď a je to žrout. Pravdou je, že Subaru mě vždy spolehlivě "vyvezlo". Podívám se ještě na ty tipy, co napsali diskutující předtím.


Jestli mohu něco napsat k srovnání provozu naftových a benzínových auta:
Když jsem L.P. 1995 začal podnikat, kupoval mjsem vždy jen a pouze naftová auta. Sice šlo o Pežoty (od 95. roku prakticky celá modelová produkce až do roku 2008, kdy jsem toho nechal) a pak přeše s několika odskoky k jiným dýzlům k benzínu. Ona spotřeba je jedna věc a druhá věc je ta nadstavba benzínu. Například, jestli na horách při -30 toho dýzla nastartuji.Já bydlím v Jeseníkách a neznám nic horšího, když je potřeba rychle vyjet a dýzl ne a ne natočit, Stalos e mi to několikrát a v tom okamžiku bych byl schopen auto rozkopat. A že s naftou bude s přibývajícím podílem biosložky jen hůře, je nad SLunce jasné. Dále - je nutno mít výdy v prvotřídním stavu naterii, žhaviče, palivový filtr, správná aditiva. Moderní dýzl už prostě není, co byla stará 1,9TDI z roku 1995. Dále - těžký předek=častý servis přední nápravy,m jídzní vlastnosti lokomotivy, zapadnutí dos něhu je tragedie, protože se tzěžký čumák dokáže během chvilky prohrabat snad až do Austrálie. Ruce smrdí od nafty - kdo si bere rukavice... K tomu topení za půl dne, v zimě se to chvěje jak ratlík po celnočním mrazu...
K tomuse mlže zadařit taková radost, jako doslouživší filtr pevých částic (bude dnes v každé jen trošku mladší ojetině 10 let staré), opotřebované žhaviče, vstřikovače, z půlky sazemi zarostlá sací soustava, nefunkční EGR ventil a polorozpadlé turbo, či prasklý vlnovec nebo poroučející se palivové čerpadlo. Sumasumárum jsme toho najmenoval za cca 100 tisíc (viz slovutné Hyundai 55 a jejich vstřikovač za krásných 26 tisíc za 1 kus!!!) Kolik musím najet kilometrů, abych utrati tyto peníze za o dva litry vyšší spotřebu v benzínu. Jednoduchý výpočet a to hovořím o jednom kusu vstřikovače.
Já sám mám také Subaru (již dokonce třetí). A benzím mě opravdu netrápí. Teď, jak byly ty -23°C mrazíky, jsem děkoval za to, že jsem cestu nafty již dávno opustil a litoval nešťastníky s olítanými Audi či jinými stroji povážně premiové německé provenience, jak se v mrazu trápí a lítají kolem zamrzlého auta. U ojetin to je vysoká míra rizika. Zatímco ja sednu do auta, po kilometru topím, oni vystupují v práci a rozkrazují skla a ruce (měl jsem - pokud dobře počítám 8 naftových aut vlastních, dvě měl otec) a bylo to velmi velmi podobné. A kolik si kdo myslí, že žere studený 2,0HDI v pežotu? SKoro jako benzín, rozdíl je tak litr max litr a půl. V zime se výody nafty rychle vytrácí a jsou tu spíše jen starosti.
Já potřebuji, aby - když jsem někde ve světě-žena v -25 ráno přišla k auta, ometla sníh a odjela. A to - bohužel - u dýzlu takj jisté nikdy není a nakonec tomu bylo tak i v minulosti.

Tohle je ovšem cesta, kterou si každý musí vybrat sám.

K naftovému SUbaru - proboha, jen to ne. Tohle ústrojí se nevyvydlo a rozohdně ani - jak se píše - po roce 2011 není problém sporuchovými motory vyřešen. Víc se dočte každý na příslušných forech. POkud spolehlivé auto s naftou, pak snad Hondu CR-V (roky kolem 206-2010), kde tyto motory opravdu patří mezi to nej, co se dá za přijatelný peníz sehnat, ale rizika spojená se zimním provozem zůstávají a nbo pak cesta osvědčené benzínové jednotky. V některých případech i varianta LPG, ovšem to je opět sázka do loterie a chce to mít za zády špičkového servisáka, který si s tím poradí, když se něco začne dít. Ovšem spolehlivost provozu je horší, než u benzínu. Já se radši smířím s 8 litry spotřeby a mám klid. Za tuto spotřebu jezdím s 2,5 litrovým Outbackem předposlední modelové řady a zatím se zdá, že výš ta spotřeba už nepůjde. Na dlouhé tratě (jezdím občas 300+300km) v léte jedu bezpečně pod 7/100 a to si myslím, že jde. ANo, nejsme dálniční letec, jedu dle pravidel, i když si někdo možná klepe na čelo. Já si ale vždy říkám, že auto mi musí vydělávat a dle toho se k němu chovám a jezdíms ním.

Toliko můj velmi dlouhý životní příbeh nafta vs. benzín. od roku 1995 mohu hodně srovnávat. Navíc, jak zde již padlo, se Subaru jsem vždy vyjel, dojel a nikdy nezůstal nikde stát. A zatím, ťuk ´tuk ´tuk jsme řešil vždy jen předepsaný servis.
reagować
nahlásit
Albi1
ilość wystąpień91
data registracji26.01.2009
Poniedziałek 16.01.2017 17:49, Volba ojetiny 4x4 pro větší rodinu na horách
Zkusil bych zvážit Hondu CR-V. Když se vlezli do Forestru, tak s tímto velikostně nebude problém a to ani v kufru. Asi 2,0 benzín. Obecně jsou jejich motory solidní na spotřebu. Při takovém nájezdu nebudou roční náklady na provoz tak rozdílné a navíc nejsou tyto auta moc olítané a dají se sehnat s malím nájezdem KM
reagować
nahlásit
Valnoha
ilość wystąpień322
data registracji03.01.2011
Poniedziałek 16.01.2017 18:30, Hhhhjh mmmmmm nnnnnn
Z osobni zkusenosti kdyz das do new forestera dozadu dve detsky sedacky tak mezi ne se sotva vleze nakupni taska.... A z hlediska bezpecnosti jsem odpurce toho davat dite dopredu. Mozna nejakej outback bude prostorove sirsi, co treba kia sorento??? Chce to fyzicky zkusit. Ted se treba deti tak tak vejdou ale predpokladam ze auto nekupujete na rok a deti porostou a porostou.....
reagować
nahlásit
stréc od piva
ilość wystąpień652
data registracji23.11.2007
Poniedziałek 16.01.2017 20:25, RE: ix55
Zdeny60 napisał:
A4 napisał:
Hyundai ix55 - velké, silné, pohodlné, spolehlivé. Problém je v tom, že na nějaký hezčí kousek je těch 350 tisíc minimum
ANo, kde 1 vstřikovač stojí veselých 26tCZK a turbo dokonce 78tCZK - viz nedávný test ojetiny zde. Levnost nade vše.Nový Subaru Forster (2010+).


máme na passatu (tdi pd 96kw) cca 480 000km - původní turbo.původní vstřiky...je pravda,že denně auto jezdí 120km po dálnici...ale nějak nevidím důvod proč by zrovna tyto součástky při korektním chování neměly vydržet třeba ještě jednou tolik :)
at je to hyundai,vw...péče a pravidelný servis je základ
reagować
nahlásit
Bronn
ilość wystąpień128
data registracji23.11.2014
Poniedziałek 16.01.2017 22:27, RE: ix55
stréc od piva napisał:
Zdeny60 napisał:
A4 napisał:
Hyundai ix55 - velké, silné, pohodlné, spolehlivé. Problém je v tom, že na nějaký hezčí kousek je těch 350 tisíc minimum
ANo, kde 1 vstřikovač stojí veselých 26tCZK a turbo dokonce 78tCZK - viz nedávný test ojetiny zde. Levnost nade vše.Nový Subaru Forster (2010+).
máme na passatu (tdi pd 96kw) cca 480 000km - původní turbo.původní vstřiky...je pravda,že denně auto jezdí 120km po dálnici...ale nějak nevidím důvod proč by zrovna tyto součástky při korektním chování neměly vydržet třeba ještě jednou tolik :) at je to hyundai,vw...péče a pravidelný servis je základ


PD vstrikovace prumerne vydrzi cca 300t km
CR vstrikovace cca 60t km
reagować
nahlásit
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Wtorek 17.01.2017 00:06, benzin
naprosty souhlas s prispevkem lenise

při Vasem najezdu rozhodne nekupujte diesel, proste se ty vyssi servisni naklady nevyplati
reagować
nahlásit
Pepe
ilość wystąpień1143
data registracji09.05.2007
Wtorek 17.01.2017 07:44, RE: ix55
Bronn napisał:
stréc od piva napisał:
Zdeny60 napisał:
A4 napisał:
Hyundai ix55 - velké, silné, pohodlné, spolehlivé. Problém je v tom, že na nějaký hezčí kousek je těch 350 tisíc minimum
ANo, kde 1 vstřikovač stojí veselých 26tCZK a turbo dokonce 78tCZK - viz nedávný test ojetiny zde. Levnost nade vše.Nový Subaru Forster (2010+).
máme na passatu (tdi pd 96kw) cca 480 000km - původní turbo.původní vstřiky...je pravda,že denně auto jezdí 120km po dálnici...ale nějak nevidím důvod proč by zrovna tyto součástky při korektním chování neměly vydržet třeba ještě jednou tolik :) at je to hyundai,vw...péče a pravidelný servis je základ
PD vstrikovace prumerne vydrzi cca 300t kmCR vstrikovace cca 60t km



Mám 2,2 HDi, 98kW, cca 375tkm, vstřikovače původní
Otec 1,6 HDi, 80kW, cca 280tkm, vstřikovače původní, přetěsněné ve 220tkm.

Odkud máš ta moudra?
reagować
nahlásit
A4
ilość wystąpień134
data registracji09.05.2007
Wtorek 17.01.2017 08:55, RE: ix55
Zdeny60 napisał:
A4 napisał:
Hyundai ix55 - velké, silné, pohodlné, spolehlivé. Problém je v tom, že na nějaký hezčí kousek je těch 350 tisíc minimum
ANo, kde 1 vstřikovač stojí veselých 26tCZK a turbo dokonce 78tCZK - viz nedávný test ojetiny zde. Levnost nade vše.Nový Subaru Forster (2010+).


Nesmíš mít z těch dieselů furt takovou fobii

Ač nejsem zrovna zastánce naftových motorů, tak tenhle třílitr patří vůbec k nejspolehlivějším a nejpovedenějším motorům, při rozumném zacházení a správné údržbě vydrží všechny komponenty bez problémů statisíce kilometrů. Někde si o tom něco přečti ...
reagować
nahlásit
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Wtorek 17.01.2017 09:35, SUzuki Suzuki Suzuki
Grand Vitara nebude to pravé ořechové? Ani benzín moc nežere a při vašem nízkém nájezdu si nejsem naftou jistý...
reagować
nahlásit
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Wtorek 17.01.2017 12:13, IX55
Já bych taky šel cestou IX55. Ale pozor, i v naftě se pod deset nedostanete a provozní náklady nebudou úplně nejmenší, protože oleje spolyká asi 6,5 litru a gumy stojej majlant.
reagować
nahlásit
lenys
ilość wystąpień4
data registracji16.01.2017
Wtorek 17.01.2017 14:27, diesel x benzín
děkuji všem, mj.také za úvahy k dieslu zdeny60. Dám příspěvky přečíst i muži. Muž má VW, diesel a zatím se nestalo, že by nenastartoval (a to bylo i pod - 20 v lednu), takže dobrá zkušenost s dieslem i v zimě. To spíš to Subaru se trápilo v tom mrazu. Jinak tři děti, jak jsem psala se vlezli do Forestra, s tím, že jedno na podsedáku (zapásání dětí trochu o nervy, neb je to na centimetry). Uvítala bych i větší prostor, ale dá se zvládnout i v takovémto.Jako to větší a pohodlnější auto pro rodinu slouží od muže to VW. Outbacka máme v bližší rodině a o moc to vzadu větší není (myslím tím na sedačky) , v benzínu a nadávají na spotřebu, ale jezdí povětšinou pár km kolem domu.
IX55 je mimo naše možnosti, cena je vysoká. Na tu Hondu se podívám.
reagować
nahlásit
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Wtorek 17.01.2017 14:33, RE: diesel x benzín
lenys napisał:
děkuji všem, mj.také za úvahy k dieslu zdeny60. Dám příspěvky přečíst i muži. Muž má VW, diesel a zatím se nestalo, že by nenastartoval (a to bylo i pod - 20 v lednu), takže dobrá zkušenost s dieslem i v zimě. To spíš to Subaru se trápilo v tom mrazu. Jinak tři děti, jak jsem psala se vlezli do Forestra, s tím, že jedno na podsedáku (zapásání dětí trochu o nervy, neb je to na centimetry). Uvítala bych i větší prostor, ale dá se zvládnout i v takovémto.Jako to větší a pohodlnější auto pro rodinu slouží od muže to VW. Outbacka máme v bližší rodině a o moc to vzadu větší není (myslím tím na sedačky) , v benzínu a nadávají na spotřebu, ale jezdí povětšinou pár km kolem domu.IX55 je mimo naše možnosti, cena je vysoká. Na tu Hondu se podívám.


Proč ne jedno dopředu? S vypnutým airbagem?

reagować
nahlásit
lenys
ilość wystąpień4
data registracji16.01.2017
Wtorek 17.01.2017 14:53, odpo:
Už nemám vajíčko, není třeba vypínat airbag. Jinak občas vozím vepředu nejstarší dítě, ale jen výjimečně. Na delší trasy, do města vozím všechny raději vzadu.
reagować
nahlásit
1 2


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, wszelkie prawa zastrzeżone.