0
powrót
 

diskuze k tématu: Skrytá vada při koupi ojetého vozidla

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, ostatní, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.04.2007 08:25, Bojím se
Vážně se obávám prodat své starší auto. V dobré víře, že tomu nic není ho prodám a po pár měsících si nový majitel ke mně přijde proplatit fakturu za servis.
Ale myslím, že při výkupu bazarem snad takováto praxe nehrozí ...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.04.2007 09:01, RE: Bojím se
Riccardo napisał:
Vážně se obávám prodat své starší auto. V dobré víře, že tomu nic není ho prodám a po pár měsících si nový majitel ke mně přijde proplatit fakturu za servis.
Ale myslím, že při výkupu bazarem snad takováto praxe nehrozí ...
Bát bych se musel pouze tehdy, pokud prodávám "slepený" polovrak.
Vše ostatní je pouze o uvedení do kupní smlouvy, kde napíšu všechny známé vady byť jich bude celý seznam. Další věc, kterou dělám při prodeji je nová oficiální STK a EM (naopak požaduji řádně přitvrdit a prohlédnout), což je posouzení nezávislou institucí a např. u nyní prodávaného auta objevili vadný čep, tak ho na prodej vyměním. Podvozek i motor pokud jsou dobré emise je tedy OK. Druhý den po koupi se samozřejmě může rozbít cokoliv, je to ale otázka slušnosti prodávajícího/kupce, pokud se dohodnou. Jinak kupující musí dokázat, že tam ta vada byla (proto co je psáno, to je dáno) a prodávající ji zatajil. V každém případě ojetina je ojetina a nikdo do toho "nevleze" a prodávající také nemusí ani při nejlepší vůli vědět všechno. Největší problémy vznikají hlavně díky přetáčení tachometrů. Ono asi Passat s 100 tis.km nebude potřebovat překroužkovat, byť s tím jezdilo prase.
Určitě se nezbavíte odpovědnosti za stav, pokud dáte nalíčenou dojetinu na výkup. Ten bazar se po Vás bude vozit stejně, pokud mu to auto někdo vyreklamuje. Samozřejmě pokud stočej kilometry a pod, jste zase z obliga.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.04.2007 09:06, RE: Bojím se
anonym napisał:
Bát bych se musel pouze tehdy, pokud prodávám "slepený" polovrak.
Vše ostatní je pouze o uvedení do kupní smlouvy, kde napíšu všechny známé vady byť jich bude celý seznam. Další věc, kterou dělám při prodeji je nová oficiální STK a EM (naopak požaduji řádně přitvrdit a prohlédnout), což je posouzení nezávislou institucí a např. u nyní prodávaného auta objevili vadný čep, tak ho na prodej vyměním. Podvozek i motor pokud jsou dobré emise je tedy OK. Druhý den po koupi se samozřejmě může rozbít co...
Pokud prodavam auto ktere je OK, pak se neco vysere a ten clovek by byl debil a handrkoval se je nekolik moznosti. Slusne to vyrikat, pokud bude rozumnej tak se domluvit. Pokud to bude krypl tak trosku ho podrzet pod krkem. Nam se to stalo jednou a kamarad ho upozornil vcelku durazne a byl pokoj....s autem jezdi dodnes a je najednoui spokojenej. Kdyz ale prodavate rozmlacenej vrak je to vase minus. Nejdulezitejsi je smlouva.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.04.2007 10:22, RE: Bojím se
David_Logins napisał:
Pokud prodavam auto ktere je OK, pak se neco vysere a ten clovek by byl debil a handrkoval se je nekolik moznosti. Slusne to vyrikat, pokud bude rozumnej tak se domluvit. Pokud to bude krypl tak trosku ho podrzet pod krkem. Nam se to stalo jednou a kamarad ho upozornil vcelku durazne a byl pokoj....s autem jezdi dodnes a je najednoui spokojenej. Kdyz ale prodavate rozmlacenej vrak je to vase minus. Nejdulezitejsi je smlouva.
No jo lidi kupojou ojety krapy a pak delaj jako kdyby jezdili s funglovkou v plny zaruce - za malo penez malo muziky pratele
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.04.2007 10:45, Není nad nové
Jo,jo ono si dneska moře lidí kupuje ojeté a dělají jako by měli nový, ale že se jim pořád něco sere už moc nepřiznávají.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.04.2007 11:04, RE: Není nad nové
klkll napisał:
Jo,jo ono si dneska moře lidí kupuje ojeté a dělají jako by měli nový, ale že se jim pořád něco sere už moc nepřiznávají.
Zasmál jsem se nad větou "převodovka nebyla ve 100% stavu"... Na žádném autě neni nic ve 100% stavu, když je staré 10 dní, natož 10 let. Nejvýstižněji to popsal jeden bazarista, když jsem u něj očumoval ojetou dodávku. Na můj přihlouplý dotaz, kolik toho ještě najezdí, odpověděl: "Možná bude jezdit ještě 5 let, možná s tím nedojedete domů." A to platí pro všechna ojetá auta, někdy bohužel i pro nová. Chápu, že v tomhle byznysu se živí spousta lumpů, ale nepočítat s následným servisem (brzdy, podvozek, pneumatiky, olej atd) je hodně naivní až....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.04.2007 16:15, RE: Není nad nové
Pepe napisał:
Zasmál jsem se nad větou "převodovka nebyla ve 100% stavu"... Na žádném autě neni nic ve 100% stavu, když je staré 10 dní, natož 10 let. Nejvýstižněji to popsal jeden bazarista, když jsem u něj očumoval ojetou dodávku. Na můj přihlouplý dotaz, kolik toho ještě najezdí, odpověděl: "Možná bude jezdit ještě 5 let, možná s tím nedojedete domů." A to platí pro všechna ojetá auta, někdy bohužel i pro nová. Chápu, že v tomhle byznysu se živí spousta lumpů, ale nepočítat s následným servisem (brzdy, pod...
plně souhlasím, u staré věci nikdy nevíte jak dlouho ještě vydrží
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 11.04.2007 13:52, RE: Bojím se
anonym napisał:
Bát bych se musel pouze tehdy, pokud prodávám "slepený" polovrak.
Vše ostatní je pouze o uvedení do kupní smlouvy, kde napíšu všechny známé vady byť jich bude celý seznam. Další věc, kterou dělám při prodeji je nová oficiální STK a EM (naopak požaduji řádně přitvrdit a prohlédnout), což je posouzení nezávislou institucí a např. u nyní prodávaného auta objevili vadný čep, tak ho na prodej vyměním. Podvozek i motor pokud jsou dobré emise je tedy OK. Druhý den po koupi se samozřejmě může rozbít co...
Myslím, že nemáš pravdu. Je tolik věcí, co může najednou odejít. Třeba zapalovací cívka, rozdělovač, alternátor, ... to se prostě nedá ovlivnit. Raději to nechám rozbít děckám a manželce ...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 15.05.2007 13:24, Ojeté je ojeté...
ten ,co kupuje si musí uvědomit,že když bude auto 100%,musí tedy zaplatit 100% cenu,tedy jako za nové.Ale když kupuje ojetinu za 10% ceny nového,tak ,když je auto v 50% stavu ,vlastně vydělává,tak co chce vlastně reklamovat,když vydělal...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.04.2010 19:01, focus 1,8tddi koupe bazar(prosim o radu)
auto bylo zakoupenov bazaru,po 5 dnech přestalo jet. V opravně bylo řečeno, odešlo vstřikovací čerpadlo,oprava 60000kč. Obrátila jsem se na majitele autobazaru, ale nejedná se o skrytou vadu,tak si opravu musím hradit sama.Auto odtáhl a slíbil,že bude do týdne opraveno.Nyní již tam bude měsíc a stále je problém sehnat jiné čerpadlo za nižší cenu. Zdá se mi, že majitel opravu zdržuje.Nelze propást nějakou lhůtu, kdy mohu auto vrátit?opravdu musím opravu hradit sama?prosím o radu
reagować
reno724
ilość wystąpień1
data registracji10.02.2014
Poniedziałek 10.02.2014 20:32, skrytá vada
Dobrý den,zajímalo by mě co znamená skrytá vada?Prodal jsem auto a kupujícímu jsem řekl co třeba opravit nebo je poškozené,ale on si pojezdí po světě,něco se mu pokazí třeba v motoru a pak za mnou příjde že mi vrací auto nebo chce zaplatit opravu,tak je to podle mě sprosté.Jak já mohu vědět že mu třeba odejde něco v motoru nebo převodovka a kdoví co ještě?Auto jsem prodal za účelem koupi jiného auta a to mám čekat půl roku než si pán kupující pojezdí po světě a pak mi vrátí auto zdemolované a řekne "to byla skrytá vada nebo skryté vady,vraťte mi peníze"To bych ho poslal někde.Kdo mi poradí?Děkuji
reagować
Albi1
ilość wystąpień91
data registracji26.01.2009
Poniedziałek 10.02.2014 21:28, pořád dokola
Je to neustále o tom samém, všude se píše, že při koupi ojetiny je nejlepší si sebou vzít mechanika, ten samozřejmě také nemůže odhalit úplně vše, ale rizika se výrazně snižují. Bohužel, jsou stále lidi,kterým je líto vyhodit 1000,- za mechanika, kterého do bazaru vezmou s sebou. Tím pádem lidi pořád dávají prostor pro podvodníky. Do Číny na poznávací zájezd taky asi nepojedete bez průvodce či delegáta, když neumíte čínsky
reagować
Zuzajuza
ilość wystąpień1
data registracji30.08.2016
Wtorek 30.08.2016 20:40, Reklamace bazaroveho vozu

Dobrý den,
Na konci dubna 2016 jsem koupila z bazaru ojetý Opel Meriva r.v. 2003 – byl po prohlídce, kterou dělal minulý majitel v Německu. Bazar nechal udělat technickou kontrolu zde v ČR a na mne zbyla jen evidenční kontrola..
Problém nastal po necelých 2 měsících používání auto spadlo do nouzového režimu - diagnostika hlásila škrtící klapku a elektronický plynový pedál vše jsme nechali vyměnit oprava mě vyšla cca na 5tis. -Bazar se k tomu neměl, že to je běžná závada vznikla opotřebením.. Což jsem nějak přežila.
Bohužel oprava nepomohla takže jsem auto odvezla do bazaru kde si ho sami napíchnuli a zjistili, ze je vadná řídící jednotka, ( zajímavé je, že tam shodou okolností mají tu samou Merivu s tou samou zavadou) a že to samozřejmě vyřeší, že jsem v ochranné lhůtě.
Bohužel dnes jsem se dozvěděla, že si to budu muset zaplatit celé sama..
Ve smlouvě mám uvedené dvě závady a to sice na tlumiči a pak filtr prachových částic (oboje už opraveno), dále v servisu zjistili tři závady, které spadají do toho běžného opotřebení..

Je možné tento vůz reklamovat případně požadovat po autobazaru náhradu nákladů za již pořízené díly ? Mám nárok na plné uhrazení od bazaru?
Dle smlouvy se práva a povinnosti řídí příslušnými ustanoveními obchodního a občanského zákoníku. Předem děkuji za radu a přeji krásný den.
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Środa 31.08.2016 05:26, RE: Reklamace bazaroveho vozu
Zuzajuza napisał:
Dobrý den, Na konci dubna 2016 jsem koupila z bazaru ojetý Opel Meriva r.v. 2003 – byl po prohlídce, kterou dělal minulý majitel v Německu. Bazar nechal udělat technickou kontrolu zde v ČR a na mne zbyla jen evidenční kontrola.. Problém nastal po necelých 2 měsících používání auto spadlo do nouzového režimu - diagnostika hlásila škrtící klapku a elektronický plynový pedál vše jsme nechali vyměnit oprava mě vyšla cca na 5tis. -Bazar se k tomu neměl, že to je běžná závada vznikla opotřebením.. Což jsem nějak přežila. Bohužel oprava nepomohla takže jsem auto odvezla do bazaru kde si ho sami napíchnuli a zjistili, ze je vadná řídící jednotka, ( zajímavé je, že tam shodou okolností mají tu samou Merivu s tou samou zavadou) a že to samozřejmě vyřeší, že jsem v ochranné lhůtě. Bohužel dnes jsem se dozvěděla, že si to budu muset zaplatit celé sama.. Ve smlouvě mám uvedené dvě závady a to sice na tlumiči a pak filtr prachových částic (oboje už opraveno), dále v servisu zjistili tři závady, které spadají do toho běžného opotřebení.. Je možné tento vůz reklamovat případně požadovat po autobazaru náhradu nákladů za již pořízené díly ? Mám nárok na plné uhrazení od bazaru? Dle smlouvy se práva a povinnosti řídí příslušnými ustanoveními obchodního a občanského zákoníku. Předem děkuji za radu a přeji krásný den.


Notebook taky jdete reklamovat po 13 letech, když mu odejde součástka? Za to, co si koupíte sama, nedostanete ani korunu. Vadnou původní řídicí jednotku nevyreklamujete, prostě po 12 letech dosloužila.

Sice to s tím nesouvisí, ale přijde mi dobré to říci - asi vás to překvapí, ale vše v autě má omezenou životnost, jen u něčeho na to ale výrobce natvrdo upozorní. Pokud budete dbát jeho pokynů, za živostností ve svém autě máte už i airbagy a měla byste je kompletně nechat vyměnit (někde v interiéru, například v přihrádce u spolujezdce, najdete štítek, kdy je na rok a měsíc vyznačena výměna vč. patron. To jen, abyste pak nechtěla reklamovat nefunkční airbagy, až budete mít autonehodu.
reagować
PatM
ilość wystąpień199
data registracji07.08.2016
Środa 31.08.2016 11:54, RE: Reklamace bazaroveho vozu
Zuzajuza napisał:
Dobrý den,Na konci dubna 2016 jsem koupila z bazaru ojetý Opel Meriva r.v. 2003 – byl po prohlídce, kterou dělal minulý majitel v Německu. Bazar nechal udělat technickou kontrolu zde v ČR a na mne zbyla jen evidenční kontrola..Problém nastal po necelých 2 měsících používání auto spadlo do nouzového režimu - diagnostika hlásila škrtící klapku a elektronický plynový pedál vše jsme nechali vyměnit oprava mě vyšla cca na 5tis. -Bazar se k tomu neměl, že to je běžná závada vznikla opotřebením.. Což jsem nějak přežila. Bohužel oprava nepomohla takže jsem auto odvezla do bazaru kde si ho sami napíchnuli a zjistili, ze je vadná řídící jednotka, ( zajímavé je, že tam shodou okolností mají tu samou Merivu s tou samou zavadou) a že to samozřejmě vyřeší, že jsem v ochranné lhůtě. Bohužel dnes jsem se dozvěděla, že si to budu muset zaplatit celé sama..Ve smlouvě mám uvedené dvě závady a to sice na tlumiči a pak filtr prachových částic (oboje už opraveno), dále v servisu zjistili tři závady, které spadají do toho běžného opotřebení.. Je možné tento vůz reklamovat případně požadovat po autobazaru náhradu nákladů za již pořízené díly ? Mám nárok na plné uhrazení od bazaru? Dle smlouvy se práva a povinnosti řídí příslušnými ustanoveními obchodního a občanského zákoníku. Předem děkuji za radu a přeji krásný den.

Se to rozbilo, ale bazar je v tom nevinně a máte smůlu, jediná co by šlo reklamovat je zatajená nehoda... navíc to 2měsíce jezdilo takže v době prodeje ta jednotka nejspíš fungovala a bazar fakt nemůže za to, že se to rozbilo
reagować
stréc od piva
ilość wystąpień652
data registracji23.11.2007
Cztwartek 01.09.2016 21:43, RE: Reklamace bazaroveho vozu
PatM napisał:
Zuzajuza napisał:
Dobrý den,Na konci dubna 2016 jsem koupila z bazaru ojetý Opel Meriva r.v. 2003 – byl po prohlídce, kterou dělal minulý majitel v Německu. Bazar nechal udělat technickou kontrolu zde v ČR a na mne zbyla jen evidenční kontrola..Problém nastal po necelých 2 měsících používání auto spadlo do nouzového režimu - diagnostika hlásila škrtící klapku a elektronický plynový pedál vše jsme nechali vyměnit oprava mě vyšla cca na 5tis. -Bazar se k tomu neměl, že to je běžná závada vznikla opotřebením.. Což jsem nějak přežila. Bohužel oprava nepomohla takže jsem auto odvezla do bazaru kde si ho sami napíchnuli a zjistili, ze je vadná řídící jednotka, ( zajímavé je, že tam shodou okolností mají tu samou Merivu s tou samou zavadou) a že to samozřejmě vyřeší, že jsem v ochranné lhůtě. Bohužel dnes jsem se dozvěděla, že si to budu muset zaplatit celé sama..Ve smlouvě mám uvedené dvě závady a to sice na tlumiči a pak filtr prachových částic (oboje už opraveno), dále v servisu zjistili tři závady, které spadají do toho běžného opotřebení.. Je možné tento vůz reklamovat případně požadovat po autobazaru náhradu nákladů za již pořízené díly ? Mám nárok na plné uhrazení od bazaru? Dle smlouvy se práva a povinnosti řídí příslušnými ustanoveními obchodního a občanského zákoníku. Předem děkuji za radu a přeji krásný den.
Se to rozbilo, ale bazar je v tom nevinně a máte smůlu, jediná co by šlo reklamovat je zatajená nehoda... navíc to 2měsíce jezdilo takže v době prodeje ta jednotka nejspíš fungovala a bazar fakt nemůže za to, že se to rozbilo


přesně tak....navíc pojem "2měsíce jsem jezdial" je velmi hloupá informace...To jsou pro někoho 10 000km,pro někoho 500km....nelze prostě reklamovat že něco nefunguje co je běžné opotřebení.A paradoxně na autě je většina věcí podléhající mechanickému opotřebení.

Dokonce většina lidí se mylně domnívá,že pojem "doživotní záruka" znamená do konce života majitele....a pak se diví,když jim v servisu např.řeknou že ta věc co si mysleli,že jim bude sloužit dalších 50 let má reálnou živonost 12 měsíců...
reagować
Llotta
ilość wystąpień1
data registracji01.10.2016
Sobota 01.10.2016 22:41, Prosba
Mám velkou prosbu... vlastně dotaz.. 26.9 rodiče koupili ojetů vůz Citroen C4 Picasso ne z bazaru, ale u prodejce vozů Citroen.. bylo nám sděleno, že vozidlo je v naprostém pořádku, zkontrolované... otec s ním dojel domů, zaparkoval do garáže, dnes když chtěl vozidlo vyvézt ven a umýt a nenastartoval.. můj dotaz zní: jak postupovat dále.. mám kontaktovat prodejce a chtít po něm odtah vozidla a opravu od nich? Nebo si mám auto nechat opravit u autorizovaného servisu a jim poslat fakturu?? Poradí někdo ? Děkuji moc
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Sobota 01.10.2016 23:46, RE: Prosba
Llotta napisał:
Mám velkou prosbu... vlastně dotaz.. 26.9 rodiče koupili ojetů vůz Citroen C4 Picasso ne z bazaru, ale u prodejce vozů Citroen.. bylo nám sděleno, že vozidlo je v naprostém pořádku, zkontrolované... otec s ním dojel domů, zaparkoval do garáže, dnes když chtěl vozidlo vyvézt ven a umýt a nenastartoval.. můj dotaz zní: jak postupovat dále.. mám kontaktovat prodejce a chtít po něm odtah vozidla a opravu od nich? Nebo si mám auto nechat opravit u autorizovaného servisu a jim poslat fakturu?? Poradí někdo ? Děkuji moc


Nic neopravovat z vlastní iniciativy a kapsy! Zavolat prodejci a řešit s ním. U ojetiny může odejít baterka z minuty na minutu, jsou případy, že člověk zastavil u benzinky, natankoval a už neodjel. V takovém případě to samozřejmě není záruční vada, ale opotřebení. Nicméně bez kontaktu s prodejcem to nepůjde a jakékoliv vlastní výdaje na něm nelze vymáhat, je na něm, aby reklamaci řešil. Před telefonátem bych ale zkontroloval kabeláž (i v garáži může elektroinstalaci překousat kuna) a případně dobil baterku kvalitní nabíječkou (ne tím čínským šuntem ze supermarketu).

Trochu ovšem nechápu, když je auto od značkového prodejce, proč by se mělo opravovat u jiného.
reagować
stréc od piva
ilość wystąpień652
data registracji23.11.2007
Niedziela 02.10.2016 10:50, a
přesně tak...nejdříve zkontrolujte,že opravdu nenastala chyba na vaší straně (což se u nového auta které člověk předtím neměl) stát může.tzn.mohly zustat zapnutá světla,mohl zustat (i po tichu) radio panel (některé značky to umožnuji,že nechaj radio hrát i po uzamčení vozidla).

pokud by vozidlo i po 24hodinách na nabíječce nestartovalo,určitě kontaktovat prodejce,že nastala taková a taková porucha a vše řešit s ním.

Nenastartování může mít desítky příčin ...
reagować
Pepe
ilość wystąpień1133
data registracji09.05.2007
Niedziela 02.10.2016 17:29, RE: a
stréc od piva napisał:
přesně tak...nejdříve zkontrolujte,že opravdu nenastala chyba na vaší straně (což se u nového auta které člověk předtím neměl) stát může.tzn.mohly zustat zapnutá světla,mohl zustat (i po tichu) radio panel (některé značky to umožnuji,že nechaj radio hrát i po uzamčení vozidla).pokud by vozidlo i po 24hodinách na nabíječce nestartovalo,určitě kontaktovat prodejce,že nastala taková a taková porucha a vše řešit s ním.Nenastartování může mít desítky příčin ...


U C4 už bude zabudovaná ochrana Economy mode, která tyhle kraviny po chvíli automaticky detekuje a odpojí. Takže na vině bude asi něco jiného (kuna, bludný proud, kolaps baterie a pod).
reagować
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.