0
powrót
 

diskuze k tématu: Přehled velkých MPV do 200 tis. Kč.

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, německá vozidla, francouzská vozidla, francouzská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 19.04.2010 06:04, rada
Fiat Croma 1,9/110kW.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 19.04.2010 06:27, rada
Mazda Premacy
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 19.04.2010 07:02, rada
Já nevím, co je na těch MPV tak strašně bezva. Mně irituje ten posez jako na židli, a přijde mi hrozně nepohodlný na delší cestování, radši sedím níž s nataženýma nohama...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 19.04.2010 08:58, rada
Dobrý den, záleží na počtu dětí a také v co více věříte. Za zmínku stojí také Opel Zafira a nebo Mazda 5. Přeji šťastnou volbu jak u značky vozidla tak samozřejmě i u prodejce. Doveze se k nám cokoli a hůře se stím jezdí.
Petr
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 19.04.2010 09:28, rada
Vzal bych Zafiru 1,8i. Na celej diesel bych se u tak starý ojetiny v téhle cenové relaci vybodnul.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 19.04.2010 10:00, rada
Ahoj, už jsem tu o tom jednou psal. At mě všichni kamenují, ale já jsem nakonec pro manželku, dvojčata v dětských sedačkách a dvě babičky (občas takhle v 6 lidech jezdíme k moři a tak) vybral Ford Galaxy II (což je Sharan), z roku 2004, 1,9 TDI 96 kw 6 st. převodovka (motor známe všichni ze Superba I, Audin atd.). Je to trochu náročné na údržbu (přední náprava, starat se o závislé přitápění - bufík, tuhne mechanismus stěračů) a náročné na gumy (rychle se ojedou) ale jinak spolehlivé a dlouh. pruměr pod 8l nafty. Jede 190 km, když vyhodím všechna sedadla (každé jde samostanně ven, každé je sklopné - je to tak neuvěřitelná variabilita), tak jsem si převezl velkou motorku - rovná podlaha. Když tam nechám 6 sedadel (2+3+1) tak vzadu zbyde dost místa na kufry a jedeme v šesti na dovolenou. Závěs mám na dvě tuny, takže na přeprávníku si převezu i běžnější auto když náhodou se v rodině něco stane.
Mazda 5 se mi moc líbila ale prostřední sedadlo v druhé řade je šireké 30 cm a je naprosto nepoužitelné, navíc všechny moderní MPV mají poslední sedadla v podlaze, jsou nepohodlná a navíc zabírají pro mě přiliš místa. Zafira, nové galaxy, touran atd. Jsem spokojený, proto mohu doporučit... Moje auto se dá se koupit v německu za ca 8 tis EUR (myslím tím nadprůměrné kusy, se serviskou, do 150 000 km).. Jen bych asi nekupoval v CR, drtivá většina má přetočené tachometry. Přeji dobrý výběr.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 19.04.2010 12:45, rada
takovych dotazu uz tady bylo - nevim kde vseci chodi na to ze kdyz mam dve deti porebuju MPV?
kdyz kdejakej jinej autak stredni tridy liftback nebo kombi (ne! octavia) poslouzi stejne dobre s mensimi provoznimy naklady
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 19.04.2010 13:46, rada
Přesně tak, pokud bych měl dvě děti, pořídíl bych nějaké spolehlivé kombi z nižší střední třídy (Focus, Astra, Octavia ...) což bohatě stačí a náklady na pořízení a provoz budou určitě nižší resp. dostanete za stejné peníze mladší a méně opotřebené auto. Do velkých MPV, která zmiňujete bych šel jen v případě, že bych potřeboval přepravovat více než 5 osob a ještě bych se rozmíšlel kvůli vysokým servisním nárokům, jesti raději nevzít něco menšího typu Opel Zafira, Renault Grand Scénic nebo Honda FR-V.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 19.04.2010 14:01, rada
Abych pravdu řekl, také to teď řeším. Mám teď Octu liftback + 2 děti. Jsem s ní naprosto spokojen, bohužel se už do ní tak nějak nevejdeme. Dozadu totiž neposadím dvě děti vedle vedle sebe, když sklopím třetinu sedačky. A bez sklopení sedáku už nepřevezu ani koloběžku, natož kolo. Pokud jedu sám s dětmi, jedno musí sedět vepředu. Řešit to nejakými nosiči apod. se mi opravdu nechce, když jedeme třeba jen na odpoledne k rodičům.
Takže taky uvažuju o nějakém MPV. V podstatě je klíčové, aby auto mělo vzadu tři samostatné sedačky a jednu jsem mohl vyhodit. Jinak kombi mi nepomůže - vyzkoušeno s manželčiným Focusem Combi.
Takže problém není ve dvou dětech, ale v převáženém nákladu. Ale taky se mi do MPV moc nechce...
Jinak bych asi volil něco ze sourozenců Galaxy/Alhambra/Sharan s "klasickým" TDI 66 nebo 81 KW. A to vlastně jen kvůli motoru, protože bych si francouzský common rail nekoupil. Slabiny G/A/S jsou dostatečně popsány jinde, třeba i na tomto webu v recenzích ojetin. To bych volil raději kombinaci benzín+LPG (má známý v Espacu).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 19.04.2010 17:05, rada
Mazda MPV (viz zdejší poradny).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 19.04.2010 22:03, rada
A proč ne francouzský diesel? První generace HDi (1350 bar) u PSA platí za spolehlivější než konkurenti a další následovníci. A že by se to "s...lo víc než TDi jsem nesyšel...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 19.04.2010 22:07, rada
A druhá "doporučená" varianta: Espace na LPG? To už je opravdu k smíchu. Pořídťe si nespolehlivý ojetý Espace s plynem a máte zaděláno na "zábavu"na dlouhé roky. Měl jsem Renault na LPG roky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 19.04.2010 22:56, rada
Mám stříbrný VW Sharan z roku 2003 s 96 kW TDI. Najeto má 150 tisíc km. Slušné jízdní vlastnosti, poměrně komfortní podvozek, relativně nízká spotřeba a hlavně obří vnitřní prostor. Co se týče spolehlivosti, není to tak strašné. Ve 120 tisíc jsem musel měnit spojku a žhavicí svíčky. O něco později přídavné topení (bufíka). Prak praskla levá přední poloosa. Ve 135 tisících odešel dvouhmotový setrvačník. Ve 145 tisících jsem měnil zadní tlumiče a brzdové destičky. Nyní již má skoro vše nové, tak doufám, že bude fungovat ještě dlouho Celá rodina vozidlo miluje a podle toho, co říkají ostatníé majitelé MPV, které potkávám, je Sharan asi nejvíce oblíben.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.04.2010 06:31, rada
[to Jarda] Klasické TDI oproti HDI bych volil kvůli jednodušší konstrukci a robustnosti. Minimálně bych nejspíše nemuset řešit vstřikovací zařízení. Turbo a jeho regulace jsou stejným problémem u HDI i u TDI. Snad jen váha vzduchu je u TDI větší bolístkou, není to ale zdaleka takový ranec jako výměna vstřikovačů. Navíc mi připadají první HDI docela líné, o spotřebě nemluvě. Espace s LPG jsem uvedl spíš jako variantu, sám bych si ho asi taky nekoupil. Jak říká známý, když to jede, jede to pěkně. Ale když to přestane jet...
Dotazující ale hledá vzhledem k cenovému rozpětí nejspíše novější model, kde jsou už výkonnější HDI (od 79 KW výše). Stejně tak bohužel i moje neoblíbené TDI s PD (od 85 KW) a hlavně s dvouhmotovým setrvačníkem. Takže tam bych už takový rozdíl mezi TDI a HDI opravdu neviděl a ceny oprav a spolehlivost budou nespíše podobné.
Jinak oceňuji příspěvek níže. Je vidět, co stojí provoz i poměrně málo jetého Sharanu (Galaxy, Alhambry, je to jedno). Rezerva na opravy by měla být v tomto případě asi docela velká...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.04.2010 06:32, rada
2Jan Z ve 120tkm spojku a ve 135tkm dvouhmotu?
hmmmmmmmmmmmmmm
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.04.2010 08:10, rada
2 Valnoha: To je ovšem podle hodnot na tachometru....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.04.2010 08:43, rada
Tak ona je na koncernu schopná odejít podstatně dříve, mě spíš zaráží proč se to nedělalo najednou. Vidím v tom nějakého chytrého místního garážmistra
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.04.2010 12:02, rada
No, měl jsem O1, dvě děti a v pohodě stačila. Údržba velmi levná, auto bezproblémové a myslel jsem si, že i při třetím dítěti mi vydrží snad až do důchodu-:))). Leč osud mi přihrál dvojčata a MUSEL jsem jít hledat auto v této třídě. Mám již druhý rok F Galaxy (1,9TDi, 2002, výbava Ghia). Zatím jsem najel 30tkm a zaklepat, nic závažnějšího se nestalo.
Ale!!! Provozní náklady mě velice nemile překvapily. Nehodlám hazardovat se životy mých 4 dětí a žany, tudíž gumy zesílené, brzdové kotouče a desky nejsou Starline, čištění klimatizace, čepy, stabilizátory na přední nápravě se opotřebovávají víc než je zdrávo atd. Motor a převodovka jsou bez problémů.
Jak tady psal k títo problematice Ryšár: prostor super, jízdní vlastnosti spíše podprůměrné, náklady na provoz velmi vysoké.
Souhlasím s názory, že je to poněkud módní trend, ale sakra drahý. Kdybych nemusel, auto si nikdy nekoupím a zůstal bych u své Octávie nebo ji vyměnil za zachovalou C5 v kombíku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.04.2010 20:08, rada
Jezdil jsem Galaxy facelift 85kw a Alhambru 96kw s oběma najeto dohromady cca 250t spokojených kilometrů. Na Galaxy se mi dokonce "podařilo" najet 100tkm na brzd. destičkách. Tenkrát se mi zdál servis trochu dražší než u předchozách aut ale dnes mám nového japončíka a se slzou v oku vzpomínám na onen "drahý" servis. Pravda je že vám ho opraví prakticky každý slušný mechanik, díly seženete za solidní peníz a jen na okraj i při 250tkm jsem měl na Galaxy původní dvouhmotu, turbo a samozřejmě vstřiky. Problém u těchto aut je že většina má najeto mnohem víc než je na budíku
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.04.2010 20:37, rada
Můj tip: Lancia Phedra 2.2HDI, dovoz Itálie, nejlépe individuálně...
Zdůvodnění - jedná se o technicky identický automobil s Peugeotem 806 a Citroenem C8 (do jedné rodiny tzv. Eurovanů patří ještě Fiat Ulysse, také by mohla být zajímavá koupě), oproti Vámi uvedené dvojici má elegantnější přední část, obvykle bohatší výbavu a vzhledem k již ne příliš oprávněné pověsti italských aut, bude i za lepší cenu. Kvalitou a spolehlivostí jsou na tom všechna čtyři auta stejně, jsou vyráběna na stejné lince v jednom závodě ve Francii.
Volil bych dovoz z Itálie, pokud si Ital může dovolit koupit auto této cenové kategorie (nové cca milion Kč), potom je velká pravděpodobnost, že mu dopřeje i pravidelný servis u autorizovaného dealera, na strkanice v centru italských měst bude mít auto jiné, menší a auta ježděná v Itálii "neznají" prosolené silnice (pokud ho nekoupíte v Alpách).
Určitě bych dal přednost jednomu z projektu PSW-Fiat před projektem VW-Ford (kromě Vámi zmiňovaných Sharan a Alhambra ještě Ford Galaxy, vyráběno v Portugalsku), na toto téma toho bylo napsáno jiš velmi mnoho, srovnání vyznívá ve většinou prospěch Francouzů a Italů. Např. PSW-Fiat v těchto MPV nepoužívá, na rozdíl od VW-Ford díly náprav a řízení z osobních vozů, ale jsou společné s lehkými dodávkami (Scudo,Expert, Jumpy, stejná továrna)a z toho vyplývá i jejich dimenzování a životnost.....
reagować
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.