0
powrót
 

diskuze k tématu: Spolehlivé auto pro ženu do cca 150 tis. Kč

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, typ vozidla, osobní
aninna
ilość wystąpień7
data registracji29.01.2016
Poniedziałek 01.02.2016 13:14, Spolehlivé auto pro ženu do cca 150 tis. Kč
Dobrý den,

Chystám se v nejbližší době prodat Škodu Felicii a pořídit si novou ojetinu. Budu tak vděčná za každou radu. Auto potřebuji na dojíždění do práce (denně cca 50km), na víkendové ježdění, výletování a auto by mělo být schopné dojet např. na lyžovačku do Alp- Itálie, aspoň 1 x ročně ). Auto by tedy mělo být především spolehlivé, náklady na provoz (spotřebu) co nejnižší (levné a snadno dostupné náhradní díly apod.).

Původní rozpočet byl do 100 tisíc, ale pokud by auto např. za 160 tis. znamenalo nižší počáteční investice v podobě servisu a dalších zbytečných starostí, půjdu raději do něčeho spolehlivějšího.

Předem díky za všechny tipy!
reagować
nahlásit
capslock
ilość wystąpień355
data registracji28.07.2007
Poniedziałek 01.02.2016 16:04, ojetina
Ideální ojetina je s českým původem od prvního majitele, který jezdil do jednoho servisu se záznamy o všech servisních úkonech.
Před koupí vzít na prohlídku podvozku a diagnostiku, v autorizáku okolo tisícovky a rozhodně se tento krok vyplatí.

Téměř vždy je nutný prvotní servis - tj. něco z množiny: rozvody, kapaliny, brzdy, pneumatiky, výfuk, čepy, silentbloky, spojka, ložiska, klimatizace - pokud některý úkon nebude potřebný, je to plus (zjistí se na prohlídce).

S vyšší pořizovací cenou sice klesá stáří auta, ale ne nutně cena za prvotní servis.

Napadá mě Škoda Fabia; Fiat Grande Punto, Bravo, Linea; Renault Clio, Megane; Kia Rio, Ceed. Vše s motorem 1.4.

Pokud je v plánu užívat auto více let, zvážit přestavbu na plyn.
reagować
nahlásit
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Poniedziałek 01.02.2016 16:28, Pro mě jednoznačně Toyota Auris 1.33/1.6
Zdravím, pokud chcete spolehlivé auto a nepotřebujete kombi, tak z mé strany jednoznačně Toyota Auris 1.33 nebo 1.6. Samotní Toyota dealeři mají tyto auta ve svých "autobazarech", často s kompletní historií, takže je z čeho vybírat. V dobrém stavu počítejte od 150tis.kč....
Jako univerzální hatchback mě ještě zaujal VW Golf 1.4, u vás připadá tak V.generace. Najít ale nepřetočený a jasnou historií a v dobrém stavu bude složitější, opět bych nejdříve zkusil VW dealery.
Fábii II lze doporučit jen s motorem 1.4 63kw , ale je to nižší třída než Golf a Auris, zkrátka auto je menší, lehčí, méně Vás ochrání a dříve se unavíte na delší cestě. Také spolehlivost už není tak dobrá jako u Toyoty, zato náhradní díly a sevis jsou pro Fábii nejlevnější z mého výběru.
Pravdou je, že Fábie II se ženám velmi dobře řídí - lehce jdou pedály i řazení i volant. Podvozek je přijemně naladěn a zvladá i horší české okresky. Jinak existují dvojčata k Fábii II a to VW Polo a Seat Ibiza, opět hledejte jen s benzínovým motorem 1.4 16v a vyhněte se motorům 1.2 HTP a 1.2 TSI...
(VW group ojetá auta je možné hledat v jejich dealerské síti na http://www.dasweltauto.cz)
reagować
nahlásit
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Poniedziałek 01.02.2016 19:47, xxxx xxxx xxxxx
Auris prvni generace neni zrovna nejlepsi auto. Sice spolehlivost je velmi dobra, ale interier tragicky. Malo mista, divne sedadla a priserna palubka. To uz bych si radeji koupil Corollu z poslednich let vyroby hatch. Druha generace je uplne jine auto, skok minimalne o dve generace.
Golf bude zase zbytecne drahy.
Z vyberu mi okolo 100t. prijde nejlepsi trojice Grande Punto, Bravo, Megane. Ovsem Megane jako hatch taky moc mista nenabizi, tam jedine kombi nebo sedan.
Oba zminene korejce bych vynechal, budou uz po zaruce a potom je servis hodne drahy.
reagować
nahlásit
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Wtorek 02.02.2016 05:42, RE: xxxx xxxx xxxxx
PetrT napisał:
Auris prvni generace neni zrovna nejlepsi auto. Sice spolehlivost je velmi dobra, ale interier tragicky. Malo mista, divne sedadla a priserna palubka. To uz bych si radeji koupil Corollu z poslednich let vyroby hatch. Druha generace je uplne jine auto, skok minimalne o dve generace. Golf bude zase zbytecne drahy. Z vyberu mi okolo 100t. prijde nejlepsi trojice Grande Punto, Bravo, Megane. Ovsem Megane jako hatch taky moc mista nenabizi, tam jedine kombi nebo sedan. Oba zminene korejce bych vynechal, budou uz po zaruce a potom je servis hodne drahy.


U brava je 100 tisíc cena "od". Výběr rozumných kusů je od 140 tisíc výše. Za 160 už se dá koupit pěkný kus. Bravo si docela slušně drží cenu.
reagować
nahlásit
capslock
ilość wystąpień355
data registracji28.07.2007
Wtorek 02.02.2016 11:00, RE: xxxx xxxx xxxxx
PetrT napisał:
Oba zminene korejce bych vynechal, budou uz po zaruce a potom je servis hodne drahy.


Naprostý nesmysl. Náhradní díly jsou na všechny zmíněné vozy srovnatelně drahé. Nemluvě o tom, že v kii 1.4 je zřejmě rozvodový řetěz, takže o starost méně.
reagować
nahlásit
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Wtorek 02.02.2016 11:43, xxxx xxxx xxxxx
Jasne, nesmysl. Servisni naklady Hyundai H1 jsou skoro dvojnasobne oproti VW T5. I proto ojetou H1 nejde prakticky prodat.

Taky jde o to jake dily a jak casto je treba menit.
Nemam duvod verit ze u mensich korejcu tomu bude jinak.
reagować
nahlásit
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Wtorek 02.02.2016 11:51, Auris deklasuje Focus II fcl co te týká zpracování interiéru
Koukněte na https://www.youtube.com/watch?v=LUYtAqJmYlg
Vedle toho Focus II facelift je jak auto z Indie v interiéru (sám ho vlastním ) a co s týká odhučnění, tak Focus II fcl. je fiasko, naštěstí Focus III už je jinde
VW Golf V je das auto, akorát je to konzervativec, ale na to se nehraje, hlavní je ergonomie a tam je Golf velmi dobrý...
Na Aurisu je nádherná ta kultivovanost a spolehlivost, pro mě super hatchback pro ženu i muže na ježdění do práce.
reagować
nahlásit
gottak
ilość wystąpień234
data registracji10.06.2010
Wtorek 02.02.2016 12:15, RE: xxxx xxxx xxxxx
capslock napisał:
PetrT napisał:
Oba zminene korejce bych vynechal, budou uz po zaruce a potom je servis hodne drahy.
Naprostý nesmysl. Náhradní díly jsou na všechny zmíněné vozy srovnatelně drahé. Nemluvě o tom, že v kii 1.4 je zřejmě rozvodový řetěz, takže o starost méně.


Kia ma sice retez, ale co spotreba? O 2 litry vetsi nez u F II, tak to se potom uz moc nevyplaci jezdit za 8...
reagować
nahlásit
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Wtorek 02.02.2016 12:36, RE: xxxx xxxx xxxxx
gottak napisał:
capslock napisał:
PetrT napisał:
Oba zminene korejce bych vynechal, budou uz po zaruce a potom je servis hodne drahy.
Naprostý nesmysl. Náhradní díly jsou na všechny zmíněné vozy srovnatelně drahé. Nemluvě o tom, že v kii 1.4 je zřejmě rozvodový řetěz, takže o starost méně.
Kia ma sice retez, ale co spotreba? O 2 litry vetsi nez u F II, tak to se potom uz moc nevyplaci jezdit za 8...


Fabie II běžně jezdí za 8, a je jedno, jestli s HTP nebo 1.4 16V. Kia určitě nejezdí za 10.
reagować
nahlásit
capslock
ilość wystąpień355
data registracji28.07.2007
Wtorek 02.02.2016 12:42, RE: xxxx xxxx xxxxx
PetrT napisał:
Servisni naklady Hyundai H1


Známej provozuje k naprosté spokojenosti právě H1 a do tý ojetiny nevrazil za pět let kromě oleje ani korunu - absolutní nezmar. Koupil ho poté, co se zbavil zgarbu jménem T4 (jakkoliv se T4 má za spolehlivou).

Takže zobecňovat, že H1 má proti T5 dvojnásobné servisní náklady a usuzovat podle toho náklady na osobák, to je skutečně na metál.
reagować
nahlásit
capslock
ilość wystąpień355
data registracji28.07.2007
Wtorek 02.02.2016 12:53, spotřeba
Spotřeba kie je oproti fabii podle statistik o 0,5 litru vyšší, motor je ale silnější a auto větší a těžší. Ze zkušenosti se s 1.4 dá jezdit za 6-7, takže rozdíl prakticky žádný.
reagować
nahlásit
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Wtorek 02.02.2016 13:11, xxxx xxxx xxxxx
Tak ja muzu posuzovat ne podle jednoho ale u T5 9 aut provozovanych mnou a 6 H1 provozovanych spolupracujici firmou. Nadavaji na to jak ridici tak majitel a to zejmena na ceny servisu. Motory se sypou pomerne casto.
Ale souhlasim ze u osobaku to asi moc relevantni neni.
reagować
nahlásit
gottak
ilość wystąpień234
data registracji10.06.2010
Wtorek 02.02.2016 14:05, RE: xxxx xxxx xxxxx
Giorgio napisał:
gottak napisał:
capslock napisał:
PetrT napisał:
Oba zminene korejce bych vynechal, budou uz po zaruce a potom je servis hodne drahy.
Naprostý nesmysl. Náhradní díly jsou na všechny zmíněné vozy srovnatelně drahé. Nemluvě o tom, že v kii 1.4 je zřejmě rozvodový řetěz, takže o starost méně.
Kia ma sice retez, ale co spotreba? O 2 litry vetsi nez u F II, tak to se potom uz moc nevyplaci jezdit za 8...
Fabie II běžně jezdí za 8, a je jedno, jestli s HTP nebo 1.4 16V. Kia určitě nejezdí za 10.


Za 8???

Ve skutecnosti 6-6.5 L podle motoru, ale nesmi to ridit zenska
reagować
nahlásit
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Wtorek 02.02.2016 18:00, RE: xxxx xxxx xxxxx
gottak napisał:
Giorgio napisał:
gottak napisał:
capslock napisał:
PetrT napisał:
Oba zminene korejce bych vynechal, budou uz po zaruce a potom je servis hodne drahy.
Naprostý nesmysl. Náhradní díly jsou na všechny zmíněné vozy srovnatelně drahé. Nemluvě o tom, že v kii 1.4 je zřejmě rozvodový řetěz, takže o starost méně.
Kia ma sice retez, ale co spotreba? O 2 litry vetsi nez u F II, tak to se potom uz moc nevyplaci jezdit za 8...
Fabie II běžně jezdí za 8, a je jedno, jestli s HTP nebo 1.4 16V. Kia určitě nejezdí za 10.
Za 8??? Ve skutecnosti 6-6.5 L podle motoru, ale nesmi to ridit zenska


Průměrná spotřeba dvojkové fabky s HTP 51 kW je dle Spritmonitoru 6,8/100, přičemž dvě nejhojněji zastoupené spotřeby jsou 6,7 a 7,3/100. A to lidé, kteří si evidují spotřebu, jsou obvykle ti ekonomičtěji smýšlející a jezdící. Při městském provozu/popojíždění je to 8+. Ve firemní fleetu nám to jde k 9, 1.4 je o něco úspornější. Sám jsem míval cca sedm a půl, HTP okolo 8. Jestli někdo jezdí s fabkou za 6, tak leda na kochačku mezi vesnicemi někde v Polabí. To s 1.4 TDI je to jiná, to se dá za 4/100, jenže ten motor je jinak tragický.
reagować
nahlásit
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Wtorek 02.02.2016 21:51, xxxx xxxx xxxxx
1,4tdi PD zere malo, je velmi spolehlivy... Ale jezdit s tim chce hoooodne velkou touhu setrit :D
I kdyz slecne se muzou ty vibrace i libit.
reagować
nahlásit
gottak
ilość wystąpień234
data registracji10.06.2010
Środa 03.02.2016 12:21, RE: xxxx xxxx xxxxx
Giorgio napisał:
gottak napisał:
Giorgio napisał:
gottak napisał:
capslock napisał:
PetrT napisał:
Oba zminene korejce bych vynechal, budou uz po zaruce a potom je servis hodne drahy.
Naprostý nesmysl. Náhradní díly jsou na všechny zmíněné vozy srovnatelně drahé. Nemluvě o tom, že v kii 1.4 je zřejmě rozvodový řetěz, takže o starost méně.
Kia ma sice retez, ale co spotreba? O 2 litry vetsi nez u F II, tak to se potom uz moc nevyplaci jezdit za 8...
Fabie II běžně jezdí za 8, a je jedno, jestli s HTP nebo 1.4 16V. Kia určitě nejezdí za 10.
Za 8??? Ve skutecnosti 6-6.5 L podle motoru, ale nesmi to ridit zenska
Průměrná spotřeba dvojkové fabky s HTP 51 kW je dle Spritmonitoru 6,8/100, přičemž dvě nejhojněji zastoupené spotřeby jsou 6,7 a 7,3/100. A to lidé, kteří si evidují spotřebu, jsou obvykle ti ekonomičtěji smýšlející a jezdící. Při městském provozu/popojíždění je to 8+. Ve firemní fleetu nám to jde k 9, 1.4 je o něco úspornější. Sám jsem míval cca sedm a půl, HTP okolo 8. Jestli někdo jezdí s fabkou za 6, tak leda na kochačku mezi vesnicemi někde v Polabí. To s 1.4 TDI je to jiná, to se dá za 4/100, jenže ten motor je jinak tragický.


1.2 HTP mam sam v Polu, spotreba do 6 litru, nijak to nesetrim, dalnice do 120, najeto 300 tisic...
Neverim ze s timhle muze nekdo jezdit za 8, leda idiot....
reagować
nahlásit
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Środa 03.02.2016 13:12, RE: xxxx xxxx xxxxx
gottak napisał:
Giorgio napisał:
gottak napisał:
Giorgio napisał:
gottak napisał:
capslock napisał:
PetrT napisał:
Oba zminene korejce bych vynechal, budou uz po zaruce a potom je servis hodne drahy.
Naprostý nesmysl. Náhradní díly jsou na všechny zmíněné vozy srovnatelně drahé. Nemluvě o tom, že v kii 1.4 je zřejmě rozvodový řetěz, takže o starost méně.
Kia ma sice retez, ale co spotreba? O 2 litry vetsi nez u F II, tak to se potom uz moc nevyplaci jezdit za 8...
Fabie II běžně jezdí za 8, a je jedno, jestli s HTP nebo 1.4 16V. Kia určitě nejezdí za 10.
Za 8??? Ve skutecnosti 6-6.5 L podle motoru, ale nesmi to ridit zenska
Průměrná spotřeba dvojkové fabky s HTP 51 kW je dle Spritmonitoru 6,8/100, přičemž dvě nejhojněji zastoupené spotřeby jsou 6,7 a 7,3/100. A to lidé, kteří si evidují spotřebu, jsou obvykle ti ekonomičtěji smýšlející a jezdící. Při městském provozu/popojíždění je to 8+. Ve firemní fleetu nám to jde k 9, 1.4 je o něco úspornější. Sám jsem míval cca sedm a půl, HTP okolo 8. Jestli někdo jezdí s fabkou za 6, tak leda na kochačku mezi vesnicemi někde v Polabí. To s 1.4 TDI je to jiná, to se dá za 4/100, jenže ten motor je jinak tragický.
1.2 HTP mam sam v Polu, spotreba do 6 litru, nijak to nesetrim, dalnice do 120, najeto 300 tisic...Neverim ze s timhle muze nekdo jezdit za 8, leda idiot....


"Dálnice do 120" je část tvé odpovědi. Ne každý jezdí na spotřebu, někomu jde i čas, nebo prostě o dynamiku (když teda High Torque Performance). "Nijak to nešetřím" - to je pravda, asi to dusíš. Nemluvě o tom, že polo není s dvojkovou fabkou srovnatelné - fabia je mnohem krabicoidnější a HTP prostě žere. Je to motor do města, ale městský provoz tomu paradoxně nejméně svědčí (co do spotřeby). Viz například: http://www.spritmonitor.de/en/detail/323482.html
reagować
nahlásit
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Środa 03.02.2016 13:36, HTP
HTP jsem měl jednou v půjčené fabii ze servisu, než mi dali dohromady moje auto, když mě nabral maník. Byla to fabia s 50 tis na hrbu. Měl jsem pocit, že do toho ku.va musím furt tankovat. Nejelo to a žralo to jak prokoplé. Od té doby když vidím HTP tak se orosím. Jsem asi Idiot dle vyjádření výše. Já s tím jezdil za 9 - město, dálnice i okresky vše dohromady. A to jsem měl kdysi formana, se kterým jsem jezdil tím samým stylem za 7, tak nevím, kde měl být ten pokrok.
reagować
nahlásit
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień549
data registracji16.11.2012
Cztwartek 04.02.2016 10:18, RE: xxxx xxxx xxxxx
gottak napisał:
Giorgio napisał:
gottak napisał:
Giorgio napisał:
gottak napisał:
capslock napisał:
PetrT napisał:
Oba zminene korejce bych vynechal, budou uz po zaruce a potom je servis hodne drahy.
Naprostý nesmysl. Náhradní díly jsou na všechny zmíněné vozy srovnatelně drahé. Nemluvě o tom, že v kii 1.4 je zřejmě rozvodový řetěz, takže o starost méně.
Kia ma sice retez, ale co spotreba? O 2 litry vetsi nez u F II, tak to se potom uz moc nevyplaci jezdit za 8...
Fabie II běžně jezdí za 8, a je jedno, jestli s HTP nebo 1.4 16V. Kia určitě nejezdí za 10.
Za 8??? Ve skutecnosti 6-6.5 L podle motoru, ale nesmi to ridit zenska
Průměrná spotřeba dvojkové fabky s HTP 51 kW je dle Spritmonitoru 6,8/100, přičemž dvě nejhojněji zastoupené spotřeby jsou 6,7 a 7,3/100. A to lidé, kteří si evidují spotřebu, jsou obvykle ti ekonomičtěji smýšlející a jezdící. Při městském provozu/popojíždění je to 8+. Ve firemní fleetu nám to jde k 9, 1.4 je o něco úspornější. Sám jsem míval cca sedm a půl, HTP okolo 8. Jestli někdo jezdí s fabkou za 6, tak leda na kochačku mezi vesnicemi někde v Polabí. To s 1.4 TDI je to jiná, to se dá za 4/100, jenže ten motor je jinak tragický.
1.2 HTP mam sam v Polu, spotreba do 6 litru, nijak to nesetrim, dalnice do 120, najeto 300 tisic...Neverim ze s timhle muze nekdo jezdit za 8, leda idiot....


Dobrý den, rozepište se prosím o svém autě více v recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
reagować
nahlásit
1 2


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, wszelkie prawa zastrzeżone.